7 Ocak 2009 Çarşamba

SSK Raporunu Aldım...

Gözümü korkuttuğuma değmemiş hemen hallettim raporumu aldım:)

hamile arkadaşlara tecrübe olması için detayları ile yazıyorum.

Eğer benim gibi son üç haftaya kadar çalışmayı düşünüyorsanız 32. haftayı doldurunca ssk hastanelerinden yada ssk ile anlaşmalı özel hastanelerden birinden randevu alıyorsunuz, ve tüm kontrol belgeleriniz, raporlarınız ultrason görüntülerinizi alıp, randevunuza gidiyorsunuz. Ssk ile anlaşmalı özel hastaneyse vizite kağıdına gerek yok , ssk hastanesiyse vizite kağıdı olmazsa olmazlardan. Ben ssk ile anlaşmalı özel hastaneye gitmiştim, doktor getirdiğim evrakları incelemedi bile, sadece kaçıncı haftamda olduğumu, kaçıncı gebelik, tek bebek mi, yaş kaç gibi sorular sorup raporu yazdı. Bu raporun orjinalini saklıyorsunuz bir kopyasını işyerinizin özlük işlerine teslim ediyorsunuz.

Sonra 37. haftaya kadar normal çalışıyorsunuz tabiki 37. haftaya kadar çalışabilir raporu aldınız diye çalışmak zorunda değilsiniz daha erken gidip iş görmezlik raporu alabilirsiniz ama ben 37. haftayı doldurdum.

Ssk göztepe hastanesi merdivenköy polikliniğinden internet üzerinden randevu aldım. İş yerimden de bugün için vizite kağıdı almıştım. Randevu saatinden yarım saat önce orda olup barkod masasından barkod alıyorsunuz. Sonra muayene olacağınız doktorum odasının önünde bir sıra oluyor ki bizimki çok dolu değildi, numara ile çağırmıyorlar sıradan giriyorsunuz yani randevu saati pek önemli deği benim randevum 10:40'taydı erken gittiğim için sıraya erken girip işlemlerimi randevu saatinden önce bitirdim.

Neyse doktorun yanına gidince kaç haftalık hamilesin diye soruyor. İş görmezlik belgesi diye bir belge dolduruyor. Muayene etmiyor bu belgeyi hastane içinde başhekime imzalatıp doktora geri getiriyorsunuz. Sonra 1 nüshası onlarda kalıyor 2 nüshasını size veriyorlar, bir kopyasını işyerinizin özlüğüne teslim ediyorsunuz. ve bu verilen belgeyi kesinlikle kaybetmemenizi tembihliyorlar yoksa hiçbir işlem yapılamıyormuş.

Doğumdan sonra bir ay içinde hastaneye gidip raporunuz kapattırmanız gerekiyormuş. Bunun içinde doğumu yapacağınız hastaneden aldığınız doğum belgesi gerekiyor. Ayrıca 32. haftada aldığınız raporuda isteyecekmişler, yani tüm belgeleri çok iyi saklamak gerekiyor.

Benim önümde sırada bir bayan vardı 32. hafta raporunun orjinalini kaybetmiş ama fotokopisi var işlem yapmadılar, aynı şekilde iş görmezlik belgesinin orjinalinide kaybedersen kesinlikle işlem yapmıyorlar :(

işte böyle o kadar zor değilmiş. Bu işide hallettik şimdi doğurabilirim ...

11 yorum:

Burcu dedi ki...

Biraz daha bekle, sonra doğur :)

kuzunun annesi dedi ki...

Selam Seyhan

Ben üniversitede çalıştığım için okul medikosundan aldıgımız kurum sevkine dr. not düşüverdi ilgili bölüme izne ayrılabilir , devam edebilir vs...İzine ayrılmak istediğimi belirten dilekcemle beraber baglı oldugum bölüme teslim ettim . Sevk 4 nüshalı oldugundan ve her seferinde aynı sevkle ilac ta aldıgımdan orjinalleri eczaneye vermiş olmalıyım dogrusu . Şimdi panik oldum bak sen öyle deyince , kopyalar var ama , orjinaller yok . Basıma birsey gelirmi ki?

