7 Mayıs 2012 Pazartesi

Tefal Yoğurtçum ile ilk yoğurt denememiz....


Ben küçükken annem mis gibi ev yoğurtları yapardı. Tencereyi sarıp sarmalayıp saatlerce beklediğini hatırlarım. Sonuçta çok lezzetli yoğurtları olurdu.  Bende Defnenil ek gıdaya geçince bir çok anne gibi evde yoğurdu kendim yapmayı denedim. Tutmadı, çok sulu oldu, çok ekşi oldu, tutturduğum yoğurt sayısı çok az olunca. Ev yoğurdu hevesim kursağımda kaldı ve hazır bebek yoğurtlarından kullanmaya başlamıştım. Bir süre sonrada işi iyice abartıp eve aldığımız normal yoğurtları yemeye başladı bizimki... Ev yoğurdu defteri böylece kapandı... 

Zeynep Lal için durum farklı olacak sanırım. Çünkü Bu sabah saatlerinde büyük şef Defnenil hanımın yaptığı yoğurt çok güzel oldu. Artık kardeşine ve bize bol bol yoğurt yapacak sanırım. 


Malzemeler 1 litre oda sıcaklığında süt ve 80 gr yoğurt... Kullanacağınız sütün yağ oranı ne kadar yüksek olursa yoğurdunuz o kadar lezzetli olacaktır. Fakat Tefal yoğurtçumda  isteğe göre yarım yağlı süt, devam sütü,soya sütü ile de yoğurt yapılabiliyormuş..


Yoğurdu ve sütü pürüzsüz olana kadar karıştırıyoruz. 


Süzme yoğurt yapacaksak süzme aparatı ile, klasik yoğurt yapacaksak aparat olmadan yoğurt haznesine boşaltıyoruz. 


Kapağını kapatıyoruz. 8 ila 12 saat arası süreyi seçip ok tuşuna basıyorsunuz. Süre sonunda sesli uyarı sistemi ile size yoğurdunuzun hazır olduğunu haber veriyor. Bir süre buzdolabında dinlendirip afiyetle yiyiyoruz.



Yoğurdumuz olduktan sonra, 1-2 saat dolapta dinlendirdik. Sonra heyecanla ve merakla tadına baktık.
Güzel olmuş mu? diye sorarsanız alttaki fotoğrafa bakınız sizce olmuş mu?? :)


Hımmmm

21 yorum:

oZGe dedi ki...

Ben de 9-10 aydır kullanıyorum ve çok memnunum. Gerçekten harika yoğurtlar yapıyor ve çok da pratik. Meyveli yoğurtlar da çok lezzetli oluyor.

Ben de Tefal Yoğurtçum deneyimimi şurada anlatmıştım, ilgilenenler için: http://www.ozgeninoltasi.com/2011/10/tefal-yogurtcum-workshop-ve-ilk-yogurt.html

Deniz dedi ki...

yerim şu tatlı suratı:)

Seyhan dedi ki...

Özge benimde listemde meyvalı ve tarçınlı atıştırmalık yoğurtlar teşekkürler


Sağol Denizcim :)

Burcu dedi ki...

Ben de 2 ay önce weewell'in yoğurt yapma makinasını aldım ve öncesinde yoğurt yemiyormuşum dedim. :) ben özellikle tefal almamıştım, böyle cam kavanozlarda olması, her yemekte, masaya kişi başına bir kavanoz koymak, tek tek kaselere koymaktan daha pratik gelmişti. Ama bebeği olmayanlara bile şiddetle tavsiye ediyorum, ki anneme anneler günü hediyesi olarak da yoğurt yapma makinesi aldım ;)

Seyhan dedi ki...

Burcucum bu modelinde Tefal shoplarda satılan 6 lı küçük kapları var . Fakat ayrıca alman gerekiyor kutudan sadece litrelik tek kap çıkıyor aile boyu yani:) Bende keşke Defnenil bebekken alsaymışım diye pişman oldum. Yedirdim çocuğuma hazır yoğurtları kötü anne :( Neyze Zeynep Lal'i kurtardım bali :)

Anneler günü için çok iyi bir seçenek gerçektende ...

nil dedi ki...

başka ne sorayım diye düşünsem bu kadar olur, indirime girmiş anneme alayım diyorum, akşamları da annemden yoğurtlarımı alırım:P

Bu kadar olur, fena ısındım ben buraya çıkmam buradan artık.

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

maşallah :)
ne güzel yiyor :D
bizimki ağzına sürmez masaya konmasına bile katlanamıyor :(

Seda dedi ki...

Ben de ya yapamazsam diye vazgeçmiştim, şimdi yine alasım geldi ama oğlum da hiç yemiyor, kötü koku diye kaseyi bile uzağa koyduruyor:( Günlük sütle yapılır degil mi? Bir de kendi kabında saklıyorsunuz degil mi? Sevgilerimle

Seyhan dedi ki...

