14 Mart 2009 Cumartesi

Hastalık ve Pişik :(

Olmaz olmaz derdim ama malesef Defne Nil pişik oldu. iki gün önce hafif kızarıklık zamanla pişiğe dönüştü. Nivea pişik kremi kullandım işe yaramadı, Ablamın tavsiyesi ile dün akşamdan beri Travocort adlı bir kreme başladık işe yarayıp yaramadığı pek anlayamadım açıkçası ama ablamda çok işe yaramış. Doktorumuzu aradım travocotun ağır bir krem olduğunu söyledi Trosyd ve Locoid adında iki krem verdi karıştırıp kullanmaya başladım. Pişik geçince ki inşallah çabuk geçer pişik önleyici olarak Popolin kremini tavsiye etti. Bu pişik kremleride bir garip bir bebekte işe yarayan bir diğerinde işe yaramıyor, bu durumda tek tek denemek dışında yapılacak bir şey yok. Defne ağladığında ya aç, ya uykusu var, yada gazı var diyorduk, şimdi ağladığında pişiktenmi ağlıyor acaba sorusuda çıktı. Ben bugüne kadar su ile silip saf zeytinyağı sürüyordum (hatta başkalarınada tavsiye etmiştim) ve problem çıkmamıştı, üşümemesi için altını çok fazla açık tutmuyordum ama pişiğin sebeplerinden biri havasızlıkmış öffff çok sinir bozucu bir durum.

Bir diğer problemde babamız hasta 3 gündür öksürük vardı, cumartesi epey ağırlaşınca en iyisi annesine gitmesi ve iyileşene kadar orada kalması diye düşündük. Evde maske ile dolaştı ama yinede büyük bir risk evde hasta birinin olması çocuk için çok tehlikeli. Fakat babamız iyileşeceğine daha beter olmuş, ateşlenmiş burnuda akmaya başlamış doktor kullandığı ilaçların dozunu arttırmış, pazartesi bir fuar için Dubai'ye gidecekti fakat böyle devam ederse iptal etmesi gerekecek, pazartesi sabahtan kontrolu var doktoru onay verirse ve kendini iyi hissederse fuara gidecek.

Durumlar kötü Defne her çişte ve kakada morarana kadar ağlıyor canı çok yanıyor. Aşkı diğer yanda hasta aklım orda... Ben fiziken sağlam, ama ruhen yaralıyım, hadi aşkı başının çaresine bakar ama Defne ağlarken içim acıyor... Allahtan annem geldi de destek oluyor sağolsun bu durumda halimizi bu poz anlatıyor ailecek ağlak durumdayız.....

17 yorum:

Derya kuzuları bunlar dedi ki...

merhaba
öncelikle geçmiş olsun diyeyim.
bebek büyüyesiye kadar bu duygusal gel gitler ara ara yokluyor malesef.ben de bugün öyle bir günümdeyim.
ne iyi annen gelmiş.şu anneler olmasa zaten hayat çekilmez olurdu heralde.hızır acil gibi yetişiyorlar dimi?allah yokluklarını göstermesin.
çocuklarımda pişik sorunu olunca zeytinyağı kullanırım ben de.ya da trosyd.
kullandığın bezi değiştirmişmiydin.ondan olabilirmi ?

banu dedi ki...

Canım benim kıyamam ben onun ağlamasına, kırmızı suratına...
Çok acil tarafından Desitin - Krem öneririm. Desitin işine yaramayan bir bebek bugune kadar hiç duymadım.
Hazır bezler hava aldırmıyor. Ben bezsiz olarak pamuklu bir alt giydirip bir sure öyle bırakıyordum. Hatta havlu bezler almıştım. Hala zaman zaman onu giydirip gezdiriyorum. Çok şükür bir kere bile pişik hikayesi yaşamadı...

Anonymous dedi ki...

geçmiş olsun. bizimde başımıza geldi. pişik canını acıttığı için epey ağlıyordu.en iyisi hava alması bez değişimi esnasında biraz açık bırakmayı dene ve iyi kurula poposunu.
birde sebamedin pişik iyileştirici kremi varmış . ben denemedim ama sanırım "anti healing"
mutlu anne
mutlulukpesinde.blogspot

esin ve ömer dedi ki...

seyhan benim bildiğim kadarıyla bebeğin poposunun nemli kalması pişiğin en önemli nedenlerinden biri.Bezlemeden önce kuru olduğuna emin ol ve de gün içinde sık sık havalandır ,aç altını, altına da alt değiştirme örtüsünü ser öyle yatsın.
Ama tabii oda sıcaklığı düşük olmasın ,yoksa üşür.Biz hala kışın oda sıcaklığıın 22-23 derece olmasına dikkat ediyoruz.

