11 Nisan 2013 Perşembe

Biraz da Anne...

Hep kızlar hep kızlar.. Yazı işleri müdürü olarak biraz da beni yazalım dimi ama :) 

Sene 99 ben lens kullanmaya başlamışım.. Bir yıl, iki yıl derken 14 yıl olmuş... arada kısa dönemler halinde gözlerimi dinlendirmek için gözlükte kullandım ama genelde hep lens taktım. Lenslerimle bir bütün oldum. Ama son bir yıldır. Gözlerim artık lensi kabul etmez oldu. Batma, kayma, kuruluk ne ararsan vardı. Normalde en fazla 7-8 yıl kullanılması gereken lensler 14 yıl kullanılırsa, kaba tabir olacak ama gözlerin içine etmişim.. Bilimsel adı neyse artık, o tabaka çok yıpranmış. Onun için operasyon sonrası biraz acılı geçti. Çok uzun zamandır ihmal ettiğim, bugün yarın derken bir türlü fırsat bulamadığım lazer operasyonunu geçen cuma oldum. 

Operasyon acılı değildi, ama başkalarının bir kaç saatte normale döndüğünü varsayarsak. benim gözlerimi açabilmem 4 günümü aldı. Bir de ben daha önce olan arkadaşlardan aldığım bilgiyle ertesi güne program yapmıştım kuzenimle Hülya'nın sling eğitimine gidecektim. Ne eğitimi ben tuvalete bile el yordamı ile gittim :) 

Oluk oluk akan, istem dışı göz yaşı, ışığa aşırı duyarlılık, batma hissi. Ağrım çok yoktu.. Ama şu ağlama ve gözleri açamama beni bitirdi. Evdeki tüm perdeler çekildi. Karartma ilan edildi. Yarasa gibi gezdik.

Kızlara cuma, cumartesi, pazar babaları baktı. Pazartesi Defnoş okula gitti. Zeynep'e teyzesi gelip baktı. Salı Zeynep için Füsun geldi. Ve ben salı günü normal hayata geçiş yaptım...

Şuan net görüş yok hala bulanık. 15 gün içinde yavaş yavaş düzelecekmiş ama ben şimdiki halime bile şükrediyorum.. 

Benim gibi çok uzun süre lens kullananlara tavsiyem hemen gözlüğe geçin ve gözlerinizi iyice dinlendirin. Sonrada lazer yaptırın kurtulun..

4 gün boyunca hani bir söz vardır ya '' iki gözüm önüme aksın'' benim aktı :) 

Salı sabahı Defne Nil'i okula giderken hazırlanmasına yardım ettim. Gözlerim yarı açık .. Zeynep Lâl  yanımızda Defnoş kardeşine dönüp şöyle dedi.. '' Zeynep Annem ölmemiş yaşıyor bak!!!'' düşünün ne kadar kötüymüşüm ki, çocuk beni ölücem sanmış :) 

Her şeyin başı sağlık.. Bir de çocukların sesini duyup ta görememek var ki, işte o çok acı..O  kısma hiç girmiyorum yoksa ağlarım...


Bay bay dostum.. Yinede her şey için sağol ...

38 yorum:

turkuaz kıyılar dedi ki...

Seyhancım çok geçmiş olsun...
İki defa göz ameliyatı geçirmiş biri olarak (üstelik ikiside cerrahi) anlattıklarını çok iyi anlıyorum. Sanki gözlerimin içine bir avuç kum doldurmuşlar ve kapatmışlar diyeyim sen anla. Açamıyorsun ve iğneler sanki heryerine batıyor....
Offf neyse ya, çok geçmiş olsun arkadaşım, sağlık herşeyin başı, şu kızları duyupda görememek kısmına iyi ki girmemişsin, tek cümlede fena oldum...

Öperim canım, tekrar tekrar geçmiş olsun...

