8 Kasım 2012 Perşembe

Bir annenin kilo ile imtihanı...


Blogun sağ tarafına bakarsanız Zeynep Lal hanımın bugün 3 aylık olduğunu görebilirsiniz. Sabah Birol bey de kontrolümüz vardı. Sonuç olarak kızım büyüdü diyemeyeceğim, ama kızım uzadı diyebilirim.

Evet kilo alımı çok çok az.. 2 ayda sadece 410 gr almıştı. Bu aydan umutluydum çok sık emzirdim, saat kavramını hiçe saydım ama ala ala sadece 330 gr almış. ve 3. ay sonunda  4510 kg .. Ulan millet bu kiloda bebek doğuruyor. Ben üç ayda ancak bu kiloya getirdim. İsyanım var arkadaş olamaz böyle bişey, hep kilo problemli bebeler beni mi bulacak. Emmesinde de sorun yok aslında sütte var. E daha ne anlamadım..

Boyu 3,5 cm uzamış 59,5 cm olmuş. Boyu uzamayıp sadece kilo alsaydı hormonel bişey arardık diyor doktorumuz. Ama boyda 50, kiloda 3 persentildeyiz. Dipteyiz, sondayız depresyondayız ...

Sağlıklı bir bebek çok şükür Başını dik tutabiliyor, göz takibi var, sesler çıkarıyor, ellerini keşfetti oynuyor,

Fakat kilo almadığı için stoktan yemeye başlamış. Pek stok da olmadığından :) takviye şart oldu. Bu durumda bebek sütüne başlama kararı aldık. Aptamil, Hero ve similac numuneleri verdi hangisinin tadını severse onu alın dedi. Özellikleri ayni olduğundan aptamil de ısrarcı olmaya gerek yokmuş. Hani pahallı olan iyidir zihniyeti ile yaklaşmamak lazım demek ki...Hatta similac daha iyidir dedi. bakalım hangisini sevecek. Günde 3-4 kez 30 cc den başlayacağız. Tabi alırsa bide o var ...


Rotavirüs aşısını oldu. Yine yeni yeniden sağlıklıyız çok şükür der bu isyan postunu bitiririm ....

* Merak edene ablasının  3. ay kontrolü


31 yorum:

Adanın Annesi dedi ki...

Seyhan
Sağlıklıymış çok şükür. üzülme derim. Benim kızımda ilk ay kilo alamamıştı. Anne sütü + bebek sütü çok kısa bir zamanda toparlandı.
Annesütü de kalitesine göre (su bakımından) değişiyormuş.
Cin gibi bıcırık. Sıkma kendini :)

Seyhan dedi ki...

Vallahi takmayayım desemde icten ice ùzülüyorum. tabiki sağlıklı olması her seyden önemli... sütüm var ama iyi değil sanırım :(

hayat paylaştıkça dedi ki...

oyy oyy çok tatlı maasallah sağllıklı olması en önemlisi zamanla kilo alır mutlaka.enim oğlumda 4,350 gr doğmuştu ama çok az alıyordu sonraki aylar

MeLc dedi ki...

Bende 3.aydan beri kilo sorunu yaşıyorum ne kadar takma desemde kendimden bildiğim için insan neden die soruyor ama nolursun düşünme doktorumda bana ikide bir düşünürsen sütünün kalitesini bozarsın demişti. Ben daha sık emzirerek aştım gibi sorunu ama sen onuda yapmışsın bazen hatta sağıp verdim birde kusması falan yok demi acaba reflüsü varda ondan az emiyor olabilirmi.Ben mesela reflü ilacı kullanıyorum.
ama hiç sıkma canını bende bu ay ek gıda istedim ve çorba tarifi verdi daha yapmadım ama sanırım bugün ilk denememi yapıcam,sonuçta emzircemde ek gıdada alcak.Öylede böylede büyücekler, güzel kızlarında geçirdiğin zamanların keyfine bak bence kocaman sevgiler...

