31 Aralık 2009 Perşembe

Mutlu Yıllar...


2009 kızımı getirdi. 2010'da Sağlık, Mutluluk, Huzur Aşk ve bol bol para getirsin.. hemde herkese.. sevgiler

30 Aralık 2009 Çarşamba

Parmak Boyası ..


Dün Defnenil'le parmak boyası yaptık. Önce değişik geldi boyalı elini seyretti bi süre, sonra boş kağıtlara sürmesini gösterdim ve bu özgün eserler ortaya çıktı. Elini ağzına götürmesin diye nöbet tuttuğum için, yaparken fotoğraf çekemedim, ama zevk aldı elindeki boyayı mıncıklamasından belliydi.. Sanat eserini göz önüne astık. Gelip geçip seviyoruz. Cici cici...

Kızıma gelmiş...

Defnenil'in ilk mektubu geldi. Ege Bahar göndermiş. Blogta görmüştüm hatta yorum yazıp bizde isteriz demiştim ama, yorumuma yazılan cevabı okumamıştım. biri zaten bizimmiş.. daha doğrusu Defnenil'in miş. Adına yazılmış bir zarf ..ve güzel dileklerle dolu yeni yıl kartı açıp okumak istemedim ama, babası okuma yazma öğrenenen kadar beklemeyelim dedi :) Hatıra kutusuna kaldırılacak bir ilk.. çok teşekkürler Ege Bahar. Laf aramızda çok şanslısın çok düşünceli, nazik, bir annen var...

28 Aralık 2009 Pazartesi

Tabuları yıkan sarhoş Defnenil..


Bu haftasonumuz yoğun geçti. Cumartesi sabahtan doktora gittik, akşam arkadaşlarımıza tabu partisine davetliydik. Akşam için kendim bişeyler yapmak istedim. Defnenil'le topkek yaptık. Ben yaparken yanımda durdu, İzledi, sıkıldı kaçtı. Biraz daha büyüse daha zevkli olacak mutfak işleri...

Sonra akşam Ömer geldi bizi kapıdan aldı. Arkadaşlarımızın kızları Elif. Davetli diğer arkadaşların oğlu Yağız , Defnenil'le çok güzel oynadılar, hele onlar dans ettikçe hoplayıp zıpladıkça, bizimki resmen kahkahalarla güldü.. Defnenil'i kucaklarına almak için kavga ettiler aralarında, sen çok tuttun ben az, sana güldü yok bana güldü..
Bu yoğun tempoya Defnenil çok iyi dayandı çünkü 00:30 da kalktık. ve uykusuzluktan paytaklaşmış, mayışmıştı ama Elif ve Yağız'ın hatırına uyumadı da.. Bu videoda son can çekişmeleri, uykusuzluktan sarhoş olmuş hali, birazda benim şarap içip sonra emzirmemin etkisi olabilir sanırım :) kötü anne !!!!


Korkma kızım ''cici cici'' dedim ama bakalım...


Pazar günü Ömerin annelerine gittik. Amerika'da yaşayan bir akrabaları var. Türkiye'ye her gelişlerinde görüşürüz, çok tatlı bir çift Defnenil'i görmek istemişler özlemişler, onlarla buluştuk.


Erkenden yeniyıl hediyelerini aldı kuzu. Babaannesi Playskool Yaramaz Toplar almış. Defnenil kutuları bir hışımla açtı pil yoktu oynayamadı. ama görünürde sevdi.


Eve gelirken bie heves pil aldık denedik. Biz ondan hevesli :) ve bizimki kaçacak delik aradı. Korktu her çalıştırmamızda dudaklar büzüldü, ağladı ve kaçtı. Çok şaşırdık çünkü Defnenil korkmaz pek.. Mesela karanlıkta odaları gezer fıldır fıldır. Biz salonda otururken o karanlık koridoru geçip bizim yatak odasında karanlıkta oynar mesela korkusuzdur yani.. öyle sesten falan etkilenmezdi biz çok şaşırdık tabi. Israr etmeden kapattık , kapalıyken sorun yok oynuyor, ama çalıştırıp toplar fırlamaya başlayınca panik oluyor. Toplarda çok fırlıyor gerçektende :(


Bu sabah yeniden çalıştırdım, Defnenil'i kucağıma alıp cici falan yaptık önce, alıştırma turları :) sonra akşama göre daha iyiydi sanki en azından ağlamadı zamanla oynayacak herhalde yada Arda'ya gidecek..Cesur erkeğime :)



Sonra diğer hediyelerini açtı.. çok tatlı bir mont, ve çanta, çantasında ses çıkaran telefonu, aynalı pudrası :) ve küçük çüzdanı var.. pek sevimliler. Çok güzel şeyler var yurtdışında buralarda yok, yada ben bulamıyorum. Evden dışarı çıkmayınca bulunmaz tabi :(



26 Aralık 2009 Cumartesi

11 aylık Oldu.


bir kontrol daha..


