26 Mart 2010 Cuma

1 yaş 2 ay = 14 ay ..

Sağda kızınız büyüdü diyor, 14 aylık oldu. Doğumgününden sonra zaman daha mı hızlı akıyor, banamı öyle geldi anlamıyorum. Uzun zamandır gelişmiyle ilgili birşey yazmadım. Bu aralar neler yapıyor

Öncelikle beni mutlu eden şey uykusu düzene girdi. Çok şanslıysak geceleri hiç kalkmıyor. (Maşallah diyelim lütfen).. Eskiden emmek için kalkardı artık, kalkmıyor, yada sadece bir kez kalkıyor, ondada emmek için tutturmuyor. Babası bile yeniden uyutabiliyor. Tek kötü annesütü alamaması. Hala ayakta sallıyoruz. Ama çokta dert etmiyorum. Gündüz uykularıda 13:00 te 1,5 saat kadar tek uyku şeklinde devam ediyor..



Yemesi düzene girdi. Artık itiraz etmiyor. genelde 5 yada 6 öğün şeklinde yemeye devam. Pütür sorunu hala var, ufak ufak alıştırmaya devam. Eskisi kadar sorun olmasada, hala zaman zaman kusabiliyor.

Çok eğlenceli biri oldu kendisi, Sürekli gülüyor, oynuyor, dans ediyor, herkese gidiyor, çekinme huyu hiç yok, beni en mutlu eden şeyde bu. Hayat ''7 köyle barışık'' demişti Defnenil için cuk oturdu bu . Caddebostan sahile gittiğimizde hamile bir kız vardı eşiyle yakınımızda oturan, bizimki atladı kucağına, sevdirdi kendini. Kız dua ediyor inşallah bizimkide böyle sokulgan olur diye :) Taklitçi bir zihniyeti var bu ara, ne yapsak yapmaya çalışıyor, Bıcır bıcır konuşuyor.


Bu aralar vurmaya merak saldı. O benim suçum birşeye takılıp düştüğünde takıldığı şeye ''Sen Defne'yi neden düşürdün'' deyip pat pat vurmuştum. Şimdi kızdığında oda vuruyor :( O kadar çocuk gelişim ile ilgili yazılar okuyorum, ama bu hatayı nasıl yaptım anlamıyorum. Şimdi vurduğunda cici cici yapıyoruz inşallah unutacak..

Oyun grubumuz tam hızıyla devam ediyor. arkadaşlara alıştı artık Salı hariç Nisan'la genelde cumalarıda görüşüyoruz. Tek gün yetmiyor bize çok seviyoruz arada da dövüyoruz :(

Oyuncaklarını odasına taşıdım. Odasının sadece yatmadan yatmaya kullanılmayacağını öğrensin diye. Bazen bakıyorum ortada yok , oyuncakları ile oynuyor, sesi geliyor, Ayrıca salondaki dağınıklıkta bir nebze olsun toparlandı.

sanırım solak olacak , çoğunluk sol elini kullanıyor. Bu tam olarak ne zaman belli olur acep? Dur ben Nurturia ya bakayım.


Yemek yerken kaşıkla kendisini beslemesine yardımcı oluyorum , Elinden tutarak pek istekli değil ama kolay olanı tercih ediyor.

Ayakkabısını ve çorabını , yeleğini giymeye çalışıyor, kıyafet değiştirirken yardımcı oluyor.


İşte böyle aklıma gelenler ..


Yarın babişkonun doğumgünü..


Fotoğraflar Ege Bahar'larda, Nisan'la oynarken. Pek eğlendiler bunun birde videosu var onuda ekleyeceğim.

8 yorum:

Seray dedi ki...

Annesi maşallah defne ye.. Çok güzel bir kız olacak. Şu ilk resimde saçlarına yüzünün zarifliğine bayıldım..
İyiki saçlarını kestirmedin..

Çok tatlı çok..
Maşallah tekrar..

