26 Şubat 2013 Salı

Kardeş Kıskançlığı Kaçınılmaz Son Mu ?

Hazır konusu açılmışken kardeşler üzerine devam edeyim istedim.

Defne Nil kardeşini nasıl karşıladı, araları nasıl Zeynep Lâl'i kıskanıyor mu? diye merak edenler soranlar var ..

%90 kıskanmıyor diyebilirim..

Hamileliğim boyunca merakla kardeşim ne zaman doğacak, ne zaman gelecek diye sordu durdu. Çok hevesli ve heyecanlıydı. Görmek için sabırsızlanıyordu resmen. Doğuma gittiğimiz gün Zeynep Lâl doğduktan sonra babaannesi ile hastaneye geldiler, kardeşini doğduğunu öğrenince çok heyecanlanmış. Bebek bakım odasının kapısında kardeşini görmeyi beklerken ki halini yakalamış, fotoğrafçımız Zeynep.. Aşağıdaki fotoğrafı ilk gördüğümde ağladım.. İlk göz ağrım heyecan, endişe, merak, korku  yüzünde her şey var. Tırnakları ile oynuyor stresli olduğunda yapar bunu ... Zeynep Lâl nasıl biri acaba ?????




 İlk bakışma...

Kardeşi Defne Nil'e gelirken bir hediye getirdi. Büyük olan çocuk buna inanacak yaştaysa :) Bu fikri kesinlikle tavsiye ediyorum. İlk intiba önemlidir :) 
Hatta ondan sonra bir kaç kez, tv reklamlarında çıkan istediği oyuncakları göstererek ''Zeynep bana bunu alır mısın?'' diye kardeşine sordu. Safım benim :)


Hediyeleşmeden sonra gerginlik atıldı kardeşini sevdi, öptü, ona şarkı söyledi, gelen konuklara kardeşinin çikolatalarını bebek şekerlerini dağıttı vs. 

Eve geldikten sonra da bu uyum devam etti. 

İlk zamanlar Kardeşi kucağımdayken, kucağıma çıkmak için biraz bahaneler üretti. Bende bu işin sırayla olacağını söyleyip, Zeynep'i bırakıp onu aldım. Bakımına yardım etmeyi görev edindi. Hiç ısrar etmememiz rağmen alt açma örtüsünü serip, ıslak mendil, bezini hazırlayıp bana ''Anneeee hazıııırrr'' diye sesleniyordu :) 

Sonra kardeşinin giyeceği kıyafetleri ona seçtiriyorduk. Banyosunu yaparken yardım ediyordu, emzirirken (aahh ahhh) biraz da ben emzireyim deyip göğsümü tutuyordu :) Marketten kardeşine ihtiyacımız olmadığı halde ıslak mendil, bez falan almak istiyordu.. Yani kıskanma hiç olmadı diyebilirim..

Sadece şöyle bir şey oldu. Babaya zaten düşkündü, biraz daha düşkün oldu. Çünkü annem kardeşime bakmak zorunda onun için bali babamı elimde tutayım diye düşündü sanırım.Ve her şeyi, ama her şeyi babası ile yapmaya başladı. Beni odasında istemediği hatta kovduğu anlar oldu.  Uyku, yeme içme , oyun, gezme, sonra bu durum benim canımı çok sıkmaya başlayınca okul psikoloğu ile konuşup. Anne - kız etkinlikleri ile bu durumum üstesinden gelebileceğimize karar verdik. Babası Zeynep Lâl ile evde kaldı ( Böylece babasının da kardeşine bakabileceği fikri oluştu ) Hafta sonu beraber geziler, etkinlikler yaptık. Hafta içi yakın mesafe market vs. gibi yerlere beraber gittik. Ve ben ona küçük küçük hediyeler aldım. stokladım ve sık sık hediyeleştik.. 

Böylece biz normale döndük.. 



Kardeşini kıskanmıyor ama kesinlikle çok sahipleniyor.  15 tatilde oyun grubu buluşmamızda Ege Bahar ve Nisan, Zeynep Lâl ile ilgilenip kucaklarına falan alınca bizimki o benim kardeşim ellemeyin falan dedi mesela Hemen ''benim kucağıma ver anne'' dedi. Kardeş isteyen kendine yapsın dedik. Defne Nil'e verdik :) 
İşte bu  fotoğraf :)  nasıl sıkı sıkı sarılmış, tamam bebeğim kardeş senin kardeşin, kimse alamaz  :) 

Yine teyzesi Zeynep Lâl çok uslu o bizim olsun annen sana yenisi yapsın gibi bir şeyler söyledi. Dövmekten beter etti :) Bir sürü bağırdı çağırdı. Kucağından almak istedi.. 


