4 Şubat 2009 Çarşamba

En Kötü Gece...

Gece 23:30 itibari ile uyanan minik kızım sabah 07:00 a kadar gaz sancısı çekti ve uyumadı , kucağımda 10-15 dk kadar sızıp sancı ile uyanıp morarana kadar ağladı , sıcak havlu koymak , ayak masajı yapmak , sırtını pişpişlemek, emzirmek herşeyi denedim. Çıkmadı gazı, gözlerinden uyku akıyordu ama uyuyamadı bebeğim. Ağlamaktan kızardı, morardı, boğazları yırtılana kadar ağladı. Ömer, annem elimizden geleni yaptık ama çıkmadı ... Susturmak için emzirdikçe içerden çıkmayan gazlara yenileri eklendi tabiki çok kötü bir kısır döngü..

Sabah 07:00 de sızıp kaldı ve yine gazı çıkmamıştı saat 10:30 da uyandı ve şuan saat 15:00 şu saate kadar uyuyamadı henüz yatırdım bakalım ne zaman kalkacak...

Gaz için için rezene çayı yada ilaç kullanmak için henüz erken mi 10 günlük bir bebek sonuçta doktorumuzu aradım ama görüşemedim , müsait olunca arayacakmış henüz dönüş yapmadı..

Annelik = Yetersizlik

Şu an bu hisler bende o kadar birbirine yakınki. Akşam o ağlarken bişey yapamıyor olmak bana kendimi çok yetersiz hissettirdi.

Allahım lütfen böyle bir gece bir daha olmasın...

13 yorum:

Ozlem dedi ki...

Tam son olayları yazacakken senin postunu gördüm. Aynı duygular, aynı olaylar!
Sabrımız bol olsun!
Sevgiler!

İLKAY dedi ki...

Canım çok geçiş olsun bilmiyorum bu vakite kadar dr'unuz aradımı ama bize acıbademden zerrin sabuncu daha minicikken bile subsimplex diye bir damlayı önermişti gerçi çok gazlı değildi kızım ama yine de gerktiğinde kullandık. Bir de ben her yemeğime bolca kimyon kullandım doğal olarak sütüm daha az gaz yaptı. Malum yeşil salata bile bebekler için anne sütünde gaz yaparmış eve gelen hemşire anlatmıştır. Koca karı ilacı demezsen yaptım faydasını gördüm yazayım kullanırmısın bilemem. Kızım için yarım çay kaşığı kimyonu bir türk kahvesi fincanı sıcak suyun içine döküp içine de çok az şeker atıp su soğuyana kadar bekliyorsun bu sırada kimyonun dibe çökmesi lazım hiç kimyon tanesi olmadan yarım çay kaşığı bu sudan veriyorsun. her süt emmesinden sonra veya gazı olduğunda ben çok fayda gördüm ama dediğim gibi kocakarı ilacı kendine kullansan bile faydalı. Kolay gelsin:)
Öpüyorum seni ve kızını...

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

malesef bu gaz işide genetik sanıyorum.bende çok çektim...kızım sancılanıp ağlıcak diye fobi olmuştu nerdeyse.yooo bizde hiç gaz sorunu olmadı diyen ailelere öyle bakakalıyordum.şu an için erken bebeğe rezene çayı vermek ama bol bol sen iç anasonda iyi geliyor dediler ondanda alıp günde iki defa içiyordum.gaz yapıcı yiyecekler(söylemişlerdir,kurubakliyat,bulgur,lahana,portakal,armut vs..)yeme.ben 3.aydan sonra aktarlarda satılan hindistan cevizi diyorlar(muskat) bir çay kaşığı kadar rendeleyip kaynamış soğumuş azıcık suyla karıştırıp verdim.faydasınıda gördüm ama en doğrusunu gene doktor söyleyecektir.yanlış yönlendirmek istemem aklında olsun genede. 5.ayda yavaş yavaş bu sorun azalıcak...korkma sakın...gazını çıkarana kadar uğraş gerçi bende uğraşıyordum ama bazen gerçekten çıkmıyor....

berna dedi ki...

Kolay gelsin alışman kolay olur umarım
şuan sana herkes tavsiye veriyodur insallah bilmişlik yapmıyoruzdur ama saç kurutma makinası çok işe yaramıştı bende ve yukarda arkadasın söylediği gibi kimyon da ama ben kendim kullanmıştım..rezeneyide bolca tüketmek hem sütünü arttırır hemde gazı azaltır ama çocuktan cocuga deşisiyoi inşallah bilgiler işine yarar

Yesim dedi ki...

Seyhan cok gecmis olsun, Defne Nil boyle bir geceyi bi daha yasamasin insallah. Bence ilac vermek icin cok minik, sac kurutma makinesi, aspirator, elektrikli supurge sesi cok ise yariyor. Ben cok gece sac kurutma makinesi acik uyudum, ya da internette white noise diye aratabilirsin oyle sesler cd ler var. Anne karnindaki seslere benzedigi icin bebegi rahatlatiyor.

