8 Mayıs 2013 Çarşamba

Uykusu Gelen Uyur, Karnı Acıkan Yer..

Anneler düzen sever, yemesi, içmesi, uyuması saatle olsun ister, uykusu gelmemiş bebeği uyutmak için uğraşır kendini de bebeği de strese sokar. Bebek ağlar, anne ağlar...Adına ''Uyku eğitimi '' demese de erken yatsın çok uyusun ister. Kimi yatır kaldır yapaTracy Hogg dener , kimi Ferber, kimi eski usul ayakta sallar, kimi memede uyutur. Sonuçta eğitim şart der..

''Uyuyacak başka yolu yok''

Ben yapmadım mı? Elbette yaptım.. Tık  Tık Tık

Defne Nil'de uykuları erkene çekeyim diye uğraştım. Uykusu gelmemiş bebeği ayakta salladım, doğal olarak mayıştı uyudu. Daldı yatağa koyayım dedim, koyunca hemen uyandı. Ben gerildim, o gerildi.. Az uğraşmadım ben bu iş için...

Şimdi Zeynep Lâl' de daha doğal olmaya çalışıyorum. Uykusu gelen uyur, karnı acıkan yer, ağlamak istiyorsa ağlar...Kaçta yatıyor diye soranlara doğru düzgün bir cevap veremiyorum. Tam saati yok çünkü ne zaman isterse o zaman ..

Bak az önce uyumak istemiş mesela  :)  Kaldırdım yatağına koydum devam etti..1. Çocuklar ne çekmiş elimizden arkadaş. Bu dünyada annelerin ikincisi olmak varmış :) 

Son sözüm: Az rahat olun anneler, zaman geçiyor. An'ın kıymetini bilin. Bak 9 aylık oldu bile...




13 yorum:

tubanne dedi ki...

Çok tatlı uyumuş:)Dediğinde çok haklısın.Benimki emerken uyuyor,dert etmiyorum,zaten belli bir süre sonra kendi düzenini kendi kuruyor.İlk başta kahvaltıyı aman bulamaç yemesin,ayrı ayrı tat alsın dedim,baktım olmuyor hepsini karıştırdım ,şimdi 15 aylık ayrı ayrı yiyiyor,bazı şeyleri çocuklara bırakmalı,sevgiler:)

Elifim uyurken dedi ki...

allahım ne güzel böyle uyuyan çocuk görmek.
benimkiler hep uykusuzdu. kerem ise bu konuda 1 numara olduğu konusunda kesinlikle ısrarcıyım..

elif dedi ki...

Ya ben de yeni yazdım uyku hakkında bir yazı.. Benim ikincinin uykusu hiiiiç gelmiyor sanırım, birinci de aynen boyle havada karada uyur.. Yine de bayılıyorum böyle sızan çocuklara.. Bak bak doyama:)

elif dedi ki...

Ya ben de yeni yazdım uyku hakkında bir yazı.. Benim ikincinin uykusu hiiiiç gelmiyor sanırım, birinci de aynen boyle havada karada uyur.. Yine de bayılıyorum böyle sızan çocuklara.. Bak bak doyama:)

Seyhan dedi ki...

Tubaanne biraz kitapları, kuralları bırakıp, bebeği dinlemek lazım bence. O ne istiyorsa o şekilde yapılmalı bak sende doğru yolu bulmuşsun :) Defne Nil 4 yaşında saat 9 olunca uykum geldi, yorgunum demeye başlıyor. Eğitim mi al sana eğitim.Büyüdükçe kendi düzenlerini kuruyorlar ..

Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Özlemcim Zeynep'te sızmış kalmış olduğuna bakma o da çok uyuyan bir çocuk değil. Sadece istediği zaman uyuyan bir çocuk :)

Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Elif iki çocuk arasında bariz farklar oluyor. Defne hiç uyumazdı. Zeynep'te çok uyumuyor ama. uykusu geldiğinde geçişi kolay yapıyor. emzik bu konuda çok yardımcı oluyor bize.. senin yazını da okumaya geliyorum :)

flzpink dedi ki...

Çocukları kendi düzenimize adapte etmeye çalışınca hem onları zorluyoruz hem de kendimiz bunalıyoruz. İlk çocukta acemilik de işim içine girince pek çok başarısız düzene girme deneyimi yaşanıyor...
Ve sızıp kalan çocuklar ayrı bir şirin oluyor sanki :)

Seyhan dedi ki...

Filiz aynen biz ona değil, o bize uysun istiyoruz. 7 de uyusun tüm gece bize kalsın istiyoruz. Yok öyle yağma :) bebek bu ya değişecek hayatın tabi. o zaman bir anlamı olmaz ki ..

Sevgiler

Deniz dedi ki...

şimdi çok mantıklı geliyo da, o zamanları hatırlıyorum, bıraksan hiç uyumuyordu :))

Seyhan dedi ki...

Denizcim sabah 7 de kalktı, normalde 10:30 da uyur uyutmayı denedim yıktı ortalığı, şimdi uyudu ama resmen yatağa bırakırken kapandı gözeleri, saat 11:50 zor bu işler :)

annesiningülü dedi ki...

seni bir ben anlarım dimi :)

Seyhan dedi ki...

Baharcım evet evet :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...