15 Mayıs 2013 Çarşamba

Korkak Hayalet Pofuduk.


Defne Nil'in kitaplarını yazmaya şu sıralar favorilerinden devam edelim... Bir hayalet hikayesi.

Niye hayalet hikayesi okuyup çocuğa korku unsuru olarak hayaletleri öğretiyorsun? diye soracaksınız. Ben masumun hakim bey, ben öğretmedim, öğrenmiş, korkmuş, karanlık odalara korkusuzca giren çıkan, ışık kapalı olsa bile, evin her yerine cesurca giden kızım. Şu sıralar biraz tırsık. Muhtemelen okulda konuşuldu, yada çizgi filmde falan duydu ve bizimki hayaletlerin korkunç şeyler olduğunu düşünmeye başladı..

Ve hemen bu kitap alındı.

Minik bir hayalet olan Pofuduk, Büyük hayaletler gibi korkunç sesler çıkarıp, karanlık ormanlarda, devasa şatolarda herkesi korkutmak istiyor. Ama o kadar küçük ki kendisi korkuyor.

Gecenin karanlığında kendisine yerleşebileceği bir şato aramaya çıkıyor. Ve yol boyunca gördüğü bazı şeylerden korkuyor (Kurt, Yılan, Ejderha, Köpek) ve korktuğu zaman''Titretme beni, korkutma beni'' diyor :) Her seferinde şansı yağver gidiyor ve kurtuluyor. Sonunda Büyük bir şatonun tavan arasında, oyuncak şato da yaşayan kral ve kraliçe bulup, oyuncak şatoya yerleşiyor.. Minik şatonun, minik hayaleti oluyor..

Defne Nil şu sıralar bu kitabı sık sık okumamı istiyor ve okurken çok eğleniyor. Özellikle Pofuduk'un bir şeylere benzettiği şeylerin, aslında birer hayvan olduğu kısımlarda.. Biiiir Yılan.. Biiiiir Kurt ,Biiiiir Ejderha diye bağırıyor :)

Bu kitabı okuduğumuzdan beri gerçekte hayaletlerin olmadığı, sadece kitaplarda olduğu onlarında aslında çok korkak olduklarını söyleyip duruyor..

Bir şeylerden korkan çocuğunuza alabileceğiniz bir kitap, yine de sizin çocuğunuzun beğenip beğenmeyeceğine emin olmak için tamamını okuyup, inceleyip almanızı tavsiye ediyorum. Hayalet korkusu geçsin derken, başka şeylerden korkmasın :)








6 yorum:

Nisa dedi ki...

Bende bu seyhan nerede kaldı diyordum :) iyi bakalım defnoş okusun okusun maşallah yaa okuma yzama biliyor mu seyhaann??

...Bebişlerim... dedi ki...

Kitap kurdu olan birisi olarak , çocuklarımıza bu güzel duyguyu aşılamak için çabalamalıyız diye düşünüyorum.... Harika bir kitapmış :))))

Seyhan dedi ki...

Nisa 2 çocukla iyi bile yazıyorum bence :) Defnoş daha 4 yaşında canım henüz okumayı öğrenmesi için erken bence

Seyhan dedi ki...

Denizcim aynen bende bol bol okusun istiyorum. Çok şükür meraklı kitap okutmadan yatmıyor sağolsun

Nisa dedi ki...

Seyahnım bunun 2 cocugu mu var hayatım benim :). Sen masallah cok sosyal ve hareketli bir kadınsın imreniyorum sana ee güzelsinde ayrıca hava atma artık benimde iki cocugum var ;) benimki 6 yasında ama 4 yasında patır patır ögrendi yazmayı bilemiyorum sanırım krese borcluyuz ya da her neyse ama sana diyorum Defne Nil'e bir zeka testi yaptır diyeeeeeee bu cocuk cok zeki ayy nazardan catlatacagım masallahhh tütüütütüttütütü :). Şeytan diyo gel istanbula mıncıkla şu cadılarıı :D

Seyhan dedi ki...

Nisa iki çocukla alakası var tabiki var. iki çocukla bilgisayarda yazı yazmaya zaman ayırmak zor canım..

Neyse biz okuma işini öğretme kısmını öğretmenlere bırakıyoruz. Ben anneyim, onlar öğretmen. Öğretsinler :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...