27 Nisan 2012 Cuma

Gebelik Şekeri Diyetisyen Kontrolüm..

Akşam doktorum kötü haberi verip diyetisyene yönlendirince. Bu sabah ilk iş diyetisyenden randevu almaktı. DefneNil'i kreşe bırakıp oradan Ataşehir Acıbadem'e geçtim. Diyetisyen çıkan sonuçlara göre (78-172-168) moralimi çok bozmadı, beni üzmeden ortak karar vererek bir beslenme listesi hazırladık. Şunun şurasında 3,5 ayım kaldı. Bu sürede dikkat etmek sorun olmayacaktır. Bir hafta sonra kontrolüm var..


Benim yaş,boy, kilo ve sağlık geçmişime uygun listede ..

Haftada 2 kez haşlama yumurta ve normal kahvaltı peynir, zeytin, söğüş sebze domates, salatalık vs Bal reçel kaşar peyniri yasak kaşar yerine dil peyniri . Beyaz peynir orta yağlı lıgt olmasına gerek yok. ve Açık şekersiz çay.  Bunun yanında yumurtayı dengelemesi için kahvaltıda 1 kivi yada 1 portakal yenecek...
Haftanın diğer 5 günü tam buğday ekmeğine peynirli tost beyaz veya dil peyniri ile ..

Ara öğün: 4 kuru kayısı veya erik + 2 tam ceviz ..

Öğlen : 8 kaşık sebze yemeği, bir kase yoğurt kaymaksız normal yoğurt olabilir. 2 dilim ekmek veya
            8 kaşık kurubaklagil karışık salata 1 kaşık zeytinyağı ile 2 dilim ekmek  veya
            Peynirli karışık salata helim, beyaz,dil peyniri olabilir. Havuç mısır serbest 1 kaşık yağ ile 2 dilim ekmek

Ara öğün: 1 porsiyon meyve yanına yoğurt yada süt veya
                1 kase (4 yemek kaşığı)  Nesfit yarım yağı süt ile haftada 2 günü geçmeyecek.

Akşam: 3 köfte yada ayni boyutlarda et, tavuk, balık.. Salata 2 dilim ekmek

Ara öğün : 1 porsiyon yaş meyve veya kuru meyve yanına süt yada yoğurt

Yatmadan: 1 dilim ekmek ve peynir

*Pirinç pilavı, muz, ananas, yaş ve kuru üzüm, beyaz ekmek yasak
*Meyve elma ,armut, kivi, portakal, çilek olabilir ..

Eve uğramadan marketten eksik listesi tamamlandı diyet başladı ..Bana bol şans Zeynep Lal'e sağlık olsun... Bu arada umarım bu hamileliğim diyetin avantajı ile daha az kilo ile biter :)

4 yorum:

MELTEM dedi ki...

geçmiş olsun bende o süreçte insülin ve diyet yapmıştım,zor ama 6 kg cuk fazlalığım vardı oğlan 4 kg idi sen düşün,,
öpüyorum

Seyhan dedi ki...

Meltem süpersin ya ben şimdiden 6 kilo aldım ama :)

Sevgi dedi ki...

canım gebelik şekerini biraz diyetle çözersin hiç problem değil..kiloyu hiç dert etme ben 51le hamile kaldım.. 65le doğuma gittim.. şimdi diloş 16 aylık ve ben hiç diyet yapmadan 48 kilo oldum..
allah hayırlısıyla doğurmayı nasip etsin inşallah..

FADİŞ dedi ki...

Geçmiş olsun sağlıkla kucağınıza alın inşallah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...