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Travacort bildiğim kadarıyla penesilin içerikli.Defne'nin hem böbrekleri hemde kemik gelişimi için erken.Ben popolin vs.. hepsini kullandım.halis zeytinyağı iyi geliyor doğru ama lapitak bebek pişik kremi dışında hiçbir şey iyi gelmedi.Şimdi bile ankara'da onu bulabilmek için çaba sarfediyorum.Çok şükür telefonlarına ulaştım ve ecza depolarından getirttim.gerçekten ilgilendiler.Bir dene istersen bu konuda çok zorlandığım için biliyorum.Kolonyalı mendillerle silme bence bir süre.Ilık suyla yıkayıp,hafif hafif tampon yapar gibi kurula.ve bence lapitak'ı dene.
lapitak:0212-659 73 26 :)

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

havalandırma konusunada katılıyorum.malum kış ayı üşütmeden dikkat!!

mine dedi ki...

canım cok geçmiş olsun inşallah cabucacık geçer poposu defne nilin.ceylin hiç pişik olmadı cok şükür..ben sebamedin pişik kremini kullanıyorum cok memnunum tavsiye ederim doktorumda önerdi.ayrıca hametan diye pomad verdi hafif kızarıklıklarda sür dedi..inşallah hemen iyileşir annesi...

öptüm...

Sibel GÖZ dedi ki...

canım çok geçmiş olsun..pişik çok zor ...inşallah hemen iyileşir defne nil...
sevgiyle....

MELEK KOKUSU dedi ki...

cok gecmis olsun seyhancim, ama pisigin nedenlerinden birinide ben söyleyeyim belki biliyorsundur, ben kizimi emzirirken ebemiz kesinlikle eksi seyler yeme(portakal,mandalina,limon v.b) diye tembih ediyor, her ziyaretinde iyice tembihliyordu, kizim dogdugundan beri ki yavrum kis baslangicina dogmustu, evimizin heryeri kaloriferli olmasina ragmen ben ödlek oldugumdan öyle altini cok acik birakmadim hatta temizleyip hemen geri kapatiyordum, simdiye kadar hic pisigimiz olmadi,pisigi olmamasina ragmen ben günde 1 kere muhakkak kremledim,hastanede penaten Krem vermislerdi biraz kalin yapida bir krem ama ben cok memnun kaldim, bilmiyorum oralarda varmi istersen eczanelerde falan deneme boylari falan olur sanirim alip bir denesen,belki ise yarar, her bebegin cildi farkli o bakimdan..

Tekrar gecmis olsun, insallah bir an önce düzelir canim

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

sebamed, nivea vs hepsi fasa fiso. desitinden iyisi yok pişikte. babaya da geçmiş olsun

GüLCaN dedi ki...

öncelikle merhabalar. sessiz takipçilerinizden biriydim ama bi yorum bırakayım bu konuyla ilgili dedim. Benim oğlum da yeni doğduğu zamanlar sık sık pişik olurdu. ben bu durumu kendim için tecrübesizliğimden diye yorumladım. sizinkinin sebebi farklı olabilir tabi. o zamanlar chicco'nun pişik kremini kullanıyodum. biraz daha büyüyünce de doktorumuz hametan kullanmamızı önermişti. biz hametan'ın çok faydasını gördük. Size de tavsiye ederim. Aklınızda bulunsun belki denemek istersiniz.
Minik Defne'den fırsat bulursanız sizi de blogumuza bekleriz.. Sevgiler...

Seyhan dedi ki...

Derya çok yıpratıcı bişey bu her çişte kakada morarana kadar ağlıyor gözünden yaş geliyor bebeğimin , annemin gelmesi ilaç gibi geldi valla bezden olabileceğini okudum nette ama prima kullanıyorum en iyisi o değilmi zaten bilemedim değiştirmelimiyim sence ?

banu desitin pişik önleyicimi, yoksa tedavi etmek amacı ilemi kullanalım?

mutlu anne merhaba , alt değiştirmede pek havalandırmıyordum temizleyip hemen kapatıyordum üşümesin diye hata etmişim azda olsa havalandırmak gerekirmiş meğer:(

esincim iyi kuruladığımı düşünüyordum ama şmdi kendimdende şüphe etmeye başladım benim yüzümden oldu diye havalandırmaya da şimdi başladım odayı ısıtarak popoyu açık bırakıyorum...

