2 Temmuz 2008 Çarşamba

10 + 5 Ben Dünyaya Döndüm

Zor dönemi atlattım sanırım:) bulantılarım oldukça azaldı, açıkçası daha uzun sürer sanıyordum 3 yada 4. ay sonu bitecek diye düşünürken daha kısa sürmesine çooook sevindim. Şuan çok azalmış durumda, çok zor geçtiği için çabuk bitti sanırım, yoğunlaştırılmış bulantı diyorum ben buna :) Dünyaya döndüm yani, Yemek yemeğe başladım tabiki yağsız kuru şeyler, evde yemek yapmayalı çok oldu ve bir süre daha yapabileceğimi sanmıyorum. Bunun dışında 8 temmuzda doktor kontrolümüz var 11-14 haftalarda yapılan test yapılacak ense pilisi kalınlığına (Down sendromu riski ) bakılacak.Umarım sonuçlar güzel çıkar.

Hafta sonu bir kaç mağaza gezdik. Mothercare, chıcco falan ama en çok mothercaredeki ürünleri beğendik ama henüz bir şey almadık, cinsiyeti belli olmadan pek bir şey almayı düşünmüyorum. Bir liste çıkarmayı düşünüyorum alınacaklar mutlaka olması gerekenler fikir verirseniz sevinirim.

Ayrıca evde badana yapılacak, Yatak odamızın ve bebek odası olacak odanın zemini halı kaplıydı onlar parke olacak. yani epey bi tadilat var. işte bu işler bitince bizde alışverişe başlarız herhalde. Şimdilik bol bol bebek bloglarının, bebek alışverişi postlarını okuyorum fikir olması açısından.

Daldan dala atlıyorum ama :) karnım çıkmadı henüz onun için şimdilik eski kıyafetlerimi giyebiliyorum.

Yorum yazan arkadaşlara iadei ziyarette bulunmaya başladım epey uzak kalmışım çok değişiklik olmuş bebişler büyümüş -tatillere çıkılmış vs... ama ben iyi olayımda hepsine yetiş bir çırpıda okurum

şimdilik haberler böyle, tavsiyelerinizi eksik etmezseniz çok sevinirim..

19 yorum:

elfeyp dedi ki...

Merhaba pıtırcık,
İlk başta ben de o kadar yoğun bi şekilde alışveriş, oda vs düşünüodum ki. 9 ay geçmek bilmio busefer :)
En güzeli cinsiyeti kesinleştikten sonra alışveriş yapmak. En önemlisi de büyük paketlerde satılan yeni doğan setleri. Onların içinde zıbın, önlük, eldiven, patik, tulum, battaniye vs herşey var ve doğar doğmaz onlardan istiolarmış hastanede, kucağına tam takım gelio yani :)
Ama şimdilik kendi sağlığına dikkat et bence, herşey yavaş yavaş alınıo. Ayaklarını uzat, bol bol dinlen ilk 3 ay.
Bu arada benim 6 ay doldu ve hamile olduğum ancak belli oluo :)
Hiç karnım yoktu :) Herkes bişeyler söyler, 'Aa, hamilemisin,hiç belli diil.'
'Çok zayıfsın, bi sorun yok dimi'
hiçbirini kafana takma,sadece doktorunu dinle :)
Sevgiler...

annesininoglusu dedi ki...

selam
öncelikle gözünüz aydın Allah tamamına erdirsin inşallah.bulantı için şekersiz sakız tavsiye ederim,bana çok iyi gelmişti.
sevgiler...

HUYSUZ dedi ki...

alışveriş için acele etmemekte fayda var diyorum. ben 6. ayın içinde başlamıştım ve bayağı bir zamanım oldu alışveriş ve bebek odasını bitirmeye. karnın da 5. aydan sonra daha bir belli olacaktır :)

Ayça dedi ki...

