18 Aralık 2012 Salı

Sadece Sağlık...



Takip edenler bilir Zeynep Lâl'in doğduğundan beri kilo alımı çok az. 3. ay sonu sadece 410 gr ve 4. ay sonu bebek sütüne başlamamıza rağmen sadece 430 gr. aldı.

Doktorumuzla bu az kilo alımlarının altında bir şey var diye düşünüp detaylı incelemeye karar verdik. Ve idrar testi ve idrar kültürü yapıldı. Ve Zeynep Lal'in idrarında kan bulundu . Hemen Üriner sistem ultrasonu çekildi  Ve her iki böbreğinde de şüpheli kalkül imajları bulundu .. Akabinde hemen tam idrar verildi. Kan gazlarına bakıldı. Tam kan sayımı yapıldı...Ve idrarında Oksalat, Ürik asit ve Kalsiyum fazlalığı bulundu.Sonuç olarak bizim kızın Kum döktüğüne karar verildi. Bir ara böbrek taşı olabilir diye korktuk. Çünkü ultrasonda görünen şüpheli imajlar vücuttan atılmazsa tortular taşa dönüşebilirmiş. Biz bu kontrolleri çocuk nefroloji uzmanı olan Prof. Dr. Faruk Öktem'de gerçekleştirdik.

Tedavisi için böbreklerin kumu dökebilmesi için bol sıvı su ve meyve suyuna başladık. Ve D vitamini kesildi. Kalsiyumdan fakir bir beslenme uygulanacak. Onun için devam sütü nispeten azaltılacak ve meyve suyu ve sebze çorbası ile başlamak kaydı ile ek gıdalar denenecek.

Dün itibari ile elma havuç suyu denedik 30 ml içti ama çok zor.. Suyu pek sevmedi. Kaşıkla vermeye çalışıyorum. Ama yarısı içeri, yarısı dışarı pek başarılı değil. Çorba tam bir felaket oldu kesinlikle sevmedi. Ama denemeye devam...

Anne sütünü gün içinde pek almıyordu. Sadece geceleri uzun emiyordu. gün içinde de içmesi için zorluyorum. Çok aç olunca mecburen alıyor ama yine çok az emiyor.

Ağrı yapar mı? evet yapar.. Dün gece epey huzursuzdu emmedi, uyumadı, biz böbreğe yorduk.

Genetik midir? Bazı bebeklerde bu değerler çok hassasmış. Genlerden gelen sorunlarla birleşince terazinin dengesi şaşabiliyormuş. Ama henüz yolun başında sayılırız kum dökmek bebeklerde sık rastlanan bir durummuş. Bazı aileler farkına bile varmazmış.İdrar yolu iltihabı olanlarda özellikler görülebilirmiş.

15 günde bir tam idrar verilecek ve 3 ayda bir nefroloji kontrolüne gidilecek ..

Yarın doğum günüm ve yeni yıl geliyor. Benim dileğim şimdiden belli oldu sadece Sağlık...ve Bol dua ...



26 yorum:

flzpink dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun. Bebeklerde görülüyor oluşu şaşırttı beni. Ama erken teşhis konmuş olması nispeten rahatlatıcı.
Yeni yaşınızın ve yeni yılın sağlık getirmesi dileğiyle...

nazli dedi ki...

Çok geçmiş olsun çok, sağlıktan ötesi boş, acil şifalar diliyorum biran önce

Aktuelmoda dedi ki...

Canım kıyamam ben ona,çok geçmiş olsun,sağlıklı günleri olsun tüm meleklerin.İnşallah çok zorlanmadan alışır farklı mamaları yemeye canım.Şimdiden mutlu yaşlar,tüm güzellikler sizlerle olsun..Kocaman sevgiler..

Duru Ecrinin Annesi dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Benim kızım ilk doğduğundan beri idrarı çok sarı ve bezi çok kokuyordu. Kilo alımıda düşüktü (Zeynep Lal kadar olmasada) 5. ayda yüksek ateşle idrar yolları enfeksiyonu teşhisi konuldu 1 yaşında ise idrar yolu enfeksiyonu iyi temizlenmediğinden dediğiniz gibi o tortular 2 mm taşa döndü.
Bize yasak olan yiğecekler; aşırı tuzlu herşey ve karbonhidratı eskisinden aza indirdik.
Biz iltihabı sökmek için salatalığı yada mısır püskülünü kaynatıp suyunu verdik. Yoğurdu evde mayalayıp yoğurdun suyunu verdik. Bunlar idrar yolunu temizlemede hakikaten çok faydalı olduğunu gördük. Zira ilaçları kızım zayıf olduğundan drumuz kesti kızımda baş dönmesi yapıyordu
Bu arada kızım 10 aylıkken 10 kg boy 75 cm idi 20 aylıkken taşı doğal yollarla düşürdü ve o tarihe kadar hiç kilo almadı. Dediğiniz gibi önce sağlık şuanda boy ve kiloda normal seviyede. İnşallah sizde bian önce sağlığınıza kavuşursunuz.Çok geçmiş olsun kuzuya.

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

canim cok gecmis olsun. her isin basi saglik hep unutsakta... agrisiz sizisiz saglikli gunler, yillar diliyorum.

MeLc dedi ki...

Canım yaa daha minicik okuyunca kötü oldum ama erken teşhis olması iyi olmuş inşallah çorbalarını sever bıdık çok geçmiş olsun

gulcinogretmen dedi ki...

