3 Temmuz 2012 Salı

Anaokulu sorunları...

Defnenil 1 yıldır yarımgün olarak kreşe gidiyor. Mart ayında bu eve taşındıktan sonra mecburen kreşi değişti. Yeni okul,öğretmen , arkadaşlar derken 1 ayı buldu alışması... Planlarımız Zenep Lal gelmeden tam güne (17:17:30'a kadar) geçmekti. 1 Temmuz itibari ile tam gün startını verdik. Aynı anda yaz okullarıda başladı. Yüzme, binicilik, bol bol oyun... Su kuşu olan kızımın bu süreci daha kolay atlatacağını umuyorum. 




Ama dün sabah, sabahları genelde ben bırakıyorum. Evden çıkmak istemedi. Gitmeyecekmiş, evde kalmak istiyormuş vs.. bir şekilde ikna oldu giyindi. Sabah çantasını hazırladım. havlu mayo terlik. vs. koyup anlattım havuza gideceksiniz vs.. Sonra havuzdan gelince yorulmuş olacaksınız belki okulda biraz uyur dinlenirsin diye sana temiz çarşaf koyuyorum. istersen uyku odasında biraz dinlenirsin arkadaşlarınla diye bahsettim. Ama uzun kalacaksın, orada uyuyacaksın vs. deyip korkutmak istemedim.


Okulu bir üst sokağımızda yani yürüyerek 5 dakika. Ama 20 dakikada anca gittik. Yolda durdu geri dönelim dedi, kaldırıma oturdu kalkmadı. Bir şekilde okula vardık. Öğretmeni geldi onada binbir naz yaptı. Annemi seviyorum evde kalıcam. Okula gelmicem, sınıfa çıkmıcam vs.. Öğretmeni ikna etti çıktılar ben eve döndüm. 


Sonra gün içinde aradım bir kaç kez. Sabah benden sonra biraz sorun çıkarmış. Sonra düzelmiş. Öğlen hiç beklenmedik bir şey yapıp uyumuş. Duyunca inanamadım ilk günden uyumasını hiç beklemiyordum. Akşam servisle dönüyor. servisten almaya gittiğimde keyfi yerindeydi gayet mutlu sabahki kız gitmişti . Eski Defnenil gelmişti. Sorunsuz eve çıkıp oyun hamuru oynadık. Biraz ağzını aradım okulda oyumakla ilgili kötü bişey söylemedi. 


Öğretmeninin tavsiyesi sabahlarıda vedalaşma faslını kısa tutmak adına servisle gelmesiydi. Bu sabah servise babası indirdi. Araçta arkadaşlarını görememiş onun için binmek istememiş . Eşim yürüyerek bıraktı. O arada kapıda öğretmenini bekliyormuş. Servise neden binmediğini sormuş. Serviste arkadaşlarım yoktu demiş. Servisten inen arkadaşlarını göstermiş öğretmeni bak Deniz burda, Elif burda diye.. Öğretmeni yarın bin tamammı demiş bizimki söz vermiş. 

Tam güne bi şekilde alışacak  ona eminin ama bir sorunumuz daha var... 

Eylül ayı itibari ile bir kolejin anaokuluna başlatmayı düşünüyorduk. Daha doğrusu Ömer kesin istiyor. Bende tam gün, yaz okulu, kardeş bir sürü değişiklik sırasında birde yeni okul yeni arkadaş öğretmen olmasın tam alıştı buraya çok yüklenmekten korkuyorum. Ama şuan gittiği kreşinde eğitim anlamında eksikleri var. Kapasitesinin altında eğitim alıyor. İngilizce yok denecek kadar az. Eşim çocukların değişliklere daha kolay alıştığını söyleyerek rahatlatıyor. Ama ben hala tereddütteyim. Okul değiştirme işini seneye erteleyebiliriz. Şuanki kreşte bir şekilde devam edebiliriz. Eve yakın, öğretmene alıştı vs.. yeni okula kayıt için bu ay sonu kadar süremiz var ama heran kontenjan dolabilir. Onun için bi karar vermemiz lazım. 


Kardeş gelince ekstra sorunlar eklenecek . Bizi bırakıp gitmek istemeyecek... Silbaştan başlanacak herşey .. 

2 çocuklu arkadaşlar bu süreçte neler yaptınız nasıl atlattınız ?



11 yorum:

elif dedi ki...