Canım hoşgeldin. Hergün baktım yeni birşey var mı diye şu an yazını görünce çok mutlu oldum. Daha iyi olman güzel ama daha da iyi olacaksın inan bana.
Çok fazla hediye gelecek o yüzden çok beğendiğin şey almanı tavsiye etmemama aldıklarını da farklı aylara göre almanı tavsiye ediyorum. Mesela aynı mağaza da 5 farklı kıyafet mi seçtin birini 3-6 ay alıyorsan diğerini 6-9 ay seç. Hep aynıay olursa bazılarını giydirmeden bile küçük geldiğini görebilirsin. Bir de bence ablanın doğumunu bekle ona ne lazım oluyor göreceğin için ona göre daha iyi yaparsın alışverişini.
Daha çok konuşur dururuz biz burda anneler olarak sen teker teker sorarsan bir konu hakkında o daha yararlı olur gibi geliyor böyle olunca hem unutulanlar hem de yazılanlar uzun oluyor.
Ama benim özellikle üzerinde durmak istediğim yatağını iyi seçmen. Şuan öyle tehlikeli ki bizim için derin bir yatak almakla ne kadar iyi yaptığımı anladım. Sakın o altı çekmeceli alçak parmaklıklı yataklardan alma. Arkadaşım kaç defa düşürdü kızını yataktan şimdi ytak boş yerde yatırıyor. yine de sen bilirsin tabi.
şimdilik bu kadar çpüyorum ve sabırsızlıkla buluşma gününü bekliyorum

esin ve ömer dedi ki...

pıtırcık,bol bol bady al,mothercare de 7 i paketlilerden al ama sakın yenidoğan alma hemen küçülüyor,0-3 ay al.
Birde ilk etapta bebekte beli sıktığından gaz yapabileceği için beli lastikli pijama giydirmeyin demişti çocuk doktoru,onun yerine ilk birkaç ay zıbın,tulum tarzı giydirdim,bunu da göz önünde bulundur,tabii kusuklar için mendilde lazım,ben 6 lı paket halinde almıştım,annem de yaptı 6 tane ,çok da işime yaradı,ömer çok kusan bir çocuktu çünkü ...
ince penye battaniye,ince polar battaniye,haa bir de çorap ta çok önemli,sürekli giydiriyorsun....
Kusmalarının geçmesine çok sevindim,şimdi bundan sonraki periyot inşallah daha kolay geçecek...:)

Ben Ona Resmen Asigim dedi ki...

Bulantılarının bitmesine sevindim. Benim sana tavsiyem sakın tşhirt, şort gibi şeyler alma Zaten emzir altını değiştir modunda olacağın için body en iyi kıyafet, birde bilekleri sıkmayan çorap bulmak önemli.

Zaten şu anda alışveriş yapmak saçma, bebeğin gelişimine göre yenidoğan alma kısmını atlayabilirsin. Ama Bora 4250 olmasına rağmen ilk doğduğunda yeni doğan giymişti ilk 15-20 gün. Belki 3 taneli paketten alabilirsin.

belki yatak konusunda tavsiyede bulunabilirim. Mutlaka seyahat yatağı al derim. Biz o yatağı tatile gittiğimiz her yerde, dışarıda kaldığımızda kullandık 2 yaşına kadar.

Bir de evini düşün bunu alırsam sonra nereye koyarım diye düşün bizim 1 oda boranın eskileriyle doldu.

İkinizide öpüyorum.

Seyhan dedi ki...

Merhaba elfeyp,

bende alışveriş için biraz beklemeye karar verdim şimdi sadece alışveriş listelerine bakıyorum.

Bu arada bol bol dinleniyorum .Bulantım geçti ama uyku halim devam ediyor akşamları erkenden yatıyorum:)

Kiloya gelince 58 kilo ile hamile kaldım bulantıdan 2,5 kilo verdim çokta zayıf değilim aslında kiloyuda çok takmıyorum aslında:)

sevgiler

Seyhan dedi ki...

merhaba annesinioğluşu:)

sakız pek işime yaramadı ama naneli şeker tüketiyorum o iyi geliyor. teşekkürler sevgiler

Seyhan dedi ki...

merhaba Huysuzcum,

bebek odası için senin dosyanı bekliyorum hemen almaya niyetim yok zaten
sevgiler

Seyhan dedi ki...

