28 Kasım 2012 Çarşamba

Şu sıralar ...


Yine uzun süre ara vermişim . Şu fotoğraf yükleyememe sorunu yüzünden yazamadım. O problemi başka bir adresten blog açıp oraya yükleyip html olarak buraya taşımakla çözdüm. Çözdüm çözmesine ama zor oluyor tabi ki....

Ayrıca fotoğraf makinem ablamda onun için yeni fotoğraflarda yok. Fotoğrafsız yazı yazmakta sıkıcı geliyor. Yazılara görsel eklemek daha zevkli.. Bu görseller instagramdan onun için çok iyi değil :(

Neyse son durumları özet geçelim bakalım. 

Zeynep Lal cephesinde her şey normal sorun yok. Mama almaya başladı günde 3 kez 60- 90 ml arası içiyor, gerisi anne sütü.

Odasını ayırmıştık sorun yaşamadık, uykuya kendi kendine geçmede de sorun yaşamıyoruz çok şükür. Bazen zorluyor ama inatla ayakta sallamıyorum. Umarım hep böyle devam eder.. 

Artık ellerini kullanmaya başladı oyuncaklarını tutuyor.Biberonunu tutuyor. Sonra etrafı izleme süresi uzadı . Bu bizim çok işimize yarıyor. Dışarıda gezerken pusette durmak istemiyordu . Şimdi çok büyük bir keyifle etrafı izliyor. Artık gezmek daha kolay yuppiiiii..

Ve hayatımıza kuzenimiz hariç bir Arda daha girdi.... Daha öncede bahsetmiştim bu eve yeni taşındık hiç komşum yok diye üzülüyordum. Bir komşu yaptım kendime .. 

Arda Batu sarışın maviş bir yakışıklı. Zeynep Lal'in ilk arkadaşı... Sık sık görüşmeye başladık. Çok seviniyorum bebekle koca kış evde nasıl geçer diye düşünüyordum . Hem kızıma hem kendime arkadaş yaptım :) 

Bugün kahvaltıya gittik Arda'lara Zeynep Lal'i yatağına koydum yan yana yattılar Arda bizim kızın elini tuttu :) Babası görmesin diye dalga geçtik. İlk aşk kıvılcımları :) 

Ve bloglardan bizim blogtan konu açıldı bizde Arda Batu 'ya bir blog açtık..

Bizim küçük damadı :) takip etmek için buyrun 


Defne Nil cephesinde de her şey normal okulunu çok seviyor. Çok mutlu sorunsuz gidiyor. Babası ile büyük bir aşk yaşıyor . Kardeşini çok seviyor. Çok keyifli bir dönemdeyiz ...

Her şey yolunda... Yani hayat güzel ....

23 Kasım 2012 Cuma

Fotoğraf yükleyemiyorum kotanız doldu diyor :( var mı çözüm yolu ???

21 Kasım 2012 Çarşamba

Zeynep Lal ve uykuları ...

İlk üç ay her yol mübahtır, yeter ki uyusun deyip o ne isterse onu yaptık. İlk günler genelde memede, bazen kucakta, sonrasında çoğunlukla ayakta sallanarak uyudu.  Geçen gün çok uykusu gelmişti. uykusu gelince gözlerini ovuşturuyor.. Ova ova kıpkırmızı yapıyor .. sütünü içti, yarım kundak yapıyorum, onu yaptım emziği verdim ve yatağa bıraktım. Sakinleşmesi için Buzuki Orhan Kolik açtım. (Bizde çoook işe yarıyor) Bir şey için odadan çıktım geri geldiğimde uyumuştu. Oley oley oley ...

Çok uykusu varken bunu denediğimde gün içinde bir kaç kez bu şekilde kendi kendine uykuya geçmeyi başardı. Tabi bunda emzik, müzik, odasını loş olması bilumum etkenler var .. ama başarılı olunca. Çok zorlamadığı sürece bu şekilde kendi kendine uyutmaya karar verdim. Bana bol şans dileyin ...

18 Kasım 2012 Pazar

Zeynep Lal ve Son Durumlar...

Zeynep Lal'in odasını ayırdık.. Vatana millete hayırlı olsun..

Gece uykuları nispeten düzene girdi. Belli aralıklarla uyanmaya başladı. 2,5 3 saat kesintisiz uyuyup, uyanıp, emip yeniden uykuya geçiyor. Sabah 7 civarı tamamen uyanıyor...Hal böyle olunca kendi odasında uyuması hem onun için, hem bizim için daha rahat olacak diye düşündük ve cumartesi değişikliği yaptık.  İlk geceyi odasında geçirdi...