Çocuklarımız ve öğrencilerimiz için şarkı ve parmak oyunlarını Videoya çekip yayınlamaya başladım.

http://gulcinogretmenim.blogspot.com/

bekleriz ..

Dilekce.. dedi ki...

çok geçmiş olsun, umarım biran önce sorunsuzca sağlığına kavuşur Zeynep Lal, herşeyden önemlisi gerçekten sağlık, dualarım sizinle..

kuzunun annesi dedi ki...

:((( en kısa zamanda saglıgına kavusmasını diliyorum, üzüldüm...

Ozlem dedi ki...

CANIM, SIMDI OKUDUM. COK GECMIS OLSUN. DUALARIM SIZINLE. DOGUM GUNUNU DE KUTLUYORUM CANIM.

Burcu dedi ki...

Seyhancım tekrardan çok geçmiş olsun canım. tanı konmuş yaa en azından öyle avutmaya çalışın kendinizi. ben de şimdiden doğum gününü kutluyor ve hepinize sağlıklı mutlu huzurlu daha nice yıllar diliyorum..

Seyhan dedi ki...

flzpink bende ilk duyduğumda çok şaşırdım. ama bebeklerde sık görülürmüş aslında aile farkına bile varmazmış bazen özellikle idrar yolu iltihabı geçirenlerde..

Çok sağol sevgiler

Seyhan dedi ki...

nazlı çok haklısın çok sağol

Seyhan dedi ki...

Aktuelmoda şimdilik pek iyi gitmiyor bümalesef bu da ablası gibi iştahsız bir bebek zorluyor ağlıyor .. inşallah alışacak çok sağol

Seyhan dedi ki...

Duru Ecrinin Annesi çok çok geçmiş olsun size de seninle özel olarak kouşmak istiyorum mail atıcam birazdan sevgiler

Seyhan dedi ki...

Baharcım çok sağol canım

Melc çok sağol inşallah alışacak ..

Seyhan dedi ki...

gulcinogretmen bir annenin üzüntüleri paylaştığı bir yazıya blounuzun reklamını yapmadan önce bir geçmiş olsun deseydiniz keşke.. Öğretmensiniz ama empatiyi öğrenememişsiniz :(

Seyhan dedi ki...

Dilekçim çok sağol canım..

Hayatcım sağol arkadaşım:(

Seyhan dedi ki...

Özlemcim çok sağol tesekkürler

Seyhan dedi ki...

Burcucum sağol en azından taş değilmiş diyoruz bizde umarım kısa sürede düşer ve kurtulur kuzum çok sağol

gulcinogretmen dedi ki...

Seyhan hanım özür dilerim ne deseniz haklısınız, amacım reklamdan çok herkese ulaşabilmekti, Öyle bir heyecanla hazırlıyorum ki videoları tüm anneler, babalar, öğretmenler bir an önce çocuklarıyla paylaşabilsinler istedim.

zeynep bebek sağlığına kavuşsun, ona atfen hoşuna gidebilecek özel bir çalışma yapıp kendimi affettirmek isterim. sevgiler...

Seyhan dedi ki...

gulcinogretmen geri dönmenize çok sevindim. Teşekkürler

Seray dedi ki...

Seyhancığım çok geçmiş olsun, sağlıklı ve mutlu günlere bir an evvel kavuşmanızı diliyorum.

Ben başka bir noktayı hatırlatmak isterim sana. Bizim kuzu Öykü de bebekken az kilo alırdı ve gelişimi akranlarından geri kalırdı. (Aylık en çok aldığı kilo 400-800 gr. arasıydı hep, öyle 1- 1,5 kilo aldığını hiç görmedim)
memeyi 4 aylıkken reddetmeye başladı ve 5 aylıkken tamamen bıraktı. İnternette dolaşırken inek sütü allerjisi belirtilerine rastladım bir kısmı bize uyuyordu. hemen dr. undan kan testi yapmasını istedim. 8 aylıkken yüksek düzeyde inek sütü allerjisi oldugunu öğrendik. Katı bir diyete başladık özel mama kullandık halen kullanıyoruz biberonu bırakamıyoruz bu sebeple.

Sizde bu yönden de bir inceletseniz Zeynep Lal'i. 3 aylıktan büyük bebeklerde kan tahlili ile ve verdiği belirtilerle teşhis konulabiliyor. İnşallah çıkmaz ama en azından sizin içiniz rahat eder diye düşündüm yazdıklaını okurken.

Hiç duymadığım bir hastalığın başımıza gelmesi sebebiyle benim yaşadıklarıma benzer durumlar yaşayan tüm anneleri uyarmayı görev edindim kendime.

Sevgiler ve yeni yaşında bol sağlık ,mutluluk diliyorum sana..

İlk dedi ki...

Cok gecmis olsun Seyhan. Dilerim yeni yilda, yeni yasinda bir daha boyle bir sikinti cekmezsiniz. Yavru cabucak iyilessin, kilolarini alsin.

Seyhan dedi ki...

Seraycım kan testleri yapıldı özellikle süt alerjisi olarak bakıldımı bilmiyorum ama bir çok şeye bakıldı kalıtımsal hastalık gelişim bozukluğu vs.. şükür öyle birşey yok. ama doktorumuza sorarım aklıma yazdım çok sağol canım..

Seyhan dedi ki...

Meryemcim çok sağol çok teşekkürler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...