12 Ekim 2011 Çarşamba

Isırık...

Defnenil anaokuluna başlayalı 1 ay olacak henüz çok acemiyiz o da ben de...

Her gün okuldan geldiğinde bugün ne yaptınız nasıl geçti diye sorup, hep ayni cevabı alıyorum. Allahtan iletişim defterimiz varda oradan okuyarak ne yaptıkları hakkında biraz sohbet edebiliyoruz. Neyse bugün sınıf öğretmeni aradı. ''Hayırdır'' dedim içimden, hayır çıkmadı ama .. Benim Defne sınıfındaki diğer Defne'yi ısırmış. Çok üzüldüm. Allahtan çok önemli değil dedi öğretmeni Defne'nin annesini aramak istedim. Öğretmeni biz aradık sorun yok dedi. Defnenil henüz okula alışma dönemimde oyuncak paylaşmada sorun yaşıyor ve bazen sert tepki gösteriyor dedi. Bilgi amaçlı aradığını çok büyütülecek bir şey olmadığını, Defnenil'le bu konuyu bizim de konuşmamızı rica ederek kapattı....

O saatten beri içim daraldı...Defnenil hırçın bir çocuk, oyun oynarken karışılmasından müdahale edilmesinden hoşlanmaz. Tepki gösterir bunu biliyorum ve maalesef bu huyunu törpüleyemiyorum...
Uzun zamandır görüştüğü arkadaşı Nisan'la bile sürekli oyuncak kavgası yapıyorlar, Hatta dün oturduğu bisikletini istememesine rağmen arkadan itiyor diye Nisan'a bağırdı, kolunu sıktı :(

Anaokuluna göndermemin sebebi kış boyu evde tıkılı kalmasın, biraz sosyalleşsin, paylaşmayı kurallara uymayı öğrenmesi içindi. Onun için tam gün değil yarım gün gönderiyorum zaten .. Evden ve benden kopmadan geçirsin bu dönemi istiyorum. Ama bunlar benim düşüncelerim tabi, bakalım o istiyor mu ? Her sabah okula giderken hiç sorun çıkarmıyor, kıyafetlerini giyiyor, hatta bugün servis öğretmenine koşarak öyle bir sarıldı ki bu iş oldu dedim. Demez olaydım öğleden sonra bu haberi aldım. Kendi kendimize nazar değdirdim...


Şimdi kafam allak bullak, Isırılan Defne'ye mi üzüleyim?
Benim ki okula hazır değil miydi acaba diye mi düşüneyim?
Geçiş dönemlerinde olur böyle şeyler mi diye teselli bulayım?

11 yorum:

FADİŞ dedi ki...

Bence bu olay yüzünden erken miydi, göndermesem mi gibi sorular sormayın, sonuçta yeni başlamış okula, biraz zaman tanıyın kuzuya, öğretmeni doğru demiş, zamanla eminim daha iyi olacak, ben de şimdiden okul araştırmaya başladım baharda göndermeyi düşünüyorum Deniz'i yarım gün.

Burcu dedi ki...

Seyhan bu durumun oklula gitmesiyle ya da hazır olup olmamasıyla ilgisi yok. Bu tamamen yaşsal bir sorun. Tam olarak da 2 yaş sendromu. İnan bana kreş paylaşma konusunda ona destek verecek ve bu dönem geçecek.

Seyhan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Seyhan dedi ki...

Fadiş, Burcu..
Aslında benim derdim başkalarına zarar vermesi. Yoksa kreşe başlaması ona da bana da iyi geldi sanırım, Ben kendime zaman ayırdım. O farklı ortamlara girdi. bensiz idare etti.. Ama başkalarına zarar verirse çok üzülürüm derdim bu...2 yaş bit artık :)

Çok sağolun

Sevgi dedi ki...

alışması için biraz zamana ihtiyacı var.. daha çok küçük.. yeni bir durum onun için.. en kısa zamanda adapte olacağına eminim benim..

Seyhan dedi ki...

Gülcancım şimdi okul müdürü ile konuştuk o da olur böyle şeyler siz hiç konuyu açmayın rencide etmeyin dedi. tekrarı olursa haberimiz olacak tabiki.. Ama her çocukta mutlaka oluyor bu tip davranışlar diye söyleyince sevindim biraz :)

bahriye-krm dedi ki...

seyhan'cım kereşe erken mi başladık diye bence de sorgulama...bunun erken ya da geç başlamasıyla bir ilgisi yok bence de...senin de yazdığın gibi paylaşmak istememesiyle ilgili bir durum...eminiz zamanla bu da yoluna girer...

Deniz dedi ki...

Bizde de güle oynaya şarkı söyleyerek okula giden kız mızımaya başladı...

O halden, bu hale geçiş, bu bir dönem dedikleri halde beni de üzüyor ne yalan söyleyeyim


Sabırlı olalım

nisankaraahmetoglu dedi ki...

Seyhancım zamanla duzelecektir her cocugun verdiği tepkiler farklı oluyor bu arada nisanın yanagındaki tırnak izi baya derinmiş eve gelince farkettim :( ama kızamıyorum cunku o da benımm kızım...

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Yağmur'da bu yaşlarda oyuncak konusunda paylaşımsızdı. Hatta hep öyle olacak sanmıştım, geçti-bitti.
Defne'de de geçicek. Büyüdükçe annesi.

Seyhan dedi ki...

Bahriyecim sağol dediğin gibi zamanla alışacak bekliyoruz bakalım..


Deniz bikaç şey üst üste gelince moraller dibe vuruyor malesef..sabırlı ol bekle, Annelikte genel kural bu sanırım:)

Füsuncum ...İşte bende bunu anlatmaya çalışıyorum.. Defnenil inatçı bir çocuk defalarça bisikletimi elleme, itme dediği halde nisan itince sert tepki gösterdi, bi yerde kendine göre haklı, uyarıyor ama karşı tarafta çocuk sonuçta yapmaya devam ediyor.. Dinlemeyince üzücü yaralanmalar oluyor bende bu duruma üzülüyorum zaten.. Sen Defneyi biliyorsun seviyorsun bu hareketi kabul edebilirsin ama okuldaki veliler bilmez tanımaz .. sorun çıkarabilirler..Herkes ayni kafada olmuyor malesef..

Bahar geçecek di mi, sabır diyorsun yani :)

Sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...