Defne Nil'in kardeşini gerçekten sevdiğini biliyorum.. Mesela geçenlerde Zeynep  Lâl'in tırnakları uzamış kulağını kaşırken kanatmış. Defne Nil resmen hüngür hüngür ağladı. Kardeşimin kulağı kanıyor, canı yandı anne diye .. 

Yine başka bir örnek  Bir sabah Biz Ömer'le uyuyoruz.  İçeriden şakıyan  bir ses geliyor ..  Günaydın aşkım, günaydın aşkım, günaydın bebeğim... Zeynep Lâl uyanmış kendi kendine konuşurken Defne Nil onu duyup uyanmış. Kardeşinin odasına gidip, yatağına çıkmış ona Günaydın aşkım, günaydın aşkım diyor.. Ve biz içeriden bu seslerle uyanıyoruz. Düşünün ne kadar mutlu olduğumuzu ...

Mesela Zeynep uyumuyor, sebepsiz ağlıyor falan ..Ama Zeynep neden böyle yapıyorsun diye sesimi birazcık yükselteyim. Defne Nil hemen bana ayar veriyor. ''Bağırma kardeşime o daha bebek'' yada '' Anne yazık ona ama kızma sakın '' yada '' Kardeşime bağırırsan sana ceza veririm'' :)

Daha aklıma gelmeyen bir yığın hoş olay oluyor. Kardeşime şunu öğreticem , bunu yapıcam, diye geleceğe ait planlarını anlatıyor bütün resimlerinde mutlaka Zeynep Lal'i de ekliyor .. En son aşağıdakini çizmiş. Babaannesi , ben, Defne ve Defne'nin kucağında kardeşi  :) ve yanlarımıza kalp yapmış.



Yani kısaca kıskanmıyor. Sahipleniyor diyebilirim .. Dilimi ısırıp, kıçımı kaşıyorum sayın seyirciler :) Defne gibi gergin mizaçlı, zor bir çocuktan bu güzel tepkileri beklemiyordum, zaman zaman ben bile şaşırıyorum.  Darısı tüm iki çocuklulara, yada ikinciyi düşünenlere :) 



23 yorum:

annesiningulu dedi ki...

ağlayabilir miyim :D
mutluluktan ama ;)

Seyhan dedi ki...

ağlama kıyamam sen de yaz ne haldesini :)

Seda dedi ki...

Çok çok guzel bir sey hayatta 2 kiz kardes olmak, ne mutlu onlara:) ileride cok daha guzel ozel seyler paylasicaklar..

Seyhan dedi ki...

Seda bunu çok iyi biliyorum 3 kız kardeşiz :) Umut var ikisi için şimdiden beraber olmaktan keyif alıyorlar. Defne okuldan gelir gelmez kardeşini soruyor. Eğer uyuyor dediysem suratı düşüyor hemen özlüyor çok.. bakalım gelecekte neler bekliyor ikisini ...

Sevgiler

azra ecrin dedi ki...

maşallah nekadar güzel benim kızım şimdi 39 aylık inanılmaz bir kardeş isteği var :) her 2 lafından biri kardeş çok seviyor bebekleri biz biraz poposuna vurarak sevince bizi kızıyor canı acır anne yapma diyor..kendi kardeşi olunca merak ediyorum nasıl bir abla olucak ?
hediye konusunda bizde kızıma sorduk kardeşin olursa sana hediye getirsin mi diye o bilemez ki hediye almayı daha minicik olucak diye cevap verdi :)

Seyhan dedi ki...

oy maşallah pek bilmiş. benimki de hemen oyuncak siparişi vermişti :) bebekleri seviyorsa daha kolay olur sanki. bencede bazen zeynepe neden ağlıyorsun falan deyince. kızma anne kardeşime yazıııık diyor. Acıklı acıklı :) çok tatlı ya maşallah

durununannesi dedi ki...

ne kadar güzel..çocuğun mizacı ile ilgili mesela ben kardeşimi hiç kıskanmadım hatta defne gibi sahiplenirdim ama ablam çok kıskanırdı kız kardeşimi..inşaallah böyle devam eder..

Elifim uyurken dedi ki...

ne kadar büyük bir mutluluk bu..
maşallah..

Dilek dedi ki...

maşallah Defne'ye Dolunay bile arada anne 'sen beni de böyle oynatırmıydın küçükken' dediği oluyor.

Seyhan dedi ki...

