30 Aralık 2010 Perşembe

Yıl sonu bilançosu...

2010 bizim çekirdek aile için güzel bir yıl oldu..
Çok şükür sağlıklıydık, mutluyduk, huzurluyduk, kendi işimizi kurduk, Her şey yolundaydı anlayacağınız..

2011 den isteklerimiz var...
Başta Sağlık,
Huzur,
Sonra işler güzel gitsin, gelsin paralar...
Belki bir ev...
Hepsi beraber olunca zaten mutlu oluruz..
Haa unutmadan bir bebiş daha istiyoruz biz.. Şöyle sıfır model , en sevimli ve en uslusundan...
Hadi 2011 göreyim seni..

Bu işte bi terslik var ...

Salonun ortası , koltuk minderi, lazımlık, kitap
Yoksa o da tuvalette birşey okuyanlardan mı olacak:)



29 Aralık 2010 Çarşamba

Çilek dudaklarına yapışıp kalıcam :)

Çilek için malzemeler
A4 kağıt
Pembe pastel boya
Bir parça yeşil ince mukavva kağıdı
Makas
Uhu
Çörek otu



Beyaz kağıdımızı pembe pastel boyayla boyuyoruz. Kızınız yarısında pes edince siz devam edin...
Boyanan kağıttan çilek şeklinde parça kesiyoruz.
 Yeşil mukavvadan sap kesiyoruz.
Sapı çileğe yapıştırıyoruz.
Gelelim Defnenil'in favori kısmına çileğin gövdesine gelişigüzel uhu sürüyoruz.
Uhu sürdüğümüz yerlere çörek otu serpiştiriyoruz
Defnenil bu kısmıda çok sevdi.
Çilek dışında da bir çok yere çörek otu serpti:)
İşte çilek.
Biliyorum mevsimi değil ama içine hormon falan katmadık.
Genetik yapısını değiştirmedik.
Tam annelerin seveceği gibi yani.
Tek sorunu var yenmiyor..

Bu çileği, Masumiyet Çileği arkadaşımıza hediye ediyoruz.
Fizy kapanmasaydı. Berksan'dan çilek şarkısnıda hediye ederdik.
Ama malesef kapandı:(

Anasına bakma kızını al....

Doğumgününe çok az kaldı. Konuklara güzel görünmek için cilt bakımı yaparken yakaladım.

Bir çocuk annesiyle bu kadar mı zıt olur. Ben kremleri alır ama sürmeye üşenirim. Defnenil nerde krem görse ''sür sür''demeye başlıyor. Hemen kollar paçalar sıvanıyor yukarı...Saçlarına bile sürmüş yani o derece:)
Babasının traş losyonunu bile sürmüşlüğü vardır. Kokoş mu olacak nedir...

28 Aralık 2010 Salı

Kartlar yola çıktı...

Yeni yıl kartlarımızı postacı amcaya verdik. En hızlısından sahiplerine götür dedik, umarım tam zamanında yetişir...

26 Aralık 2010 Pazar

Onyedi kelime bir işlem...

23.Ay
Boğaz
Kanlıca
 Yoğurt
 Deniz
 Soğuk
Aldırmadan
 Yürüyüş
 Balıkçılar
 Balık
Manzara
Alışveriş
Ev
Et
Salata
Şarap
MUTLULUK....

25 Aralık 2010 Cumartesi

Günlerden bahar..

Biz bugün gündüz miskin miskin oturduk, sonra gece gaza geldik  hadi caddeye dedik. Defnenil', sıkı sıkı giydirdik apartman kapısından çıkar çıkmaz ''hava süper ya '' olduk. Aylardan aralık mı? yok yok bu olsa olsa mayıstır...

Caddede turladık, parlak ışıklara süslü vitrinlere baktık. Numnumda mama yedik. Biz yemek yerken Defnenil'boyama yaptı, yan masada doğumgünü kutlayan gençlerin pastasına sarktı, onlardan noel baba oyuncağı aldı. Birkaç patates kızartması aşırdı.. Dönüşte garson ablanın verdiği balonla oynadı, yolda müzik yapan abileri alkışladı. Çok usluydu, çok tatlıydı, çok akıllıydı.. Büyüdü bu büyüdü...

