26 Eylül 2012 Çarşamba

Biraz da Defne Nil...

Yenisi geldi eskisinin pabucu dama atılmadı :)  benim canım kızım bugün 44 aylık, ay hesabını bırakmak lazım di mi komik oluyor.

Bu aralar hayatında neler var bakalım ...

Defnenil yeni okuluna başladı. Çok şükür sorunsuz devam ediyor. Alışması tahminimizden daha kolay oldu. Öğretmenini seviyor, ama en çok Gözde öğretmenini, sonra Derya..

Okulun ilk haftası henüz arkadaşları ile kaynaşamadığı için biraz sıkıldı, ama sonra kendine bir Irmak ve bir Tuna buldu. Şimdi çok mutlu.. Dün dolaptan meyve pestillerini bulmuş anne bunları arkadaşlarıma götürebilir miyim dedi. Sürpriz yapacakmış. Buradan anladım ki kesinlikle arkadaşlarını sevmiş, alışmış... Deniz'in dediği gibi  "Okulu sevmeyen çocuk yoktur, kendini sevdiremeyen okul vardır. gerçekten de doğru.

Her gün bir faaliyet getiriyor. Bunu sana yaptım anne diyor. Akşam babası için boyama yapmış buzdolabına yapıştırmış. bana dönüp ''Söz yarında sana bir şey yaparım ''dedi :)  Gün sonunda öğretmeninde bir yapıştırma hakkediyor. Ve onu kardeşine hediye ediyor. Zeynep Lal'in yatağına yapıştırıyor. Arada geri alıp sonra tekrar veriyor :)  Bir yıldır kreşe gidiyor ama bugüne kadar hep yarım gün gitmişti .Onun için okulda uyur mu acaba diye endişem vardı. İlk gün uyumamış. Akşam erken yatmak istedi yorgunum dedi. Bizde okulda neden uyuması gerektiğini anlattık. Ertesi gün uyumuş. Şimdi bazen uyumadan sadece dinleniyor, bazen uyuyor. Yani korktuğum kadar yokmuş..

Sınıfında sürekli ingilizce konuşan bir yabancı öğretmen var. İlk hafta öğretmenlerin kim diye sordum. Derya, Gözde ve Öğretmen dedi. 3.Öğretmenin adı yok mu? dedim. Bilmiyorum dedi. Suzanne olabilir mi dedim. Olabilir dedi. Üzülerek ama o hep ingilizce konuşuyor anlamıyorum dedi. Ne güzel işte belki sende onunla konuşa konuşa ingilizce öğrenirsin dedim. Üzgün bir ifadeyle, Ama benim dilim öyle konuşmuyor ki dedi :)

Yine ilk hafta yemek pişirme dersinde elleriyle kurabiye yapmış eve getirdi. Yamuk yumuktu ama kızım yapmış diye demiyorum lezzetliydi afiyetle yedik . Dünde muzlu puding yapmış mutfağı seven bir çocuk olduğundan bu derste çok mutlu oluyor.

Servisle gidip geliyor. Yine çok çabuk alıştı. İlk bir kaç gün servise babası bıraktı o zaman kapris yapıp numaradan gitmicem falan demiş. Ama ben bıraktığımda sorunsuz biniyor, el sallıyor hatta. Yoksa beni sevmiyor mu!!! :)

Okulda yemek yeme olayından yine sınıfta kaldık. Kahvaltıda ekmek, öğlen yemeğinde çorba yada pilav olmadı yine ekmek. İkindi de süt yanındaki ara öğününde tadına bakıyor. Zamanla düzelecek inşallah, pek  umudum yok ama kendimi avutuyorum...

Defnenil'in hayatında yeni bir dönem hem kardeşi ve okulu her ikisine de çok güzel tepkiler verdi. Çok şanslıyız ..

Hafta sonu annemlere gittik. Kuzeni Arda'da geldi Arda Zeynep Lal'i sevmek istedikçe engelledi. Zeynep'in yüzünü kapatıp kardeşime bakma, o benim kardeşim dedi Arda'ya kızdı. Kendisi kardeşini kesinlikle  kıskanmıyor, ama başkaları ile paylaşmak istemiyor. Kardeş onun kardeşi, isteyen kendine yapsın bir tane dedim ablama :) 

Kardeşi ile ilişkisi hakkında detaylı bir post yazmayı düşünüyorum tabi Zeynep izin verirse :)



10 yorum:

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

canım küçük ablam benim :)
maşallah bin maşallah ;)

Seyhan dedi ki...

sağol Baharcım eminim Yağmur'da çok iyi bir abla olacak heyecanla kavuşmanızı bekliyorum

ZeyneP dedi ki...

"Ama benim dilim öyle konuşmuyor ki"
Yavrum benim!!! Çok saflar, çok masumlar...
Eğer Gülbilge çabuk büyümezse sanırım ben senin Defne'ni yicem sonunda!!!

Seyhan dedi ki...

Zeynepçim kesinlikle bazen çok saf masum cevaplar veriyor. bazende dumur ediyor biz:)

Gülbilge de büyümüş maşallah 6 aylık olmuş ama yok ben büyük çocuk sevicem dersen bekleriz :)

ZeyneP dedi ki...

Kabul ediyorum bebekler pek datlu ama dillendikleri ve -diyosun ya- bizi dumura uğrattıkları zaman çok daha yenilesi oluyorlar. Şimdi "Aman bi yerine bişey mi oldu, Aman öptüm mikrop mu bulaştı" diye diye rahat sevemiyorum. Amaaaa Defne Nil'i oturturum kucağıma o konuşur ben koluna saat yaparım, o konuşur ben onu kocaman kocaman sararım. Ohhhh!!!

Defne Kızın Anası dedi ki...

merhabalar,

kızımın adaşı ve minik kardeşinede kocaman öpücükler bizden. allah nazardan saklasın çok şirin bir kız defne nil okulunuzda miniğinizde hayırlı olsun.

şöyle bir tesadüf varki kızımızın adını ilk önce defne lal diye karar vermiştik ki bebek şekerlerine bile öyle yazılmıştı sonra eften püften şeylerden dolayı defne ela olarak son anda değiştirdik :)şimdi hem defne nil le hemde zeynep lal le adaş sayılırlar:)))

sevgiyle kalın

Seyhan dedi ki...

Zeynepçim bekleriz o zaman sevmeye ..

Seyhan dedi ki...

süpermiş iki kızımada adaş .. Lal ismini çok severim. daha ilk aylardan belliydi lal olacağı ..Bazı insanlar anlamlarından birine takmış onun için koymamızı istemediler ama biz kararımızı vermiştik bi kere :)

Sevgiler

ZeyneP dedi ki...

Neden olmasın?!

Seyhan dedi ki...

her zaman

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...