17 Nisan 2009 Cuma

Gece Uykuları Nasıl Erkene Alınır?

Akşam uykularımız düzene girdi maşallah diyelim. Düzene girdi girmesinede çok geç uyuyor. Saat 23:00 ila 24:00 arası uyuyor, 4-5 saat sonra emmek için kalkıyor. Ağlamıyor, emiyor uyuyor. Bazen emerken kakasını yapıyor ozaman altını alıyorum. Kaka yapmadıysa almıyorum. Uykusu açılınca yeniden uyuması 1 saat kadar sürüyor çünkü. Sabahlarıda en geç 7:oo de uyanıyor ve gayet mutlu oluyor. Gülücükler, agular, bugular çok keyifli oluyor. sonra 8:30 9:00 arası bir daha uyuyor 1 saat kadar sürüyor bu uyku. Bundan sonra gün başlıyor aslında...

Ben gece uykularını daha erkene çekmeye çalışıyorum. mesela en geç 21:00 gibi olsa süper olur. Çünkü gece 24:00 te uyuyunca bana hiç vakit kalmıyor , o yatınca bende yorgunluktan sızıyorum. Kendime vakit ayıramıyorum:( aşkısı ile bir çift laf edemiyoruz, yemeği apar topar yiyiyoruz. Önce birimiz sonra diğeri aynı anda sofraya oturmak diye bişey sözkonusu değil. Çünkü hatun ya kucakta olacak yada bir sürekli onunla konuşacak, oyuncak gösterecek falan ancak o zaman duruyor..

Gündüz uykularına azaltmaya çalışıyorum ama uyumayınca çok huysuz oluyor mecburen uyutmak zorunda kalıyorum..

Tecrübeli anneler bir el verin bana.. şu kız nasıl erken uyur?

8 yorum:

İlknur dedi ki...

Seyhan mutlaka biliyorsundur şu klasik Tracy Hogg hikayesini. Açıkçası ben ondan yararlandım. Bizimki de gece 1de yatardı gündüz uykuları hiç yoktu. Sonunda bende kendimi zorlayarak sabah 7 kalkıp bir iki gün onu saatli bir düzene alıştırdım. Akşam en geç sekizde uyuyor şimdi. Arada çok ötü giden günlerimiz de oluyor tabi ama seyrek. Yatma rutini de işimize yaradı çok. Düzene oturana kadar her gece duş arkasından yatma yaptık. Umarım senin küçük te bi an önce erken yatmaya alışır.

senem dedi ki...

Seyhancım, Defne Nil yaşındaki bebeklers uyandıktan en geç 2-3 saat sonra tekrar uykuları geliyor. O yüzden bence gündüz en geç 5-6 gibi uyanmasını sağla. Saat 9 a doğru da yatma rutini oluştur. Mesela biz Neva'nın odasındaki ışıkları kısıp önce biraz yatağında oynamasına izin veriyoruz. Bu sırada genelde ben bir de sakin bir müzik çalıyorum odada. Sonra banyo yaptırıp hemen uyutuyorum (hala memede uyuyor). Bu aylardır böyle, sadece eskiden 7 de uyuyordu, şimdi biraz büyüdü artık 9 da uyuyor. En geç 9 da uyutabilirsen rahat edersin gerçekten çünkü zaten büyüdükçe yatma saatleri de biraz daha geçe kaymaya başlıyor.

Ya bu arada Mayıs ayında Neva ile gelicez artık sizi ziyarete. Defne Nil artık mıncıklanacak kıvama gelmiştir :) Çok öpüyorum ikinizi de..

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

senem süper yazmış
en iyisi her akşam benzer bir rutinle defne nil'e uyku vakti geldiğini hissettirmen. banyo yaptırmak en kolay çözüm. zaten defne nil en fazla 2 saat uyanık kalabileceğinden son emzirmenden yarım saat sonra yıkayıp kuruduktan sonra ışıkları kısıp uyutmayı dene. ama ilk günden hemen 9da uyumasını falan bekleme. her gün 15-20 dk erkene ala ala bir haftada falan uyku saatini 21'e çekersin.

Ozgur dedi ki...

Selamlar canim,
Biz de Tracy Hogg takipcisiyiz. Banyo, emme, gaz cikar, yatakta sohbet, sonra isiklari kapat, biraz pis pis, 8:30u gecmeyecek uyku. 8, 8:15 gibi uyku.

Gunduz uykulari enteresan, cunku gercekten de gunduz iyi uyuyunca gece de iyi uyuyor.
Uyku uykunun mayasi diyolar. Ama cok uzun uyumamaliymis max 1.5 saat. Bir de uyku ogunu veriyoruz biz. Gece 11de uykusunda meme verince bi guzel emiyor, o zaman sabaha kadar uyuyor. Genelde 6:30-7 arasi. Tracy bize cok yaradi.

Ama tabi bizim kiz sizinkinden 1 ay buyuk. Daha o yavru cok uzun uyuyamiyodur.

Aklima bisi geldi, sabahlari 7de kalkmaya alisip, gunu 7de baslatmak mumkun olabilir. Hem oyun filan derken yorulur.

Haa bi de daha once dinlemedigime cok pisman oldugum tavsiye. Banyo. Once banyo, sonra meme, sonra isiklar, sohbet yani bu oturdu, cocuk uyuyacagini anlayip uyumaya basladi.

Sevgilerrrr
ozgur.

pardon iki arada bi derede yazdim.

Ozlem dedi ki...

Dayanadim bende yazayim.
Ben Nil'i hergun ayni saatte yatagina yatiriyorum. Ondan once mama ve duruma bagli olarak banyo. Saat 6 itibariyle uyku icin hazirlanmaya basliyoruz. Bazen 7 de uyuyoruz en gec 8 de. 8 i olurda gecirirsek es kaza uyumamiz daha da zorlasiyor. Kolay gelsin!

Seyhan dedi ki...

arkadaşlar ben azcık cahil kaldım şu Tracy Hogg olayına ...en kısa zamanda alıcam. birde hergün banyo yaptırmıyordum hem o üşür diye hemde açıkçası ben üşeniyordum. 2 gün ara ile öğlenleri yapıyordum. ama herkes yaptığına göre vardır bir hikmeti dedim 2 gündür banyo yaptırıyorum akşam 6 gibi biraz daha erkene geldi sanki 10:30 ila 11: arası oldu bakalım yarım saat yarım saat öne çekerim inşallah tavsiyeleriniz için hepinize teşekkürler

kuzunun annesi dedi ki...

Bizim kızda yeni yeni saat 8-8.30 gibi aksam ögününü emmeye ve sonrasında uykuya dalmaya basladı. Bende Tracyi seviyorum ama gece ögünü vermiyorum . 9 da uyuyp gece 3 gibi tekrar uyanıyor . 3 teki ögünden sonra artık sabahı buluyoruz . Gündüzde 3 kez kısada olsa uyuyor. gece 1 kez kalkmak bile ana büyük rahatlık oldu , 3-4 kez kalkıyordum . Büyüdükce kendiliğinden düzene oturuyor sanki hersey .

Seyhan dedi ki...

kuzunun annesi bizim kızında akşam uykulaı yavaş yavaş öne gelmeye başladı bakalım düzelecek umarım sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...