28 Mart 2009 Cumartesi

Akça Pakça Popolar

Evet tamı tamına 15 gün süren pişiğimiz geçti en sonunda eski akça pakça popomuza kavuştuk. Kullandığım tüm medikal ilaçlar, pişik kremlerinin bir kısmı işe yaramadı hatta daha fazla arttırdı, boşuna zaman kaybı, daha fazla gözyaşı dışında hepsi çöp, en sonunda Almanya'da pişik ve mantar için kullanılan bir krem olan cardio harmal salbe kullandık ve pişiği 2 günde toparladı. Yanında yine Almanya'dan gelen penaten kulladık içinde çinko var ikisini karıştırarak her alt değiştirmede sürdüm ve 2 günde düzeldi. Sevgili Banu'da desitin gönderdi sağolsun iyice düzelmiş olan popişi bir kaçkez onuda sürdüm, şimdi gayet iyi umarım tekrarlamaz.


Kremleri doktorumuz vermedi biz tavsiye ile kendimiz bulduk, doktorumuz sadece onayladı kullanabilirsiniz dedi. Bu durumda yeni bir doktor arayışı içine girdim zaten maslak bize çok ters oldu.

Pişiğimiz sürdüğü dönemde doktor tavsiyesi ile her alt değiştirmede belden aşağısını sebamed sabunla yıkadık, daha sonra sabundanda vazgeçtim cildini kuruturmuş gibi geldi ve yaraları açıldığı için tahriş olmaya çok müşaitti sadece su ile yıkmaya devam ettik.

Bu dönemde annameniz yanımızdaydı tek başına yıkamak mümkün değil çünkü, kendisi evine gitti artık sorun olmazda oda dinlenir inşallah.


Kullandığım ve zaman kaybı dışında işe yaramayan kremleri saymak istiyorum.



Popolin krem
popolin omega krem
Nıvea pişik kremi
hametan
trosyd
travocort
locoid
prednol (kortizonlu)
sebamed krem
sebamed sabun
zeytinyağı


Buarada pişiği tetikler diye bezimizi primadan huggies'e ondanda molfix'e çevirdik. Huggiesin yapıştırma bantlarını sevmedim bir pakette 5 hane hatalı ürün çıktı bantlarında sorun var yırtık yada kopuktu, kullanılamaz durumdaydı yani, memnun olanlar var ama ben sevmedim. Tavsiye üzerine molfixe geçtik şimdilik sorun yok.








Bu süre zarfında en çok bebeğimin, her idrarda hemen temizlesek bile gözünden yaşlar gelerek çok uzun süre ağlamasına ve en önemlisi kızımın keyfini süremediğim 15 güne acıyorum. Tekrarlamaması için elimden geleni yapıcam...
Destek olan, yorum yazan, benimle bareber üzülen herkese teşekkürler..

14 yorum:

mutlu anne dedi ki...

geçmiş olsun minik kuşa. inşallah bir daha olmaz.

İlknur dedi ki...

Çok geçmiş olsun. İnşallah Defne Nil bir daha pişik için gözyaşı dökmez.

Meltem :-) dedi ki...

Çok geçmiş olsun,ufacık bir pişik dersin ama işte nasıl can yakıyor, bir yanından da senin canın tabi.. insan hiç kıyamıyor, tekrarlamaması dileğiyle :)

GüLCaN dedi ki...

çok çok sevindim geçmesine. :) ama işte sizde zaman kaybı olan kremler bazılarında hayat kurtarıcı oluyor. sanırım her bebeğin cildi farklı olduğundan böyle oluyor. birine çok iyi gelen diğerine yaramıyor. bez de öyle.. molfix bizi mahfediyor. bi kere kullandım tövbe ettim. ama her bebek farklı.

neyse önemli olan sizin sorunun son bulmuş olması. umarım tekrarlamaz.

Bahar dedi ki...

Penaten tam bir iksirdir zaten yani benim bebeğim yok dolayısıyla pişik falan da yok sivilceden kurluğa ve alerjiye dahi harika geliyor ve kullanıyoruz bazen özellikle de isilik tipi durumlarda..ama bitmek üzere kutum..siz nerden buldunuz burda var mı ki ??

aysarayı dedi ki...

geçmiş olsun ...baya uğraştırdı sizi ama en nihayetinde geçti..biz de bi ara nerisona-c diye bi merhem kullanmıştık,o çok çabuk geçiriyor,mantarımsı pişikler için daha çok.zaten pişik iyice genişlerse o dediğin pişik kremleri hiç bi işe yaramıyor...bi de bol bol altını havalandırmalı...

