8 Şubat 2009 Pazar

Nasıl ?

Bu gece kızım saat 23:00 gibi uyandı ve sabah saat 03:45 e kadar uyumadı ağladı, emdi, kustu, altını aldık sonra yatırdık tekrar ağladı. En sonunda 03:45 te uyudu sabah 06:00 civarı uyandı emdi altını aldık uyudu. Sabah 10:00 dan 10:30 a kadar yatağında kendi kendine ıkınarak, sıkınarak, mırıldanarak uyandı hemen almadım. Akşam ki krizimizde susması için saç kurutma makinasını denedik sustu gerçektende ama gazı çıkmadığı için sancısı geldikçe yeniden ağladı. Meltem'in tarif ettiği gibi sırtına ve ayaklarına masaj yaparak bir kaç pırt alabildik kendisinden. Şuan yatağında mışıl mışıl uyuyor.Sabahları ve gün içinde neden gazı olmazda gece olur ? yada sabahları daha az gece daha uzun süre uyumasını nasıl sağlarım? bunun için henüz erken mi Hülya yatağında kendi kendine uyumaya alıştır dedi. Ama sürekli memede uyuyor ve sonra yatağına yatıyor nasıl düzelticem? Kendi kendine yatay pozisyonda yatınca sinirleniyor ve ağlamaya başlıyor... Azcık sinirli bir hatun bizimki :) Kova burcu olsun dedik oda sinirli çıktı :)

9 yorum:

Ozlem dedi ki...

Aynı hikaye! Hepimize sabır diliyorum!

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

yaa ilk günler pek düzen falan olmuyo haklısın. ama acaba reflü sorunu olabilir mi? bu kadar minikken gaz sorunu olmaz pek.ama belli de olmuyo belki de... biz gaz için bitkisel olan neo baby diye bi şurup kullandık. gaz olsun olmasın her gün 3 kere rezene+neo baby verdik. çok iyi geldi. sab simplex daha etkili sanırım ama o tıbbi bir "ilaç" neticede. uykusu için belki de endişe edemeyecek kadar ufak senin kuzu. ben artık düzeltemediğimden, herkesi fütursuzca uyarıyorum. bakma sen bana :))

Seyhan dedi ki...

Özlemci AMİİİİN

Hülya Bazen süt olayını fazla abartınca ağzına geliyor kusma değilde sanki ağzına gelip geri gidiyor gibi reflü olabilir mi acaba ?
rezene için ne kadarlıkken verdin doktorumuz sen iç ona verme dedide. ama bir çok kişi ilk günden vermeye başlamış.. Uyku içinde bende düzene sokmak istiyorum çok geç kalmadan ve iş işten geçmeden ama sanki daha erken gibi 2 aylık falan olsun sonra başlıcam mücadeleye ..sevgiler

Burcu dedi ki...

Seyhancım Defne Nil daha çok çok küçük. İlk zamanlarda bunlar olacak çok normal, her annenin bünyesi de uykusuzluğa alışıyor o sabrı ve gücü bulursun buluyorsundur da zaten.. Kendi kendine uyumaya alıştırmak için de çok minik henüz. O da sen de yeni bir hayata başladınız. Sıcacık yuvasından koptu geldi hiç bilmediği bir dünyaya, sana, senin sıcaklığına, göğsünde seni emerek uyumaya ihtiyacı var onun. O güveni sende hissedecek çünkü bu hayatta şu anda sadece senin kokunu, senin sesini tanıyor, diğer herşey çok yabancı ona.. Rezeneyi şu anda verme bence de.. Ben 1 aydan sonra bir çay kaşığı olarak veriştim. Büyük miktarlarda değil.. Öptüm o mis kokuluyu...

Seyhan dedi ki...

merhaba Burcu, uykusuzluk konusunda çok şikayetim yok allahtan gece kötü oluyorum ama sabah iyiyim sanki tüm gece sabahlayan ben değilmişim gibi, bide gündüz o uyuyunca bende 1-2 saat uyuyorum iyi geliyor.
Göğsümde beni emerek uyumasına bende bayılıyorum aslında . çok güzel bir duygu sadece bazı disiplinleri vermek için geç kalmak istemiyorum ama henüz çok erken onunda bilincindeyim zaten en güzel dönemlerimiz bunlar . Gerçektende benim kokuma çok alışık kucağıma gelince susuyor , babasıda bu duruma çok alınıyor :) ama napalım biz Defne Nille kaç aydır beraberiz babasını yeni tanıştı dimi:) rezeneyi ablamda 1. aydan sonra çok az verdi bende bekleyeceğim ... sevgiler

mamagonekrazi dedi ki...

Seyhan,

Gunduzleri olmasada geceleri sutunu pompalayarak biberonla yattigi yerden verirsen memede ve kucaginda uykuya dalma aliskanligini kirabilirsin. Hem bu sayede babaya da bebegini besleme sansi vermis olursun. Baglari guclenir!

Tuğçe dedi ki...

Merhaba Seyhan,
Benim doğumuma az kaldı, o yüzden okuduklarımın dışında hiçbir tecrübem yok ama yalnız uyuması,çok kucağa alınmaması,kucağa alışmaması vs için sanırım erken daha...Benim okuduklarıma göre 3 aydan sonra başlayabilirsin, ilk 3 ayda benlik bilinci olmadığı için...O sütün geri gelmesi için yan yatırma öneriliyor,hani küçük bir yastıkla destekliyorsun hatta o yastıklardan satılıyor da görmüşsündür,bir de bebeğin kendini güvende hissetmesi için kollarının hafif bağlanması öneriliyor.Bunları sen de okumuşsundur muhakkak da işte bu son yazını okuyunca aklıma gelenleri buraya da yazmak istedim. Kolaylıklar diliyorum...Defne Nil i de öptüm çok, sinirli değil O bence ;) geçici bir durum,alışma süreci :)

kirazsevdasi dedi ki...

yazılabilecek herşeyi arkadaşlar yazmışlar Seyhan. Tabi biz daha tecrubeli degiliz, sadece okuduklarimizdan yola çıkıyoruz. Tek söyleyebilecegim, bence de yalnız uyuması, disiplin olusturmak icin filan cok erken geldi bana da Tuğçe gibi.
Kolaylıklar...

Seyhan dedi ki...

Alevcim biberona alıştırmak istemiyorum henüz onun için düşünmedim açıkçası ama mantıklıda aslında ..sevgiler

Tugcecim yan yatırma yastığımız var kullanıyoruz aslında kundak olayınıda yarım kundak olarak yapıyorum.yani anlayacağın teoride herşey normal ve bilgiliyim ama pratiğe gelince küçük hanım beni malup ediyor:( sevgiler

Kiraz sevdası sen yazdıklarıma bakma yanlız yatmak için erken farkındayım zaten kıyamıyorum memede o kadar masum uyuyorki yerine yatırmak bile istemiyorum hep orda kalsın :) sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...