26 Nisan 2013 Cuma

Zeynep Lâl'in Yeme Düzeni...

Bahar başka bir ortamda  Zeynep Lâl ne yer, ne içer diye sordu.. Hazır sormuşken yazayım dedim.. Not edilmeyi bekleyen şeylerdendi...

Zeynep Lâl sabahları kahvaltı eder..  Peynir, tereyağ, tam yumurta sarısı, toz ceviz, pekmez, 3 bebe bisküvisi, ıhlamurla ıslatıp bulamaç halinde veriyorum.. Kilo alışı çok az olduğundan (6.080 kg) bu şekilde daha kalorili bir şeyi vermeyi tercih ediyorum. Tek tek vermeye çalışınca daha az yiyiyor çünkü..


Sonra meyve suyu var .. karışık bir iki meyveyi sıkıp biberonla veriyoru. Keyfi olursa 50-75 ml kadar içiyor.. Ama istemezse kesinlikle ağzına sürmüyor ..

Sonra sebze çorbası yada püresi gibi bir şey yapıyorum.. Elimin altında mevsim sebzelerinden ne varsa onu katıp, bulgur veya irmikle pişirip veriyorum.. Onu yiyiyor.. tabi yine canı isterse..

Sade yoğurt kesinlikle yemiyor.. Meyveli yoğurt yiyiyor..

Geçen ay ete geçtik.. Bu ay balığa ..Ette D vitamini olduğundan, çok az verdim. Doktorumuz sınırlı verin diye tembihleyince.  Böbreklere zararı olacağından korka korka bir yarım köfte yedirdim.Yedi ama ben korkup devam etmedim.. Yani yemeğine kıyma falan katmıyorum..

Balık denemelerimizde yemedi.. Sevmeyecek sanırım.. Bu akşam balık var, denemeye devam :)

Onun dışında aklınıza ne gelirse ama tatlı, tuzlu ayrım yapmadan minicik veriyorum.. Bir çok şey için henüz erken biliyorum.. Örneğin şekerli gıdalar.. Ama ablasının hala devam eden yeme problemi beni çok korkuttuğundan, ve Zeynep'te elimizde gördüğü her şeyi yemek için hamle yapıp, vermediğimizde ağladığından :) veriyorum.. 

Geçen akşam kuru fasulye yedi mesela 3 tane :) Makarna, pilav, tavuk, dün minicik bir beze paçası verdim.. Evet rafine şeker var biliyorum.. Geçen gün kayısı ve dut kurusu verdim yedi. Defne Nil'e  bak kardeşin yedi sende ye dedim.  Yemek istemedi, tadına bak sevmezsen çıkarırsın dedim. Uflaya puflaya aldı ve anında öğğğ böööğğ diye sesler çıkarmaya başladı :(  Tabağa geri çıkardı ..

Zeynep Lâl tüm öğünlerde bizimle masaya oturuyor. Ve o an masada ne yeniyorsa tabi ki çok abartmamak kaydıyla tadına baktırıyoruz.. Ömer daha temkinli, ben daha cesur :) 

Yemek yemeyen çocuktan sonra Zeynep Lâl bize ilaç gibi geldi.. Allahın adalet duygusu olduğuna bir kez daha inandım.. '' Defne Nil sizi bezdirdi. Bunalıma soktu. Yemedi, yediğini de oluk oluk kustu.. Onun için size acıdım.. Alın yiyen bebek'' dedi.. Çok şükür ..

Ama Zeynep Lâl'de yemesine rağmen kilo alamıyor. Onun için de bu cumartesi yine nefroloji uzmanı  kontrolü olacak. Ve haftaya 6 saatlik açlıkla (su bile içmeden ) hastaneye gidip bir yığın test yapılacak.. Umarım farklı bir sorun çıkmaz sadece skinny baby dir  :) 

İşte böyle Baharcım ben yedirmeye çalışıyorum. O da hevesli yaklaşıyor.. Elimizde yiyecek bir şey görünce, yemeği '' del, del, del '' diye çağırıyor :) 

Not: Fotoğrafın konumuzla alakası olmayıp, bugün market yolunda özgürlük tanıdığım ayakların mutluluk pozudur : )

9 yorum:

MeLc dedi ki...

Canım yaa 6 saat aç kalacak su bile içmicek demişsinya içim sızladı off annelik böyle bişey galiba inşallah sonuçlar iyi olur bide balığı patatesle püresi yapıp vermeyi denesen canım ben o şekilde yedirebiliyorum fırında patates balık yapıp blenderdan geçirip veriyorum

Kitapçı Kız dedi ki...

Kahvaltıyı ben tek tek veriyorum. Herşeyi çok güzel yerken birden 3 gündür yumurtayı kesti kesinlikle almıyor köpek dişi çıkıyor ondan mı acaba??

Balığı da 3. Denememizde sevdi. Hatta geçen pazar kendi avuçiçi kadar balık yedi. Bence denemeye devam etmelisin...

Kırmızı ete gelince ben de hergün yedirmiyorum haftada 3 ya da 4 kere veriyorum. Tavuk eti yedirmiyorum çünkü marketten almak istemiyorum.