Şimdi geldik doktordan, 10. ay sonu boy 73 cm, Baş çevresi 44 cm Kilo 8.200 gr. Tam kan sayımı ve idrar verdi. İdrar için epey bekledik, sonunda yaptı.. Sonuçları öğleden sonra alıcaz.Aldık temiz çıktı.. sorun yok..

Doktorumuz yeni. Doruk ve Ege Bahar'ın doktoru, sevdik...

Motor gelişimini çok beğendi. Yaşından önce yürümesi, birkaç kelimede olsa konuşması, ve dört alt,dört üst 8 dişinin olmasından memnun kaldı. Ek Gıdada pütürlü yiyememe sorunumuz vardı. Onu konuştuk biraz. Domuz gribi için ''geçti artık bitti sayılır dedi'' Demir ve d vitaminine devam, multivitamine gerek görmedi. Pirinç unlu mamayı yiyebilir dedi. Kilo fazlası olmadığı için sorun olmazmış. Şimdilik böyle gelişim çok, kilo az.. Olsun 1 yaşında 9 kilo olsa o bana yetecek..

23 Aralık 2009 Çarşamba

Takvim Kızı...

Eski bir arkadaşım facebookta buldu beni.. Kendisi reklam şirketinde art direktör olmuş. (Ne zevkli iş) Yazıştık epey, Oda evlenmiş, bir oğlu olmuş...Defnoşu sordu, bir kaç fotoğraf yolladım. Sonra bir kaçtane daha, Oda bunu yapmış yolladı. Bugün kargocu getirdi. Bu kargocular bu aralar ne hoş şeyler getiriyor ya..




22 Aralık 2009 Salı

Işık oyunları..


Korku filmi sahsesi gibi olmuş :)


Akşam çekmeceleri karıştırırken ufak bir el feneri buldum. Aklıma Defnenil'le oynamak geldi. Taktım ben bu aktivite olayına:)

Lambaları söndürdük, feneri yaktık. Önce ben Defne baba nerde? diye sordum sonra fenerle babasını gösterdim. Devam ettim çiçek nerde? çiçeği gösterdim. Mama nerde? mamasını gösterdim. Böyle odadaki objelere tek tek baktık. Sonra duvara yansıttım ve odada gezdirdim. gözleriyle takip etti. Sonra feneri Defnenil'e verdim. Oda duvara, masaya, kendine tuttu. Elinde inceledi. Yansımaları seyretti. Biz çok eğlendik..

21 Aralık 2009 Pazartesi

Uyusun uyansın mutlu olsun istiyorum..


Defnenil öğlen uykusundan uyanınca evde değişik bir şey göstermeye bayılıyorum. Suratında şaşkın bir ifade, ''buda nerden çıktı? ben uyumadan önce yoktu''der gibi, Sonra gülüyor, gözlerinin içi gülüyor, gözleriyle gülenlere bayılırım.. O şaşırsın mutlu olsun, o mutlu olunca bende mutluyum nasılsa, ayrıca benim iki dakikamı alıyor uzun süre oynuyor.... bunları yapmaya bayılıyorum...
Daha uyanmadı bakalım ne yapacak ?

İşte uyku sersemi tepkisi: Cici...cici...cici..cici.....:)


Aktivite Yaptık...

Montessori Egitimi blogundan takip ettiğim ve Defnenil'lin ayına uygun etkinliklerden birini yaptık dün. Dışarı çıktığımızda topladığım yapraklar ve kozalağı bir kutu ile kendisine sundum. Merakla inceledi. Zaten yapraklarla dışarıda oynamıştık onlara aşina, yine evirdi çevirdi, parçaladı, hatta tadına baktı..



