20 Ağustos 2012 Pazartesi

Zeynep Lal'in Doğum Hikayesi

Zeynep Lal'in doğum hikayesi de kayıtlara geçsin ....

Salı akşam üstü ufak ufak kasılmalar, sancılar gelmeye başladı. Ama şiddeti artmayınca sabahı bulacağını düşünüp uyumaya çalıştım. Sabah erken saatlerde kanamaların başlaması ile kavuşma gününün geldiğini anladım.

Doktorum Baha bey, kanama, sancılar başlarsa hemen gel demişti. Çünkü Defnenil'in doğumunda hastaneye gittiğimizde 7 cm açıklık vardı. Neredeyse evde doğuruyormuşum :) İkinci doğumlarda açılma daha hızlı olurmuş, onun için evde oyalanmadan hastaneye ulaşmamı istemişti...... Ömer'i uyandırdım. Defnenil'in yanında kalması için babaannesi eve çağrıldı. Ufak çaplı bir kahvaltı edildi. Hastaneye gidecek eşyalar evraklar alındı. Defnenil'e vedalaşıp yola çıktık.

Yolda Ömer' soruyorum gergin misin, heyecanlı mısın ?  Hayır diyor.. Benim sakinliğim onada  yansıyor. Her şey güzel geçecek Zeynep Lal'i alıp geleceğiz.....9:30 da hastaneye vardık. Doğumhane katına indik. Bekleme odasına geçtik. NST takıldı ufaktan sancılar görüldü. Doktorum geldi, İlk kontrol yapıldı 3 cm açıklık vardı. Hastaneye yatışımız yapıldı. Sonrası beklemekle geçti. Ömer ve doğum fotoğrafçımız kızımın adaşı Zeynep Gül hep yanımdaydılar, Ağrılarım çok artmadan fotoğraflarımız çekildi, çok keyifli ve eğlenceliydi, zamanın hızlı geçmesini sağladı, Zeynep ve Ömer beni hiç yalnız bırakmadılar, bol bol sohbet ettik, doğum saati için iddiaya bile girdik ...İkinci kontrolde 4-5 cm açıklık vardı, ama açılma beklenenden daha yavaş oluyordu. Koridorda yürüyor , hemşirelerle sohbet ediyor, arada sancı çekiyordum... Sonra ablam geldi. Defnenil'in doğumunda da yanımdaydı. Zeynep Lal'de de benimle olmasını istedim.

5 cm açıklıktan sonra epidural için doktor çağırıldı. doktor geldiğinde ben koridorda gezip gevezelik yapıyordum.  ''5 cm açıklık var dediler, siz nasıl böyle gülüyorsunuz ''diye sordu. Ağrı eşiğimin yüksekliği işime yarıyordu. Şanslı azınlıktanım ....

Doğumhaneye geçtik, epidural takıldı ama takılma esnasında sorun yaşadık. İlk doğumumda ilk seferde sorunsuz bir şekilde epidural takılmıştı. Kutay bey takmıştı. Şimdi başka bir doktor geldi Serpil hanım..ve defalarca denedi, denedi, en sonunda ben artık siz denemeyin başkası taksın diyecekken. Takmayı başardı. 4. denemede, ya ogün kötü günündeydi, yada genel olarak başarısız bir doktordu bilemiyorum...

Artık baskılar artmaya başlamıştı, doğuma çok az kalmıştı, Ömer'e doğuma girmesi için baskı yapmadım ama, bunun son şansı olduğunu bir kaç kez belirttim :) Bir ara cesaret eder gibi oldu ama gergin olduğu her halinden belli olunca, Baha bey sadece Dilek kalsın Ömer çıksın dedi :) ablam kaldı , Ömer kaçarcasına uzaklaştı :) Son fırsatını kaçırdı....

Derin nefesler, ve ittirmeler başladı, Derin nefes ittir, Derin nefes ittir ... Baha bey kafası göründü son kez ittir dedi... Derin nefes ittir, tamam şimdi ittirme dur..... Hoş geldin Zeynep Lal.....

Evet gerçekten de üçüncü büyük ağrı ve ittirmede Zeynep Lal doğdu...

Baha bey bana verdi.. Kollarını uzatmış annesine geliyordu zaten .....Ağladım, güldüm, karışık bir ruh hali.....


Ardından bakımları yapıldı, sarıp sarmalandı, her iki göğüsten emzirme denemesi yapıldı ve hemşireler alıp gittiler kızımı ...