Hoşgeldin Nil anneler günü için güzel bir hediye bence şimdiden güle güle kullansın annen dolayısı ile sen :)

Baharcım bizimki yoğurt sever ama Mesela peyniri masada tutmaz kokuyor der :)

Seda yapılamayak hiç bir şey yok zaten senin yapacağın işlem 5 dakika bile değil yoğurtla sütü karıştır hazneye boşalt gerisini makina yapıyor. Evet günlük sütle , uzun ömürlü sütle, soya sütü ile bile yapılıyor. Koku sorununa gelirsek meyvalı yoğurt falan yaparsın o zaman yemez mi acaca ?

Adsız dedi ki...

Slm defne Nil tefalin yogurtcum makinasını 1 ay oldu alali ama 6 yada 7 kes tutturdum sınır oluyorum kendime yapamıyorum diye . Tek Kucuk kaba yapıyorum 1tatli kasığı koyuyorum sulu oluyor tutmuyor. Büyük kaba yapınca da 1 litreye 2 yemek kasığı hasır yogurt mayası atiorum tutuyor basen. Tuttuğu samanda onun mayasını kullanayım diyorum o saman da tutmuyor sen nasıl yapıyorsun yardımcı olur musun

Seyhan dedi ki...

Merhaba Adsız arkadaşım.. bende küçük kaplardan yok sadece 1 lt olan büyük tek kap var. ben ona kitapçıkta yazan gibi yapıyorum. Bir kasede 80 gr yani dolu dolu 2 yemek kaşığı yoğurt koyup iyice çırpıyorum sonra 1 litre normal süt boşaltıp yine çırpıyorum . sonra kaba boşaltıp 8 yada 9 saate ayarlıyorum. mayalama işlemi sırasında sarsmamak gerekiyor biliyorsundur. Mayalama bitince .1-2 saat süzdürüyorum öyle daha çok seviyoruz. Maya olarak tikveşli altınkaymak kullanıyorum. bazen kendi mayaladığımdanda kullanıyorum . hiç sorun yaşamadım açıkçası ilk günden beri hep tuttu. Teknik bir sorun olabilirmi acaba ?

kolay gelsin ..

Adsız dedi ki...

Süt ne kullanıyorsun bu arada adım Derya teşekkür ederim CHP yasdigin icin

Seyhan dedi ki...

Derya ben şuan piyasada yağ oranı en yüksek olan hazır Movaayı kullanıyorum. Sütün yağlı olmasıda önemli

oZGe dedi ki...

Ben Yoğurtçum'la ilgili bir Workshop'a katılmıştım, orada Yoğurtçum'un ürün müdürüyle konuştuğumuzda bir çok deneme yaptığını ve 10 saatte yoğurdun çok güzel tuttuğunu söylemişti. Ben sürekli 10 saat tutuyorum ve gerçekten nefis oluyor. Küçük kaplarda da yaptım onda da yanlış hatırlamıyorsam 1 lt ye 120 gr yoğurt karıştırıp kaselere boşaltılıyor.

EdWood dedi ki...

Ben Tefal yogurtcum ile ilgili sunu merak ediyorum: Mayalamadan once (yani sute yogurdu karistirmadan once) sutu isitmis olmak gerekiyor mu? Ben makinesiz kendim yogurt yaparken o isiyi tutturmiyorum diye dusunuyorum, bu yuzden Tefal bunu kendi yapiyor mu merak ediyorum. Arastirmama gore Arzum Bebbe yogurt makinesi icin sutu yine bizim isitip koymamiz gerekiyor..

Seyhan dedi ki...

Edwood oda sicakliginda koyuyorum ben dolaptan degil yani. Isıtmaya gerek yok tefalde. Oda sicakliginda sutle yogurdu karistir, kaba dok ayarla bu kadar

sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba yoğurt yapma makinesi ile ilgili bir anket hazırladım.Yeni projemde bana yardım ederseniz çok mutlu olurum :)
https://tr.surveymonkey.com/r/7H22PF8

Gözde Fırat dedi ki...

Merhaba, benim merak ettiğim kısmı ise elektrik sarfiyatı..
Ve küçük kavonozlar da yaptığınızda ne kadar sürede tüketilmelidir.

Teşekkürler

Seyhan dedi ki...

Merhaba gözde elektrik sarfiyatı yok gibi bir şey çok çok düşük. 4-5 gün gider bence. Ama ben kendim de yediğimden çabuk bitiriyoruz.

Secil Gulec dedi ki...

Merhaba. Kivami 10 saatte cok iyi oluyor deniyor. Peki merak ediyorum. Yaz sicaginda disarda 10 saat kalan yogurt eksimiyor mu? Tesekkurler. Ben de aldim ama henuz kullanmadim

Secil Gulec dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...