Defnenil'in odasını 10 aylıkken ayırmıştık. bu kez daha erken davrandık. Tabiki Defnenil'in iğrenç bir uyku düzeni vardı. Yok yok yanlış yazdım uyku düzeni yoktu çünkü uyumazdı :(  Onun için hep elimizin altında olsun, oda oda gezmeyelim deyip uzun süze bizim oda da tutmuştuk. Benim ufak böceğim ablasında daha farklı gece uykuları nispeten daha uzun. Onun için böylesi daha iyi olacak sanki..

Ayrıca Defnenil kardeşinin bizim yanımızda yatmasından dolayı sanki biraz huzursuzdu. Akşamları o uyuduktan sonra yanından ayrılmamıza içerlemeye başlamıştı. ''Ben uyuyunca yanımdan pıtı pıtı (eliyle yürüme hareketi yapıyor) kaçıyorsunuz''diyordu .. Böylesi daha iyi oldu herkes kendi odasında yatıyor diyebileceğiz ...

Bir diğer değişiklik, daha doğrusu sorun .. Biberon almakta sorun yaşamadığımız Zeynep Lal, annesinin aman nasıl olsa alıyor deyip süt sağmayı bırakması sonucu biberonu unutmuş olmasıydı ..Allahım ne çok kızdım kendime.. Günde en az bir kez anne sütünü biberondan veriyordum. Sonra nasılsa evdeyiz, ve nasılsa alıyor diye sağmaya üşenip vermedim. Sonra doktorumuz kilo alımında problem görüp bebek sütüne başlatınca bir baktık hatun biberon almıyor. Allahım ne kadar zor bir durum. Sıfırdan başladık resmen, 3 farklı marka  formül süt denedik yok yırtıyor ortalığı kesinlikle içmiyor. Sonra Ömer anne sütü deneyelim dedi baktık onu aldı. Demek ki biberon alıyor ama formül süt almıyor . Bu kez farklı markalar denedik en sonunda Hipp organik olanı aldı. Ama öyle keyifle içmiyor yine biraz zorlamak gerekiyor ...

Günde 3 kez 60 ml formül süt vermeye başladım. Gerisi hep anne sütü. Gece yine anne sütü .. Durum budur.. Siz siz olun biberon alıyor nasılsa deyip uzun süre ara vermeyin hemen unutuyormuşlar ...


Zeynep Lal cephesinde son durumlar böyle...

14 Kasım 2012 Çarşamba

Nerelerdeyiz ...

Nerelerdeyiz ...

Bilgisayarın kapağını açmayalı 6 gün olmuş.Ömer fuar için cumadan beri yurt dışındaydı. Kız kıza kaldık. Bu kez annene, babaanne desteği de almak istemedim. Günümüzü görelim diye düşündüm :) Hafta içi neyse de, hafta sonu Defne Nil evdeyken ne yaparım diye çok dert ediyordum ..

Aslında hakkını yemeyeyim Defne Nil çok zorlamadı. Kardeşinin uyuduğu zamanlarda onunla resim çizdik, boncuktan kolyeler yaptık, dergiden kıyafetler kesip defterimize yapıştırdık. Eğlendik... Biraz yemek saatleri kaydı. Zaten pek yemediği için hiiiiç sorun etmedi...

En çok korktuğum kısım uyku saatleriydi ikisini ayni anda uyutma, yada tam Defnenil uyurken Zeynep lal ağlarsa vs.. Bu dersten de geçer not aldık. Öğlen uykusunda da gece uykusunda da büyük yatakta hep birlikte uykuya geçtik. Sonra Defne Nil'i odasına taşıdım ve biz Zeynep'le devam ettik ...Allahtan Defne Nil genelde geceleri uyanmaz, sabaha kadar sorun çıkarmadı. Zeynep Lal anamı ağlattı o ayrı .. Paslayacak baba da olmayınca uykuya hasret kaldım ...

Defne Nil pazartesi okula gidince normal düzene geri döndük. Okuldan gelip ellerini yıkarken, saçı güzel koksunmuş diye sabunu kafasına boca etmiş :) Zeynep Lal 'de uyanıktı onu ana kucağı ile banyoya taşıyıp Defne Nil'i yıkadım kendime aferin verdim. Zeynep Lal'de şaşkın şaşkın bizi izledi .. Sonra Zeynep Lal'i de yıkadık ablasıyla ohhh mis mis ...

O kadar da kötü değildi ama yine de iki çocuklu bir kadın için akşam yedi olunca evde olan bir baba şartmış :) Seyahat meyahat yasaklanmalıymış.. Yada en azından güzel hediyelerle kendini affettirmeliymiş :)




8 Kasım 2012 Perşembe

Bir annenin kilo ile imtihanı...


Blogun sağ tarafına bakarsanız Zeynep Lal hanımın bugün 3 aylık olduğunu görebilirsiniz. Sabah Birol bey de kontrolümüz vardı. Sonuç olarak kızım büyüdü diyemeyeceğim, ama kızım uzadı diyebilirim.