Seyhan dedi ki...

Burcu sen yazdığıma bakma bende hemen istemiyorum zaten :)

Merhaba Kuzunun annaesi,

şimdi anladığım kadarı ile sen devlet memurumu oluyorsun , ben ssk ya bağlıyım eğer sende ssk ya bağlıysan şöyle diyebilirim .
senin muayene olduğun doktorun ssk anlaşması varsa benim bugün yaptığım gibi senin ssk hastanesine gitmene gerek yok çünkü doktorunun verdiği raporlar geçerli ama yinede 32. haftada çalışabilir ve 37. haftada iş görmezlik raporlarının orjinalleri gerekiyor dediler hatta defalarca söyledi kadın. sen sevkle ilaç alıyorum demişsinya ben reçete ile ilaç alıyorum , sevk kağıdım olmuyor . onun için sevk kağıtlarının orjinallerine gerek varmı bilemedim.. istersen özlük işlerine bir sor onlar daha detaylı bilirler , her kurumun işleyişi farklı olabiliyor. yanlış bir şey söylemek istemem ,ama bişey olursa yine yazabilirsin , yardımcı olmaya çalışırım .

sevgiler

kirazsevdasi dedi ki...

Seyhancım;
ne guzel halletmissin islerini, gozun aydin.
Benim gozumde de o kadar buyuyor ki bu 'paper work'ler.
Ama ben 32 de ayrılıcam, 37 ye kadar beklemeyecegim. Bu durumda sanırım sadece kendi doktorumdan aldigim rapor ise yarayacak. Öğrenecegiz bunlari :)
Allah kolaylik versin hepimize.

Ozlem dedi ki...

Merhaba Seyhan,
Heyecan dorukta değil mi:)?
Sevgiler!

siyap dedi ki...

ooh hadi bakalım şimdi sıra bebişte,tabi vaktinde gelsin :)) ne kadar durdu o kadar kar.

sevgileeer...

yeliz dedi ki...

oo güzel gelişmeleri bekliyoruz :) sevgiler

Seyhan dedi ki...

Kiraz sevdası 32. de ayrılıyorsan evrak işleri daha az en azından iki kez işlem yapmayacaksın hadi bakalım kolay gelsin sanada sevgiler

Özlem heyecan ve birazda korku:( dorukta sevgiler

Siyap bencede burduğu kadar kalsın en azından 40 hafta tamamlansın öyle gelsin istiyorum sevgiler

Yelizcim yazmaya çalışıyorum aslında tüm gün evdeyiz yazmaya fırsatım var ama yazacak önemli gelişmeler olmuyor:) sevgiler

nagişim dedi ki...

canım benim ben de öyle yapmıştım ama o bile bitti.. malesef pazartesi başlıyoru işe günler çok çabuk geçiyor hele de bebek doğduktan sonra... dğuma kadar iyice dinlen gitmek istediğin yer yere git..ne istiyorsan yap eğer benim gibi yalnız bakcaksan dışarı bile çıkamıyosun çünkü...
dediğin gibi durabildiğince dursun durduğu yerde daha sağlıklı oluyorlar ve hataya daha çauk adapte oluyolar...allah hayırlısıyla kurtarsın inşallah ... daha sık yaz evdeki hazırlıklardan bahset resim de koysan fena lmaz özlüyorum o günler:))

Gülhan'ca Tasarımlar dedi ki...

Bebişine kavuşmaya az kalmış, o gelene kadar iyi dinlen. Sonraki zamanlarda dinlemmeye fırsat bulamayacaksın. Sevgiler...

Seyhan dedi ki...

Nagişim sayılı gün bitiyor malesef keşke daha uzun sürelerde bakabilsek bebeişlerimize..
Fotoğraf koyucam ama makinamız ablamda alır almaz odasını ve hazırlıkları eklerim sevgiler

Gülhan bel ağrılarından pek derin uyuyamıyorum ama dinlenmeye çalışıyorum teşekkürler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...