22 Haziran 2011 Çarşamba

Tuvalet Eğitimi - Gelişme

  • 1 Haziranda başladığımız tuvalet eğitimi, Gündüz kısmı sona erdi. (Maşallah) Çişte çok sıkıntı yaşamadık ilk bir kaç gün kazalar oldu. Ama etraf batmadan sadece body ve çamaşır ıslatan küçük kazalardı bunlar. Çünkü çişini kaçırdığını fark ettiğinde tamamını yapmayıp tutabiliyordu. Hemen lazımlığa koştuğumuzda durumu kısmen de olsa kurtarıyorduk. 5-6 gün içinde çiş olayı çözüldü. 
  • Kaka durumunda az da olsa zorlandık. İlk günler çamaşırına yapmak istedi. Sonra lazımlığa yapılan her kaka için bir stecker kazanmak ve evin istediği her yerine yapıştırmak sureti ile o da çözüldü. Şuan stecker vermememe rağmen her ikisini de lazımlığa yapıyor.Kazalar neredeyse yok denecek kadar azaldı. 
  • Dışarısı için potette aldık. Kullanımda sorun yaşamadık. Artık gönül rahatlığı ile geziyoruz.
  • Öğlen uykularından önce çişini yapıp yatıyor ve bezi kuru kalkıyordu. 15 gün kadar önce külotla mı, bezle mi yatacaksın? diye sordum. Külotla deyince öğlen bez bağlama olayını bitirdik. Ve uykuda kaza yapmadı.
  • Akşam yatmadan yine tuvaletini yapıyor.ve Sabah bezi neredeyse kuru durumda kalkıyor. Herhalde 1 kez çişini yapıyor. Defnenil 21:30 da yatıyor ve sabah 7:00 de kalkıyor.Bu durumda gece sadece bir kez tuvalete kaldırsam bu sorunu da çözeriz ama çişini ne zaman yaptığı hakkında bir fikrim yok.  Yani sabaha karşıdır muhtemelen ama henüz denemedim. Bir iki kez deneyip yine Defnenil'e sorarak gece bezini de bırakmayı planlıyorum.
  • Gözümde çok büyüttüğüm bir şeydi aslında ama çocuk hazır olduğunda süreç çok daha rahat ilerliyormuş. Ben aylarca uğraşacakmışım gibi karamsar bir fikre sahiptim. 1 aydan kısa sürede hallolmasına çok sevindim.
  • Darısı tüm anne ve bebişlerin başına.. Bezsiz günler ...


9 yorum:

Esin dedi ki...

Asıl sıkıntı gece bezi seyhan.Biz eğitime başladığımızda direkt gece bezini de bıraktık yoksa kafası çok karışır dedi doktor.Bir haftada alıştık tuvalete.Ama gece olayını oturtmak zor,ömer hala ara ara kaçırıyor.
5 yaşına kadar normalmiş kaçırmalar.
Ama gece iki kere kaldırılması gerekiyor sanırım,biri uyudktan 1,5 saat sonra diğeri sabaha doğru.Bu 1,5 saat olayını bir arkadaşım söylemişti.
Gece çişine kaldırırsan problem olmuyor zaten.Yeter ki yatmadan evvel çok sıvı verme.Yoksa kaldırmalara rağmen kaçırıyor :)

Seyhan dedi ki...

Esincim bizim eğitime gittiğimiz pedagogta kesinlikle önce gündüz eğitimi aynı anda yükleme yapmayın diyor. herkes ayrı şey söylüyor:(

Aslında 9:30 da yatıyor biz yatarken yani 12 gibi onu kaldırabilirim. Bizde sabaha karşı kalkabilir. Ama Eşimde pedagog gibi düşünüyor. Dur acele etme gece böyle devam etsin diyor. Ben biraz daha beklemeye karar verdim. Sıvı konusunda Defnenil zaten zorla su içiyor ben teklif etmesen aklına gelmez o derece:(

Az içtiği için çişinin miktarıda az oluyor zaten :( Sabah uyanır uyanmaz çişim var diyor mesela. Ve yaptığında epey çok yapıyor yani gece de tutuyor belli. İşte böyle bir durum var . Ben biraz daha bekleyeceğim gece için bizim pedagog uzun uzun anlatmıştı ayni anda olmaz diye banada mantıklı geldi...

Deniz dedi ki...

Hayırlı olsun :)

Bİ tavsiye, gece de çıkar at bezi, hatta gece çişe de kaldırma, kaldırdıkça çişe kalkmaya alışıyor...

Kalkmamaya alışsın.

İkisini bir arada da yapmıştık, gece, gündüz biz...

Seyhan dedi ki...

Deniz bugün bezinde hiç çiş yoktu kupkuru kalktı. Sabah kendisi lazımlığına gidip yaptı. Aslında dediğini denemek lazım en kötü yatak ıslanır o kadar :) Sabaha kadar tutabiliyorsa . Kesintisiz olan uykusunu bölüp uyandırmak istemem. Çünkü uyanınca çok cin oluyor kaldığı yerden uykuya devam etmesi zor olur..

Deneyip yazacağım Sevgiler ..

içimizdeki karnaval dedi ki...

Bu kadar kolay halletmenize çok sevindim.ben dün başladım ama çok korkuyorum..Kuzum direniyor hem lazımlığa oturmak istemiyor hem de korkuyor...İnşallah Defneniil gibi çarçabuk çözer tuvalet eğitimini...

Esin dedi ki...

HImmm bu doktorların birinin dediğini biri tutmuyor :) ama ilk defa sizin pedagogdan duydum ayrı zamanlarda alıştırın mevzuuunu.
adam yada kadının bir bildiği vardır elbet...

Seyhan dedi ki...

İlknurcum çok kolay gelsin umarım Yağız'da kısa sürede öğrenir ..sevgiler

Esincim bizim doktor Istanbul Parenting Classtan Sinem Olcay Kademoğlu ... Defnein bir çok sorununda çok doğru tespitlerde bulundu. Çözüm bulmamızı sağladı sağolsun.. Ama bende gece bezini bırakmayı birkaç güne deneyeceğim zaten çünkü kuru kalkmaya başladı. beklemenin anlamı yok gibi geliyor. Zaten Sinem hanımda aylarca bekleme taraftarı değil .Gündüz olayı tamamen çözülünce geceye başlama taraftarı bizde çözdük zaten .. Kzalarımız yok denecek kadar az maşallah ...Sevgiler

FADİŞ dedi ki...

Süreç çok güzel gelişmiş, demek ki zamanıymış, bizde de zaman zaman acaba zamanı değil miydi dediğim anlar oldu ama gelişmeler doğru zamanda olduğumu gösterdi, tebrikler:)

Seyhan dedi ki...

Hoşgeldin Fadiş :)

Gerçektende kısa sürede çözdü, ben bile bu kadar çabuk çözeceğini tahmin etmemiştim. Çünkü çok inatçı, söyleneni yapmaz, istemez gibi geliyordu. Ama sorun yaşamadık çok şükür .. Çok sağol

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...