18 Kasım 2012 Pazar

Zeynep Lal ve Son Durumlar...

Zeynep Lal'in odasını ayırdık.. Vatana millete hayırlı olsun..

Gece uykuları nispeten düzene girdi. Belli aralıklarla uyanmaya başladı. 2,5 3 saat kesintisiz uyuyup, uyanıp, emip yeniden uykuya geçiyor. Sabah 7 civarı tamamen uyanıyor...Hal böyle olunca kendi odasında uyuması hem onun için, hem bizim için daha rahat olacak diye düşündük ve cumartesi değişikliği yaptık.  İlk geceyi odasında geçirdi...

Defnenil'in odasını 10 aylıkken ayırmıştık. bu kez daha erken davrandık. Tabiki Defnenil'in iğrenç bir uyku düzeni vardı. Yok yok yanlış yazdım uyku düzeni yoktu çünkü uyumazdı :(  Onun için hep elimizin altında olsun, oda oda gezmeyelim deyip uzun süze bizim oda da tutmuştuk. Benim ufak böceğim ablasında daha farklı gece uykuları nispeten daha uzun. Onun için böylesi daha iyi olacak sanki..

Ayrıca Defnenil kardeşinin bizim yanımızda yatmasından dolayı sanki biraz huzursuzdu. Akşamları o uyuduktan sonra yanından ayrılmamıza içerlemeye başlamıştı. ''Ben uyuyunca yanımdan pıtı pıtı (eliyle yürüme hareketi yapıyor) kaçıyorsunuz''diyordu .. Böylesi daha iyi oldu herkes kendi odasında yatıyor diyebileceğiz ...

Bir diğer değişiklik, daha doğrusu sorun .. Biberon almakta sorun yaşamadığımız Zeynep Lal, annesinin aman nasıl olsa alıyor deyip süt sağmayı bırakması sonucu biberonu unutmuş olmasıydı ..Allahım ne çok kızdım kendime.. Günde en az bir kez anne sütünü biberondan veriyordum. Sonra nasılsa evdeyiz, ve nasılsa alıyor diye sağmaya üşenip vermedim. Sonra doktorumuz kilo alımında problem görüp bebek sütüne başlatınca bir baktık hatun biberon almıyor. Allahım ne kadar zor bir durum. Sıfırdan başladık resmen, 3 farklı marka  formül süt denedik yok yırtıyor ortalığı kesinlikle içmiyor. Sonra Ömer anne sütü deneyelim dedi baktık onu aldı. Demek ki biberon alıyor ama formül süt almıyor . Bu kez farklı markalar denedik en sonunda Hipp organik olanı aldı. Ama öyle keyifle içmiyor yine biraz zorlamak gerekiyor ...

Günde 3 kez 60 ml formül süt vermeye başladım. Gerisi hep anne sütü. Gece yine anne sütü .. Durum budur.. Siz siz olun biberon alıyor nasılsa deyip uzun süre ara vermeyin hemen unutuyormuşlar ...


Zeynep Lal cephesinde son durumlar böyle...

14 yorum:

FADİŞ dedi ki...

Biberon meselesini de yoluna koymuşsunuz ne güzel. Bebekler ilginç, almadıkları bir şeyi kolayca alırlar ara verdiğin bir şeyi de ilk kez görüyormuş gibi tepki verirler. Deniz, yemem ben dediği ve her zaman yediği ıspanağı iki gün sonra sormadan hüpletip beni şaşırttı mesela.
Hipp organiği biz de kullanmıştık bir de aptamili her ikisine de hayır dememişti, Zeynep Lal anne sütünün tadını almış bir kere burun kıvırması normal ama alışacaktır.

kuzunun annesi dedi ki...

O hatayı 4 aylıkken bir tatil sırasında biberonları yıkamaya üsendiğim için bende yaptım , 1 hafta ara verdim. Bir daha asla kullanmadı . Bende cok üzülmüştüm, aklıma geliverdi

Durucayaşamak&Eda dedi ki...

bravo vallahi 2 yaşındaki kızı hala yanında yatan bir anneyim ben.yapamadım malesef birtürlü.çünkğ senin büyük kızın gibiydi benimkide ama şu sıralar daha iyi uyuyor aslında.denemelimiyim ne

Seyhan dedi ki...

Fadiş gercektende ne güzel alıyor diyordum unutmuş sanki ilk kez görüyor gibi diliyle ittirdi, öğürdü sorma çok zorladı. ama kiloda ekside oldugumuzdan başka seçenekte yoktu ısrarcı olunca üç gün sonunda pes edip içmeye başladı. bu arada aptamili sevmedi bizimki şimdilik hipp ceririm belki sonra denerim yine ...

Seyhan dedi ki...

Hayatcım ayni şeyi yaşamışız ama biz ucundan döndük galiba üşenmemek lazımmış :)

Seyhan dedi ki...

Uyku düzeni kötü olunca insan birazda kendini düşünüp yanında tutuyor ama uzun vadede odasını ayırmak uyku düzenini olumlu etkiliyor bence . en azından odası sessiz oluyor. uyuma süresi uzayabiliyor. Defne hep bizim sesimizi duyar mıkırdanır hatta uyanırdı odasını ayırınca daha rahat etmişti. sizinde zamanınız gelmiş deneyin bence umarım sorunsuz alışır odasına :)

Düşlerimden İnciler dedi ki...

odasını ayırmakla en güzelini yapmışsınız :)
Ben de odasını ayırıp kendi kendine uyumayı alıştırdıktan sonra bir saçmalık yapıp benimle uyumaya alıştırdım . Şimdi tekrardan ayırmaya çalışıyorum :((

Seyhan dedi ki...

Aaaaa o kötü olmuş. biz daha kebdi kendine uyuma kısmına gecemedik. genelde sallaniyor. bazen memede. ama kendi kendine toplasan bes kere u,yumustur. siz neden geri aldiniz hastamiydi genelde hastayken oluyor biyle seyler :(

Dilek dedi ki...

odayı erken ayırmak işe yarıyor bence daha çabuk alışıyorlar.. Çok iyi olmuş.

sevgiler..

Deniz dedi ki...

Bizim cücük kadarken odasını ayırdığımız velet, bugünlerde birleştirmeye çalışıoyr, pıtı pıtı kalkıp yanımıza geliyor :(

Seyhan dedi ki...

Haklısın Dilek ne kadar erken o kadar iyi ;)

Seyhan dedi ki...

Denizcim o bizde de var defneye kalsa babasiyla bizim yatakta yatacak. zeyneple ben kapıdışarı :)

elif dedi ki...

Ben de Nazlı'yı 3 aylıkken odasına geçirmiştim, kardeşi olana kadar bizim yanımıza bile gelmezdi, yatağından başka hiç bir yerde rahat edemiyormuş yavru, şu an bazı sabahlar yanımızda buluyoruz tabi ki. Kardeş etkisi diyelim, biz de 1 aylığız, bakalım ne zaman ayrılacağız,abla kadar uykucu değiliz çünkü.. Biberon konusunu da iyi ki yazdın, ben de ilk zamanlar denemiştim iyiydik, bugün bi verdim almadı,tok falan dedim ama denemeyi sürdürelim bakalım..

Seyhan dedi ki...

Elifcim duruma göre karar. Ama ufaklık biraz daha sizinle kalsa iyi olur sanki :) bibronuda vereceksen sık sık hatırlat unutmasın aman diyeyim ben ettim sen etme :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...