29 Ocak 2009 Perşembe

Doğum Hikayemiz...

1 yıl…

Tam bir yılda gelmeye karar verdi kızımız.

Hamile kalmaya çalışırken yıpranan sinirlerim. Hamileliğim boyunca alınmış gibiydi. İlk birkaç ay çektiğim bulantılar dışında her şey çok iyi gitti.

Doktorum normal doğum taraftarı olan ve daha önce yakın bir arkadaşımın doktoru olan Dr. Baha Celal Doğan. Dünya iyisi, çok tatlı biridir. Kendisi hamileliğim boyunca normal doğum yapmamı teşvik etti. Normal doğum yapan hastalarından motive edici örnekler verdi. Ama ben en başından beri normal doğum yapmak istediğim için ikna edilmeme gerek yoktu.

Doğuma hazırlık için hastanemizin kursları vardı. Hamilelik haftam uymadığı için bir kuru kaçırmıştım daha sonrada yeniden bir girişimde bulunmadım. Şanslı olduğum bir durum vardı. Çalıştığım şirkette o sene çok fazla doğum yapan kişi vardı. Ve 3 tanesi normal doğum yapmıştı. Ve yine şanslıyım 2 tanesinin hikâyesi gayet motive ediciydi. Aslında çok fazla doğum hikâyesi okumak veya dinlemek istemedim. İnsanlar nedense normal doğumdan çok korkarak, çok kötü anlatarak benimde motivasyonumu düşürmeye çalışıyordu. Onlara kulaklarımı tıkadım.

Doktorum, eşim, ailem normal doğum yapmamı desteklediler. Motive ettiler. Ama dediğim gibi ben zaten yola bu şekilde çıkmıştım. Aksi olsaydı fazlasıyla üzülürdüm.


Gelelim hikâyemize…

40. haftamızın dolduğu gün 25.01.2009 pazar saat 12.30 da uyandım malum gece uyuyamayıp sabaha karşı yorgunluktan sızan ben, uykuları öğlene kadar uzatıyordum. Ömer kahvaltı hazırlamış beni kaldırdı. Elimi yüzümü yıkadım tuvalette çamaşırımda kırmızı bir akıntı (nişan) gördüm ve görür görmez başlıyoruz sanırım dedim.

Ömer’e gittim o kadar çok dalga geçmişim ki suyum geldi, sancım var diye, nişan geldi Ömer dedim güldü inanmadı. Yalancı çoban oldum anlayacağınız. Sonra ciddiyetimden olayı kavradı herhalde ki biraz gerildi ‘’doktora gidelim mi? ’’ dedi. Ama doktorumuz ‘’nişan gelince gelmenize gerek yok. Belden başlayıp kasıklara doğru uzanan dayanamayacağın şiddette sancı olunca gel’’ demişti. Neyse biz kahvaltıyı yaptık oturduk TV falan seyrediyoruz. Benim ufak ufak adet sancısı gibi ama az derecede kasıklarımda ağrılar olmaya başladı saat 12.30 itibari ile uzun aralıklarla çok kısa süreli (10-15 saniye ) kasıklarımda sancılarım başladı. Ve her tuvalete gidişimde koyu kahve akıntım gelmeye devam etti. Sancılar o kadar azdı ki saat 16.30 a kadar doktoru arama gereği duymadık. Doktorumu aradım ulaşamadım hastanenin doğumhanesinden hemşire ile görüştüm nişan gelmesini ve akıntıları sancıların süresini ve dayanılacak kadar az olduğunu söyledim. Hemşire isterseniz gelin NST ye bağlarız dedi. Ama dayanabiliyorsanız doğum sancısı değildir başlangıç sancısıdır dedi. Beklemeye devam etmemizi artarsa gelmemizi söyledi.

Saat 18.00 civarı doktorum çağrımı görüp geri döndü. Aynı şeyleri ona anlattım oda doğuma hazırlık sancısı olabilir ama hastaneye gitmek için erken sayılır süresi ve ağrı derecesi artarsa görüşelim dedi.


Bu arada benim sancıların şiddeti süresi sabit kalarak 10-15 saniye artmaya başladı sancılar doktorun tarif ettiği gibi bele vurmadığı için ben gayet rahat bir şekilde yemek yedim. Otururken kasıklarımdaki ağrı arttığından altıma pufuduk minder koyma gereği duydum ve kısa süreli sancılara saat 22.00 gibi tuvalete gidip çamaşırımda yoğun bir kanama görünce Ömer’e ‘’hadi gidelim doğum sancısı değilse de NST den bakarlar’’ dedim. biz hazırlandık. Ömer valizi falan aldı her ihtimale karşı arabada durur dedik hastaneye gittik.


Acilden giriş yaptım ‘’sancım var’’ dedim. Doğumhaneye götürdüler sabah telefonda konuştuğum hemşire karşıladı NST bağlandı sancı görünmedi. Hani dişçiye gidersin diş ağrın geçer ya o hesap.

Ebe muayene etmek istedi soyundum. Kız baktı suratında şaşkın bir ifade ile

‘’Doğuruyorsun sen’’ dedi.