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun, hayırlı olsun, ben de niyetleniyorum ama cesaret edemiyorum. 10 yılı geçmiş benim de lens maceram, ancak özellikle bu yıl benim de gözlerim daha hassas. Dediğin gibi gözlerimin o malum tabakası daha kötüleşmeden ben de yaptırayım bari. Belki biraz sıkıntılı olur ama sonrası temiz olur inşallah. Sana da kolaylıklar dilerim, inşallah görüşün netleşsin bir an önce o bulanıklık hissi beni hasta ediyor, anlıyorum seni:)
Sessiz takipçin Emine:)

Deniz dedi ki...

Çok geçmiş olsun :) Defne Nil'in lafına koptum yaaa, yazık kuzuya

Seyhan dedi ki...

Saüol Özlemcim aynen tarif ettiğin gibi binlerce iğne ucu batıyor .. aman çok fena geçti gitti çok şükür .. öpüyorum çok

Seyhan dedi ki...

Merhaba Emine sessiz kalma yaz ya :)

Gözü de ihmal etme bence de.. on yıl da uzun bir zaman .. sonrası iyi ama o bir kaç gün katlanacaksın artık.ama kişiden kişiye değişir inşallah sen daha rahat atlatırsın.. ol ve kurtul bence ..

Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Sağol Denizcim..Defne beni de çok güldürdü ya yazık kızıma, o küçük kafasında neler geçti, ne sandıysa artık :)

pelin dedi ki...

geçmiş olsun seyhan..tüh ya cumartesi gelebilseymişin tanışırdık..ama boşver ben o gün pek bi mala bağlamıştım söylemesi ayıp! :)

annesiningülü dedi ki...

çok geçmiş olsun yeniden canım.
çocuklar için daha bir iyi bakmalıyız kendimize :) ilahiii Defne :D

Adsız dedi ki...

merhaba,

geçmiş olsun.
operasyonuzun üzerinden 3 ve 6 ay sonra gözünüzün ağ tabakasını da (damla damlatılıp, göz bebekleri genişletilerek gözün arka tarafı kontrol ediliyor) baktırın, lütfen.

hem yüksek miyopi, hem normal doğumdaki ıkınmalar hem de lazer sırasında göze uygulanan basınç, ağ tabakada incelmelere neden olabiliyor. ihmal etmeyin sakın.

bu arada doktora tek başınıza gitmeyin, damlalardan sonra görüşünüz yarım gün kadar çok bulanık oluyor.

Seyhan dedi ki...

Sağol Pelin senin blogta okudum zaten gittiğini bende tüh dedim ama başka sefere artık kısmet...


Öperim

Seyhan dedi ki...

Baharcım aynen çocuklar için bakmak lazım .. benim yapılacak listem çok uzun başladık bakalım :)

Defnoş komik gerçektende :)

Öperim kuzuları ve seni

Seyhan dedi ki...

Merhaba Adsız:)

ilk operasyon ertesi günü gittim. Sonra 5. gün lensleri çıkarmaya gittim. Şimdi bir ay sonra cağırdı. ama dediğin işlemi sorarım evet ihmal etmemek lazım..


eşimle gittim hep ama lensleri çıkarmaya tek gittim. bulanık oluyor gerçekten de dikkat etmek lazım araba falan kullanılmaz yani.. ben kullanmıyorum o ayrı :)

Tavsiyeler ve uyarılar için çok sağol

Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba,

damlalar sonrası tek başınıza, dışarıda yürümeniz bile çok zor aman bu halde araba kulanmayı hiç ama hiç düşünmeyin.

doktorunuz ne der bilimiyorum ama siz 3. ve 6. aylarda da yine damlalı olarak muayenelerinizi yaptırın ve artık numaram sıfırlandı diye yıllık kontrollerinize de gitmemezlik yapmayın.

yüksek miyopisi olan kişilerin her 6 - 12 ay arası göz muayenelerini yaptırmaları, ağır kaldırmamaları ani baş hareketlerinden kaçınmaları gerekir.

Defne Nil'de gözlük kullanıyor galiba, onun da muayeneleri damla ile yapılsın.

Seyhan dedi ki...

Yeniden merhaba Adsız Adsız demekte pek garip oluyor..