Seyhan dedi ki...

Sağol canım, saçları kestirmediğime bende seviniyorum. bide toka tutsa kafada süper olacak:) Senin paket hala yola çıkmadı :( ama çıkacak nasılsa vaktim var diye rahatım..

Öykü'yü ve seni öptüm çok

mine dedi ki...

canım ya cok tatlı,cok sevimli kendini sevdiren bir cocuk defne nil..ben bile uzaktan cok seviyorum..uykusunun düzene girmesi cok güzel bizimki hala geceleri sık sık uyanıyor emmek için..pütürlü gıdaları daha sık vermeyi dene bence..ceylinde sürekli kusuyordu önceden ben eline ekmek falan verdim biraz yedi biraz cıkardı ama ögrendi..suan herşeyi yer durumda..
oyun grubunuzda mükemmel..bizde katılmak isterdik ama aramızda kocaman bir köprü var:-))
sevgiler öpücükler...

Seyhan dedi ki...

Minecim sağol canım yüz yüze görüşemesekte , duygularımız karşılıklı..

bende defnoşa ekmek falan veriyorum, kemiriyor :) öğrenecek sonuçta çokta ısrarcı olup yemekten korkmasınıda istemediğimden, baskı yapmıyorum.

oyun grubumuzu bende çok seviyorum. çok iyi denk geldi, çok alıştık birbirimize ..

Öpüyorum sizi ana kız :)

İlknur dedi ki...

Seyhan Bu kiz her gecen gun ayri guzellesiyor masallah...

O vurma meselesi bizde de gundemde. Tamamen ayni sebeplerle. Annem ayni seyleri yapiyormus. Simdi ne isine gelmezse nenene diye vuruyor. Ben nurturiada sormustum. http://www.nurturia.com.tr/questions/6ff52d01-75a9-4c29-a8cc-9d440001423a/1/sinirlendiginde-vurma-huyuna-nasil-care-bulabiliriz Insallah siz de biz de kurtuluruz bir an once :)

Seyhan dedi ki...

İlknur çok sağol ya , bir çırpıda okudum hepsini..

Yelish dedi ki...

Merhaba

Turkiyede cocuklar genelde cok vuruyor bunun sebebide dediginiz gibi ailelerin yaptigi sakalar
-sen mi acittim bakiim kizimi , ehh sana , eh sana diyince o da demek ki diyor , kizinca , ya da can yaninca vuracagiz :) Nasil hemen kapiyorlar , inanamiyorum.

Biz bi yerini vurdugunda vs agliyor ya hani gozumuzun icine baka baka, at tozunu , silkele , al tozunu vs diyoruz , hemen eliyle fis fis toz aliyor aciyan yerin susuyor , tavsiye ederim :)

Bu arada benim oglumun parmagindan kan alinacakti , hemsire bana sag elini mi , sol elini mi kullaniyor diye sorunca doktordan azar isistmisti
-Cocuklarin hani eini kullanacagi iki yasina kadar belli olmaz , diye.

Ordan aklimda kalmis, ben de cok merak ediyorum ama bana da sol el olacak gibi geliyor /Haydi hayirlisi :)

Oyun gurubunuz olmasi harika .Belli ki sahane bir prenses daha yetisiyor ! :)

Ha bi de genelde , eger cocugunuz vurursa hic tepki vermeden sakin sakin
-vurmuyoruz di mi annecigim , vurusak acir , kimsenin canini yakmak istemeyiz diye soylememiz gerekiyor mus , her seferdinde , sabirla .
Aklima ne geldiyse yazdim artik:)))

Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Sevgili Yelish öncelikle çok sağol uzun uzun anlatmışsın, şu tozunu atmak , silkeleme fikri güzelmiş gerçekten bende yapacağım.

Sağ-sol elle ilgili bende nette bakındım biraz ordada 2 yaşı gördüm. haklısın şuan erken bizim için ..

çyeniden çok teşekkürler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...