2 Şubat 2009 Pazartesi

Yenidoğan Ev Ziyaretimiz...

hastanenin yeni doğum yapanlara verdiği bir hizmet yenidoğan ev ziyareti az önce hemşiremiz geldi. yarım saat kadar kaldı sorularımızı cevapladı, kontrollerini yaptı gayet sağlıklı buldu kızımı

  • Göbeğimiz düştü ama alkollü bakıma devam.
  • Evin sıcaklığı uygunmuş..
  • Giydirme şeklimde uygunmuş. (yarım kol çıtçıtlı badi , çorap, ayaklı alt ,ve yine ayaklı tulum, eldiven) Şapka için banyo yapınca yada ısı değişikliği olduğunda takılabilir dedi.
  • Gözleri için bakıma devam düzelme var .
  • D vitamini 15. günde başlanacak.
  • Gaz için benim rezene çayı içmem işe yarayabilir kullan dedi.
  • Süt arttıran çay kullanmaya gerek yok. Çiş ve kaka yaptığına göre yeterli dedi, ayrıca doğum kilosu 2720- ilk kontrol 2500- bugün 8. gün ve 2770 olmuş yani sütüm yetiyormuş:)
  • Benim yemem gereken özel bir şey yokmuş ama gaz yapan şeyleri yememem gerekiyor.
  • Yeni başlayan hıçkırık için geçmezse emzirebilirsin dedi.
  • Kakasının rengi saman sarısı ve pütürlü olmalıymış bizimki öyle :)
  • Bebek bezinde 3,5 kg yı geçinde 2 numaraya geçebilirsin dedi.
  • Gece gündüz ayrımı için henüz yapılacak bir şey yok:(
  • Gazı geldiğinde ayaklarını karnına doğru bastırarak masaj yapılacak, biz yapıyorduk ama hemşire epey sert haraketlerle yaptı biz kıyamayıp nazik nazik yapıyorduk meğer o işe yaramıyormuş hemşire bastıra bastıra yaptı gazıda çıktı:)
  • Derisi soyulmaya başladı, bebe yağı ile masaj yapılacak .
  • Yıkama olayı akan su altında oda sıcaklığı 24-26, su sıcaklığı 36 derecede yapılacak.
  • 1. ay randevumuz 26.02.2009 a alındı kalça ultrasonu ve işitme testi yapılacak

5 yorum:

Tuğçe dedi ki...

Selam Seyhan,
Bir önceki postuna yazdığım yorumu gönderir göndermez yeni yazı eklediğini gördüm ve tabii anlamsız oldu bir önceki sorum...:)
O masajları cesurca yapmak gerekiyor demek ki işe yaraması için,bana da yapamazmışım gibi geliyor öyle sert sert...Öğreneceğiz sanırım...:)
Bu arada Defne Nil in gözleri babasını andırıyor sanırım...Öptüm-kokladım miniciği...

yeliz dedi ki...

ne güzel hızlıca düşmüş göbüşü maşşallah. bu eve hemşire ziyareti çok güzel bir uygulama. benim hastanenin de var mı diye soracağım.

mamagonekrazi dedi ki...

aman aman kimler gelmis, biraz ara verdik hemen gelmis minnos kiz. hosgelmis sefalar getirmis. dogumuda cok guzel olmus annesine zorluk vermemis.

cok tebrik ederim seni ve esini seyhancigim. saglik dolu, bol sut dolu, gazsiz gecelerle deriiiiin uykularla dolu bir yil diliyorum size. seneye dileklerim farkli olacak ona gore simdiden soyleyeyim.

cok sirin cok guzel mini minnos bir kizin olmus. kucak dolusu sevgiler.

alev

mamagonekrazi dedi ki...

e seyhan artik bir tane logusa yataginda yavrunla ve esinle bir resim koyman sart oldu guzelim bu bloga. bakalim kime benziyor findik?

Seyhan dedi ki...

Tuğçe bu masaj olayı ayaklarını karnına doğru bastırıp aşağı indirirken yanlara doğru açarak indiriliyor ama epey sert yapılıyor. ben denedim işe yarıyor alttan pırt pırt :) çıktı gazlar sevgiler

Yeliz bütün hastanelerde varmı bilmiyorum ama ,ilk günler evden dışarı çıkamayan anneler için çok işe yarar bir hizmet gerçektende

Alevcim güzel dileklerin için teşekkürler, emzir alt değiştir gaz çıkar ruininden fotoğraf çekemiyoruz ama seni kırmaz ilk fırsatta eklerim artık sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...