22 Ekim 2010 Cuma

Tarihe not... Uyku

Bugün Nurturia da bir soruya cevap yazarken. Uyku konusunda bloga pek bir şey yazmadığımı fark ettim. Oysaki zorlu bir süreçten geçtik ve sanırım şu sıralar rahata erdik.

Defnenil daha doğmadan önce okuduğum ve o zamanlar kafama da yatmış olan Feber yöntemi vardı mesela. Bizim hatun teşrif edince ve ben ağlamasına dayanamayınca bir türlü uygulanamadı. Bir kaç denememiz oldu ama uzun uzun ağladığı için rafa kaldırdık. Sonra daha bi kaç aylıkken uyutamıyorum ve akabinde uykusuzluktan ölüyorum diye sinir krizlerinin ucundan döndüğümü hatırlıyorum. Babamız imdada yetişirdi ama ertesi gün işe gidecek diye onada kıyamazdım. İki arada kalırdım..İlk aylar kabustu..

Sonra ayakta sallama olayına girdik. Eskilerden kalma yöntem işe yaradı ama uyutmaya çalışanı çok yoran bir şey olduğundan pek sevmedim. Defnenil hayatından memnundu oysaki...

Uyku rutini işine girelim dedim. Hani banyo kitap falan, Bizimki ona da gelmedi banyo yapan çocuk cin kesildi. Kitaplarıda sıpıttı attı...

Gece uykusuna  22:30 hatta 23:00 sularında ancak geçebiliyordu. Bu durumda sabahta erken kalkıyordu. O uyuduktan sonra bende iş güç yapıp çok geç yatınca, sabah uyanan Defnenil'i bizim yatağa alıp uykuya devam ettiriyordum. Çünkü beni uyurken görünce önce isyan etse de sonra yanıma kıvrılıp uyuyordu. Buda çok kötü oldu ve kısır döngüyü beraberinde getirdi. Geç kalkınca öğlen uykusu geç oluyordu ve dolayısıyla akşamda daha da geç yatmaya başlamıştı..Baktım ipin ucu kaçıyor çok kaçırmadan ipleri elime aldım..

Öncelikle sabah kalktığında yeniden yatmadık bu durumda öğlen 12:00 13:00 arası uykusu geldi ve uyumaya başladı. 1,5 2 saat kadar uyudu ve akşam uykusu 21:30 en geç 22:00 ye çekildi. Bu saat alışması sırasında ayakta sallanmaya devam etti..

Saat olayını halledince sıra geldi sallanma olayına.. Öğlen ve akşam uykularında uyku saati gelmeden bir süre önce haber vermeye başladım. Mamamızı yicez sonra uyuyacağız. Yada oyun bitsin uyku vakti gibi. Sonra yatmaya giderken evde biri varsa ona bay bay yapıp öpücük verdik. Evde biri yokken rutin bozulmasın diye fotoğraflara bay bay yapıyoruz :) Sonra odasında kendi yatağında yatırıp üzerini örtüp uyku vakti hadi uyuyoruz dedim. Tabi ilk günler hemen uyumadı , kalktı ağladı hayır dedi, Odadan çıkmak istedi. Ama her seferinde sakinleştirip geri yatırdım. Geçiş dönemi olduğundan bazen yastığını alıp sallanmak istediğini söylediğinde salladık ama genelde yatağında uyutmaya devam ettik. İlk başlarda uykuya geçişi çok uzun sürdü. 1 saate yakın odasında oturduğumu hatırlarım. Ama 2 hafta kadar süren bu geçiş dönemi sonunda Nasıl uyuması gerektiğini öğrendi.

2 aydır Defnenil kendi yatağına yatıyor üzerini örtüyoruz. Odadaki koltuğa oturuyoruz. Odasını seyrederek bize bakarak 5 dk içinde uyuyor. Genelde sabaha kadar uyuyor.Bazı geceler 1-2 kez kalkabiliyor su içip yatıyor. yeniden uykuya dalana kadar bekliyoruz. Bazen uyanıp yanımıza geldiği oluyor. Yanımızda uyumasına izin veriyor, çoğunlukla uyuduktan sonra odasına taşıyoruz. Şimdiki çalışmamız henüz uyumadan odadan çıkabilmek bir iki denemede başarılı olsakta çalışılması gerek bir konu. Ama zamanla o da olacak..

Arada ufak esneklikler yapsakta uyku olayında sınırlarımız belirlendi..

Zaman zaman çok yaramaz, çok hareketli, çok inatçı , çok sinirli diye sitem etsem de. Bu konuda canım kızımın hakkını yememeliyim. 18. ayda uyku olayını çözdü. Teşekkürler bebeğim....

Foto: 2 ay 14 günlük

2 yorum:

funkek dedi ki...

Bu yatanın Defne olduğuna inanmak çok zor sanki başka bir bebek, sanki Defne hep şimdiki gibiydi benim için :) maşallah arkadaşım çok güzel bir rutin oturttun seni çok takdir ediyorum. Darısı başımıza...

Seyhan dedi ki...

evet evet o defne :) ne kadar küçükmüş ben bile şaşırıyorum. Şimdiki haline çok alıştım galiba bebekliği çok eskide kaldı sanki:)

Arkadaşım sende odasında yatma olayını hallettinya onada şükür. bence bu iş zamanala kademe kademe yapılmalı çocuğada alışması için zaman tanınmalı zaten ha deyince olmuyor ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...