Çok zor kararlar bunlar, biz de kardeş bekliyoruz, neler yaşayacağız, nasıl zorlanacağız,bakalım bekliyoruz, göreceğiz..
Ben kendi kızım açısından öyle bir değişikliği göze alamam, kendisi şu anki kreşine 10 aydır gidiyor,8.5 aydır tam gün gidiyor,hala her sabah ufak da olsa bir arıza çıkarıyor,onun için ben en ufak bir değişiklik yapmak istemiyorum onun hayatında.. Size çok kolay gelsin..

Seyhan dedi ki...

Merhaba Elif hayırlı olsun kardeş sağlıkla kavuşun..

Siz tamgün işini erken kotarmışsınız ben çok beklettik. Taşınmaydı, okul arama bulma, alışması derken son bir aya kaldı..Defnenil normalde kreşe çok sorun çıkarmadan gider, hatta sabahları erken kaktığı için erkenden gitmek ister.. Tam güne kısa sürede alışır . Kardeş gelincede arada sırada evde kalır, yada geç gider vs. bi şekilde idare ederiz diyorum. Tabi pozitif bakıyorum:) ama şu eylülde yeni okul işi beni çok gerdi karar veremiyorum :(

Dilek dedi ki...

merhaba,
ben ikinci kızım doğduğunda doğum iznim de büyük kızım da evde olsun diye evde kal gitme okula istersen dedim, ama kızım okulu, arkadaşlarını özlediğini söyleyerek gitmek istedi. belki sizin de öyle olur... bence her şey yoluna girer hiç düşünmeyin şimdiden...

Seyhan dedi ki...

ne güzel moral oldu Dilek süpermiş sevindim...Sevgiler

FADİŞ dedi ki...

Seyhancım kolay gelsin diyeyim kolay olsun kreş değişikliği. Deniz alıştı artık derken bu gece uyutmakta zorlandım çünkü devamlı ben yarın okula gitmek istemiyorum diye tutturdu, ne kadar alışmış gibi görünselerde bir süre sonra evin konforunu özleyebiliyorlar nihayetinde bizlerde her zaman koşa koşa işe gitmiyoruz değil mi?:) Önemli olan onları anladığımızı hissettirmek. Bundan sonraki okul değişikliği için de kolay gelsin size. Her zaman moral desteğine hazır ve nazırım. Sevgiler.

Seyhan dedi ki...

Haklısın Fadiş dönem dönem bizimkide koşa koşa giderken bazen evde kalıcam diye tutturabiliyor.. Aslında tepkisi çok doğal biliyorum ama bir düzen kurmamız gerektiğinden ben geriliyorum.. Biraz oluruna bırakmak lazım sanırım..

Çok teşekkürler ..

Durucayaşamak dedi ki...

bence eşin haklı ona kulak vermelisin.ben kızımı emzirmeyi bırakmadan önce haftalarca nasıl olacak mümkün değil durmaz problem yapar sürekli mızırdar dedim durdum ama bir gün kararlı davranmakla ve bir hafta süren zorlu bir süreçle emzirmeyi bitirdim.gerçekten çocuklar değişikliklere bizden daha kolay alışıyor biz anneler düşünüp duruyoruz.belki ilk hafta zorlanır ama eminim alışır defne.kolaylıklar diliyorum içini ferah tut ve olumlu düşün sevgiler

Seyhan dedi ki...

Gerçektende zaman zaman kendilerinden beklenmedik olgunluğu gösterebiliyorlar . Ama biz hala sabahları sorunlu gidiyoruz. Ağlama servise binmeme devam ediyor sonra düzeliyormuş ama bende böyle ayrılması beni üzüyor.

Okul konusunda eşimi dinleyeceğim sanırım .. Eğitim önemli hele 5,5 yaşında okula başlayacaklarını var sayarsak..

Servis dedi ki...

Sitenizdeki paylaşımlar çok etkileyici,bizde sitemiz Burun ameliyat olarak blogunuzu her zaman takip ediyoruz.

Adsız dedi ki...

nаturally lіke your web-site but yοu have
to сhecκ the ѕpellіng on several of
youг posts. Several of thеm аre rife with sρelling issuеѕ аnd I find it vегy troubleѕome tο inform
the tгuth hοwever I'll definitely come back again.

My web site: SEOPressor V5

Adsız dedi ki...

Hello just wanted to givе you а brief headѕ up and let you knοw а
feω οf the picturеs aren't loading correctly. I'm not sure why
but I think its a linking issue. I've tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

Here is my weblog ... SEOPressor V5

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...