26 Nisan 2009 Pazar

3. Ay Bittti....

Bugün itibari ile tamı tamına 3.ayımız bitti. Cumartesi doktor kontrolümüz vardı. Boyumuz 54 cm kilomuz 4800 gr. beş kiloyu geçmediği için üzüldüm bu ay 620 gr almış. Zaten emme süresi epey azaldı eskiden 15 bazen 20 dk emerdi. Şimdi 5 dk emip bırakıyor zorla vermeye çalıştığımda kıyamet kopuyor, almıyor. E bu durumdada çok kısa sürede yeniden acıkıyor, neredeyse saat başı bazen 1,5-2 saatide buluyor kısa kısa sık sık emiyor. Ama istediğim kadar kilo almadı, zaten doğum kilomuzda çok küçüktü (2720 gr) blogları okuyup aynı ayda 6-7 kilo olan bebişleri okudukça bizim kız gözüme küçücük gelmeye başladı. Doktorumuz benim kilosunu takmamamı gayet sağlıklı olduğunu defalarca söyledi, boy-kilo- baş çevresi ölçümleri orantılı gidiyor. Bunu dışında aşımız olduk. Slingimizi sorduk hatta yanımdaydı takıp gösterdim. Problem yok kullanma izni çıktı bizim hatun başını çok güzel tutuyor, onun için gönül rahatlığı ile kullanabilirsin dedi. Pişik benzeri bir kızarıklı vardı yine, ona baktı pişik değil mantarımsı birşeymiş, zaten idrarda ağlamamasından anlamıştım pişik olmadığını, daha canlı kırmızı, leke görünümlü bir şey, lokoid kullanıyouz şimdilik geçmezse veya artarsa kontrole gidilecek. Geçmeyen pişik ve mantarlarda anneden geçen inek sütü alerjisi olabilirmiş. Buda kan testi ile anlaşılırmış. Şimdilik kan almamak için test yapılmadı bir süre ilacı kullanıp duruma bakılacak, bu arada bende süt ürünleri azaltıyorum.

Kilo alma hızımız düşerse ve emme problemimiz devam ederse mama takviyesi yapabilirmişiz :( hiç istemiyorum mama vermeyi, umarım gerek kalmaz. Bu ay kızı besiye çekeceğim her fırsatta meme vermeye başladım..

Durumlar böyle yazacak çok şey birikti yarın fırsat bulabilirsem yazmaya çalışacağım sevgiler

3 yorum:

Tuğçe dedi ki...

Merhaba Seyhan,
Defne Nil'in sağlıklı olduğunu Dr.dan da duymana çok sevindim...
Ben de dahil bebeklerimizin kilo almasını istiyoruz...(Nedense?) Ama senin de bildiğin gibi düşük kilo (belli ölçülerde tabii) sağlığa hiç engel bir durum değilken fazla kilo her zaman sorun. Bebeklerde geç yürüme gibi, gelişim sorunları gibi, obezite gibi...
Benim okuduklarımdan öğrendiğim şeyleri sana Dr.un söylemiş tek tek zaten...Endişelenmene hiç gerek yok bence...Daha dün okuduğum şeyler olduğu için aklıdayken yazmak istedim sana,bir de yanlış anlamayacağını bildiğim için,
- 2700 gr doğum için düşük bir kilo değil.
- Bebeğin kilo almış olması sağlıklı büyüdüğünün (tek) göstergesi değil
- Bebeğin düzenli kilo alıyor olması önemli...
- Her bebek farklı, kıyaslamamak gerekiyor
- Mesela Defne Nil'in başını taşıyor olması geliştiğini gösteriyor...
- Maaşallah Defne Nil'e...ve tabii annesine! :)
Seyhancığım sen siteni şifrelediğinden beri yorum yazamamıştım...Bir yazdım pir yazdım!
Umarım o mantarımsı kızarıklık da bir an önce düzelir...
Seni ve güzel kızını çook çok öperim!

GüLCaN dedi ki...

kilo meselesini bence çok takmamalısın kafana. bi kere doktorun problem yok demiş bu en önemlisi. eğer bi problem olsaydı zaten seni yönlendirirdi. şu blog listesinde güncellenmeme durumun yazılarını yakalayamama sebep oluyor. ama geç te olsa okuyorum :)

Seyhan dedi ki...

Tuğçecim haklısın aslında bende biliyorum takmama gerekiyor kilosunu. biraz dah rahatım çünkü gelişiminde sorun yok gerçektende herşey normal yani varsın zayıf olsun...

Gülcancım takmıyorum artık sağlıklı olsunda.. Bu güncelleme olayını çözemedim ben ulursan haber verirsin ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...