27 Şubat 2009 Cuma

1. Ay Kontrolü









1. ay kontrolümüz yapıldı dün önce işitme testi yapıldı gayet normal. Ardından kalça ultrasonu çekildi oda iyi. İşitme testinde uyuyan kuzum , kalça ultrasonunda uyandı ama ağlamadı:) ve sonra doktor kontrolümüz, genel refleksleri normal, boyu 51 cm olmuş kilosu 3515 gr doktorumuz beslenmesi için ne yapıyorsan aynen devam dedi:) cukcuk emicez yani...


Hepatit 2. doz aşısı yapıldı aslında ben sağlık ocağında yaptıracaktım ama babamız pimpirikli sağlık ocağına güvenmiyor hastanede yaptırdık.. Sağlık ocağı tecrübesi olanlardan bu konuda yorum yazmalarını rica ediyorum



Ağlama krizlerimiz için bekliyoruz düzelecek yapacak bir şey yok. Sab simplexse devam dozunu arttırdık günde 3 kez 4 damladan 8 damla olabilir.


Ana kucağında uzun süre yatırılmayacak.


Rezene verilmeyecek süt içmesini azaltabilirmiş.


Slingi aydan sonra kullanılacak şuan çok erken.


Yatak eğimi 45 derece olabilir kusmayı engellemesi için biz düz yatırıyorduk çokta kusmuyor ama, çok fazla kusarsa süt burnuna ve kulağına kadar gidebilirmiş. Orta kulağa kadar gidebilen süt duyma kaybına sebep olabilirmiş. Onun için bi süre eğimli yatacak , hatta emzirirkende dik pozisyonda emzir dedi. biraz zor bi pozisyon ama denenecek.


Bugün babaannemiz SSk da yapılması gereken rapor kapatma işimizi halletti sağolsun benim gitmeme gerek kalmadı çok sevindim. 26 Nisana kadar doğum iznim var . Sonra 23 gün yıllık iznim var onu kullanıcam ve işe başlamam mayıs sonu gibi oluyor. İhtiyaç anında ücretsiz izinle 6 aya tamamlamayı düşünüyorum bakalım durumlar neyi gösterecek.




Ablam dün işe başladı Arda'yı bakıcısına bırakmak çok zor gelmiş bakalım ben Defne Nil'i bırakırken ne yapacağım şimdiden telaşı sardı :(

12 yorum:

Tuğçe dedi ki...

Hadi bakalım, 1.ayı hayırlı uğurlu olsun Defne Nil in...Sağlık Ocakları tabii semte göre değişiyordur, belki tek başına gidip bir bakabilirsin.Biz topuk kanı için götürdük, gayet iyi ilgilendiler ama sabah erken saatler bir de öğle tatilinden sonra yani 13.00 de çok kalabalık oluyor genel olarak.
İzninin bitmesine daha var,bence düşünme şimdiden ;)

mine dedi ki...

maşallah defne nile gün geçtikçe daha cok büyüyor..baksana 1 aylık olmuş bile..kalça ultrasonu için biz ilk ay gittik yine bu ay gidecegiz bir seviye varmıs bebeklerde 60 olması gerekirmiş bizimkinin 59 mus bu hafta gidecegiz bakalım umarım bişey cıkmaz canım...o minik burnundan benim için öp kokla mis gibi defnoşu..öptüm..

İlknur dedi ki...

Maşallah Defne Nile kocaman kız olmuş. Biz doğduğundan bu yana bütün aşılarını sağlık ocağında yaptırıyoruz. Doktorumuz da önerdi. Artık sağlık ocakları hem çok temiz hem de çok modern koşullara kavuştular.

Burcu dedi ki...

