2 Ekim 2012 Salı

İki Çocuklu Anne Notları 4




Defnenil 28 ay boyunca anne sütü aldı, Geçen sene haziran ayında kendi isteği ile emmeyi bıraktı. Takip ettiğim kaynaklara göre. Birçok çocuk kardeşi olunca, bebek meme emerken hırçınlaşıp yeniden emmek isteyip kıskanabiliyormuş. Defnenil gibi uzun süre meme emen bir çocuğun göstereceği tepki beni korkutuyordu. Ya kardeşi emerken kıskanırsa? Ya kardeşine şiddet uygularsa? Ya o da yeniden emmek isterse ?  Ne yaparız !!!!!  Sorular kafamda dolaşıp duruyordu. 

Doğum yapmadan önce Zeynep Lal'in doğduğunda sadece anne sütü alacağını, daha dişlerinin olmadığını onun gibi yemek yiyemeyeceğini, anlattık. Sende uzun süre anne sütü içtin sonra büyüdün bıraktın. Artık Zeynep'te sıra diye yolunu yapmaya başladık..

Kardeşi doğduktan sonra hastane odasında ilk emzirmem sırasında yatağa çıkıp bizi izledi ve kardeşine '' Aferim Zeynepçim iç bakalım diye destek oldu''  Hatta ilk fotoğrafta göreceğiniz üzere kendisi memeyi tutarak emzirdi :) İlk günün şoku dedim, Bu güzel tabloya hemen sevinmedim açıkçası..

Önemli olan eve geldiğimizde ve emme merasimi sıklaşınca ne olacağıydı... Çok şükür korktuğum gibi olmadı. Sadece bir kaç kez emzirirken kucağıma gelmek istedi. ( Emzirmeyi bırakmam için bahane ) Şuan kardeşini emziriyorum işim bitsin alırım dedim. Sakince anlatmaya devam ettim ..Sen emdim büyüdüm, şimdi Zeynep emecek o da senin gibi büyüyecek.. Zeynep emerken Defnenil'e de bardakta süt vermeyi teklif ettim.  Bak ikinizde süt içiyorsunuz ne güzel dedim... 

Çok çabuk kavrayıp anladı. sonrasında hiç zorlamadı... Hatta kardeşini emzirirken izlemek, Kardeşi rahat emsin diye göğsümü desteklemek.. onun tabiriyle birazda ben emzireyim anne deyip göğsümü tutmaktan çok zevk alıyor.

Haaa unutmadan asla biberon almayan Defnenil, bu dönemde bir kaç kez biberondan süt içmek istedi. Engellemedik ...Sonra baktı zor oluyor onu da bıraktı :) 

Böylece korktuğum bir konuda da sorun yaşamadık...

Aferim Defnenil'e canım kızım ..


13 yorum:

FADİŞ dedi ki...

Maşallah Defne Nil'e, çabuk uyum sağlamış kardeşli hayata. Bu görüntüler ikinci için cesaret veriyor bazı insanlara:)

Seyhan dedi ki...

Fadiş var mı niyet yoksa:) Vallahi haklısın bizi zorlamıyor Defnenil çok ılımlı uyumlu maşallah diyeyim dilimi ısırıp muhtelif yerlerimi kaşıyayım :)

Mutluanne dedi ki...

Eeee büyümüş annesi maşallah ona.ablalık pek bir yakışacak eminim.Allah analı babalı büyütsün meleklerini,sağlıcakla.Görüşmek üzere Allah'a emanet olun
Sevgiyle

Seyhan dedi ki...

teşekkürler mutluanne .sevgiler

Deniz dedi ki...

canım benim, aferin ona. Ama bence senin de büyük payın var, iyi hazırlamışsınız önceden

Seyhan dedi ki...

Sağol Deniz hazırlamaya çalıştık. ama Defnenin içindede varmış yoksa ne kadar uğraşsan boş. kıskacak çocuk ne yapsan kıskanır :(

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Defne Nil çok olgun bir çocuk, hep diyorum ya bin maşallah :)

Seyhan dedi ki...

Baharcım çok sağol. Heyecanla Yağmur'un tepkilerini bekliyorum

turkuaz kıyılar dedi ki...

Ne güzel kareler bunlar...
Bak özeniyorum ha:)))
Aferin Defneciğime, ne tatlı bir abla oldu annesi...

elif dedi ki...

Çok güzel, bayılıyorum size.. Aynısından bize de diliyorum:)

Seyhan dedi ki...

Özlemcim vallahi özen Egebahar'a kardeş gelsin.. Zeynep'e arkadaş:)

Elifçim Eminim sizdede benzer şeyler yaşanacaktır ..Olumlu düşün olumlu olsun..

sevgiler

Dilek dedi ki...

aferin DEfneNil'e abla oldu abla...

sevgiler,

Seyhan dedi ki...

Sağol Dilekçim sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...