28 Kasım 2009 Cumartesi

Doktora gitmesek ne olur ki?

10 ay kontrolüne grip korkusundan, hastane ortamına sokmak istemediğimden götürmeyi düşünmüyorum. Doktorumuza sorup fikrini almalıyım.. Aşısıda yok gitmesek ne olur ki?

Bir Uyudum Bir Uyudum Sorma ..

Defnoş uyku düzenizi kendisi belirledi .. ne kadar erkene çekmeye çalışsakta olmadı .. akşam saat 22:30 sa uyumaya programlandı.. gece bir kaç kez kalkıp emip tekrar uyumaya devam ederek sabah .. 10:00 gibi uyanıyor.. Bir bebeğe göre garip bir düzen biliyorum ama sabah uykularını çok sevdiğim ve çalışmadığım için benimde işime geliyor.. neyse montessori egitimi grubuna katıldığımdan beri dönen mailleri okuyorum.. Bu ara günün konusu uyku düzeni, bende maillerde etkilenerek bir düzen oturtayım diye düşünürken, bizim kız kendi kendine gece uyanmalarını önce azalttı saat 04:30 da sadece 1 kez kalktı. ve dün gece gece 24:00 te emip sabah 09:00 a kadar deliksiz uyudu ..tabiki bende.. arada mıkırdandı ama yatakta yer değiştirip uyumaya devam etti.. bizde bu durumdan cesaretle yatağını odasına taşıdık.. hazır babişkoda evdeyken odasında uyumaya alıştırma çabalarıma destek olacak. umarım o yatak bizim odaya tekrar girmek zorunda kalmaz..

22 Kasım 2009 Pazar

1-2-3...

9 ay 3 hafta 5 günlüksün ve kendi başına üç adım attın.. Ardından babandan bana benden babana desteksiz yürüdün. Yaşından önce yürüyeceğini biliyordum ama... tahminimdende hızlı çıktın.. Seviyorum seniii hemde çok.

18 Kasım 2009 Çarşamba

Kız Kıza...

Yine kız kıza kaldık babişko ''Uluslararası Otel, Restoran, Gastronomi Donanım ve Teknolojileri Fuarı''ında dün fuar alanı düzenlediklerinden sabaha karşı 04:30 da geldi 2-3 saat uyuyup yine fuara gitti bugün ilk gün, akşamları geç gelecek.. Defne Nil yatmış olacak buda benim işime gelmiyor:( en azından bir kaç saat o ilgileniyordu şimdi kaldık kız kıza .. Bu ara Defne çok huysuz eli hep ağzında diş geliyor yine..yemiyor içmiyor, sürekli mız mız , ve itiraz halinde, kucak istiyor, akşam derin uykuya geçemedi bir türlü yatırıyorum 10 dakika sonra ağlayarak uyanıyor hadi tekrar yatır.. yeniden ağlıyor.. Bir ara ateşimi var dedim. Malum grip heryerde.. oda yok.. Diş tir diş ..
en son 2 gibi uyutabildim..

Gece babasını görmeyince özlemiş sabah Ömer giyinmiş çıkarken uyandı bizimki aralık kapıdan babasını gördü. Başladı ağlamaya kucağına aldırsın diye.. Baba kız öpüştüler biraz .. Ömer gidince arkasından 15 dakika ağladı..iki gözü iki çeşme hemde..

Bu arada fuar 22 kasıma kadarmış:( pazar günkü planımızı nasıl gerçekleştiricez bilmiyorum.. Kısmet..

14 Kasım 2009 Cumartesi

OOOOOFFFFFF DARALDIM..

Bizim manyak laptop 1 ay tamirde kalınca içinde bazı dosyalar uçmuş yeni farkettim.. Oysaki Ömer yedek almıştı.. ama nasıl olduysa benim hamilelik fotoraflarım uçmuş... çeşitli dosyalarda üç beş tane hamilelik hallerimi yakaladım ama abuk subuk pozlar ... çok canım sıkkın... Ya Defne Nil annesi olduğuma inanmazsa nasıl kanıtlıcam şimdi....

7 Kasım 2009 Cumartesi

Panik Yok...


Panik yok, pirizlere güvenlik zımbırtısından taktık... Gözümün içine baka baka kurçalıyor yaramaz...
Nette İlk yardım kurslarına bakarken kızılay'ın hazırladığı 6-12 yaş grubuna yönelik ilk yardım eğitimi kitapçığını buldum.. pdf olarak hazırlanmış yazıcıdan döktürülerek çocuğunuza okutup, elinizin altında bulundurabilirsiniz.

Çocuklarda Pika Sorunu...


