23 Ağustos 2009 Pazar

Ek gıda notları..

Bekleyen derviş muradına ermiş.. ünlü ata sözümüzün doğruluğu bir kez daha test edilip onaylandı. Bizim kız kaşık görünce ağzını kilitlerdi, dudaklarına değdirdiğim şeyin tadına bakar , yalanır, ama almazdı.. Şimdi bu küçük hanım ek gıdayı alıyor nelermi yiyiyor.


Sabahları hazır mama kahvaltı öğünü Sütlü irmikli - meyvalı vs..

Öğlenleri şeftali- atmut- kayısı- muz karışımlarından biri yada yoğurt içine bebe bisküvisi koyuyorum.

Bazen çorba sebze çorbasını pek sevmedi. tarhanayı daha kolay yiyiyor..

Akşam üstü yeniden muhallebi tahıllı tok tutucu şeyler..

Geçen gün ıspanak yemeği yaptım onun için tarifi buradan alındı, ama bizimki 3 kaşık aldı ve pek sevmedi:( ama en azından tadına baktı sonuç olarak denemeye devam. Şimdi ek gıda olayını ufaktan çözmeye başladık. Asıl sorun hala biberon almaması onun için benim stokladığım sütleri biberonla veremiyoruz, kaşıklada çooook zor ne yapsak bilemiyorum. Biberonla almazsa ve bakıcı ile ek gıda almaya devam ederse emmekten vazgeçmesindende korkuyorum açıkçası...
iş yerinde süt sağmaya devam edicem ama sağdığım sütleri nasıl vericez bilemiyorum, fikri olan varmı ?

6 yorum:

füsfüs dedi ki...

alıştırma bardakları var ya, minicik suluk şeklinde, onu denediniz mi?
defne de onunla alışmıştı, adı üstünde hakkaten alıştırıyor

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

fikrim geldi :))
ben sütümün içine milupa 7 tahıllı koyuyordum. sevrek ikindi öğünü bazen de gece öğünü yapıyorduk. az bir şey sütünle dene belki sever. o olmazsa sütle hazırlanan başka tahıl karışımlarını deneyebilirsin. sütün ziyan olmaması için kesinlikle aç olduğu saatleri kollamak gerekiyor.

Seyhan dedi ki...

merhaba füsfüs, o minik bardaklardan var ama sadec diş kaşıyor , ağzına verir vermez hemen yan tarafa çevirip , başlıyor gıçırdatmaya , ama ben biberonuda bardağıda sürekli teklif ediyorum inşallah onada alışacak :(

Merhaba hülya ,

Benim stoktaki sütlerden bir tane denedim o şekilde ama su ile yapılanda denedim, almadı hatta öğürdü, bende ısrar etmedim , çünkü alsa bile öğürmezdi ? acaba devam sütü ile yapılan mama olmadığı için mi yaptı , yoksa benim sütlerin tarihleri yaklaşıyor bozulmuş olabilirmi (mart ayında sağmışım bildiğim kadarı ile 6 ay dayanıyor yani gelecek ay son kullanımı) bilemedim , ama bu fikir güzel en azından bi şekilde süt almış olur denemeye devam edicem teşekkürler

mutlu anne dedi ki...

biz sütlerle sabah kahvaltısını hazırlıyoruz. tuzu alınmış beyaz peynir, yumurta sarısı bebe bisküvisi ve anne sütü. süt bisküviyi yumuşatıyor. artanı biberonla içiyor ama biberon kesinlikle almazsa. sebze püresinin kıvamını koyu yapıp içine ekleyebilirsin.
bugün muz yemiş mesela ben işteyken ama muz susuz bir meyve oldugundan birazda anne sütü koyup öyle yaptı teyzesi. muhallebi gibi oldu. en iyi yol bu bence ne yapılacaksa koyu yapıp içne süt koymak ama süt ziyan olmasın diye yiyeceğinin miktarını az yapıp yetmezse ilave etmek.

mutlu anne dedi ki...

bu arada dondurulmuş sütün tadı değişebiliyormuş onun için sevmeyebiliyormuş bebekloer pratik annede bu konuyla ilgili bir yazı vardı. tuna alıştı sanırım biz ortalama 4 ay önceki sütleri kullanıyoruz.

Seyhan dedi ki...

merhaba mutlu anne bende muhallebilerde kullanmya başladım.sulandırmak amaçlı , bu arada dondurucudan çıkan sütle yaptığımı pek sevmemişti ama taze sağıp yaptığımı yedi , haklısın sanırım tadı değişiyor,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...