2 Şubat 2009 Pazartesi

İlk Hafta

Meleğim uyudu anneside unutmadan yazsın bakalım neler oldu bu ilk haftada


Pazartesi:


Doğumdan sonra odamızda ilk emzirme denememizi yaptık tabiki her yeni anne gibi zorlandım, süt gelmedi ,bebeğim yorgundu yeterince ememedi, tüm gece yanımızda kaldı bir tek sabaha karşı çok zorlandım bende yorgundum onun için bebek hemşirelerinden rica ettik 1 saat kadar aldılar bende uyumaya çalıştım. Ama annelik garip bir şey Defne Nil'i bebek odasına gönderdimya vicdan azabı çekip uyuyamadım bile , neyse sabah saat 7 de hemşiremiz kızımızı getirdi , yeniden emzirme denemeleri yapıldı ,zaten yorgun olduğu için genelde uyudu. Öğleden sonra şirketten arkadaşlarım kızımı görmeye geldiler, Birkaç yakınımız ziyaretimize geldi. İşin garip kısmı bebek kurabiyelerini , çikolataları ve lavanta keselerini alması için eve giden Ömer lavanta keselerini almamış, onun için ziyarete gelenlere veremedik:( Artık evimize ziyarete gelenlere vereceğiz.



Benim ve Defne Nil'in sağlık durumu iyi olunca hastanede çok kalmak istemedim , ve doktorum ve bebek doktorumuz izin verdiler akşam üzeri çıkış işlemleri yaptırıp evimize geldik. Hastanede 1 gece yatmış oldum.



Aynı zamanda annem, ablamlarda bize geçtiler. Arda kuzenini görmeye geldi. Emzirme alt değiştirme ve uyutma çalışmalarımız devam etti, Annemin desteği ile ağlama nöbetleri dışında ilk gece fena geçmedi.



Tüm gece yorulan Defne Nil hanım sabaha karşı 7 gibi uyudu ve uzun bir uyku çekti.



Salı - Çarşamba - Perşembe -Cuma



Bu dört gün boyunca gündüzleri mışıl mışıl uyuyan küçük hanım gece 24:00 civarı gaz sancısı başlıyor, ağlama krizlerini durdurmak için sık sık emzirmek zorunda kalıyorum ancak memede veya benim kucağımda sakinleşiyor. Sık emzirmemde daha fazla gaz olmasına sbep oluyor , yani biri çıkmadan diğer gaz gelmiş oluyor. Bu kdar emince fazlasını kusuyor .Sıksık üstbaş ve alt değiştiriyoruz. Doktorumuz günde en az 5 kez idrar yapması gerektiğini bunun sütümün yettiğinin belirtisi olacağını söyledi. Sanırım yetiyor. Gece sancılanan bebeğin sabaha karşı 6-7 den sonra uyuyor ve epey uzun sürüyor.



Çarşamba günü hastanede kontrolümüz vardı. Erken çıkış yaptığımız için bazı testler yapılmamıştı onlar yapıldı sarılık için bilirubine bakıldı değerler normal çıktı çok şükür. Bu arada hastane çıkışında doğum kilomuz olan 2720 gr dan 2500 gr a düşmüştük çarşamba günü 2680 çıktı çok sevindim.


Cumartesi:


Bilirubin için yeniden kontrole gittik. Değer düşük çıktı çok şükür. Defne Nil'in gözünde çapaklanma ve akıntı var . Normal doğumlarda sık görülen bir şeymiş , bebek doğum sırasında gözünü açtığında sıvı kaçar ve mikrop kaparmış. Defne Nil' e antibiyotikli bir damla verdi dokor günde dört kez damlatıyoruz. Ama uyuyup uyanınca özellikle sol gözü çapaktan ve yaşta kapanıyor , temizleyince oda bizde rahatlıyoruz. umarım ilaç etkisini gösterir ve kızımın gözü düzelir.



Pazar :



Pazar günü ziyaretimiz Dedemiz , Teyzelerimiz ,Kuzenlerimiz Arda ve Can geldi .Evde 2 bebekle tümgün çok güzel geçti , Defne Nil gündüz çok uyuduğu için Arda ile tanışamadılar biri uyandı diğeri uyudu bir türlü aynı anda denk gelemediler, bir dahaki sefere kaldı artık.



Akşam üzeri Kuzenim Sema teyzemiz ve Ramazan abimiz, Aykut ve Esra geldiler , Tüm sevenlerimiz bizi ziyarete geliyor sağolsunlar çok mutlu oluyoruz.

Ablam Defne Nil'in gazı için benim rezene çayı içmemi önerdi ve sütümden onada geçer ve rahatlamasını sağlarmış bugün içmeye başladım.

Bu gece çok iyi uyudu sadece 2 kez kalktı altını değiştirip emzirip gaz çıkarıp tekrar uyudu ve bende uyudum çok şükür.

Sabahları Defne Nil uyuyunca sende yat uyu diyorlar ama malesef gündüz uyuyamıyorum, Ama gece kalkmakta sorun yaşamıyorum allah güç kuvet veriyor annelere galiba ....


