4 Temmuz 2011 Pazartesi

Hep İyi değil hayat..

bloga şöyle bir baktımda uzun zamandır ayni konulu postlar var. Çiş, kaka, tuvalet, bizim kız süper, aferin, oley...

Ama siz biliyormusunuz Defnenil yeme sorunlu bir çocuk . Ve hayatında ilk kez, küçük lokmalar halinde, ekmek, peynir,zeytin, tereyağı, reçel, ballı kahvaltıyı geçen hafta cuma günü yaptı. Öldür allah bu şekilde kahvaltı etmeyen kızım 28 aydır kahvaltıda ne yedi derseniz...krep, peynirli yumurta ve sütlü ekmek adını koyduğumuz bulamaç yiyiyordu. Kahvaltı anlayışı buydu. Başka bir şey yemiyordu. Geçen cuma tam 45 dakikada bir dilim ekmeğin içinden yapılan 7 küçük lokmayı zorla yedi. Ağzında çevirmemek ve yutmamak  için yemin etmiş gibiydi.

Cumartesi ayni merasim babayla yapıldı ve tam 1,5 saat sürdü. O inat etti, biz inat ettik. Biliyorum yaptığımız çok kötüydü ama hayat sadece krep yiyerek geçmez... Pazar günü kahvaltısı yarım saat sürdü. ve toplam 3 günde normal insan evlatları gibi kahvaltılık yemeyi öğrendi. Ama hala bir dilim ekmek içi ve 7-8 lokma şeklinde

Yemeyen çocuk zor, hemde çok zor.

Yediği tek meyve muz desem bana gülersiniz vallahi, şahitlerim var. Yaz meyvalarının tadına dilini değdirerek bakıp sevmedim diyor. Yedir yedirebilirsen Allahtan meyvalı yoğurt seviyorda öyle kakalıyorum bende. Ama sadece meyva olarak muzdan başkası zinhar boğazdan geçmiyor.

Bu çocuk son dokuz aydır 10 kilo. Doktorlara göre sorun yok. Bana göre sorun çok...

9 yorum:

Esin dedi ki...

Ömeri anlatmışsın sanki :)
Yapı meselesi seyhan.Muratta daha iyi anladım.Doğustan bir çocuk ya boğazlı yada değil...Ben ömeri koyverdim :)

yeliz dedi ki...

tüm kalbimle kolaylıklar dilerim.

anne kaleminden dedi ki...

yemeyen çocuk çok zor, ben de kolaylık ve sabır diliyorum...

Seyhan dedi ki...

Esincim koy veremiyorum ben ya .. Belki kreşe başlasa düzelir ama hiç sanmıyorum inan.. Durumlar vahim yani...

Yelizcim çoook sağol

Anne kaleminden sabır taşı oldum ben :) arada taşta çatlıyor ama ...Çok sağol

Gülcan dedi ki...

yemeyen çocuk gerçekten çok zor. Egemen paşalar gibi yerdi kardeşi doğdu doğalı yemez oldu. her öğün en az 2 saat masada oturuyo. nasıl çıldırdığımı tahmin bile edemezsin.

FADİŞ dedi ki...

Anlıyorum seni desem. Yanlız olmadığını bil bu bir teselli olamaz tabi. Deniz oğlan da böyle hatta sadece anne babasının yanında böyle, teyzesiyle bütün gün yiyip içiyor akşamları bizi yemeyen bir oğlan olarak karşılıyor. Akşam yemeklerimiz zor geçiyor. Yanlız şunu farketmiş bulunuyorum başka çocuklarla birlikteyken daha bir iştahlı, onlara bakıp iletişim kurarken lokmaları yutuveriyor. Motivasyon diye buna denir herhalde. Eğer imkanın varsa çat kapı gidebileceğin sana gelebilecek çocuklu komşun birlikte kahvaltılar planlayın işe yarayabilir. Kolay gelsin:)

Tibetin annesi dedi ki...

Tibet'te bilmediği tatları kesinlikle ağzına sürmez. neye göre karar veriyor bilemiyorum, o da aynı Defne gibi dilini değdirir, beğenmedim der ve yemez. muz ve karpuzdan başka yediği meyve yok sanırım. yediği yemek çeşidi de belli, balık dışında da et yemez. senin işin belli ki daha zor ama büyüyüp arkadaşlarından gördükçe düzelecektir sanırım. ve kız çocukları yemek konusunda daha nazlı çevremden gördüğüm kadarıyla. kolaylıklar dilerim.

nisankaraahmetoglu dedi ki...

aaa çok sevindim. En kısa zamanda kahvaltı yapalım o zaman birlikte :)

MELTEM dedi ki...

seyhancım,yiğennim cansu,gününü bir lokma ile bitirirdi şuan kilo vermeye çalışıyor 10 yaşında.inan demir'de öyleydi son beş aya kadar şuan okulda ikinci tabağını istiyormuş ve okula başladığından beri 2 kg aldı.iki yıl annem baktı demir'e ne kadar ısrarcı olduğunu bilirim.annemden sıkıldığı için yemediğini düşünüyordum hep,nitekim yanılmadım.evdede okuldada yeme düzeni değişti.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...