Onun dışında tarhana kırmızı mercimek ruşeymili yoğurt çorbası ve sade yoğurt favorisi... Bulgur ve pirinç pilavını çok seviyor ama makarna yemiyor neden acaba :)

Bu arada Kuzucuk 6 saat aç ve susuz doktora gideceği için çok üzüldüm. Canım benim ya eminim birşeyi çıkmayacak çok enerji sarfettiği için almıyordur annesi :)

İyi haberlerinizi bekliyoruz.

annesiningülü dedi ki...

Yagmur da cok cektirdi yemek konusunda hatta hala ayni. bebek gibi surekli hadi hadi diyorum. Damla konusunda ilkteki kadar takintili degilim. zaten cok istahli bakiyor bizim sofraya :) umarim yanilmam. Cok sagol yazdigin icin benmi cok rahat oldum diye endiseleniyordum ;) iyi haberlerinizi bekliyorum doktor sonrasi.

Seyhan dedi ki...

Meldacım ben de ilk doktorumuz söylediğinde nasıl yapıcaz diye panik oldum. Çünkü sabah ilk randevu 9 da 3 ten sonra bişey veremiyeceğiz .. Zeynep gece devam sütü içiyor . sabaha karşı içiyor. ve 7:30 sa uyanıyor 8- 8.30 gibi kahvaltı ediyor.. yani işimiz zor nasıl olacak bilmiyorum. ama bu testleri yapmadan göremeyecegiz .. mecburuz.

balık için bende balık çorbası mı yapsam diyordum. senin dediğin gibi yapabilirim denemekte fayda var çok sağol

Seyhan dedi ki...

Ktapçı kız dönem dönem severek yedikleri şeyleri yemiyorlar , bir süre sonra geçiyor .. ama dişten de olabilir tabi ki..

balığı dün gece yine verdik yemedi. Kıymayı haftada üç demişti doktorumuz .. tavuk bende vermek istemiyorum sadece tadına baktırdım.. o da minicik. market tavuklarını mecbur kalmadıkça almıyorum zaten ..

kontrol konusunda da umarım başka bir sorun çıkmaz.. ilerde ihmal ettik demektende 6 saat ağlatırım, ama en azından genetik bir şey yada farklı bir hastalık olup olmadığını anlarız. geç kalmak çok kötü çünkü ..

çok sağol

Seyhan dedi ki...

Baharcım Defne yemek yiyecek ya ben geriliyorum. Yine kavga çıkacak diye o derce.. masaya oturur iki dakika sonra çişi gelir. Maksat kalkmak zaman kazanmak. Sonra susar. ben getireyim derim yok kendim alıcam der kalkar. sonrası hep hadi defne , bir saat oldu defne, (gerçekten bir saat, lafın gelişi değil)son bir kaç gecedir .. saatten 30dk süre kuruyoruz. süre bitene kadar yedi yedi yoksa alıyoruz önünden.. o zaman da ağlıyor ama ben yiyecektiiiiim. Yemek buz gibi oluyor, yağları donuyor hatun yiyecekmiş .. bizim yemek olayımız tam bir fiyasko.. onun için Zeynep'beni çok mutlu ediyor, hevesli, ve öğürüp kusma huyu yok çok şükür ..Ablasına çekmemiş

elif dedi ki...

Yemeyen çocuk cidden çok zor, Nazlı yaşına kadar her verdiğimizi yerdi, şimdi yediği şeyler o kadar sınırlı ki.. Umarım Zeynepin hevesi daimi olur.. Bizim İpek kıza da aynı hevesten diliyorum.. Bir de hastane işlerinizde kolaylıklar diliyorum..

yeliz dedi ki...

yaa ne bu iştahsızlıktan çektiğimiz yemeğe oturur 1 kaşık alır susar gider getiririm 2 kaşık daha alır doydum tabi sürekli hadi ye kaşığı ağzına sok sürekli bu şekildeyiz en son doğru değil ama tehtit başlıyo yemzsen hemen pijamalarını giyip yatıcaksın uykuyu hiç sevmez onun hatırınada 2-3 kaşık yer bukadar tabi ben bu şekilde yemesinden artık sıkıldım bunaldım ve tek çeşit yer bizede çölyaktan falan şüphelendiler tetkik yapıldı bişey çıkmadı çok şükür inş. sizdede bişey çıkmaz

Seyhan dedi ki...

Elifçim çok sağol .. şimdilik Zeynep yiyiyor ama dediğin gibi geçici olabilir aman ablasına benzemesin diye dua ediyorum valla :)

Yeliz ben Defne Nil'e yemek yeneceği zaman geriliyorum..yani masaya gergin oturuyorum yine ne olacak, neye laf söyleyecek diye .. ve dolayısı ile hep bir laf sokma , hadi hadi diye uyarma hali var.. Uyardıkça inat yapıyor. Şu sıralar baktık yemiyor. Doydunsan kalk diyoruz. Ya devam ediyor, yada kalkıyor.genelde kalkıyor.. Ama en azından biz gerilmiyoruz. çok zor bir durum gerçekten çok yıpratıcı.Yemeyen çocukların annelerinin işi çoooook zor

Sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...