MELTEM dedi ki...

selam;

vol.1- demir 3970 kg doğdu.3 ay kontrolünde 6480 kg mış.1 yaşa kadar böyle devam etti.nasıl lokum ballı falan,yürümeye bir başladı nasıl zayıfladı anlatamam şimdi boyuda 102-103'lerde kilosuda 17 lerde,bazı arkadaşlarımın çocuklarıyla aynı ay doğumlu oluyorlar ki şaşırıyorum.ama dr dan bir fırça yemişliğim var zayıflığı için ondan sesimi çıkarmıyorum.

vol.-2 yiğenim 3 kg doğdu. 100 gr gr alıyordu.annem ağlıyordu ablam ağlıyordu hastalıklı gibi nasıl çiroz ne anne sütü ne mama istiyordu.yurtdışı yurtiçi tattırmadıkları mama yoktu.ilkokula kadar inan 7 yıl böyle devam etti hastalık birşey yok yemiyor çocuk,şimdi lisede bir görsen tombul zayıflamaya uğraşan bir tip.

2 farklı örnek biz anneler tuhafız.
şeker dr um eve çikolata ve beyaz un almamam için uyardı obez çocuklar yetiştiriyoruz dikkatli olun sizde diye.

kilo nedir hantallıktan başka herşey kendimden biliyorum:)))

Dilek dedi ki...

Seyhan'cım bizim Güneş de uzun süre kilo almadı ne yapsam olmuyordu hem anne sütü hem mama verdim yemiyordu. emmediği için sütte olmuyordu. En sonunda doktor eczaneden aldığımız özel vitaminli mamalarla biraz kilo almasını sağladı şimdi hala herşeyden az yiyor, yaşına girecek hala 10 kg.'yu geçemedi. ben artık kenimi bu fikra alıştırdım sağlıklıysa sorun yok diyorum...
sevgiler

Dilek dedi ki...

2 yaşına girecek demek istemiştim aslında:(

güzellikler dünyası dedi ki...

yumuk elli küçük tavşan.olsun benım oğlumda kılo az alıyordu ama boyu uzundu alolan boy,ama sen bıraz yedıklerıne dıkkat edersın ınankı fark eder

elif dedi ki...

Zeynep Lal çok sağlıklı görünüyor,bence de çok sıkıntı yapma, sıkıntı sütü de etkiliyor. Hem süt 2 aydan sonra ancak olgunluğa ulaşıyormuş,mama ile beraber toparlanır umuyorum bu ay..
Herkes söylüyordur belki ama ben de kardeşimi örnek vereceğim, annem mahvoluyordu zayıflığından,ilkokul 3. sınıfta 18 kg dı, şimdi 27 yaşında ve yaklaşık 5 yıldır diyet modunda yaşıyor.. Yani sağlıklı olsun yeter,kilo şimdi olmazsa sonra zarar..

ilknur macı dedi ki...

bence mama vermekten korkma.anne sütünü şifa niyetine ver.

Burcu dedi ki...

Seyhan iki bebemi de arada sırada da olsa mama takviyesiyle büyüttüm ek gıdalara kadar. Mamalar öcü değil, kendini hiç zorlama ve kötü h,ssetme. Bunu 2. aydan itibaren bırak mamayı nişastayla büyümüş biri olarak yazıyorum ki çok şükür 33 yaşına kadar da gayet sağlıklı yaşadım. Hero baby de takıldım. BENCE bir kez daha düşün. Sevgiler..

GeCe dedi ki...

sağlıklı olmaları herşeyden önemli, mama alması moralini bozmasın sonuçta anne sütünü de alacak,onu hiç alamayan bebekler var ne yazıkki. Fakat sen de beslenmene dikkat edersen sütünün verimini arttırabilirsin. bu sitede besleyici bir süt için öneriler var http://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/

Duygu Erdoğan Karataş dedi ki...

anne sütünün faydası tartışılmaz o yüzden bence kafanı yorma neden neden diye!her ne kadar sen takarsan süt o kadar yaramıyor akışına bırak derim
Mama içerek de son derece sağlıklı ve mutlu olabilir,bunu da vicdan azabı haline getirme kendine benim ikizlerim doğdukları andan beri mama takviyesi alıyorlar ve hem gelişimleri hem de kiloları,boyları gayet iyi

Seyhan dedi ki...

Dogum kilosu cok iyiymis masallah bizim ikidide uc kiloyu bile bulduramadi:(

Seyhan dedi ki...

Sık emzirmeyi denedim ama ide yaramadi sütümùm miktarı iyi ama kalitesi kötü . bugün biberonda almadı epey ağladı

Seyhan dedi ki...

