3 Mayıs 2009 Pazar

Son Durumlar


Dün Arda'nın tam 5. ayı bitti, ve biz doktor kontrolünden sonra annemlerde buluştuk. Defne'nin bir türlü geçemeyen pişik, mantar, egzama karışımı için en sonunda çocuk doktorumuz dermatologa sevk etmeyi akıl etti de onunda fikrini alalım dedi. Dermatolog doktor kültür aldı, bir kaç test için örnek aldı, 6 saat ara ile dönüşümlü kullanılacak yeni kremler ve mantarı engelleyici bir şurup verdi. ve kremlerin cildini yakacağını söylemedi. İlk kremi sürdük ve Defne çok kötü ağladı. Ve yara olan yerleri birden kızardı, kremi emmesi için 10 dk beklememiz gerekiyordu, Defne ağlarken kucağımıza alamadık. O 10 dk o kadar uzun geldiki anlatamam. 2 kez krem sürdüğümüzdede aynı ağlama seansı oldu. Fakat üçüncü seferde ağlamadı:) demekki cildini yakıp tahriş olmuş deriyi kuruttu. Kızarıklık aynen devam ama yanma kalmadı allahtan. Şu sorunumuz geçsin adak adadım vallahi sıtkım sıyrıldı resmen.
Bu arada süt alerjisi testi yapılması için elinin üstünden kan aldırmak zorunda kaldık. Topuktan alınan kan yetersizmiş. Daha fazla kana gerek duyduklarından elden almaları gerekliymiş. Yine bir ağlama seansı, Tabi Defne bu kadar ağladıkça bende sinirler harap durumda her seferinde bende kopuyorum artık. Bir çocuğun cildi bu kadarmı hassas olur anlamadım:(
Süt alerjisi ihtimaline karşı 1 haftadır süt ürünlerini kestim.Bakalım test çarşamba belli olacak umarım öyle bişey yoktur yoksa yandığımız gündür yani hiç bir şey yiyemem süt, yoğurt ,yumurta vs...
Bu arada Defnenin emme süreleri epey azaldı bir haftada sadece 40 gr almış. Doktorumuz golden goat keçi sütü maması diye bişey verdi. Ayrı bir öğün olarak değil ama emmelerin ardından 30 cc ile başlayarak takviye yapılacak. Doyup doymadığın anlamakiçinmiş.
3. Aydaki bebekler 100 ila 150 cc süt emermiş ben hiç emmediği göğsümü sağdığımda 80-100 cc civarı süt geliyor. Doktorumuz az buldu. Bana göre az değil çünkü Defne emdikten sonra kontrol ediyorum göğsümden hala süt geliyor, yani o tam anlamıyla boşaltamıyor, Bu durumda bizim kız her öğünde 100- 150 cc içmesi mümkün değil bence
Bu arada Defne günde 4-5 kez kaka yapıyor sizin bebişlerde durum nedir ? bizim kız bu kadar çok kaka yaptığı için kilo alamıyor olabilir mi?
Birazda benden haberler. Hamilelik öncesi korunmak için doğum kontrol hapı kullanıyordum. Doktorumun tavsiyeysi ile cuma günü spiral taktırdım. Hapa göre koruma oranı daha düşükmüş ama yinede onu tavsiye etti bende söz dinledim. Aranızda spiral kullanan fikri olan varmı ?

7 yorum:

Ozgur dedi ki...

Bizim kız yeni beslenme düzeninden önce günde 2-3 kez kaka yapıyordu. Şu anda 4-5 kez yapıyor. Ama 3 saate bir emzirme ve anne kalorili şeyler de yemeli rejimindeyiz. Bir anda kaka miktarımız arttı. Arka arkaya port port özellikle sabah saatlerinde. Birazdan memeleri sağacağım. En son 4te emdi saat 6. Kaç cc çıkacak ben de meraktayım. Sevgiler çok...

Özlem dedi ki...