Defnenil'in yaşına uygun pek birşey bulamıyorum. 1 yaşından sonra daha çok şey yapabileceğiz sanırım. Yerli yabancı bloglarda çok hoş şeyler var ama henüz onlar için çok küçük kalıyor. Bende unutmamak için arşivliyorum ileride işimize yarayacak... Aslında biraz annenin hayalgücüne kalmış bir konu, ben pek yaratıcı değilim sanırım :(

19 Aralık 2009 Cumartesi

Odayı ayırma, Yürüme videosu, ve Diğer Şeyler...

Defnenilin odasını ayırdık ama ben gelişmeleri yazmayı unuttum...

Kızım odasında yatmak istiyormuşta haberimiz yokmuş.
Bizim yatak odasıyla, Defnenil'in odasının arasında bir başka oda var. Mesafe nispeten uzak duymam, ağlar farketmem, diyordum ama hiç sorun çıkmadı. Hatun gık diyor ben uyanıyorum.
Ömer şöyle diyor ''Ben Defnenin sesini duyduğumda sen oda kapısından çıkıyor oluyorsun'' ne kulak varmış bende :) ..
Gece uyanma süresi biraz daha uzadı sanki, En azından biz yatarken en ufak bir sesten hemen huzursuz olurdu. Biz gece tuvalete, su içmeye kalkınca , yatağında dönmeye başlar çogunluklada uyanırdı. Şimdi bu sebeplerden uyanmıyor en azından. Hatta bir gece sabaha kadar deliksiz uyudu.
Tabi bazı geceler mesela dün gece yine 7-8 kere kalktı . Bu durumda odamıza geri dönmektense onun odasındaki kanepede yatmayı tercih ettim. ama bu çok sık olmuyor.
Velhasıl odasını ayırmak iyi oldu. Gündüzde salon ve odası arasında mekik dokuyor. Ortalarda yoksa odasında yaramazlık peşindedir :) Odasını benimsedi yani...
Hala ayırmayanlar varsa sizde şansınız deneyin derim.


Gelelim yürürme olayına, arkadaşlar eş dost video koy diyor ama, ben bi türlü çekemedim. Ne zaman elime makinayı alsam Defnenil elime saldırıyor ve çektirmiyor kendisiniz.. Bugün güneş açtıda dışarıya çıktık. Hem hava alalım hemde kuru yapraklara, kedilere çimenlere merhaba diyelim dedim. İşte orda çektiğim bir video tabi ben makinayı açıp video moduna getirene kadar Defnenil yoru yarılamıştı ama bir kısmını yakaladım yinede..


Ve Diğerleri

Bu aralar işaret parmağı ile kendi ve benim burnuma bippp yapıyor.. İşaret parmağını çok kullanıyor..

Parmaklarını dudaklarına sürtüp bırt yapıyor. anladınız siz onu :)

Koltuktan sehpadan yani çıktığı herşeyden arkasını dönüp iniyor..

Dans ediyor. Ayakta durup küçük popoyu sallıyor. Hızlı parçalarda kucağıma almam için ellerini kaldırıyor. ve beraber dans edip parti zamanı yapıyoruz.

Anne, Arda, Cici, Mama, Meme, At, Dede, diyor. aklıma gelenler bunlar.

Mama sandalyesinde zaptetmek giderek zorlaştı, ayağa kalkıyor. Bunun yanısıra ek gıda olayımız çözüldü yemeğe direnmiyor artık..

Ayaktayken çömelerek yerdeki birşeyi alabiliyor. ve düşmüyor.

Kitapları yemekten vazgeçiyor sanki geçen akşam Özlemin aldığı kuzulu kitabın sayfalarını çevirdi ve resimlerine baktı.. Kitap okuma rutini edinmeye başlayabiliriz.

Hareketlerimizi yada çıkardığımız sesleri, tepkilerimizi taklit ediyor.

Emmeyi azalttı. Sadece geceleri uykuya geçerken ve uyandığında emiyor gün içinde bir yada iki kez 2-3 dakika emip bırakıyor:(

Benden ayrılmaya dayanamıyor. Oyuncakları ile oynarken çaktırmadan odadan çıkarsam arkamdan ağlayarak geliyor. Bir odaya, mutfağa wc ye girip kapıyı kapattıysam açmam için kapıya vuruyor. Açmıyorsam yumrukluyor..

Alkışlıyor.

Gıdıklanmaya bayılıyor.

Öpüyor, Bazen öperken en ateşli yerinde ısırıyor :)

Sakladığım oyuncağı buluyor.

yani her bebek gibi o da büyüyor....

