31 Temmuz 2009 Cuma

Ek Gıda Notları 1.....

Şimdi ek gıda mücadelemizi ibreti alem için yazalım bakalım.

Doktorumuz geçen ay Defnoş'un kilosunu az görünce (6500 civarı olması beklenirken, 6090 çıkmıştı) anne sütünün yanına 3 öğün ekleme yaptı.

Sabah 10:00 civarı meyve suyu kabul ederse püreli etmezse süzerek. Önce elma - şeftali yada elma - kayısı

Öğleden sonra 16:00 civarı yoğurt önce sade almazsa meyvalı, almazsa pudra şekerli ( evde kullandığın yoğurttan verebilirsin dedi???? )

Akşam 20:00 de muhalebi, hazır mulipa bebelac vs.. irmikli meyvalı, tahıllı meyvalı gibi..

Bunlar dışında hep emecek süt var çünkü...

Gelelim uygulamaya,

Önce bir hevesle yumuşak uçlu kaşıklar, cam rendeler, muhalebi çeşitleri alındı. Şeftali elma denemesinde ekşi bir surat ve sadece dudaklarına değdirdiğim minicik bir damla için ağlayan bir cadaloz bir kız oldu bizimki. Ben gayet sakin teklif var ısrar yok yaptım.

Yoğurt öğününde mayalamadım büyümixin sadesini aldım, hatun gene dilinin ucu ile baktı, suratı ekşitti , ben şaklabanlıkla birkaç kaşık verdim, baktım bunu yemedi elmalı büyümix aldım onuda yemedi.

Muhalebiler tam bir fiyasko ağlaya ağlaya hal oldu. Tamamını ben yedim gayet güzeldi vallla..

Birkaç gün bu denemeler aynen bu şekilde devam etti. Sonra tatile gittik, ben annem ve ablam orada olacaklarından, tamam dedim ek gıda olayı tatilde çözülür, hallederiz ayrıca Arda'yı gören Defne özenir ve yemeye başlar.

Tatile gittik, Arda'nın muhalebileri, aptamil devam sütleri, kavanoz meyve ve sebzeleri , yoğutları, tarhana çorbaları nesi varsa ortak çıktık. Hepsinden en fazla 6-7 kaşık yemiştir, En çokta tarhana çorbasından yedi 10 kaşık tam olarak biliyorum çünkü hatunun lokmalarını sayıyorum. İki haftada böyle ite kaka geçti, bende hayal kırıklığı annem ve ablamla alıştırırım diyordum ama iş başa düştü:(

Sonra bizim standart ana kız öğleden sonra turlamalarımızda yanıma aldığım ek gıdaları görüp olaya müdahale eden apatmandaki komşu teyzeler var. Onlara göre ben çabuk pes ediyorum. Ağlasada verecekmişim, ağzını açmazsa yanaklarını bastırıp açtıracakmışım, bilmemkimin torunu aynen böyleymiş, oda ağzını açtırırmış, yok kafasını kolunun altına alıp zorla yediriyormuş. Psikolojisi bozulur kaşıktan bardaktan korkar tüm yemeklerde kusar falan diyorum. Yok yok bunca çocuğun psikolojisimi olur ağlarsada unutur diyorlar. Ben edebimle anlatmaya çalışsamda fayda yok... Hatta bitanesi sen gez , geldiğinde ben yedirmiş olurum falan dedi. Kimbilir nasıl yedirecek kızıma , sesini iki sokak öteden duyarım. Yok dedim neme lazım yemezse yemesin..

Geçen akşam Ömer de denemek istedi, hani ben süt kaynağıyım beni görünce aklına süt gelir babası daha rahat yedirir dedik sonuç şekil 1-A ve 1-B




Pek iştah açıcı bir poz değil ama idare edin artık.

Bu kadar ağladıktan sonra ağzını sil ve kucağına al anında susuyor. Sanki az önce bi tarafını yırtan bu kız değil. İşte böyle... haa unutmadan bide sebze çorbası eklendi bu ay:( sanki öbürlerini hallettikte sebze çorbamız eksik kaldı....

Ah Defne seni emzirmeyip aç bırakmak var ama kıyamıyorum....

18 yorum:

kuzunun annesi dedi ki...

Ayyy sevsinler seni , öperim yaslı gözlerden. Cok tatlı boncukum

Canfeza dedi ki...