Haklısın göz ihmale gelmez sıfırlanması tekrarının olmayacağı anlamına da gelmez. Defne Nil'de damlalı kontrol oluyor ..

teşekkürler

Sevgiler ..

Adsız dedi ki...

merhaba,

bu yaşdan sonra numaralar pek geri dönmez ama ağ tabaka devamlı kontrol altında olmalı, ayrıca yaşımızda ilerliyor göz tansiyonu gelişebilir (miyopu olanlar da daha sık görülüyor).
lasik - lasek - prk ameliyatları numarayı düşürüyor ama miyopun göze yaptığı zararları gidermiyor, maalesef.

Adsız (İpek)

Seyhan dedi ki...

İpek dün arkadaşımla göz tansiyonunun çok önemsenmediğini ama bir anda gözün kaybedileceğini konuştuk.. tesadüf.. Dedesi tek gözünü bu şekilde kaybetmiş :( bilgilendirme için sağol kontrolde doktoruma sorucam bunları ..


sevgiler

hayat paylaştıkça dedi ki...

Çook geçmiş olsun gerçekten.Aman ihmal etmeyin göz çok hassas bir konu.Bazen çocukların bakımı ile ilgilenirken kendimizi unutuyoruz ama asıl onlar için daha çok kendimize dikkat etmemiz lazım

Demet dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Herşeyin başı sağlık. Annelik bu hep kendimizi en son sıraya koyuyoruz ama aslında bizim en çok bizi muhtaç miniklerimiz için kendimize iyi bakmamız lazım. Defne Nil beni de güldürdü.

Adsız dedi ki...

Çok gecmiş olsun Seyhancım. Bende gözlerini cizdiren biri olarak zor oldugunu belirteyim ama düzelir sen güçlü birisin masallah :). Ben sürekli takip ediyorum ama blog acamadım bir türlü. Benimde 2007 dogumlu bir kızım var Adı mihrimah defne. Kızlarını çok öp Defne nil ve Zeynep lal'in saglıcakla büyümesi dilegiyle... :) Defne mihrimahın annesi Nisa :))

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

çok geçmiş olsun.....

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

çok geçmiş olsun..ne kadar önemli her organ aslında..en ufak bir müdahalede anlıyor insan kıymetini..çok çok geçmiş olsun..
çocukların nasıl bi hayal dünyaları var..yavrum benim ,kıyamam..

Sevgi dedi ki...

çok geçmiş olsun canım.. göz olayı pek ihmale gelmez gerçekten.. geçen sene ben de baktırmıştım.. sürekli bilgisayar başında olduğum için parlamalar oluyordu sık sık.. bir damla damlatmıştı gözüme doktor.. akşama kadar bişiy görememiştim.. oturup ağladığımı biliyorum..:)
neyse ki anlatmışsın sen.. kızlarına doya doya bakabilirsin artık..

defne naz dedi ki...

Çok geçmiş olsun canımYaklaşık bir ay önce annemde gözlerinde lazer ameliyatı oldu. annemimde çok ileri dereceydi.Ama hep gözlük kullandı. Ameliyattan bir gün sonra normal hayatına devam etti. Bir hafta sonra da ikinci gözden oldu.O da aynı şekilde.
Dikkat et sen kızlarına lazımsın. Çocuklar olaylara ne kadar farklı bakıyor değil mi?
Tekrar geçmiş olsun:))

elif dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Ben eşimden biliyorum ne sancılı bir süreç olduunu, o ya boyle kalırsam diye çok sıkıntı yapmıştı, onun da 1 haftayı geçmişti tamamen iyileşmesi.. Ama sonrası süper di mi, aracısız görüş:)

Seyhan dedi ki...

hayat paylaştıkça sağol canım,çok haklısın bugün yarın derken, çocuklarlada uğraşırken öteleye öteleye bu hale geldi..

Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Çok haklısın Demet .oysa ki onların bizim sağlıklı olmamıza ihtiyaçları var.. ama hep önce onlar deyip duruyoruz.. çok sağol

Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Hoşgeldin Nisa..Senide blog anneleri arasında görelim tanışalım kaynaşalım bence.. hadi bak ben gaz veriyorum aç bir blog :) Kızımın adaşınıda çok çok öpüyorum..çok sağol

Seyhan dedi ki...

Çok sağol sihirli oklava, sevgiler

Seyhan dedi ki...

güzel şeyler dükkanı insanın neresi acıyorsa canı oradadır derler ya o hesap.. gerçektende görmek bambaşka bir lütufmuş..

Çok sağol Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Çok sağol Sevgi, ama bilgisayarlar mahvediyor zaten sürekli bakmaktan, ihmal etmemek lazım ... sevgiler

Seyhan dedi ki...

Filizcim çok sağol canım,annene de çok geçmiş olsun canım, Defne Naz'ı da öperim çok

Seyhan dedi ki...

Elifçm sağol doktorda 1 hafta 15 gün diye süre verdi zaten bakalım inşallah herşey daha net olacak ..

çok sağol sevgiler

Nisa dedi ki...

Seyhancığım inan nasıl blog açılır onuda bilmiyorum doğrusu :) Sanırım internet özürlüyüm ama bu güzelliklere doyulmuyor nedense :). Maşallah yaa en kısa zamanda açacağım bir blog bende ama ne isim bulabildim bloga ne de vakit ayırabildim. Eee yardımlarını bekliyorum. Birde birşeye dikkat ettim Seyhan Defne nil büyük hanım gibi maşallah zeka testi yaptırsana bir gözleri fıldır fıldır maşallah yaa :). Defne mihrimahta küçük kardeşlerini sevgiyle öpüyor. Londradan sevgiler. Nİsa :)

Nisa dedi ki...

Bu arada seyhancım gözlerini hangi teknikle çizdirdin eşim merak etmiş soruyor bizimki kendide gözlük takıyor doktor olmasına rağmen genellikle göz çizdirme operasyonunu önermiyor eee kıskanmasın biz cizdirdik kurtulduk degil mi :) hem korkuyor hemde bölümü göz hastalıkları olmadan konusuyor iştee :) çeken bilir arkadaşım değil mi :D ?? Sevgilerr

Seyhan dedi ki...

Nisa yardımcı olmaya çalışırım takıldığın bir şey olursa mail atabilirsin.. Şimdi bütün çocuklar çok zeki bence :) Londra'dasın demek süper ya gelelim gezmeye gezdirisin bizi olur mu?

Bu aradabenim operasyona Lasek Prk diyorlar. doktorların ameliyata sıcak bakmama sebebi derinlik algısında sorun yaratmasıymış. özellikle oparatör doktorlar yaptırmıyormuş. ameliyatta falan sorun olur diye eşinin branşı ne bilmiyorum ama onun için olabilir ..

sevgiler

Nisa dedi ki...

Eşimin bölümü kadın hastalıkları mihrimah defnede o kadar karıstı ki bana anlatamam seyhancım çok karışıyor ya :). Sanırım doktor ile evlenmekle hata ettim biraz. Ailenin hepsi doktor bir ben tercih etmedim nedense hukukda daha mutluyum kalsın böyle. Senin lazer teknigin bayağı iyiyimiş canım allahtan ucuz atlatmışsın diyelim . :)
Evet londradayım gelirsen mutlaka beklerim e-mailimi veririm ayrıca facebboktanda ekleşiriz tatlım :). Sevgilerimizlee..

Seyhan dedi ki...

ne güzel işte doğum bedavaya gelir :) Şaka bi yana çok karışmanı kötüymüş, hamilelikte hiç çekilmez valla..

Londra görmek sitediğim yerlerde üst sıralarda bakalım geliriz inşallah

sevgiler

Nisa dedi ki...

Dogumumu eltim yaptırdı hayatım sokmadım onu zaten okulda dogurdum kızımı gibi birşey :) ay ne yıllardı yaa :) o zaman ögrenciydim ben.. Sen gel yeter ki ben gezdiririm seni ve prensenlerini :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...