Maşallah kuzucuğa.. Ben Arda'nın tüm aılarını (pnömokok hariç, o sağlık ocaklarında yapılmıyor bize)sağlık ocağında yaptırdım. En başta ben de eşin gibi düşünüyordum zeller paralı olduğu için daha iyidir diye ama doktor olan görümcem ve eniştem daha ben sormadan özellikle aşılarda sağlık ocaklarından şaşma dediler. Aşıların bozulmaması için gerekli olan soğuk zincir kuralının en iyi sağlık ocaklarında uygulandığını, ve son kullanma tarihinin ssürekli sağlık ocaklarında özellikle de ana çocuk sağlığında dikkat edildiğini söylediler. Çünkü onların asıl işi bu zaten, aşı. O yüzden ben hem üzerine para vermiyorum, hem de içi çok rahat bir şekilde sağlık ocaklarını kullanıyorum. Pnöokoku oğlum yaşı itibariyle sağlık ocağında olamıyor, 2 ayla kaçırdık bu yugulamayı, oonun için doktorumuzun muayenehanesine gidiyoruz, bugün de 2.sini olucaz zaten.. Bence eşinin de senin de pimpiriklenmene gerek yok.. Öptüm miniği..

Seyhan dedi ki...

tuğçe teşekkürler bende 2. ay aşılarını yaptırayım diyorum hem denemiş oluruz. sevgiler

Minecim umarım kalça ultrasonunuzda bişey çıkmaz sen gönlünü ferah tut sevgiler

İlknur bende bu aydan sonra bir deneme yapıcam bakalım . memnun kalırızda devam ederiz umarım sevgiler

burcu bende doktorumuza sordum oda soğuk zinciri bozulmadıysa ve son kullanma tarihi geçmediyse sorun olmaz yaptırın dedi. zaten sağlık ocaklarının yegane işi aşı olduğundan bunuda iyi yaparlar herhalde demişti doktor bakalım denicez bizde sevgiler

esin ve ömer dedi ki...

Maşallah defneye ,hızla büyüyor...
Biz ömeri eğimli değilde sürekli yan yatırırdık.
Ana kucağına koyarken de altına bir sürü örtü koyardım ,doktorumuz ana kucağındaki eğimin yeni doğan için çok derin olduğu söylemişti.Mümkün olduğunca düzleştirin demişti.
Seyhancım şimdi aklıma o dönemimiz geldi.Sürekli en doğrusu ne diye araştırıp duruyorduk.
Benim sana naçizane tavsiyem -aslında çok kısa bir annelik maceram var henüz ama-tavsiyeleri veren kim olursa olsun,ki bu doktorun bile olsa içgüdülerine de mutlaka kulak ver.
Annelik içgüdüsü hakikaten insanı çok iyi yönlendiriyor...

kuzunun annesi dedi ki...

slinge kacıncı ay dendi ?
ana kucagı peki, ben yatırıyorum evde valla(((

Seyhan dedi ki...

merhaba esin bizim doktorda ana kucağı kalçasına baskı yapıyor orda uyutmayın dedi biz bir kaç kez uyutmuştukta ama yatağında sereserpe yatması gibisi yok tabiki ana kucağında ikibüklüm yatıyor rahat olmadığı belli zaten ..

Kuzunun annesi 3. aydan itibaren rahat rahat kullanırsın dedi .şuan alırsanda 15. dk falan kullanabilirmişim onun için almayı erteledim şimdilik ...

Adsız dedi ki...

That is a гeally gooԁ tip particularly to those fгesh to the blogosphere.
Ѕhort but veгy preciѕe info… Thanks for sharing this
one. А must read post!

my webpage :: www.Searchingforthenextbigthing.Com

Adsız dedi ki...

I гead thіs paгagraph cоmplеtеly on the
topic of the ԁifference of newеѕt and prеvіous teсhnologies, it's remarkable article.

Also visit my page: www.redsocialintegrantes.areaefi.com.mx

Adsız dedi ki...

If yοu ωould like to obtaіn much
from this article then yοu hаѵe to aρply these methods to your won wеb sіte.



Feеl freе tο surf to my ωеb page; dog Acne

Adsız dedi ki...

Wow thаt was unusual. I just wrote an еxtrеmеly
long сomment but after I сlіcked submіt my comment dіdn't show up. Grrrr... well I'm not wгiting all that oveг
аgain. Αnywаys, just wanted to saу
fantаstic blog!

Check out mу blog post ... http://Derricktreadwell.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...