Kremali'nin annesi dedi ki...

Sevgili Pitircik,

Oncelikle gecmis olsun. Kendi tecrubelerime dayanarak sana acizane sunu onerebilirim:

Herseyden once kendi yedigine ictigine cok dikkat et ve mutlaka kendi ayaklarini sicak tut. Ben rezene cayindan cok faydalandim. Yalniz, hazir cay kullanmak yerine cayimi kendim hazirladim. Rezene tohumunu kaynatip suzdum ve hem kendim ictim hem de bebegimiz belli bir kiloya ulastiktan sonra doktor tavsiyesiyle dogrudan ona da icirdim. Istersen doktoruna o kilo esigi nedir diye sor ve uygun gorurse Defne Nil' e de rezene cayi ver. Gazi mucizevi bir sekilde hemen cikariyor ve bebegin hemen oracikta misil misil uyumaya basliyor:)

Allah yardimcin olsun annecik.

Sevgiler,
Ayse Sule

Seyhan dedi ki...

özlemcim dertler aynı malesef ikimize e bebeklerimizede sabır versin allah ..sevgiler

İlkaycım subsimplex i aldık bakalım işe yarayacakmı ,kimyonu başka bir yerdende duydum işe yarıyorsa denemekte fayda var çok sağol ..sevgiler

yeşimci ilaç işinde bende tereddütteyim ayrıca ilaç sağlık bakanlığından onaylı değilmiş, doktorumuz verdi ama kızım daha çok küçük çok gerek kalmadıkça kullanmayacağım müzik içinde bir araştırma yapayım sevgiler



içimden geldiği gibi rezeneyiiçiyorum , yemediklerimede dikkat ediyorum , bir kaç aya geçecek biliyorum ama insan acı çekmesine dayanamıyor malesef.. sevgiler

merhaba berna arkadaşların söylediği kimyon saç kurutma makinesi ilaçlar ne varsa deneyeceğim artık umarım işe yarayacak ..sevgiler



merhaba ayşe şule ben hazır çay içiyorum ama daha çok işe yarıyorsa doğalınıda alırım, doktorumuz defne nile verme dedi daha çok küçükmüş sevgiler

kirazsevdasi dedi ki...

Seyhancım okurken içim ezildi ya :(
Hem senin kendini bu kadar kötü hissetmene, hem de minigin cektiklerine.
Umarım en kısa zamanda toparlarsınız.

elfeyp dedi ki...

Senin için uzun ama buradan bakınca çoook kısa bir süre sonra atlatılıo gaz sorunu :) Melek Güneşcik bir minicik pırt için sabaha kadar ağlardı. Yapınca da sızardık hepimiz :)
Şimdi metodunu bulduk. Gıdıklıoruz, gülerken kaçırıo zırt pırt :)

elfeyp dedi ki...

Bu arada musluk ve aspiratör inanılmaz rahatlatıo. Sürekli oyalarsan, oyun oynayarak masaj falan da ii geliodu bizimkine. Kendini asla yetersiz, moralsiz hissetme lütfen.
Her güne sıfırdan gülümseyerek başlamayı öğretio annelik insana..

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

canımm annelik hislerinin karmaşık dünyasına hoşgeldin. ben tuna 20 günlük falanken ilk gaz sancısında salya sümük ağlamıştım elimden bişey gelmiyo diye.
aradan 7 ay geçti bu sabah da diş sancısı yüzünden ağladım bi alay. elimden gelse ağlatır mıyım oğlum seni diye diye ağladım. geçmiyo o hisler.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

bir de ayaklarını karnına çekip saat yönünde döndürünce(barsak hareketleri saat yönünde ilerliyor) birkaç pırt çıkıyor. sabret, 3.aydan sonra çok azalacak, 4.ayda gaz nedir hatırlamayacaksın bile. gazının olmadığı sakin anlarda kendi yatağında sakin sakin uyumasına çalışmanı tavsiye ederim. sonra çok zor oluyo.

Seyhan dedi ki...

Kiraz sevdası zamanla alışıcaz herhalde , insanın o ufacık meleğin acısını dindirememesi çok kötü bir duygu umarım çabuk geçecek ..sevgiler

elfeyp , gerçektende minik bir pırta ben o kadar seviniyorumki ondan fazla ...akşam saç kurutmayı kullandık sakinleşti ağlaması kesildi ama gaz çıkmadığı sürece uyku yine yok sadece sancılar geldikçe ağlamasını susuturmaya yaradı ...

Hülya ilk kez 3 gecede apladım sonrada sürekli ağlama modundayım ama tuttum kendimi annelik hizleri zormuş gerçektende.. Masajı meltem tarif etti yapıyoruz br kaç pırt çıkıyor gerçektende ama bazen bacaklarını öyle kasıyorki yapmama izin vermiyor ve ağlıyor ..yatağında uyumaya gelince genelde emerken memede uyuyor . sonra yatağa yatırıyorum
kendi kendine henüz uyuyamadı . birde yatay pozisyonları pek sevmiyor hemen ağlıyor:(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...