Evet kilo alımı çok çok az.. 2 ayda sadece 410 gr almıştı. Bu aydan umutluydum çok sık emzirdim, saat kavramını hiçe saydım ama ala ala sadece 330 gr almış. ve 3. ay sonunda  4510 kg .. Ulan millet bu kiloda bebek doğuruyor. Ben üç ayda ancak bu kiloya getirdim. İsyanım var arkadaş olamaz böyle bişey, hep kilo problemli bebeler beni mi bulacak. Emmesinde de sorun yok aslında sütte var. E daha ne anlamadım..

Boyu 3,5 cm uzamış 59,5 cm olmuş. Boyu uzamayıp sadece kilo alsaydı hormonel bişey arardık diyor doktorumuz. Ama boyda 50, kiloda 3 persentildeyiz. Dipteyiz, sondayız depresyondayız ...

Sağlıklı bir bebek çok şükür Başını dik tutabiliyor, göz takibi var, sesler çıkarıyor, ellerini keşfetti oynuyor,

Fakat kilo almadığı için stoktan yemeye başlamış. Pek stok da olmadığından :) takviye şart oldu. Bu durumda bebek sütüne başlama kararı aldık. Aptamil, Hero ve similac numuneleri verdi hangisinin tadını severse onu alın dedi. Özellikleri ayni olduğundan aptamil de ısrarcı olmaya gerek yokmuş. Hani pahallı olan iyidir zihniyeti ile yaklaşmamak lazım demek ki...Hatta similac daha iyidir dedi. bakalım hangisini sevecek. Günde 3-4 kez 30 cc den başlayacağız. Tabi alırsa bide o var ...


Rotavirüs aşısını oldu. Yine yeni yeniden sağlıklıyız çok şükür der bu isyan postunu bitiririm ....

* Merak edene ablasının  3. ay kontrolü


6 Kasım 2012 Salı

Bir tacı eksik...



Bugün okulda ''Mavi'' partisi varmış. Sabah tırım tırım mavi bir şey aradığımı gören Defnenil .. ''Anne boşuna arama ben mavi giymem, Prensesler pembe sever yada turuncu'' dedi... Mavi sevmezmiş. Gerçekten de evde mavi bir şeyimiz yokmuş. Lacivert ve turuncu ile idare ettik...

Kızım bu şarkı sana TIK

3 Kasım 2012 Cumartesi

Bebek Taşıma Workshop'unun Ardından ...


Dün daha önce bahsettiğim Tuniko'nun Renkli Ada'da düzenlediği bebek taşıma workshopundaydık. Hülya ile beraber etkinlikten epey önce mekana gittik. Tuniko'nun kendi markası olana Neko slingte ilk denemeyi biz yaptık. Çok uykusu olan ve huzursuzlanan Zeynep Lal slinge girince sakinleşti ve akabinde de uyudu :)  O uyurken yeni bebiş annelerinin pek fırsat bulamadığı sıcak çayımı içtim :)  Ardından hazırlıklar başladı slingler dizildi, lezzetli el yapımı mamalar hazırlandı ..



  Ve Zeynep Lal uyandı ...Mutlu mesut etrafı gözledi...


Etkinliğe katılan diğer konuklarda gelince workshop başladı .. Hülya tüm slingleri detaylarını ve kullanım şekillerini anlattı. soruları yanıtladı..Biz arada gidip geldik, emzirme alt değiştirme vs. Ama büyük bir kısmını dinleyebildim ...


Bu arada anneler eğitimdeyken çocuklar oyun ablası eşliğinde oynadı ..Tüm sligler hakkında fikir sahibi olmak ve size uygun olanı seçebilmek için çok yararlı bir organizasyondu. Biz kendinden bağlı olan wrap slingimizi aldık...Yarın resmi açılışı yapılacak olan Renkli Ada 'da, tüm anne ve çocukların seveceği çok şirin bir mekan olmuş. Uğramanızı tavsiye ederim..

Etkinlikteki diğer fotoğraflar için bir tık ..



1 Kasım 2012 Perşembe

Günaydın....


Yeni bir gün ve yeni bir ay'a merhaba dedik bu sabah..

Hayat ne garip ölümler doğumlar, sevinçler hüzünler bir arada ..

Kuzen Arda'nın büyük babasını kaybettik .. Kanser illetinden çok acılar çekti umarım huzura kavuşmuştur..Nurlar içinde yatsın. Mekanı cennet olsun..

Ölümlerin yanında yeni can'lar geldi dünyaya Kuzen Emir'in kardeşi doğdu.İrem .. Hoş geldin İremcim  ailenle mutlu, sağlıklı, sıhhatli bir hayatın olsun ..

Kasım senden güzel şeyler bekliyorum hadi bakalım göster kendini ....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...