Burcu dedi ki...

Ohh be nihayet... Geçmişler olsun miniğime...

mamagonekrazi dedi ki...

Seyhan,

Gecmis olsun. Desitin cok iyi bir kremdir, bizde cok kullandik halada kullaniyoruz. Ama simdi orda yok anladigim kadariyla ve her anda getirtmek mumkun degilse, benim tavsiyem, pisik olmasini beklemeden, normal alt degistirme rutininin bir parcasi olarak, kapatmadan once popoya bildigin vazelin sur. Ama vazelin marka nemlendiriciden bahsetmiyorum. Hani varya eski uusl annelerimiz topuklari yumusasin diye kullanirlardi,Petrolyum jel iste o.

Vazelin cildi nelendirmesi hemde cis yada kakanin alttan alinincaya kadar bebegin cildine temasi en aza indirgemesi acisindan cok guzel bir cozum. Ben ozellikle geceleri altlarini once guzelce jhonsons sabunla ve suyla yikar sonrada bolca vazelin surer oyle kapatir yatarim. Simdi biizmkiler artik buyudu ya gece kaldirilmak istemiyorlar alt degisimi icin. O yuzden maksimum bir kez degistiriyorum, bezin cok agirlastigini gorursem. Ama sabah altlarini actigimda, islaklik yerini nemli yumusak, hic kirmizilik bile olmayan popalara veriyor. Seninle paylasmadan edemedim.

Birde biz turkiyeye geldigimizde batuhani doktora goturmustuk soguk alginligi icin, doktor altini acip muayene ettiginde batusun poposunda desitini gordu. Simdi burada tavsiye edilen desitini bolca surmek, yani sanki bebegin cildinin uzerinde ikinci bir cilt tabakasi olusturmak amaciyla bolca surmektir. Simdi tabi bunu gorunce doktor, "aaa bu cok fazla mantar olur bu coocuk" dedi. Goruyorsun doktorlar bile bir standartta bulusamiyorlar. Diyecegim iyi etmissin tavsiyeleri dinlemekle. At gozlugu takmamak lazim bu konularda. bende hep internette forumlarda dolasirim bir sorun oldugunda. Insanlar inanilmaz cozumler sunabiliyor.

Cok gecmis olsun tekrardan, vazelini denemeyi unutma.

Seyhan dedi ki...

mutlu anne , ilknur , meltem teşekkürler

gülcan dediğin gibi molfix bize yaradı ama bebeğe göre değişir, ilaçlarda aynı şekilde malesef deneyerek öğreniyoruz.

bahar almanyadan ablamın görümcesi getirdi sağolsun..

aysarayı ben bu ilaçtan memnunum başka bir şey denemeyi düşünmüyorum açıkçası , üşütmesin diye pek havalandıramıyordum ama artık yaz geldi bol bol havalandırırım artık

burcu çok sağol nihayet geçti.

alevcim vazelini duydum okudum hatta pişik için ama daha fazla ilaç denemek istemiyorum açıkçası zor dyrymda kalırsam tabiki denerim , bu arada ben seni okuyamıyorum :( izin istiyorum lütfen

mamagonekrazi dedi ki...

Seyhancim,

Yazmiyorum su anda bloga. oyle askiya aldim resmen. Tekrar aktive edersem seni haberdar ederim.

Birde vazelini ilac olarak dusunme canim. Nitekim en basit anlamda vazelin bir nemlendirici, en hamindan :) Birde pisik gibi bir durumu engellemek icin tedbiri pisik baslamadan once almak lazim bunu ben cok iyi anladim. Vazelini alt degistirme rutininin bir parcasi olarak ozellikle geceleri benimsemeni tavsiye ederim. Selamlar. bu arada minnos cok tatli, yuz goz iyice ortaya cikmis cok guzel cok seker!!!

kirazsevdasi dedi ki...

cok gecmis olsun canım

Seyhan dedi ki...

İlkaycım çok sağol

Seyhan dedi ki...

alevcim yazmaya başlarsan unutma beni.. vazelinde denenenecek o halde :) sevgiler

elfeyp dedi ki...

Kıyamam onun minik popuşuna..
Bu ilaçların hepsini kullandın mı gerçekten?? Bir eczacı kadar bilgi sahibisin o zaman pişik konusunda şu anda:)
Tekrarlamaz umarım..
Babasıyla pozuna bayıldım. Allah ayırmasın. Böyle bu kız milleti. Bizimki de babasının kucağındayken tanımıyorum havalarında beni :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...