Defne Nil bulduğu her kağıt parçasını yemeye çalışıyor. Kütüphaneyi boşalttık, gazete dergiler erişilemeyecek yerde, önceleri dişleri kaşınıyor bulduğu herşeyi ağzına sokuşturuyor diye düşündüm ama nette biraz araştırma yaptım.. Neler var neler .

Öncelikle besin değeri olmayan ve vücuda yararı bulunmayan şeyleri yemeye ''Pika'' deniliyormuş..

Bebeklik çağlarında başlayıp genelde bir süre sonra geçermiş, Sindirilemeyecek maddeler mide ve bağırsak yolunda daralma yapabilir. Kurşun civa gibi ağır metaller içeren şeyler yendiğinde zeğirlenme olur. Kirli paslı şeyler yendiğinde mikrobik hastalıklar görülebilirmiş..

Kendiliğinden geçmeyen ve uzayan durumlarda psikolojik yardım alınması gerekiyormuş. Hamileliğinde toprak, kil ve kireç yiyen insanlar duymuştum.. Reçen gün buluştuğumuzda Rapu'ya kağıt yediğini söyledim, bir arkadaşının çocuğunun duvarları kazıyarak yediğini söylemesi beni korkuttu.. Biraz araştırmak istedim..

Sonuç olarak :

Boya gibi madeler yendiğinde kurşun zehirlenmesi durumu sık sık görülüyormuş ve beyin hasarı, öğrenme güçlüğü ve en kötüsü ölümlere sebep olabiliyor.

İleri safhalarda, besin olmayan maddeler çok fazla yendiğinde mide doluyor ve gerçek besinler reddediliyor

Sindirilemeyen taş cam tahta yendiğinde başta kabızlık, akabinde sindirim sistemi tıkanıklığı ve yırtılması olabiliyor. ameliyatlık durumlar ortaya çıkabiliyor.


Defne Nil'in kinin bu boyutlarda olmadığı aşikar, hatta bazı sitelerde kansızlığa ve demir eksikliğine bağlı olacağı ve tam kan sayımı ile sebebin kesinliğe kavuşulacağı beliriliyor,


Doktorumuz bu ay için çeşitli testler yaptıracaktı.. Kan sayımıda yapılacak bakalım tetikleyicimiz bumu? yoksa sadece dişleri kaşınan miniğin annesinin hüsnü kuruntusumu????

6 Kasım 2009 Cuma

Tarihe Not...

Alttan 3. diş patladı. Toplam 7 Diş oldu
Defne Nil ellerini bırakarak desteksiz, 5-6 saniye ayakta durmaya başladı.


Kuzgun Yavrusu...








12 dakikada yıkayan makinadan istiyorum, o kadar çoook çamaşırım varki :( allahtan temizliğe yeni kadın aldım, pek hamarat, çok zeki, çok tatlı, Einstein'mı ne? saçları benziyor vallahi :)

4 Kasım 2009 Çarşamba

Bebeğim Ne Giysin...

All dergisini bilirsiniz , hani şu alışveriş dergisi ben severim yani kilo veremediğim için kendime pek bişey almasamda bakmaya, neler moda öğrenmeye bayılırım..

İşte bu derginin çocuklar için olanı çıkmış All For Kıds.. Çocuk ve bebekler için alışveriş önerileri.. Ünlü bebeklerin tarzları.. Son trendler, moda stiller, bebek odası dekorasyon fikirleri.... aklınıza ne gelirse... Kasım ayında ilk sayısı çıktı.. Modayı takip etmek isteyen bebeklerin annelerine duyurulur...

Güzel Pazartesi...


Doruk - Defne Nil fotosu geldi teşekkürler Özlemcim...



Sonunda buluştuk... Cumartesi hava muhalefetiyle iptal edilen buluşmamız. Pazartesi bizim evde gerçekleşti, Kiraz - Doruk, Ege Bahar -Turkuaz, ve Pastacı Rapunsel ..



İki çiçek bir böcek:) Doruk ve Defne Nil ilk karşılaştıklarında biraz şaşkındılar..birbirlerine dokunmaya çalıştılar, Henüz çok küçümen olduklarından oyunla oyuncakla işleri olmadı pek, Ege Bahar çok tatlı sarışın afet masum masum oturuyor... Doruk çok tatlı ve yakışıklı... Oyun grubumuzun temelleri atıldı.. Ağlamalar, huysuzluklar, uyutma ve mama yedirme çabaları arasında iki çift laf edebildik...


Rapu teyzemiz çocuğa doymuştur herhalde.. Kucağından biri indi,biri bindi. Çocuk sevenin hali başka oluyor gerçektende..

Doruk paşayı fotoraflayamadım ama kızlar poz verdiler :)

Biz arkadaşlarımızı çok sevdik..Herzaman bekleriz...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...