Ding Dong.... Kim O ? Kargo....

Hediyemiz geldi.. Paketi Defne açtı, daha doğrusu yırttı :) Hediyeye ben kutusuna Defne bayıldı.. Güzel Pınar'ın zevkli annesine çok teşekkürler..

Mutlu seneler..

16 Aralık 2009 Çarşamba

Saçını kestirsem mi?

Fotoğraflardan göreceğiniz üzere bizim kız pek bi karışık kafalı. Her gören ''uçlarından al biraz'' diyor ben kıyamıyorum. Bir hurafe vardır hani kestirrsen daha gür uzar doğrumu? siz kestirdiniz mi? Uçlardaki bukleler gider diye korkuyorum ben kıyamıyorum napsam ki?

Büyüdü Büyüdü:)

Dün akşam koltuktan arkasını dönüp indi. Zaten öğretiyordum öyle değil böyle ineceksin diye gösteriyordum ama inanamadım yine tesadüf sandım. Ama bu sabahta o şekilde indi büyüdü bu ya ağlamak istiyorum..

15 Aralık 2009 Salı

Büyüdümü ne?

Bugün Defnenil gözüme çok büyümüş geldi. Bu sonuca nasıl mı ulaştım.

Optimumda gezdik. alışveriş yaptık, vitrinlere baktık, Cafede oturduk. Kavanoz mamasını zorlamadan yedi. Babişko tatlı - kahve, ben çayı soğutmadan içtik.

O arada Defnenil ne mi yaptı. Alt kattaki buz pistinde kayanları seyretti. Masalar arasında gezindi. Gelen geçene gülücük attı.. Sıcak bişeyler içmek ne güzel.. Kızımın büyümesi daha da güzel...


Yola çıkmadan ayna karşısında son haline bakarken..


Ve yolda ''kısa mesafe uyusam değer mi acaba? '' diye düşünürken :)


Not: Bugün yürüyüş ayakkabısı aldım. Evdeki koşubandı işlevi doğrultusunda kullanılmaya başlanacak. Mantıklı hedeflerim var önce 5 kilo vereyim. gerisi gelir nasılsa... Hadi hayırlısı...

14 Aralık 2009 Pazartesi

Ciciler..

Kendime 20 çift ayakkabı alsam, onun ayağındaki ayakkabısından mutlu olduğu kadar olamam herhalde...

Dün nautilusa gittik uzun bir ara vermiştim. Malum grip korkusu.. Neyse iki adımlık yere arabasını götürmeyelim dedik. Daha kış için koruyucu zımbırtılarını takmadık çünkü. Neyse biraz kucakta biraz yürüterek.. yürüyor demiştim dimi :) tavaf ettik . Sonra teyzesinin aldığı spor ayakkabıları ile rahat etmez dedik, bir ilk adım ayakabısı aldık. Babişko çiçekli böcekli pembe tokalı bişey beğendi. Bende daha klasik şık bişey , bakın bakalım hangisi alınmış :) bunları giydirdik. biraz turladı mağazada.. sonra çıkarmadan ödeyip çıktık. biraz daha gezdi.. çok sevdi. evdede giydirdik, eli sürekli ayağında.. O mutlu ben mutlu..






10 Aralık 2009 Perşembe

Rahat olalım derken ...

Ben Defnenil'e rahat etsin diye evde hep pijama eşojman giydiriyorum. Bugün dolabına baktımda güzel kıyafetler giyilmeden küçülmüş. Var bende bir terslik :(

Bir mim var yazılmayı bekleyen...

7 Aralık 2009 Pazartesi

Arda Partiiiiii...




Partimiz cumartesi yapıldı.. Herkes hemfikir ne çabuk 1 sene oldu... Arda ne ara büyüdü.. Zaman akıp gidiyor, onlar büyüyor. Bizde.. hadi neyse...

Bol bol yedik :) kilomuza kilo kattık, eğlendik, Pastamızı ve kurabiyelerimiz sevgili Pastacı Rapunsel yaptı ellerine emeğine sağlık..herkes çok beğendi.

Onun dışında ablamlar ve annem döktürmüşlerdi..çeşit çeşit yiyecekler..yemesek ayıp olacak cinsten..



Defnenil mini eteği ve parti şapkasıyla dergi kapaklarından fırlamıştı :)



Pastamız


Parti sonunda Arda'nın hediyelerine el koyan uyanık kızım ve çorabın ne güzel diyen Arda bey :)


Partinin teması Winnie The Pooh masa örtümüzden süslerimize ve Arda'nın kıyafetine kadar herşey temaya uygundu..


