7 Kasım 2009 Cumartesi

Çocuklarda Pika Sorunu...


Defne Nil bulduğu her kağıt parçasını yemeye çalışıyor. Kütüphaneyi boşalttık, gazete dergiler erişilemeyecek yerde, önceleri dişleri kaşınıyor bulduğu herşeyi ağzına sokuşturuyor diye düşündüm ama nette biraz araştırma yaptım.. Neler var neler .

Öncelikle besin değeri olmayan ve vücuda yararı bulunmayan şeyleri yemeye ''Pika'' deniliyormuş..

Bebeklik çağlarında başlayıp genelde bir süre sonra geçermiş, Sindirilemeyecek maddeler mide ve bağırsak yolunda daralma yapabilir. Kurşun civa gibi ağır metaller içeren şeyler yendiğinde zeğirlenme olur. Kirli paslı şeyler yendiğinde mikrobik hastalıklar görülebilirmiş..

Kendiliğinden geçmeyen ve uzayan durumlarda psikolojik yardım alınması gerekiyormuş. Hamileliğinde toprak, kil ve kireç yiyen insanlar duymuştum.. Reçen gün buluştuğumuzda Rapu'ya kağıt yediğini söyledim, bir arkadaşının çocuğunun duvarları kazıyarak yediğini söylemesi beni korkuttu.. Biraz araştırmak istedim..

Sonuç olarak :

Boya gibi madeler yendiğinde kurşun zehirlenmesi durumu sık sık görülüyormuş ve beyin hasarı, öğrenme güçlüğü ve en kötüsü ölümlere sebep olabiliyor.

İleri safhalarda, besin olmayan maddeler çok fazla yendiğinde mide doluyor ve gerçek besinler reddediliyor

Sindirilemeyen taş cam tahta yendiğinde başta kabızlık, akabinde sindirim sistemi tıkanıklığı ve yırtılması olabiliyor. ameliyatlık durumlar ortaya çıkabiliyor.


Defne Nil'in kinin bu boyutlarda olmadığı aşikar, hatta bazı sitelerde kansızlığa ve demir eksikliğine bağlı olacağı ve tam kan sayımı ile sebebin kesinliğe kavuşulacağı beliriliyor,


Doktorumuz bu ay için çeşitli testler yaptıracaktı.. Kan sayımıda yapılacak bakalım tetikleyicimiz bumu? yoksa sadece dişleri kaşınan miniğin annesinin hüsnü kuruntusumu????

8 yorum:

uğurlu gelecek dedi ki...

ya saç yiyen bile duymuştum:(

anne dedi ki...

Hayatım bütün bebekler gördükleri her şeyi ağzına atma eğiliminde. Dünyayı tanımaya çalışıyorlar ve bunu yaparken beş duyu organlarını kullanıyorlar. Dünyaya gelir gelmez ilk kullandıkları duyu tat olduğu içinde tanıma işinde tatma duyusuna öncelik veriyorlar. Sürekli göz kulak olmak lazım tabi endişelerinde çok haklısın her boşlukta ummadık şey ağızlarında oluveriyor ama bu aynı zamanda gelişmişliklerinin bir parçası ve araştırmacı kişiliklerinin göstergesi :) Hatta ben de bugünkü postumda bundan bahsedecektim. Kalp kalbe karşı derler :)

Seyhan dedi ki...

saç yiyenmi, ilk kez duydum vallahi, çok garip...

merhaba Anne yazar..

yanlış anlaşıldım galiba , ben Defne'nin ağzına birşey almasına , herşeyin tadına bakarak tanımasına birşey demiyorum.mesela kumaş,plastik, tahta, metal bunları ağzına almıyor çok fazla , ama kağıt bulunca kaçırmıyor, mesela peçete yemeye çalışıyor, mukavva, kitap, dergi aklına ne gelirse.. bariz yiyiyor yani ağzına alma değil , yutma.. elinden alıncada kıyamet koparıyor, onu kastetmiştim.. yoksa beş duyusuyla dünyayı tanımasına lafım yok... sevgiler..

elfeyp dedi ki...

Çok duyduğum bir sorun bu. Abim de balkonun giderindeki toprakları yiyormuş. Kansızlık nedeniyle old çıkmış. O da böyle küçükken.
Bir yakınımızın kızı battaniye tüyü yiyordu 2-3 yaşlarındaydı. O yaşlarda biraz da dikkat çekmek için olabilir bence.
Güneş de yerde bulduğu şeyleri bana veriyor bazen aferini almak için. İlgilenmediğim anlarda ise göstere göstere ağzına sokuyor :)

Seyhan dedi ki...

merhaba elf , bu çocuklarda çok sık raslanıyor,, aşırıya kaçmamak kaydıyla her çocuk yapıyor ama ben biraz korktum.. kuzuları ve öptüm sevgiler ..

Canfeza dedi ki...

Seyhan defne benimkiyle aynıydı diye hatırlıyorum. Aynı şeyleri yapıyor bizim kızda kağıt bulunca asla affetmiyor. Yerde en küçük bir parça olsa koşa koşa gidiyor bazen emeklemesine rağmen yetişemiyorum düşün artık. Geçenler kenarda unuttuğum bir kutuda resmen kocaman bir delik oluşturmuş hangi ara yaptı şaştım kaldım. Sanırım bu ayın getirmiş olduğu birşey evdeki bütün dergiler kitaplar kalktı yukarılara. Bakalım daha neler göreceğiz : )

ŞEKER dedi ki...

Hira da sürekli kağıt yemeye çalışıyor..
bazen kakasından renkli kağıtlar çıkıyor. hangi ara yediğini anlayamıyorum halbuki gözümün önünden 1 dakika ayrılmıyor.
favorisi ise peçete :(

Seyhan dedi ki...

Canfeza bu modeller böyle galiba :) aynı şeyleri yaşıyoruz.. sevgiler

Şeker.. Peçete defneninde favorisi .. yumuşak diye herhalde:) sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...