Az evvel keşfime düştü minik kızınız ve siteniz. :) Pek inceleme fırsatım olmadı ama bu konuda sıkıntısı olan hatta bu sıkıntısını atmış bir anne olarak şunları söyleyebilirim. Benimde kızım 8 aylık. Ve sizinle benzer olaylar aynen başımızdan geçti. Kızım henüz hiç bir çorbayı bir kaşıktan fazla almadı. Oda genelde hoşlanmayarak geri verildi. Hiç bir mamayı almadı. Milupa, hero.. hiçbirşekilde yoğurt yemedi. Hiç püre istemedi. Hiç biberon kullanmadı. Bir ay evvel tatile annemlerin yanına gittim ek gıdaya doktorumuz başla dedikten sonra evdeki denemeler hüsranla sonuçlanınca orda yer dedim. Annem yardım eder falan yemedi. Amaaaa yemek denilen şeyi tanıdı. Sofralar kurulup gezmelere gidince masaları görünce. Yemek denilen şeyi kavradı. Öğrendimki ben hep rahat olması için o uyuduğu zaman yemek yiyormuşum. Akşam yemeklerimizde zaten kızım uyuyor oluyor. Yani çocuk hiç bizi yemek yerken görmüyor ve birden ona biz süt harici birşeyler yedirmeye çalışıyoruz. Şimdilerde yemekleri birlikte yediriyoruz. Gezmeye gidersek mutlaka yanıma alıp birşeylerin tadına baktırıyorum. Bu işin kuralı prinçli, irmikli mamayla başlamak değilmiş bunu öğrendim. Kızım ilk çok dışarda kaldığımız ve acıktığı bir gün ağlamasın diye eline verdiğim minik galetalarla başladı.Kıtır kıtır hem dişini kaşıdı hem çok hoşuna gitti. Ardından salatalık verdim böyle bütün. Elma, kayısı, püre yerine bütün vermeye çalıştım oda kemirmeye hiç dişi olmamasına rağmen.Şimdi elimde bir sürü şişen paket mamalar, et köfte yiyen bir bıcırık var :))

Bu arada hala düzenli bir öğünümüz yok. Problem etmiyorum. Zorlamıyoruz. Bazen gerçekten zamana ihtiyacı oluyor hem bizim hem onların..

kirazsevdasi dedi ki...

off zor ya sevmediyse.
kolay gelsin

fazi dedi ki...

oyy oyyy kıyamam kuzuyaa yaaa annesi bence sen ona meyve filesi al at meyvesini filenin içine ham hum suyunu çeksin bıcırık :) sonra bence de karşısında bol bol yemek yeyin alışır yavaş yavaş geçiş dönemi ne de olsa :)

fazi dedi ki...

ay bu arada komşu teyzeler süpermiş yaw tam cem yılmazlık vallahi çok güldüm :))

anne dedi ki...

Ayy ama buna kıyılır mı ya. Zorlama bence sakın yemekten iyice soğur. O evi de değiştirin siz ne biçim komşularmış öyle. Bence daha ilk denemeden çok karışık bir mönü ile başlamışsınız. Yavaş yavaş alışsın. Ama canfeza'nın yorumu çok doğru ortak sofra, yiyen insanlar görmeli bence de, sofraya hep beraber oturulmalı felan. Çookca kolaylıklar diliyor kalbimiz sizinle diyorum:)

Ayşe dedi ki...

Ayyy komik sey, iki lokma icin aglanir mi be kuzucuk? Annecigin o kadar emek veriyor...

yalniz Seyhan, pudra sekeri demissin, islenmis seker vermesen kiza, daha dogal seylerle tatlandirsan- pekmez falan gibi, bal olmaz daha ama...

o komsu teyzeleri salla ya, (aslinda burnunu sIk, kesin acar agzini) :))) ya yazik, nasil teyzeler onlar... cikcikcik...

kolay gelsin.

Kremali'nin annesi dedi ki...

Seyhancim, kendi tecrubelerimden biliyorum; insan o donemden gecerken kendini de bebegini de gereksiz strese sokuyor ek gida konusunda. Bizim Kremali memeyi reddettigi ve sagip biberonla verebildigim anne sutu miktari da cok az oldugu icin ek gidaya gecmek bizde elzem bir durumdu. Ancak buna ragmen ek gidayi taa 8. 9. aydan itibaren kabullenebilmisti. Simdi ise masaallah durudurabilene askolsun:) Benim acizane tavsiyelerim sunlar eger kabul edersen:

- Madem sutun var ve Defne Nil hic itiraz etmeden iciyor, baska seyler yedirmek icin onu da kendini de simdilik cok fazla zorlama. Cunku sen her ne kadar zayif desen de, ben resimlerde kilosu yerinde gayet saglikli bir bebek goruyorum. Hem kiz kismini simdiden fazla kiloya alistirmamak lazim:)
-Farkli, ama illa ki dogal, gidalari cok az miktarlarda, israr etmeden tattir. Yogurdu mumkunse evde mayala. Suni degil de pekmez gibi dogal tatlandiricilar kullanmaya calis. Butun salatalik gibi seyleri cok sevmisti Kremalim. Belki Defne Nil de soyle keyfince kemirip disini kasiyacagi bu tip gidalar istiyordur
-Herseyden onemlisi yemeklerinizi mutlaka ailecek hep birlikte yemeye gayret edin. Yemeklere ilgi duymasi ve sofra aliskanligi kazanmasi icin bu cok onemli. Sakin benim yaptigim hatayi yapma; ben, aman biraz daha yesin diye elimde kasikla kose bucak kovalar, daha da kotusu cocugun internette sarki/cizgi film seyrettigi o kisacik esref anlarini bile biraz daha yemek yedirmek icin firsat bilirdim. Simdi cok pismanim, cunku oglumun kendi ellerimle bozdugum sofra adabini duzeltmekte cok zorlaniyorum.

Sevgilerimi gonderiyor, o muhallebili nanaklari kocaman opuyorum.

Rana Eslem GULMEZ dedi ki...

arkadaslarin hepsi cok guzel fikirler vermis benimde kucuk bir tecrubem var paylasmak istedim.benim kizimda emmidigi icin aldigi ek gida cok azdi ama kilosu herzaman cok iyiydi o yuzden problem yapmadim.anne sutu almayan cocuklar bir tabak yemegi ham hum diyerek yerken benim kizim en fazla 8-9 kasik yiyordu sonra bir forumda okudum anne sutu alan cocuklar en fazla 10 kasik yermis))sut tok tutarmis cunku !gonlunu ferah tut sevgiler..

Seyhan dedi ki...

teşekkür ederiz, Ela'yıda öptük...

Merhaba Canfeza öncelikle uzun uzun anlatmışsın çok teşekkürler, dediğin çok doğru bende mama sandalyesinde bizi izlemesini sağlıyorum ve ısrar etmiyorum alırsa alıyor almazsa ağlatma yok sonuçta 3- 5 yaşına kadar emecek değilya ek gıdada alacak çok kasmamaya karar verdim çok sağol sevgiler

Seyhan dedi ki...

Merhaba Fazi meyve filesi var tadına bakıyor ordan zamanla yiyecek tabi beklemedeyiz,teyzelerimiz süperdir ya :))

Seyhan dedi ki...

Kirazcım yemeğen bebek zormuş gerçektende bende obez tombik olmasın derdim ama şimdi yesin diye can veriyorum burda :(

Seyhan dedi ki...

Merhaba anne yazar menümüz çokta karışık değil aslında meyve yoğurt muhalebi sadece 3 çeşit ama zamanla alacak denemeye devam, çok teşekkürler sevgiler

Seyhan dedi ki...

merhaba Ayşe pudra şekeri banada ters geldi bu tip şeyler doktordan doktora değişiyor ama ben şeker tuz kullanmam kesinlikle sevgiler

Seyhan dedi ki...

merhab ayşe şule çanım sağol tecrübeli anne tavsiyesi kabul edilmezmi ya ayıp ettin şimdi, süte devam bencede çünkü millet emmiyor diye üzülüyor bende ek gıda almıyor diye emsin emebildiği kadar ısrar yok. sofra adabını oluşturmak önemli gerçektende bende parkta çocuğun peşinde koşup mama yedirenlere gülerdim onların durumuna düşmek istemem gerçektende sonra toparlamak zor olur şuan teklif var ısrar yok oynuyoruz defnoşumla çok öptüm sevgiler

Seyhan dedi ki...

merhaba rana eslem gerçektende haklısın bencede bende bir havanoz mamayı bitirmesini beklemiyorum zaten 10- 15 kaşık alsa oda yeter, soktorumuz biraz düşük buluyor kilosunu ama herkes ayına göre iyi diyor , görüntüdede çok sıska değil alında çokta takmamak gerekir ama anne olunca zor oluyor sevgiler

füsfüs dedi ki...

canım şablonun mu değişti ben mi yanlış hatırlıyorum acaba, neyse seni izleyeyim de kaybetmeyeyim tekrar.
Defne de ilk 1 buçuk ay çok isteksizdi ek gıda konusunda, kilosu da zaten fazla olduğu için ısrar etmedim hiç, muhallebi ve yoğurttan nefret ederdi, sonra herşeye alıştı bazen az yesin dediğimiz oldu, sen de doğru yoldasın merak etme, ısrar zorlama zaten ters tepiyor, o komşu teyzelere de sevgiler:)))

Seyhan dedi ki...

merhaba füsfüs üstteki fotoyu değiştirdim şablon aynı, bir buçuk ayı geçti hala alışamadı ama bir terlik yokmu bu işte acaba?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...