Şaşkın ifade çünkü açıklığım 7 cm olmuş. Hemşire ‘’bir kaç saate gelir kızımız‘’ dedi.


Ben inanamadım 1-2 cm açıklık olursa az daha sancı çekip 4 cm de epidural takılır diye düşünürken. Hemşiremiz uzun yolu bitirmişsin zaten istersen epidural takmayalım dedi. Ama ben bebeğin çıkım anından korktuğum için epidurali istedim. Hemen nöbetçi doktor geldi beni soyup doğum odasına aldılar. Doktoruma haber verildi yola çıktı, ablamı aramıştık o geldi. Ömer 7 cm açıklığı duyunca nasıl yani diye şoka girdi. Tabi ki bende şoktayım çünkü sancıların dayanılmaz halde değildi ben kendimi daha büyük sancılara hazırlamıştım. Ayrıca ağrı eşiğimde yüksekmiş sanırım herkes bunu söyledi.

Epidural takıldı tek seferde katater yerleşti hiç zor olmadı. Bir doz verildi doktorum geldi bu arada saat 23.30 - 24.00 arası biz sancı gelmesini bekleyip ıkınma işlemini yaptık ben ağrı hissetmediğim için zamanında ve yeterince iyi ıkınamadım. Ama beklemeye devam ettik, bebeğin kafası göründü ama çıkım bir türlü olmuyordu benim tek nefeste uzun süre ıkınma olayını ve hafiften beceremiyorum diye panik olmamla birlikte doktorum Forsepsle bebeği almak istedi. Nöbetçi kadın doğumcu çağrıldı, doktor üstten karnıma bastırdı ve belden aşağısında acı olmadığı için sadece bir basınç hissettim ama karnımda his olduğunda bastırırken canım yandı. Ve üçüncü bastırmada bir baskı ile beraber gözümün önünde bebeğimin önce ayaklarını sonra kendini gördüm.

Günlerden 26.01.2009 pazartesiydi saat 00.37 O an her şey bitmiş ve her şey başlamıştı.


Bebek doktoru hemen aldı kızımı yanımda temizledi, nefes yollunu açtı biraz ağlattı sardı ve bana getirdi.

Gözleri açık ve boncuk boncuk bakıyordu. Ağlamadım nedense ağlayamadım ama çok şaşırdım aptallaştım, sevimdim, kokladım, bebeğim çok güzelsin sen dediğimi hatırlıyorum.

Sonra hemen aldılar üşümesin diye yeni doğan odasına çıkardılar.Bu arada doktorum plasentanın gelişini bekledi bir kaç dakika içinde geldi sonra kontroller ve dikiş atıldı 3 dikişim vardı. Bu aşamalar kolaydı ağrı hissetmedim. İşlem bitti kanama kontrolü için yarım saat doğumhanede kaldım.

Ablam doğumun başından sonuna yanımdaydı hep destek tam destek oldu. Ömer girmek istemedi.

Daha sonra odaya çıktık yatağa yattım, gecelik giydik, tansiyon vs kontrol edildi, her şey normaldi, zaten bende çok iyi hissediyordum. Sadece bacaklarımda uyuşma vardı o kadar.

Ve sonra kapı açıldı hemşirenin yanında benim güzel kızım geldi.

Emzirmem için bana verildi temizlenmiş giydirilmiş mis gibi kokuyordu..

Emzirme denemesi yapıldı memeyi aldı çekti çekti, uyudu, göğsümde anlatılmayacak kadar güzel bir duygu nasıl ifade edeceğimi bilemiyorum.

Ve her şey bitti.

Normal doğumu kesinlikle tavsiye ediyorum, her şey çok kolaydı ve çok kısa sürdü. 22.30 da hastaneye girdik ve Defne Nil 00.37 de 2720 gr ve 48 cm olarak doğdu. Ve doğumdan sonra hiç bir acı hissetmedim, ağrı sancı çekmedim. Dikişlerim çok çabuk kaynadı, hareket özgürlüğümde hiçbir kısıtlama olmadı. Bunu için sonrasında çok rahattım. Ve doğum anı ile ilgili en ufak kötü bir şey hatırlamıyorum. Sadece Defne Nil ve ben …Büyük Kavuşma..

Yorumlara şimdilik tek tek cevap yazamıyorum kusura bakmayın çok teşekkürler .....

Diğer detaylar ilk fırsatta eklenecek hepinize sevgiler

21 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

aaa inanamiyorum yaa:) oncelikle hayirli olsun tabi:) Allah anali babali buyutsun:)) Ama 3. cocugunu doguran arkadaslarim bile bu kadar kolay ve cabuk dogurmadilar masallah diyeyim :)))

Cok sevindim:) Tekrardan hayirli olsun, uzun, guzel, mutlu, saglikli bir omru olsun cici kizin :))

Sevgiler.

pinarbk dedi ki...

Seyhan'cığım desene dualarımız işe yaradı. Neredeyse evde doğacakmış Defne Nil.Herşeyin bu kadar kolay olmasına ve yolunda gitmesine sevindim. Nasıl başlarsan, öyle devam eder. Şimdi, harika günler seni bekliyor. Doya doya kokla güzel kuzuyu.