Merhaba Ayça ,

alışverişte beden olayında haklısın beğenerek aldığım bir şeyi giyemeden büyümesini istemem üzülürüm. zaten düşününce aslında ablamdanda gelecek şeyler olabilir. aralarında 2 ay olacak eğer kilolarında problem olmazsa onun kullanıp küçülttüklerinide alabiliriz bakalım :)

yatak konusuna gelince ben bebek odası almayı istiyorum çünkü bebeğin odası hazır ama bizim yatak odasında yatabilmesi içinde port beşiklerdende alıcaz galiba karyolayıda derin alırım iyi fikir düşsün istemem bebişim

buluşma konusundada ben iyi sayılırım artık bir kaç hafta içinde görüşürüz siz tatile gidin gelinde olur mu?

sevgiler

Seyhan dedi ki...

Merhaba Esin ,

mothercare'nin tulumlarına bayılıyorum onlardan beden beden alırım herhalde çok sevimliler , çorap içinde huysuz yazmıştı yine mothercarinkiler iyiymiş ocakta doğacağı için hırka battaniyelerde alınacak tabiki tavsileriniz doğrultusunda :)

teşekürler sevgiler

Seyhan dedi ki...

Merhaba Didem ,

bu durumda seyahat yatağı kesin alınacak tüm yorumlar bu doğrultuda, eşya kalabalığı hakkındada bebek odası olacak odada şuan büyük bir kitaplık, koltuk ve sabit bilgisayar var önce onlara yer bulmamız gerekecek :( yani evi boşaltmadan mobilya sığdırmak zor hele benim gibi kalabalığı sevmiyor ve herşey üstüne üstüne geliyorsa

yakışıklı Bora 'yı öptüm sevgiler

Anonymous dedi ki...

iyi olmana sevindim
kendinize iyi bakın
tavsiyeler için daha vakit var bence,sen toparlanmaya bak ve huysuz ve tatlısına katılıyorum alışveriş için erken...
görüşmek üzere
yıldız

siyap dedi ki...

iyi olmana çok sevindim,bundan sonra seni rahat günler bekliyor olacak emin ol.

yatak kısmına ben de katılıyorum,yolculukta özellikle bizim işimize çok yarıyor...

ileriki aylarda alışveriş konusu daha da netleşir,etraftan da çok fikir veren olur esas son aylar tam anlamıyla alışveriş yapılıyor çünkü eksik çok çıkıyor.aklıma gelen önemli tavsiyeler olursa yazarım,sevgileeer...kendine iyi bak anniş :))

senem dedi ki...

Oooo haberler ne guzel. Gecmis olsun Seyhancim, insallah bundan sonra hamileligin tadini cikartacaksin.. :) Sen yine de su ilk uc ayi kendini fazla yormadan gecir, daha onunde coook uzun bir zaman var.

Bebegin cinsiyeti belli olmadan alisveris yapmak zor tabi ama indirimleri de kacirmamak lazim :) Bir ara hep birlikte cikalim alisverise bence :)

Cok opuyorum

Senem

MELEK KOKUSU dedi ki...

