31 Mayıs 2009 Pazar

Güle Güle 4. Ay



26 mayıs itibari ile 4. ayımız bitti. Defne Nil büyüdü. Hani 3. aydan sonra düzelecek diyorlardıya inanmazdım Düzeldi....

Doktorumuzu değiştirdik. Malum iki aydan uzun süren pişik mantarımıza denetmediği krem kalmadı ve bir işede yaramadı. Bizde arkadaşımızn tavsiyesi ile başka bir doktora gittik. kullandığımız ilaçların uzun listesini gören doktor kızdı bize:( 4 aylık bebeğe antibiyotik bile vermişler dedi. Sonra bir ilaç verdi Sudocrem. Ben daha önce duymuştum ama doktorumuz söylemediği için kullanmadık ama mucize gibi birşey. Defnoşun açık yaralarına (Doku kayb
ı olmuştu) sürdüm ve 5 günde açık yaralar kapandı. Şuan sadece lekesi kaldı oda geçecek umarım.

Yeni doktorumuzdan memnunuz en azından 2 aydan uzun süren pişiği geçirdi bol bol dua ediyorum kendisine.

Kilomuz : 5480 gr boy : 56 cm aşılarımızıda olduk.

Defnoş 4. ayında neler yapıyor:

Çok ama çok güzel gülüyor. Özellikle sabahları çok mutlu kalkıyor. Yatakta boğuşup. Uçtu uçtu yapınca deymeyin keyfimize..

Meme emerken kendi kendine konuşuyor.

Uyku düzeni gayet iyi geçede 1 kez kalkıyor emip yeniden uyuyor.

Ayakta sallamaya devam :(

Aynadaki yansıması ile konuşuyor ve aynaları çok seviyor annesine benzemeyecek galiba süsülü olacak .
Kendisi ile konuşup bir birşeyler anlatınca sesler çıkararak cevap veriyor

Müzikle dans ediyoruz çok mutlu oluyor.
Yüzükoyun durumundayken sırtüstü dönmeye çalışıyor tam anlamıyla beceremesede tam dönüşe az kaldığı kesin .
Oturma pozisyonuna getirildiğinde öne doğru hamle yaparak kendini kaldırıyor

Yatağa yüzüstü yatırdığımda yüzüyor gibi hareket ediyor.

Bakışlarını farklı uzaklıklara odaklayabilir.

Bulduğu herşeyi ağzına götürüyor.

Ellerini emiyor en fazla üç parmak aynı anda emiliyor. Kendi elleri dışında benim kolum omzum elim açıkta neremi bulsa emiyor.

Suyu çok seviyor banyo yapmaya bayılıyor.

Yatağında yer değiştiriyor koyduğum yerde bulamıyorum.

Aklıma gelmeyen birçok şeyle beraber her geçengün büyüyor, Güzelleşiyor...

30 Mayıs 2009 Cumartesi

Medeniyetten Uzak Günler


Bilgisayar gene göçtü tamirden akşam geldi. Ne kötüymüşya.. birikmişler en kısa zamanda yazılıp çizilecek önden bir foto...

19 Mayıs 2009 Salı

Ziyaretçi Günü..



İşyerimden pardon eski işyerimden Serap ve Elif geldiler. Bizi sevindirdiler. O kadar sevindikki Elif ablamızın eteğine kustuk:) neyse ablamız kızmadı. Sağolsunlar ayrılmış olsam bile ihmal etmiyorlar beni ve Defnoşu.

18 Mayıs 2009 Pazartesi

Sokak Kızı Defne Nil

Bugün hep sokaklardaydık, doğum ücretim henüz yatırılmadığı için onu halletmek için sgk Pendik'e gittik. Ayrıca işsizlik maaşı için başvurdum. Sonuçta 1 yıl kadar çalışmayacağım bu hakkımıda kaybetmek istemedim. Velhasıl bugün devlet kapılarında gezindik durduk.Babamız izinliydi bizi gezdirmek için, Defnoş tahminimden daha keyifliydi. Arabada gezmeyi seviyor. Zaten anakucağına oturunca gezmeye gidileceği anlayıp sakin sakin bekliyor. Bugün arabada emdi, arabada altını aldım, arabada uyudu, yani mobil bir gündü :) Dönüşte teyzemizin iş yerine uğradık ziyarete en sonunda eve gelince derin bir uykuya daldı kuzum yoruldu tabi, hava sıcak klima açamadık, cam açtık sadece. Araba için cama yapışan gölgelikten almamız gerekiyor..