içimden geldiği gibi ıslak mendil kullanmıyorum zaten su ve pamukla siliyorum, şimdide yıkıyoruz anmele pamukta tahsiş etmesin diye .. ilacı not aldım benimkiler işe yaramazsa deneyeceğim sevgiler

Minecim hametanide okudum nette ama doktor onu vermedi . şimdilik doktorumuzun önerisini uyguluyorum işe yaramazsa kendisinede danışıp denerim .. sevgiler

sibel sağol

esincim bende baharatlı şeyler yemiyrum ekşi yemiyorum alt bakımını düzenli yapıyorum sıksık ıslak tutmuyorum am ayinede oldu şansımız yokmuş:( sevgiler

Hülya doktorumuza danışıp denicem sanırım çok sağol

gülcan hoşgeldin ,bende kendimi suçlıuyorum bir yerde hata yaptım diye, hematende denenecekler arasında yorumun için teşekkürler sevgiler

Limonlu Kek dedi ki...

Öncelikle bebeğinizi sağlıkla güle güle büyütün inşallah diyorum. Pişik konusunda yazmadan duramadım. Pişik kremleri pişik olmadan önce koruyucu olarak kullanılıyor, olduktan sonra bir faydası yok. Ben kendi kızlarıma Bulgaristan'dan gelen ve mavi renkli bir küçük kutu içerisinde satılan "sağlık kremi" denilen bir krem kullandım. Siz ne kadar inanırsınız veya ilgilenirsiniz bilemiyorum, ama ben bu mucizevi kremi hala çantamda taşırım, her türlü pişik ve yanığa karşı birebir iyi geliyor. Çevremdeki çocuklara kaç kutu satın aldım hatırlamıyorum bile. Bir deneyin derim, çevrenizde göçmen pazarı tarzında bir şey kuruluyorsa veya Bakırköy Pazarına gidiyorsanız bulabilirsiniz.

Burcu dedi ki...

Seyhan çok üzüldüm hem babaya hem defneciğime.. Çok çok geçmiş olsun.. Pişik için daha önceden de önermiştim, illa ki DESİTİN KREM. Ama Original olandan. Bir de Creamy var o diğer niveadan popolinden falan farklı değil ama Desitin Original içinde %40 çinko bulunuyor. Diğer normal pişik kremlernde ise %20. Bu yüzden çok daha etkili pişiklerde.. ben daha hamileyken Amerikadan getirtmiştim orada 4,5 dolar tanesi, turkiyede 25 tl. 8 adet falan getirtmiştim. Zulaya bir bakmam lazım eğer yarısı bile dolu bir tüp kaldıysa evde adresinii verirsen sana gönderiyim hemen.

Seyhan dedi ki...

Merhaba Limonlu kek:)

ilaçlarımız işe yaradı, düzelme var, insan mecbur kalınca alternatif çözümlerin hepsini deniyor ama düzelme var çok sağol...

Merhaba Burcu ..

Pişiğimiz düzeliyor epey iyileme var.doktorumuzda çinko içeren her kremi kullanabilirsin dedi ama bendeki kremlerin oranlarına bakmadım % kaç var bilmiyorum bir kontrol edeyim. Çok iyisin ta oralardan kremler göndereceksin çok sağol gerçektende , evdekileri inceleyip ihtiyaç halinde haber veririm sağol sevgiler

İlknur dedi ki...

Seyhan iyileşme olmasına çok sevindim. Bizde ciddi bir pişik durumu olmadı. Nivea kullanıyorum ben. Bezini de değiştire değiştire hal oldum. Prima da kullandım Can bebe de. Biraz bebeğin cilt yapısıyla ilgili o herhalde. Hassas ise ne yaparsan yap çare yok.

Ben sana biraz çılgın bir şey tavsiye edeyim. Göğüs yaralarımız için kullandığımız lansinoh sürüyorum ben biraz kızarıklık olduğunda. Acayip hızlı iyileştiriyor. Ertesi güne hiçbir şey kalmıyor. Bir daha olmasın inşallah ama belki başka bir işine yarar.

Seyhan dedi ki...

İlknur ben bezden kaynaklandığını düşünmüyorum açıkçası değiştirmekte istemiyorum. prima kullanıyoruz bebek cildine göre ilaçlarda etkisini farklı gösteriyor bizde işe yarayan başkasında yaramıyor malesef ahmeti öptüm sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...