Selam pitircik, bu kadar yogun bir sekilde bulantilarin olmasina üzüldüm, ben 26.haftamdayim, öyle sorunlar yasamadim,ama bendede yaptigim yemekleri yiyememe vardi, cok halsizdim ilk 1,5-2 ayda kafami kaldirasim gelmedi...Doktorunda söylemistir zaten vücudun bebege alistigi dönemdir ama hamileligin 2.bölümü yani 3 ile 6.aya kadarki dönem en rahati, vücudun hic hamile oldugunu hissetmiyor...Bilmiyorum folik asit aliyormusun, ama tavsiye ederim, o tabletlerin icinde diger vitaminlerde bulunuyor..Bebek esyalarina gelince ben ilk defa bu haftasonu aldim minigime birseyler :) eger aliyorsan mini mini alma derim, görümcemin tavsiyesi bebekler 2.hafta itibariyle cok cabuk büyüyorlarmis, onun icin hastaneden cikarken giyebilecegi seyler almani öneririm...hemen öyle bebek alisverislerine baslama derim, bebek odasi falan 6.aydan sonra baslanilacak gibi diyorum ben, cevremdekilerin önerilerileri bunlar...Birda eger cok kilo alamiyorsan hamililik boyunca sorun yapma, cünkü bebek icin senin kilolu olman önemli degil, o alacagi besini ve vitamini aliyor senden, arkadaslarim bana findik yutmus karincaya benziyorsun diyorlar :) kulaktan dolma bilgilendirmelere aldirma ,en ufak bir soru oldugunda doktoruna sor en iyi yönlendirmeyi o yapacaktir.rahat ol :) ve hamileligin tadini cikar, bebisinin ilk kipirdadigi vakit cok güzel ve farkli bir sey :)
Sevgiler.

Yesim dedi ki...

Selam pitircik, oncelikle hamileligin hayirli olsun, tebrikler. Ilk baslar zor geciyor ama sonra duzeliyor, bak senin de duzelmeye baslamis bile bundan sonrasi cok daha rahat olacak merak etme. Ben de 23 haftalik hamileyim ve daha son 2-3 haftadir disardan bakanlar anlamaya basladi hamile oldugumu, halbuki insan bir an once anlasilsin istiyor degil mi? Obur turlu kilo almissin saniliyor :)
Sevgiler,

Ege'ye Dair dedi ki...

Merhaba Pıtırcık,

ben tebrikte edememiştim seni.Senin adına çok sevindim ve ilk hamile olduğumu anladığımdaki duygular geldi aklıma müthiş birşey.Dediğin gibi alışveri için daha erken.Favorilerimde hamilelikte araştırdığım bir sürü site mevcut.Yani yardımcı olan çok olacak sana yorumlardan da anladığım.
Şuan sadece kendine ve bedeninde ki o minicik bireye dikkat et..
Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Yıldız merhaba,
alışveriş için herkez aynı şeyi öylüyor bende söz dinliyorum :) daha sonra yapıcam
Oylumu ve seni kocaman öptüm sevgiler

Merhaba Siyap,

çok eksik çıkıyor demişsinya doğrudur şirketten doğum yapan bir kaç arkadaşımdan alışveriş listeleri aldım şimdilik onları inceliyorum ama tabiki bu listeler kişisine göre değişir aslında bakalım şimdilik inceleme kısmındayız sevgiler


Senem selam ,

cinsiyet belli olmasına az kaldı zaten bende bekliyorum beraber alışverişe çıkma süper olurdu ama senin az zamanın kaldı küçük hanım yakında gelecek :)


Merhaba Melek kokusu

sen yemek yapıp yiyememişsin ben 2 aydır mutfağa uğrayamadım:( ama çok şükür düzeldim artık yememde düzene giriyor. 3 ay bitti zaten folik asit aldım şimdi yeni bir multi vitamine geçtim elevit adı herşey var içinde ,alışveriş konusunda bekliyorum, kilo olarakta şuan 56 kiloyum ama bana göbeğim çıkmış gibi geliyor zaten biraz vardı ama ben çaktırmıyordum:) ama şimdi daha belirgin sanki, kiloyuda pek dert etmiyorum bebeişim sağlıklı olsunda fazlalıkları veririm heralde kendine iyi bak sevgiler


merhaba yeşim ,

bendede sürekli karnımı sevme ve tutma eğilimi var hamile olduğumu ben biliyorumya sanki herkes biliyormuş gibi geliyor:)sevgiler,

merhaba Ege'nin annesi
tecrübeli anne olarak favorilerindeki siteleri yazarsın artık:)eminim bana çok yardımcı olurlar side kendinize iyi bakın sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...