Güncelleme :Şimdi yağmur başladı:)

23 Aralık 2010 Perşembe

Pek şaşkın oldu bunlar ....

 
İkinci kart hazır. Şaşkın geyik sürüsü.. Karta parmak bastık, sonra onları geyik yaptık...Yeni yıl kartlarımız hızla çoğalıyor..yayınlanmayı bekleyen iki tane daha var :)

Bak canım sıkıldı şimdi :(

Defnenil doğduğu zaman özel sağlık sigortamızdan doğum teminatını çıkarttırmıştık. İkinci bebek çoooook uzaktı hani. Şimdi planlar değişince az önce sigortacımıza sordum. Mayısta yenilenecek poliçeye doğum teminatı ekletsek bile, 1 senede bekleme süresi var. Ettimi 17 ay .. Oldu canım ben onyedi ay beklersem bi daha gaza falan gelmem zaten..

22 Aralık 2010 Çarşamba

Gerçekten el yapımı, hemde Defnenil'in eli....

Dün Kadıköy'den bir sürü el işi malzemesi aldık. Bugünde kullanmaya başladık. Bu sene Defnenil'e baraber yeni yıl kartı yapıp sevdiklerimize göndermeye karar verdim. İlk kart bitti bile...

Malzemeler:

Yeşil karton
Kırmızı el işi kağıdı
Pembe el işi kağıdı
Hareketli göz
Siyah kalem
Pamuk
Uhu
Makas
Cetvel
Suluboya
Su

Yeşil kartondan zarfa sığacak şekilde kapaklı bir kart kestim.
Kırmızı el işi kağıdından noel babanın şapkası ve burnu için bir küçük yuvarlak, pembe el işi kağıdından yanakları için iki küçük yuvarlak kestim.
Noel babanın sakallarını yapmak için Defnenil'in elini  sulu boya ile beyaz'a boyadım. Sonra yeşil kartımızın ön yüzüne bastırdık.
Baskı biraz silik oldu, sakalların daha canlı olması için beyaz parmak boyası ile boyamak daha doğru olacak ama bizde yok :( alınacaklar listesine eklendi...
 Sonra şapkası yapıştırırlıp pamukla süsleniyor. Gözler, yanaklar, burun, en son şaşkın bir ağız :)
Kartımız hazır içine güzel dileklerimizi yazıp yollayacağız ama kime ??

Kısa kısa...



Dün akşam yemekten sonra babaanneye çay içmeye gittik. Defnenil tavlada herkese ders verdi. Zar şöyle atılır, pul şöyle tutulur. Yok 2-2 ye dü bara denir, 5-3 e penc ü se denir. Anlattı durdu :) Bizden sonra babaannesi koltuk altlarından epey pul toplamıştır herhalde.

Eve girince yeni yıl ağacını kurmadıklarını fark ettim. Oysaki her sene erkenden kurulur, süslenir... Babaannemiz ben üşendim deyince hadi ben kurayım dedim. Hem Defnenil'e de deneme olur.(biz hala almadıkta) Ben ağaçla uğraşırken hiç ilgilenmedi. Süsleri göstererek anlatarak taktım oralı olmadı. Fotoğrafta çok belli değil ama, çok hoş porslelen biblo süsler vardı bayıldım. Neyse ışıklandırmayıda takınca, ışıkları kapattık. Ağaç ışıl ışıl oldu ama Defnoşta yine tık yok. Sonunda bi zahmet geldi. Ama gelir gelmez ağacı devirmek istedi, parlak pullu süsleri koparmaya çalıştı.. Eline geçirdiği bayrak sopasıyla ağaca vurmaya, süsleri almaya çalıştı. Kardan adam biblosuna adam adam diye saldırışı vardı görülmeye değerdi...

Ayrıca dün hava süper güzeldi. Bizde öğlen Kadıköy'e indik. Yeni elişi malzemeleri aldık. Resim deterleri, el işi kağıtları, mukavvalar, yeni aktivitelere hazırız, ne yapsak ne yapsak ...


