25 Ağustos 2012 Cumartesi

İki Çocuklu Anne Notları 2

İki kardeş arasında arasındaki yaş farkı ne olmalı ?

Hamile kalmadan önce bir çok blogta, sitede, forumda hep bu konuyu araştırdım. Tecrübeli annelerin yaşadıklarını, Eğitimcilerin yazılarını okudum. Bazıları iki çocuk bir arada büyüsün, arayı çok açmayın derken, Bazıları birinci okula başlasın diyordu. Bence çok rahata alışmadan, yapılmalı kendi adıma Defnenil okula başlayınca sıfırdan başlamaya cesaret edemezdim...

İki çocuk arasındaki yaş farkı 3,5 olmalı. Biz yaptık süper oluyormuş :)

Nurturiada ayni haftalarda doğum yaptığım iki anne var. Çocukları 2,5 yaşlarında, ne kadar zorlandıklarını yazıyorlar, birini emzirirken büyüğünün tuvaleti geliyor, annesiz gitmek istemiyor, anne bebeği bırakıp büyüğe yardım ediyor, yada kucağında bebekle tuvalete taşınıyor. Büyük olan tuvalet eğitimini henüz almamış, olmadık zamanda kazalar yapıyor, Sonra kıskançlık daha fazla , hatta şiddet uygulama da var. Bilerek kardeşi uyandırmak amaçlı gürültü yapıyor... Sonuçta 2-2,5 yaşındaki çocuk henüz anneye çok bağlı. Bunun için tuvalet eğitimini bitirip, kendi kendine yemek yiyebilen, (bizimki hala destek istiyor) kendi kendine oyun kurabilen bir çocuğunuz varsa ikinciyi yapmanın tam zamanı...

Biz çok şükür sorun yaşamıyoruz. Defnenil bir çok şeyi kendi yapıyor.. Kardeşi emerken süt istiyor mesela, çağrışım yapıyor galiba :) Dolaptan bardağını, buzdolabından sütünü alıp kendi kendine koyabiliyor. Sonra tuvalet olayı uzun zamandır kendi kendine yapabiliyor. Oyun kurmada sorun yaşamıyor. Şimdi kardeşine bakmalıyım, uyutmalıyım, emzirmeliyim, altını almalıyım vs... dediğimde kızmıyor. Bitince gel ama , uyuyunca beraber oynarızdi mi? diye soruyor sadece ... İşim bittiğinde beraber zaman geçiriyoruz. Beklemeyi, sabretmeyi öğrenmesini sağlıyor..

Sonra öğlen uykularında genelde tek başına uyuyabilir...Zaman zaman yanında birkaç dakika oturmamızı ister.  Şimdi kardeşi uyurken Defnenil'in uyku saati çakışırsa ben yanında bekliyorum. Bazen sarılıp beraber uyuyoruz. (bunu yapmayı çok istemiyorum. Kendi kendine uyumaya alışık düzenin bozulmasını istemiyorum aslında) Kardeşi uyanırsa yanına gitmek zorunda olduğumu baştan söylüyorum. Kabul ediyor, sorun çıkarmıyor. Bir kaç kez uykuya dalmadan Zeynep Lal uyandı. Gitmek zorundayım diyerek, öpüp odadan çıktım ve sorunsuz kendi kendine uyudu...

Yardımcı abla arayışımız sonuç vermeyince, büyüklerden destek aldık, ama baktım Zeynep lal çok zorlamıyor. Defnenil'de gayet uyumlu tek başıma idare edebilir miyim diye denedim. Şimdilik sorun çıkmıyor, Defnenil'le gün içinde kardeşi uyurken vakit geçiriyorum. akşam babası geldiğinde havuza, parka vs.. götürüyor. Zaten 10 gün sonra okulu açılacak, gün içinde eve bağlı kalmayacak .. Umarım okula alışmada sorun çıkarmaz...Şimdiden okula gitmek istediğini söylüyor..

Yani 6 aydan önce evde kardeşin varlığı kabul edilmez diyen otoritelere sesleniyorum. Bence 3,5 yaş civarı kabullenme daha rahat oluyor  .. Ve ilk çocuğunuz kız çocuksa, evcimen bir yapıdaysa, anneye yardımcı olmayı seviyorsa, (Yemek yapmak, çamaşır asmak Defnenil'in oldum olası sevdiği şeylerdir) Geçiş sürecinde sıkıntı çıkmıyor... aaa kardeşim kusmuş deyip ağzındaki kusmuğu siliyor o derece evcimen bir çocuk. Ve kardeşini çok sevdiğini her fırsatta dile getiriyor. Sitenin bahçesinde gürültü yapan çocuklara camdan bağırarak kızıyor :) Kardeşim uyuyor gürültü yapmayın kafası şişti diyor :) Çok komik tepkileri var onlarda bir başka yazının konusu olacak...

3,5 yaş iyidir iyidir geç kalmayın... Erken yapmayın :)


2 yorum:

kuzeyimle dolu yıllar dedi ki...

arastırmalarda çocuğun hangi yasta hazır olduğunu beklemeyin diye okumustum bende çocuk her yasta kıskanabilir ve ilgiye ihtiyacı vardır diyordu ve kesinlikle katılıyorum ama defnenin verdiği tepkiler kesinlikle yaşla alakalı değil kuzunun kendi kişiliğiyle alakalı bence kıskançlık zarar verme yardım etme vs. gibi bizimkilerin arası 2.5 yaş bile değil 2 yıl 3 ay ve asla zarar vermeye kalkmadı kuzey aksine yardımcı anlayışlı haa arada bebek taklitlerimiz oluyor ilgi çekmek adına ama okadarıda olucak dimi ;))

Seyhan dedi ki...

Haklısın Nisa bir çok kaynakta farklı şeyler yazıyor. Ben aklının ereceği dönem olarak 3-4 yaş arası olarak düşünüyorum. Daha fazla söz dinler, sebep sonuç ilişkisini kavrar uygular vs.. Ama Defnenil'in kişiliğide müsait gerçektende.. Sizdede sorun çıkmamasına sevindim. Ben Raşide ve Zeynep adına üzüldüm onlarda uyum sorunu daha fazla oldu galiba :(

Sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...