Biz plasentanın gelişini bekledik. Kontroller yapıldı... Hiç epizyo kesisi yapılmadı, hiç yırtık oluşmadı, çok temiz, sorunsuz, güzel bir doğumdu...Darısı tüm hamilelere.... Canım doktorum Baha Celal Doğan ... Hamilliğim sırasında bu kez epizyo kesisi olmayacak diyordu. Bende gerek kalırsa olsun, sorun değil desem de .. Bak gör ikinci doğumlarda gerek kalmıyor diyordu... Gerçekten de gerek kalmadı....

Son kontroller, yapılıp odaya alındım....

Bu arada Defnenil gelmiş. Fotoğrafçımızla ve ablamla beraber bebek odasına girmişler, kardeşini görmüş, sevmiş...Bu kısımlar fotoğrafçımız Zeynep'te saklı ..... Sonra odaya geldiler heyecanlı bir şekilde odada kardeşini bekledi. Az sonra Zeynep Lal  geldi... Temizlenmiş, giydirilmiş, misler gibi....Hemen  Sarıldım..Öptüm.. Emzirdim.... Kardeşi gelirken bebek arabasının altında büyük bir hediye kutusu ile gelmiş... İçinde ablasına bir sürprizi varmış :)

Böylece 08.08.2012 de saat 16:45 te 2888 kg. 48 cm olarak kavuştuk ufaklığa ...Artık kocaman mutlu bir ailemiz var .....Darısı tüm isteyenlerin başına .....

17 yorum:

lena ile başbaşa... dedi ki...

Allah bağışlasın,çok güzel anlatımın olmuş :) sevgiler..

lena ile başbaşa... dedi ki...

Allah bağışlasın,çok güzel anlatımın olmuş :) sevgiler..

Deniz dedi ki...

Seyhancim tekrar tebrikler iyi bayramlar

Gul dedi ki...

mükemmel bir fotoğraf yaa..mecburen sezeryana giren birisi olarak hayran kaldım doğum hikayene..gerçekten şanslısın böyle bir fotoğrafın olduğu için:)

Füsun Karaahmetoğlu dedi ki...

Fotoğrafa bayıldımmmmmm

Seyhan dedi ki...

Lena İle başbaşa çoook teşekkürler

Denizcim sağol sanada iyi bayramlar

Gül çok sağol ... Sağlıkla kucaklarımıza alalım bebeklerimizi .. Normal sezeryan farkatmez bence önemli olan sorunsuz kavuşmak ...

Sağol Füsuncum...

Tekir dedi ki...

Seyhan tebrik ederim gule gule saglikla buyusun.

turkuaz kıyılar dedi ki...

Yavruna kavuşma anın ölümsüzleşmiş canım...harikasınız...

hintcevizi dedi ki...

Allah sağlıcakla büyütmeyi nasip etsin, bende şu sıralar bebeğimin doğmasını sabırsızlıkla bekliyorum ;)

çiler dedi ki...

nasılda kollarını açmış annesini sarmak için maşallaahhhhhh yarrabbim.Allah anabalı babalı büyütsün,ömürlü olsun

yeliz dedi ki...

allah bağışlasın seyhancım ne mutlu ne güzel bir doğum hikayesi:) darısı isteyenlerin başına,
sevgiler

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

güzel kızların, ailenle sağlıklı mutlu yıllar dilerim :)
o hediye kutusuyla gelmiş deyince bende ipler koptu, ağlıyorum şimdi :) hamişlik işte ;)

mrv dedi ki...

Ellerini açıp annesine gelişine bayıldım. Allah sağlıklı güzel bir ömür versin. Ne güzel bir doğum hikayesi bu böyle okuyana mutluluk veriyor :)
Sevgiler!

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

canım cok sevindim dogumun su gibi geçmesine. kucuk ablayı da seni de cok opuyorum

FADİŞ dedi ki...

Allah analı babalı büyütsün inşallah, tebrik ederim:)

BERIL dedi ki...

Merhaba, blog unuzu çok beğendim ve "bu siteye katıl" butonundan takipçi olmak istiyorum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)

http://momsblognote.blogspot.com/

Seyhan dedi ki...

Tekir çok teşekkürler

Özlemcim bu kez ölümsüzleşti gerçektende .. Öperim ..

Hintcevizi sağlıkla kolaylıkla kavuş bebeğine dualarım seninle ..

Çiler çok teşekkürler

Yelizcim çok teşekkürler

Bahar hediye kutusu büyük kurtarıcı oldu bizim için .. hala oynarken bunu bana aldığın için çok teşekkür ederim zeynepçim diyor :)

mrv gerçektende güzel bir doğumdu tüm hamilelerin başına denecek cinsten ...

Hülya çok teşekkürler .. Öperim senin için zaten bol bol öpüşüyoruz kıskanmasın diye :)

Fadiş çok teşekkürler


Beril teşekkürler ilk fırsatta geliyorum .. :)

Sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...