Bu kadar olur, ben de spiral düşünüyorum. Nasıl takılırken acı hissettin mi?
Nil de hiç kaka yapmayan bebek günde 2 kez yapıyor:) Maşallah diyelım:)

İlknur dedi ki...

Gerçekten nasıl bir musibetmiş şu pişik. Bir an önce geçer inşallah.

Bizim oğlan bazen 6 günde bir yapıyordu sadece anne sütü alırken. Kilo alamadığı zamanda böyleydi, kilo alırken de. Biz sanırım 2. aydan sonra hiç günde 3-4 defa kaka görmedik. 2 den fazla olmuyor.

Ben bir yerde pompanın bile bütün sütü tam çekemediğini okumuştum. Sen 60 cc sağıyorsan bebek 90 cc çekermiş.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

ilknur haklı. senden 100 çıkıyorsa bebek 150 cc emiyordur. ama zaten anlamam o ki defne nil tam boşaltamıyormuş.sen de her emzirmeden sonra üşenme sağ sütünü. gece yatmadan tek seferde ver. kilo alımını artıracaktır. benim tuna da biliyorsun aşırı ufak doğdu ve ilk ay tek tük verdiğim mamaları saymazsak sadece anne sütüyle kilo aldı. her emmeden sonra sağıyordum sütümü. bir de zaten bu aydan sonra emmeye düşkünlüğü azalıyor bebelerin. etrafa daha çok ilgi duyuyorlar vs

Seyhan dedi ki...

Özgür bezimde aynı durumda 4 bazen 5 kez oluyor ama emmesi arttı çok seviniyorum umarım kilo alacak.Bende senin doktorum dediği gibi pilav ekmek makarna yiyiyorum. Zaten düzenli yiyemiyordum şimdi daha çok dikkat ediyorum.

Özlem pek acımadı zaten kısa sürüyor bir kaç dakika çok az bir sızı oluyor kasıklarında ama dayanılmayacak bir durum değil .

İlknur ablamın oğluşuda günde 2 kez yapıyor. Demekki bizim kız çok boklu :) Pompa ile sağarken sıkılıyorum ben zaten çok uzun duramıyorum. çabuk kapatıyorum belki beklesem daha çok çıkacak ama ben 90-100 cc de kapatıyorum..

Hülya bizim doktor mama verdi öğünlerin ardından takviye olsun diye ama ben vermedim. Okun yerine daha sık emziriyorum. Yorulup durduğunu varsayarak her seferinde emiyor gerçektende. Bu durumda pek diğer anneler gibi 3 saate çıkarma ihtimalim yok ama bakalım. Birde dediğin gibi en ufak bir seste bizimki memeyi bırakıyor sese bakıyor ilgisini toplaması zor oluyor. Onun içinde süreler kısalmıştı epey. ama şimdi mümkün olduça sessiz bir odada emziriyorum..

mutlu anne dedi ki...

merhaba,
oğlum bir emdiğinde yaklaşık 10 dakika emiyor ve tek göğüs emiyor. emme aralarını 3 saatte çıkmayı başardık zorda olsa. ben sağdığımdada yaklaşık 70-100 cc süt geliyor bir seferde demekki 100 cc ile doyuyor her bebek farklı oluyor bunu unutmamak lazım. kilo alışımızda gayet iyi(4 ayda 7600)tabii her bebek farklı olur. kaka ya gelince daha önceleri 5-6 kez kaka yaparken demir damlası kullanmaya başladıktan sonra oldu sanırım bilmiyorum, bazen günde2 yada 3günde 1 değişiyor.
spiralde 10 yıldan uzun süre kullandım koruyuculuğu çok vede çok rahat en iyisini yapmışsın. sevgiler.

Seyhan dedi ki...

Ali tunanın tombik yanakları 100 cc ilemi oldu yani hadi bakalım banada moral oldu bu. ısırdım o yanaklardan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...