Çok öpüyorum ikinizi de...

İLKAY dedi ki...

canım çok geçmiş olsun, nasıl sevindim anlatamam, sağlıkla hep birlikde olun.
Çok öpüyorum seni ve tatlı kızını:))

firdevs dedi ki...

bebegine Allah uzun omurler versin .

bolgculardan neredeyse ilk defa normal doguran birini gordum , gozlerim yasardi :p cok gecmis olsun :)

Yesim dedi ki...

Seyhan, ne guzel rahat bir dogum olmus cok tebrikler. Defne Nil de cok guzel masallah, guzel bir omur dileklerimle...
Sevgiler,

Püstüklü Mama dedi ki...

Aaa! Ne güzel :) Şimdi daha iyisindir umarım. Tebrik ediyorum çok. Öpüyorum seni ve mis kokulu kızını.

Tuğçe dedi ki...

İnanamıyorum! Ne süper bir doğum bu böyle!Sadece 2 saatte! Harika! Epidural olmasa da olurmuş hani... :) Maaşallah diyorum,ne diyeyim çok sevindim.Darısı başıma! :) :)

Burcu dedi ki...

Çok tatlıııı... Bu kız size hiç zorluk çıkarmayacak annesii... :)

Ozgur dedi ki...

Maşallah canım ya. Nefes almadan okudum resmen. Çok heyecanlı, çok güzel bir hikaye. Allah herkese güzel doğumlar versin. Ohhh. Maşallah tekrar. Allah analı babalı büyütsün. Hayatı hep güzel geçsin, bahtı açık olsun.
Normal doğum da harika geçmiş. Tüm doğuracaklara moral olsun!
Sevgiler

kirazsevdasi dedi ki...

Ayy seyhancım, bu postu sakliyorum, açıp açıp okuyacagim valla.
Tam ihtiayacım olan şeydi bu post. Maşallah ne kadar kolay olmuş, darısı başımıza :)
Sevgiler.

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

iyi olduğuna sevindim..gözün aydın pıtırcık..
bol bol dinlenin nasıl olsa bundan sonra defnenin maceralarını okuyacağız...allah anneli babalı büyütsün..

İlknur dedi ki...

Seyhan hikayen çok güzel, kendi doğumumu hatırladım, çok sevindim kolay bir doğum olduğuna, kızının seni çok yormadan gelişine. Benimkinden de kolay olmuş. Ben epey bir dikiş ağrısı çekmiştim çünkü. Tekrar güle güle büyüt bebeğini

yeliz dedi ki...

sana yazdığım yorumlar bir türlü ulaşmıyor hep sayfada hata. umarım bu ulaşır. çok güzel bir doğum hikayesi, umarım herşey bundan sonra da iyi gider. muhteşem bir bebek, maşallah

senem dedi ki...

Seyhancım harika bir doğum hikayesi olmuş. Tüm hamilelerin darısı başına denilecek cinsten. Bak gördün mü, güzel kızın seni hiç üzmüyor. Bundan sonra da her geçen gün birbirinden güzel olacak, emin ol.

Geçen postuna yazdığım yorum çıkmamış. Defne nil müthiş güzel bir bebek, babayı bilmiyorum tabi ama sana benzerliği aşikar! Biran önce o minik burnunun ucundan öpmek, ısırmak istiyorum.

Sevgiler
Senem Teyzesi ve Neva Ablası :-)

Anne Duru dedi ki...

canım benim,
hoşgeldiin..çok tatlısın maşallah sana...
sağlıklı sıhhatli uzun ve güzel bir ömrü olsun inşallah..
kızlarımızı tanıştırmak için sabırsızlanıyorum..
sevgiler..

Anonymous dedi ki...

maşallah
umarım ömür boyu seni yormaz
harika geçmiş
daha ne denilebilrki

bende normal çok istiyordum biliyorsun
ama olamadı bildiğin gibi

hayırlısı

sevgiyle büyüt inşallah

yıldız ve oylum

Seyhan dedi ki...

ARKADAŞLAR GÜZEL DİLEKLERİNİZ İÇİN HEPİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM . GERÇEKTEN KIZIM BENİ ÜZMEDEN GELDİ. ŞİMDİ BİRBİRİMİZE ALIŞMAYA ÇALIŞIYORUZ . GÜNLER YOĞUN , YORUCU AMA BİR O KADARDA SÜPER GEÇİYOR. FIRSAT BULDUKÇA YAZMAYA ÇALIŞACAĞIM

SEVGİLER

elfeyp dedi ki...

Çooook sağlıklı, güzel günler diliorum defne nilciğe annesi ve babasıyla...
Ben de böyle su gibi bi doğum istiorum işte.. :)
www.elfeyp.blogspot.com

Seher Ozturk dedi ki...

Hoşgelmiş miniş bebek...
Hayatı sağlıklı, huzurlu, analı-babalı, sevgi dolu geçsin..

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

her doğum hiayesinde olduğu gibi gene çok fena duygulandım. bahtı açık olsun minnoşumun

Adsız dedi ki...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar Burcu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...