Kafasına kesekağıdı geçirmiş, eli sopalı cadı ...

20 Aralık 2010 Pazartesi

Biz bugün...

Bugünkü aktivitemiz....

Annesinin doğumgünü kutlamasında içilen şarapların mantarlarını kullanarak, parmak boyası ile baskı çalışması yapmaktı....

Fenerbahçelimiyiz neyiz :) 



16 Aralık 2010 Perşembe

Ormanın kralıymış.. Pehhh

Malzemeler:

Sarı renk karton el işi kağıdı
Makas
Uhu
Yeteri kadar burgu makarna
Plastik göz
Kalem

 Kartonumuza bir yuvarlak çizip, kesiyoruz.
 Elde ettiğimiz yuvarlağın dış çevresine uhu sürerek, makarnaları yele şeklinde yapıştırıryoruz.
Aslanın yelesi oluştuktan sonra, kartonun ortasına gözlerini yapıştırıp ağzını çiziyoruz.
İşte size assan..


Bizim aslan çok saygılı.
Defnenil'in kabarık saçlarına baktı, sonra kendi sönük yelesine,
Defnenil'e döndü ve ''Hürmetler abla''dedi...

15 Aralık 2010 Çarşamba

Ben oluyorum..

Çorbasını yeni bitiren çocuğunu evirip çeviren, döndüren, gıdıklayan, hoplatan, zıplatan, ve bu çok aktif oyuna dayanamayıp kusan kızın annesi ben oluyorum...

14 Aralık 2010 Salı

Battal boy cup cake...


Elele dergisinin verdiği eklerden ''En güzel 50 cup cake'' kitabına bakıp yalanıyorum.. Biran önce tarif denemem lazım ama kime? ben rejimde olunca uzun zamandır evde kek, börek pişmiyor.
Babişko şöyle limonlu, vişneli ekşi bişey yap ofise götüreyim dedi. Bende hemen malzemeleri toparladım. Limonlu kapkeki yaptım attım fırına.. O arada evdeki şeker hamurları aklıma geldi. Kapkeklerin üzerine koymak için noel temalı bişeyler hazırladım.

Buraya kadar herşey normal gidiyor. Gidip geliyorum kekleri kontrol etmek için bıçak falan saplıyorum içleri bir türlü pişmiyor. Oysa tarifte 25 dk demişti. Bi gariplik var üstleri kararmaya başladı içleri pişmedi... en sonunda benim altıgen jeton düştü. Önceki gece yapılan ızgara balıktan yadigar, bizim fırın ızgara konumunda kalmış. Noldu ilk posta kek çöp. İkinci postayıda kalıplar kirli diye yıkamaya üşenip normal kek kalıbına boşalttım. Kapkek hayali suya düştü. Kocaman bir kek vardı elimde ve noel süslerim. E bende kocaman keki süsledim:))  

13 Aralık 2010 Pazartesi

En kolayından bir çilli

 Malzemeler:
Karton el işi kağıdı sarı renk
Makas
Uhu
Kalem
Yuvarlak çizmenizi sağlayacak herhangi bir şey, biz iki boy playskool varil kullandık.


Variller yardımıyla gövde ve kanatlar için iki boy büyük, Kafası için bir boy küçük yuvarak çizip kestim.
 On tane kadar yaprak şeklinde tüy kestim..

Büyük yuvarlaklardan biri gövde oluyor.
Diğerini kesip her iki yana kanat olarak yapıştırıyoruz.
Kafası içinde küçük yuvarlağı yapıştırıyoruz.
Bakınız aşağıdaki fotoğraf oluyor kendisi
Kesilen küçük tüycükleri, uhuyla kanatlara yapıştırıryoruz.
Göz, gaga ve ayakları çizip çilliyi tamamlıyoruz.
Kendisi uçamayı bilmiyor. Onun için yüksekten atmayın.
Biz attık çok ağladı yazık..
Bizim çilli pek obur değil, pastayla börekle işi yok. Sahibine benzemiş ikiside bütün gün aç bilaç gezdiler...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...