Meltemcim mantıgım boşver kiloyu diyor aynen sonra vermeye çalışmaktansa. ama bir yanımda güzel emerken neden kilo alamadığına takılìyor :(

Seyhan dedi ki...

Dilekcim beterin beteri var defne neredeyse 4 olacak 11,5 kilo :(

Seyhan dedi ki...

Dediğim Gibi boyda sorun yok neler yemek lazım acaba süt kalitesi için ?

Seyhan dedi ki...

İlk ay kilo alımı gayet iyiydi aslında sonra ne olduda süt yetesizleşti onu anlamıyorum sadece :(

Seyhan dedi ki...

İlknucum mamayla ilgili bir problemim korkum yok zaten yeterki alsın .aç kalmasın ben yine anne sütü veririm çok beslemese de yararì fazla şüphesiz

Seyhan dedi ki...

Burcucum aynen hepimiz muhallebilerle büyüdük :) mama vermekten rahatsız değilim . yanlıs anlaşılmasın sorunum yok. bu arada mamalar konusunda cahilim herodaki sorun ne biz ülker olmasına takıldık . bunun dışında eksra sorun mu var?

Seyhan dedi ki...

Siteyi çok inceleyemedim ama bakıcam sağol. kaliteyi arttırmak için ne gibi gıdalar almalıyım ona bakıcam sağol..

Seyhan dedi ki...

Duygu bugün gögüslerimi bomboş hissediyorum gerçektende psikolojik bişey herhalde. İşin kötü yanı bugün numune verilen ve denediğimiz mamaları almadı :(

BaHaR dedi ki...

Canım boyu uzamışsa çok da sorun yok bence,sık sık emzirmek hem sütü arttırır hem de beslenmesine iyi gelir.Sıkma canını sağlıklı olsun da:)

Burcu dedi ki...

Seyhancım fason üretim olduklarını duydum. O bakımdan titizleniyorum ben. Sevgiler..

Seyhan dedi ki...

İnsallah Baharcim

Seyhan dedi ki...

Zaten sevmedi Burcu dikkat ederim uyarin icin sagol

ZeyneP dedi ki...

Yerim ki ben onu! Maşallah! Başlatma kilosuna falan. Baksana ne kadar mutlu ve huzurlu pembiş havlusunun içinde. Şaşırtmayın kendinizi de çocuğu da... Hiç sağlıksızmış gibi görünüyor mu yahu?
Sütün konusunda da sakın endişelenme. Bu dünyadaki en tatlı, en besleyici ve en yeterli besin senin sütün (yani Zeynep Lal için :D).
Bir dahaki aya görürsün sen, nasıl da mahçup edecek seni kızın ve sütün (;

Seyhan dedi ki...

İnsallah Zeynepcim zaten denediklerimizi almadi yirtti ortaligi emmeye devam .yine denerim ama almayacak sanirim :(

Yeşim - Nils Mum dedi ki...

Aynı sorunu biz de yaşamıştık Seyhan, Nil hiç bir zaman çok kilo alan bir çocuk olmadı ama maşallah boyu hep güzel ilerledi. Tabi ki anne olarak karar senin ama ben az kilo almasına rağmen sütüm olduğu için devam sütü vermeyi hiç düşünmedim. Yağlı bir sütüm hiç olmadı ama anne sütü ne kadar kalitesiz olursa olsun anne sütüdür, koruyucu etkisi vardır ve daha sayamayacağım bir sürü etken. Şu anda 14 aylık Nil. Boyda %90 persentilde kiloda ise %30-40 arasında gidip geliyoruz. Bazen ben de çok üzülüyorum (anne yüreği neticede) ama demek ki böyle büyüyecek diyorum. Gönlünü ferah tut lütfen, boyunun uzaması ve baş çevresinin genişlemesi büyümenin iki belirtisi, kilo değil:)

Sevgiler

Yeşim

http://nils-mum.blogspot.com

Seyhan dedi ki...

Yeşim bende Defnenilde hiç devam sütü vermedim o da az kilo alırdı ama hiç bu kadarda az olmamıstı onun için günde 2-3 kez vermeye razıydım fakat almayacak galiba her denemeye ağlıyor
. doktorumuzda boy ve bas cevresi iyi dedi ama kilo eksilere gidecek diye korkuyorum.yoksa bu kadar dert yapmazdım
:(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...