Gelen konukların güne istinaden bir şeyler yazmaları için bir anı defterimiz vardı..


Mama kavanozlarına Ardanın fotorafından yapılan magnet ve şekerleri doldurarak hediye formuna soktuk.


Sonra 1 şeklindeki kurabiyelerimizdende verdik.


Sonra ablam Şuradan çok güzel kupalar yaptırmış . Siyah kupalar içine sıcak içecek girince renk değiştirerek üzerindeki fotoğrafı görünür yapıyor, bu hale geliyor. Konuklara hediye edildi.. Şuan çayım içinde:)




Allah biliyor yalan yok oğlum olsun istemiştim.. Sonra Arda oldu, oğlum oldu.... Nice senelere oğlum..

28 Kasım 2009 Cumartesi

Doktora gitmesek ne olur ki?

10 ay kontrolüne grip korkusundan, hastane ortamına sokmak istemediğimden götürmeyi düşünmüyorum. Doktorumuza sorup fikrini almalıyım.. Aşısıda yok gitmesek ne olur ki?

Bir Uyudum Bir Uyudum Sorma ..

Defnoş uyku düzenizi kendisi belirledi .. ne kadar erkene çekmeye çalışsakta olmadı .. akşam saat 22:30 sa uyumaya programlandı.. gece bir kaç kez kalkıp emip tekrar uyumaya devam ederek sabah .. 10:00 gibi uyanıyor.. Bir bebeğe göre garip bir düzen biliyorum ama sabah uykularını çok sevdiğim ve çalışmadığım için benimde işime geliyor.. neyse montessori egitimi grubuna katıldığımdan beri dönen mailleri okuyorum.. Bu ara günün konusu uyku düzeni, bende maillerde etkilenerek bir düzen oturtayım diye düşünürken, bizim kız kendi kendine gece uyanmalarını önce azalttı saat 04:30 da sadece 1 kez kalktı. ve dün gece gece 24:00 te emip sabah 09:00 a kadar deliksiz uyudu ..tabiki bende.. arada mıkırdandı ama yatakta yer değiştirip uyumaya devam etti.. bizde bu durumdan cesaretle yatağını odasına taşıdık.. hazır babişkoda evdeyken odasında uyumaya alıştırma çabalarıma destek olacak. umarım o yatak bizim odaya tekrar girmek zorunda kalmaz..

22 Kasım 2009 Pazar

1-2-3...

9 ay 3 hafta 5 günlüksün ve kendi başına üç adım attın.. Ardından babandan bana benden babana desteksiz yürüdün. Yaşından önce yürüyeceğini biliyordum ama... tahminimdende hızlı çıktın.. Seviyorum seniii hemde çok.

18 Kasım 2009 Çarşamba

Kız Kıza...

Yine kız kıza kaldık babişko ''Uluslararası Otel, Restoran, Gastronomi Donanım ve Teknolojileri Fuarı''ında dün fuar alanı düzenlediklerinden sabaha karşı 04:30 da geldi 2-3 saat uyuyup yine fuara gitti bugün ilk gün, akşamları geç gelecek.. Defne Nil yatmış olacak buda benim işime gelmiyor:( en azından bir kaç saat o ilgileniyordu şimdi kaldık kız kıza .. Bu ara Defne çok huysuz eli hep ağzında diş geliyor yine..yemiyor içmiyor, sürekli mız mız , ve itiraz halinde, kucak istiyor, akşam derin uykuya geçemedi bir türlü yatırıyorum 10 dakika sonra ağlayarak uyanıyor hadi tekrar yatır.. yeniden ağlıyor.. Bir ara ateşimi var dedim. Malum grip heryerde.. oda yok.. Diş tir diş ..
en son 2 gibi uyutabildim..

Gece babasını görmeyince özlemiş sabah Ömer giyinmiş çıkarken uyandı bizimki aralık kapıdan babasını gördü. Başladı ağlamaya kucağına aldırsın diye.. Baba kız öpüştüler biraz .. Ömer gidince arkasından 15 dakika ağladı..iki gözü iki çeşme hemde..

Bu arada fuar 22 kasıma kadarmış:( pazar günkü planımızı nasıl gerçekleştiricez bilmiyorum.. Kısmet..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...