Bu arada yazmadım atlamayayım. Salı günü kontrolümüz vardı. Hem dermatolog hem çocuk doktoru. Dermatolog antibiyotik başlattı ve kremlere bir yenisini ekledi. Çocuk doktoruda kilosunu ölçmek için çağırmıştı 10 günde 200 gr almış, 1 haftada 45 gr almıştı ona göre düzelme var. Zaten emmeside fena değil artık:) Doktorumuz 4. ay sonu ek gıdaya başlayalım diyor. Ben tereddütteyim henüz erken sanki ne kadar emse o kadar iyi , ek gıdaya alışıp memeyi almaz diye korkuyorum bakalım kilo durumu düzelirse ben ertelemek istiyorum...




Bu pozumuz kuaföre gitmeden önce çekildi onun için biraz dağınık, sonra fön çektirdik:)

11 Mayıs 2009 Pazartesi

Anneler Günü Hediyem


İşte hediyem teyzemiz yaptırmış Defnoşlu Tshirt pek mutlu oldum ben. Giymeye kıyamıyorum henüz...

9 Mayıs 2009 Cumartesi

Hele Şükür Geri Gelebildik......



Epey zaman geçmiş son yazıdan beri, bizim bilgisayar çöktü :( bakıma gitti tüm programlar yeniden kuruldu, düzeldi. Tabi bu arada ne maillere, nede bloglara bakabildim. Şimdi hepini okumaya başlasan ne kadar sürer acep?

Kızımla öğlenleri slingimize atlayıp gezmeye çıkıyoruz artık. Böylece öğlen uykusu daha rahat oluyor, temiz hava çarpıyor, dışarıya çıkınca çok uslu bir kız oluyor bizim edepsiz. Aval aval bakınıyor etrafa, gelen geçenler sevip konuştukça gülücük atıyor:) henüz yabancılama durumumuz yok allaha şükür.
Bu arada ne bulsa yalayıp yutuyor, eli sürekli ağzında, oyuncaklarının hepsinin tadına bakıyor şekil foto :2



Yarın anneler günü. Biz yine kalabalık aile saadeti yaşayacağız annemlerdeyiz. Malum ablam ve benim ilk anneler günümüz heyecanlıyız:) Tüm blog dostlarımın anneler gününü kutluyorum. Umarım tüm anneler çocukları ile sağlıklı mutlu uzun seneler geçirir.
Bu arada Defne'nin bir haftada sadece 40 gr almasından sonra kilosunu takıntı yapmıştım. Özgür'de okudum Ela'nın 4 ay kontrolünde kilosu düşük çıkmış. Açıkçası hem üzüldüm hemde birtek bizde sorun yok demekki diye sevindim. Özgürcüm yanlış anlama sakın haa.. Bizim kızın emme sürelere nispeten düzeldi. Eskiye döndük yani bakalım salı kontrol var ne kadar almış görücez... Pişik- Mantar - Egzama durumu devam ama ben artık yazmak istemiyorum. Herkes sıkıldı bizim kızın kıçından tabiki bende düzelemedi gitti bende yazmaktan vazgeçtim artık....