Durununannesi tamamen ayni fikirdeyim. yalnız şaşırdığım olay defnoş pek uysal sakin bir çocuk değildir. ben ondan kıskançlık bekliyordum ama tam tersi çıktı. şanslıyım :)

Seyhan dedi ki...

ayni mutluluktan sende de var :)

Öperim

Seyhan dedi ki...

Dilekçim kıyamam ben dolunay'a bazen defnede soruyor böyle anne bende bebekken böyle yapıyormuydum diye :)

öperim

pelin dedi ki...

bence ufaklığın çok sakin bi bebek olması da etken..bi de merhamet..ne kadar hırçın aksi bi çocuk olursa olsun ki bence defnenil öyle diil, merhametli bi çocuk..sevgi dolu..ailede ne görürse onu yapıyo çocuklar..bi de şanslı kardeşinin bu zamanlarını hatırlayabilecek ne güzel ya :)

Seyhan dedi ki...

Pelin tam aklıma bişey daha geldi ekleme yaptım senin yorumun geldi bak şunu yazdım ..

Mesela Zeynep uyumuyor, sebepsiz ağlıyor falan ..Ama Zeynep neden böyle yapıyorsun diye sesimi birazcık yükselteyim. Defne Nil hemen bana ayar veriyor. ''Bağırma kardeşime o daha bebek'' yada '' Anne yazık ona ama kızma sakın '' yada '' Kardeşime bağırırsan sana ceza veririm'' :)


aynen dediğin zeynep çok korumasız geliyor ona daha konuşamıyor. Onun gibi laf yetiştiremiyor bize:) acıyor biraz kardeşine merhamet haklısın..

Zaten defnoş asabidir. sinirlidir ama birini üzer kızdırırsa ve suçluya hemen yumuşar gelir kedi gibi sokulur falan..

recep ivedik hesabı:) Agresifim, kompleksliyim amma perdelerimi kaldırınca da kedi gibi bir insanım :)

elif dedi ki...

Defne Nil'in beklerken ve de ilk bakışmadaki fotolarına bayıldım.. İşte bence o anda belli olmuş ilişkilerinin seyri.. Nazlı da çok heyecan yapmıştı, ilk gördüğü andaki hali hala gözümün önünde.. Şimdi de çok seviyor,koruyor,kolluyor.Ben küçüklerin büyüyünce ablaya tavrı nasıl olacak onu merak ediyorum.. Büyükler açısından kurtardık bence:)

Seyhan dedi ki...

Ben küçüklerin ablalarına hayran olacağı, ve ilişkilerinin iyi olacağı kanısındayım. Şimdi Defne odaya girsin. bizimki sürekli ablasına bakıyor. Onu takip ediyor, defne onu güldürmeye çalışıyor şaklabanlık yapıyor. Nasıl keyifli kahkaha atıyor görsen. İyi anlaşacaklar sanki.bakalım o günleri de göreceğiz inşallah

sevgiler

cumbada dedi ki...

Maşallah!....Allah bozmasın..Benim koca kazıklar şimdi kıskançlık yapıyorlar..Biri 22 diğeri 32 yaşında....

Seyhan dedi ki...

cumbada :) Ben 36 yım ablam 38 diğer 44 yaşında. bizde de hala annem kimi çok seviyor diye çekişme var :) özellikle ortancamız pek cadaloz :)

Sevgiler

turkuaz kıyılar dedi ki...

Seyhancım ya ilk iki fotoğraf ağlattı beni. Yavrum benim nasıl heyecanla bekliyor hakkaten, hele ilk karşılaşma anı...gözlerimden damla damla döktürdün valla...Maşallah arkadaşım, Allah nazarlardan saklasın...Defne kızım gerçekten çok sahipleniyor kardeşini, inşallah ömür boyu harika bir abla kardeş ilişkileri olur. Darısı benim yavrumun başına inşallah...Bu duyguyu yaşamasını çok istiyorum...Öperim canım benim...

Seyhan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Seyhan dedi ki...

Duygusal arkadaşım benim işte çocuklar birbirimizin elinde büyüyünce böyle oluyor. Defneyi tanıyorsun hislerini sende okudun yüzünden değil mi:( Canım hayırlısı ile siz ne zaman hazır olursanız kavuşun bebeğinize .. Ama sana da söyledim ege Bahar çok ılımlı bu konuda eminim çok iyi bir abla olacak. Biz tam evden çıkarken buzdolabında unuttuğumuz Zeynep'in mamasını dolaptan vermesini hiç bir zaman unutamam ...

Öperim seni ve kuzuyu

...Bebişlerim... dedi ki...

Kardeş isteyen kendine yapsın :) dimi ama :)

Seyhan dedi ki...

Di mi ama :) Bak irem istiyor hemde pankart açmış yavrum o derece :)

Sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...