13 Şubat 2013 Çarşamba

Anne Sütü Ek Gıda ve Diğerleri..

Anne sütünün önemi bilen ve emzirme taraftarı olan bir anne olarak Defne Nil'i o bırakana kadar 28 ay emzirdim

Sütü olmasına rağmen emzirmeyen, keyfi olarak hemen mamaya başlayan, bu iş için çaba göstermeyenlere üstüme vazife olmadığından kendilerine pek dile getirmesem de içten içe kızdım.

Bu yaz bizim sitede bir bebek doğdu. Henüz bir kaç günlükken annesi balkonda hazır mama yapıp vermişti. Bende Ömer'e neden emzirmezler ki diye kadını çekiştirmiştim. Zeynep Lâl  henüz doğmamıştı. Ve başıma gelecekleri bilmeden atıp tutmuştum...

Bizim ufaklık sağlık problemleri yaşayınca, kilo alımı çok azdı ve 4. ayda ek gıdaya geçtik. Devam sütü aldı almadı diye debelendik. Sonunda devam sütüne alışan kuzunun emmeleri azaldı. Sadece gece uyku sersemiyken emmiyor, gün içinde çok nadir meme alıyordu. Israrcı olmak işe yaramadı. Gece emmeleri de epey azaldı, ve hepi topu 4,5 ay anne sütü aldı. 

Şuan arada sırada denemeye devam etsem de, açıkçası ben de pes etmiş durumdayım.

Devam sütünün yanında ek gıdaya da 4. ayda başladık. Sebze çorbası, meyve suyu derken eklene eklene kahvaltı, yoğurt epey çeşitli bir menüsü var. Defne Nil'e göre çok daha iyi karşıladı ek gıdayı. Pek çok kişi erken başlamanın böyle faydaları olduğunu söylüyor. Erken başladık diye mi, yoksa daha iştahlı diye mi bilmem ama bu kez ben bunalıma girmeden ek gıdaya geçiverdik. Birazda ben onu tattır, bunu tattır yapıyorum. Defne Nil'de doktorun dediklerini harfiyen uygulardım. Şimdi erken de olsa ucundan minicik her şeyi tattırıyorum.


Sonuç olarak ek gıdadan sınıfı geçip, anne sütünden kaldık. Birisi bebeğini emziremeyeceksin dese kesinlikle inanmazdım. Bunun üzüntüsü ömür boyu sürecek sanırım...

Oysa ki doğar doğmaz ne güzelde emmiştin :( ben ağlamadan bitsin bu post ...


14 yorum:

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

bazen istediğin gibi olmuyor..benim oğlum da erken doğdu.1 ay küvezde kaldı.sadece sağıp götürüyordum ama zaten 2-3 gün burundan beslediler,sonra biberonla vermeye başladılar.ve küvezden çıktıktan sonra (nerdeyse 40 gün) hem küçücüktü,hem de emmeyi bilmiyordu.çok uğraştım,çok ta fazla sütüm vardı.ama sağarak nereye kadar??giderek azaldı,yetmedi,mamaya başladık mecburen.hayatta içimde kalacak bir şey bu.şimdi 11 yaşında oğlum ama yine de düşündükçe üzülürüm.sevgiler:))

MeLc dedi ki...

Canım kendin demişsiniz keyifleri için emzirmeyenler var sense o kadar mücadele ettin ama olmayınca olmuyor kii kaldıki 4,5 ay emmiş hiç anne sütü almayan hiç emziremeyen anneler napsın. Bende biliyorsun cok sorun yaşadım ekgıdaya geçince zaten artık hiç istemiyorlar bende geceleri emzirebiliyorum zaten azadlıda emmedikçe ama öylede böylede emzirdik bende cok isterdim 2 yaşına kadar Emzirmek hatta öyleki dışarıda yada evde rahatça emziren annelere öyle cok imreniyorumki düşün benim bıdıkta hiçbirzaman isteyerek emmedi beni ancak uyurken yada zarla zorla :) seni en iyi anlayanlardan biriyim ama artık önümüze bakalım ve mutlu olalımki onlarda mutlu olsun

Seyhan dedi ki...

Sihirli oklava, hala geçmedi diyorsun:( Kilo alsın diye mamaya başladık. Yine kilo almadı. Anne sütüne devam etseydim nasılsa almayacakmış:( en azından içimde kalmazdı :(

Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Meldacım biliyorum ayni dertleri paylaştık :( Benim içime asıl dert olan kilo alsın dedik. Mamaya geçtik meğer sağlık problemi sebep oluyormuş kilo alamamasına yani ek gıda almasa da olurmuş bence .. Ama olmuşla Ölmüşe çare yok malesef bu kez böyle oldu. Ama bana dert oldu. Hala sütüm var ama almıyor malesef yakında tamamen biter :(

Elifim uyurken dedi ki...

olmayınca olmuyor işte.
önemli olan bence emzirmek için gerekli herşeyi yapmak ,çabalamak..
sonuca doğa kendisi karar veriyor..
üzülmeyin dert etmeyin..
sevgiler

elif dedi ki...

Ben de şu an çok benzer durumdayım, benimki de kilo almıyor, ben de devam sütü veriyorum,emzirmeye ek. Benimki ikisini de az az emiyor.. Ben de büyük kızımı 19 ay emzirmiştim.. Annelik böyle,hiç büyük konuşmayacaksın, neyi beğenmesen başına geliyor.. Ben bu ikinci çocukta, 4 ayda, eleştirdiğim her bir şeyi yapmak zorunda kaldım..

yeliz dedi ki...

insan okadar kendine dert ediyorki seni anlayabiliyorum aynı şekilde 5 aylıkken emmeyi bıraktı mamayı bile zorla alıyodu iştahsızdı ama benim pişmanlığım bir dr agüvenip ilk ay sırf anne sütüyle 600 gr alan bebeğimi senin sütün beslemiyo mamaya başlayalım diyen dr u dinlemem tabi tecrübesizlikte var bende hep 2.çocuüğum olursa 2 sene emziririm diyorum ama görüyorumki bu işler birazda kısmet nasip her çocuğun bi kısmeti okadarını alıyor ama şanlısınki ek gıdaya çabuk alışmış ben ek gıdadad sorun yaşadım 3 yaşında şu anda hala sorun yaşıyorum yemesinde içmesinde

Adanın Annesi dedi ki...

ben bunalıma girmiştim anne sütü konusundan resmen:(
başına gelmeyince bilmiyor insan
seni çok iyi anlıyorum

ama büyüyor kuzucuk sonuçta.


artık üzülme

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

hadi beraber ağlayalım :(
bizde de anne sütü sonrası kusma var... şimdi o emmeye ben vermeye korkuyorum :(

Seyhan dedi ki...

Elifim uyurken güzel söyledin olmayınca olmuyor istediğin kadar kas :( Sevgiler

Seyhan dedi ki...

elifhaklısın büyük konuşunca başına geliyor hep ama insan tutamıyor kendini :) Sevgiler

Seyhan dedi ki...

yeliz bizde benzer dertleri ablada yaşıyoruz. 4 yaşında ve yediği 4-5 şey var makarna pilav köfte ballı ekmek, yumurta bunlar ekseninde dönüp duruyoruz malesef. İnşallah zeynep üzmez beni ..Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Emre haklısın büyüyorlar. Şu ya da bu şekilde .. ama.. aması var işte ???

Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Baharcım o nerden çıktı ya :( nedir acaba reflü falan olabilir mi.. aman bu ne yaaaaaa offfff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...