3 Mayıs 2009 Pazar

Son Durumlar


Dün Arda'nın tam 5. ayı bitti, ve biz doktor kontrolünden sonra annemlerde buluştuk. Defne'nin bir türlü geçemeyen pişik, mantar, egzama karışımı için en sonunda çocuk doktorumuz dermatologa sevk etmeyi akıl etti de onunda fikrini alalım dedi. Dermatolog doktor kültür aldı, bir kaç test için örnek aldı, 6 saat ara ile dönüşümlü kullanılacak yeni kremler ve mantarı engelleyici bir şurup verdi. ve kremlerin cildini yakacağını söylemedi. İlk kremi sürdük ve Defne çok kötü ağladı. Ve yara olan yerleri birden kızardı, kremi emmesi için 10 dk beklememiz gerekiyordu, Defne ağlarken kucağımıza alamadık. O 10 dk o kadar uzun geldiki anlatamam. 2 kez krem sürdüğümüzdede aynı ağlama seansı oldu. Fakat üçüncü seferde ağlamadı:) demekki cildini yakıp tahriş olmuş deriyi kuruttu. Kızarıklık aynen devam ama yanma kalmadı allahtan. Şu sorunumuz geçsin adak adadım vallahi sıtkım sıyrıldı resmen.
Bu arada süt alerjisi testi yapılması için elinin üstünden kan aldırmak zorunda kaldık. Topuktan alınan kan yetersizmiş. Daha fazla kana gerek duyduklarından elden almaları gerekliymiş. Yine bir ağlama seansı, Tabi Defne bu kadar ağladıkça bende sinirler harap durumda her seferinde bende kopuyorum artık. Bir çocuğun cildi bu kadarmı hassas olur anlamadım:(
Süt alerjisi ihtimaline karşı 1 haftadır süt ürünlerini kestim.Bakalım test çarşamba belli olacak umarım öyle bişey yoktur yoksa yandığımız gündür yani hiç bir şey yiyemem süt, yoğurt ,yumurta vs...
Bu arada Defnenin emme süreleri epey azaldı bir haftada sadece 40 gr almış. Doktorumuz golden goat keçi sütü maması diye bişey verdi. Ayrı bir öğün olarak değil ama emmelerin ardından 30 cc ile başlayarak takviye yapılacak. Doyup doymadığın anlamakiçinmiş.
3. Aydaki bebekler 100 ila 150 cc süt emermiş ben hiç emmediği göğsümü sağdığımda 80-100 cc civarı süt geliyor. Doktorumuz az buldu. Bana göre az değil çünkü Defne emdikten sonra kontrol ediyorum göğsümden hala süt geliyor, yani o tam anlamıyla boşaltamıyor, Bu durumda bizim kız her öğünde 100- 150 cc içmesi mümkün değil bence
Bu arada Defne günde 4-5 kez kaka yapıyor sizin bebişlerde durum nedir ? bizim kız bu kadar çok kaka yaptığı için kilo alamıyor olabilir mi?
Birazda benden haberler. Hamilelik öncesi korunmak için doğum kontrol hapı kullanıyordum. Doktorumun tavsiyeysi ile cuma günü spiral taktırdım. Hapa göre koruma oranı daha düşükmüş ama yinede onu tavsiye etti bende söz dinledim. Aranızda spiral kullanan fikri olan varmı ?

Fil abi


Ben Filo demiştim ,Ömer Fil abi dedi, Defnoşta agu bugu diyor herkes sevdi bu maviş fili, Çıngırağı, aynası, diş kaşıyıcısı ses çıkaran farklı parçaları ile tam bizlik...

2 Mayıs 2009 Cumartesi

Sling Maceralarımız


Tüm blog anneleri slingli fotoğraf koymuş geçte olsa bizde koyalım dedik. Biz çok sevdik bu slingi, tam bir kucakçı olan Defne Nil bayıldı. Tabiki bende elim kolum boş kalınca herşey daha rahat oldu en azından. Geçenlerde dışarı çıkmıştım Ömerle Defne Nil evdeydi eve geldiğimde Ömer slingi takmış öyle gezdiriyordu:) ben baskı yapmadım hatta senin için kanguru alırız dilersen dedim. Ama oda ufak ufak alıştırma turları yapıyor, tabiki şimdilik evde takıyor. Karizmayı çizdirmeyi göze alırsa dışardada takar belki :) Bizimkinin rengini açık somon diye aldık ama epey koyu bir renk geldi yinede memnunum.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...