Bugün hastanemizden yenidoğan ev ziyaretine gelecekler bebek bakımı ile ilgili bilgilendirme yapılacak, hemşire genel kontrolleriniz yapacak benim sorularım cevaplanacak detayları eklerim.


Sevgiler

9 yorum:

Yesim dedi ki...

Rezene çayını ben de hergün çok severek içiyorum, gazı azalttığı gibi sütün de artmasına yardımcı oluyor. Bir taşla iki kuş :) Defne Nil'e az gazlı,bol uykulu uzun geceler...
Sevgiler,

Tuğçe dedi ki...

Seyhancm,
Defne Nil çok tatlı bir bebek,Maaşallah.Senin de iyi olmana çok sevindim. Birbirinize kısa sürede alışırsınız umarım. Göbek bağının çabucacık düşmesi de harika... :)
Yenidoğan hemşirelerine bebeğe yapılabilecek gaz masajını sorarsan (sonra uygun bir zaman bulduğunda bize de anlatırsan ;) ) sevinirim. Anne-kız saadetinizin daim olması dileğiyle :)

firdevs dedi ki...

2. oglum dogunca gozleri cok capaklaniyordu . doktor normal oldugunu soylemisti . dogumdan sonra ( burada ilk dogumda 7 gun , 2. dogumda 5 gun mecbur yatiriyorlar ) sabahlari bebegi yikadiktan sonra temiz bir pamuk parcasina serum fizyolojik sikip gozlerini ve kulak cevresini temizliyorlardi . evde buna devam etmemi soyledilier , bende devam etmistim . kisa sure icinde duzelmisti .

bebeklerin gece ve gunduzu ayirmasinda en onemli kural rutin bence ...

Ozgur dedi ki...

Heyecanla okudum. Oh. Zaman geçtikçe insan ustalaşıyor, hem yavrular da büyüyor. Haberlerinizi bekliyoruz. Öpücükler!

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

ne zamandır sayfana girmiyordum. gelmiş kuzu gözün aydın :))
bizim tuna'nın da sol gözü çapaklıydı 3 ay kadar. envai çeşit damla kullandık ama geçmedi. en iyisi bir masaj var göz pınarlarına sertçe yapılan, onu uygulaman. doktora sorarsan gösterir sana.

kirazsevdasi dedi ki...

Bütün saglik kontrollerinizin sorunsuz gecmesine cok sevindim.
Umarim tatlışkonun gözündeki çapaklanma da bir an önce iyileşir.
En kısa sürede gece uyuyup gündüz daha çok uyanık kalması temennsiyle :)
Sevgiler.

Seyhan dedi ki...

merhaba Yeşim süt arttırmak için başka bir çay aldım ama şimdilik sütüm yettiği için çok içmiyorum ama rezene bu işede yarıyorsa çok iyi ozaman sevgiler

merhaba Tuğçe bu masaj olayı ayaklarını karnına doğru bastırıp aşağı indirirken yanlara doğru açarak indiriliyor ama epey sert yapılıyor. ben denedim işe yarıyor alttan pırt pırt :) çıktı gazlar sevgiler

merhaba Özgürcüm mesela alt değiştirmekte ustalaştım gerçektende ilk zamanki tedirginlikten eser kalmadı haklısın zamanla herşey yola giriyor. sevgiler

merhaba Hülya göz pınarlarına masajı doktorumuzda söyledi ama ben korkuyorum biraz daha çok babası yapıyor ,ilçta kullanıyoruz düzelme var zaten sevgiler

Merhaba kiraz sevdası güzel temennilerine kocaman bir AMİN diyorum :) sevgiler



Firdevs gözü için antibiyotikli damla ve temizlemek için serum fizyolojik kullanıyoruz düzelme var zaten sanırım geçmeye başladı. Rutin oluşturamıyorum henüz herşey onun istediği saatte yapılıyor malesef:( sevgiler

banu dedi ki...

Defne Nil çok tatlı, maşallah... Okudukça bu ilk günleri çok özlediğimi farkediyorum.

ilk haftalarda hastanede hemşirelerin Tracy'nin tablosuna benzer verdiği bir tabloyu tutmuştum. Gerçi doktor bir süre sonra bırak bunları demişti ama ilk başta tutmuş olmam rutini farketmem açısından çok işe yaramıştı. Bloğuma da eklemiştim. İlk ay etiketi altında... Bir göz at istersen...

Mira'nın istediği saatlerde istediği şeyleri yapıyordum. Aslında bir rutin yok duzeni yok, derken bile belirli bir duzen olduğu göze çarpmıştı. Ben de o düzeni göz önünde bulundurarak kendime göre program yapabiliyordum.

Sevgiler,

Seyhan dedi ki...

Banu okudum Mira'nın ilk ayını bende ona benzer bir tabloya günük olarak yazıyordum ama zaman zaman atladım seninki kadar düzgün bir tablo olmadı malesef ama düzeni hafif hafif oluşuyor fakat sabahları ve gündüz uykusu daha fazla , gece daha az bunu tersine nasıl çeviricem onu bilmiyorum malesef:(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...