29 Ağustos 2013 Perşembe

Çocuk İstismarına Karşı Ebeveyn Bilinçlendirme Semineri



Bir kaç gün önce Defne Nil'le marketteyiz. Hiçbir zaman yanımda yürümez, kendi kendine gezer ve yine ben önde o arkada ilerliyoruz. Bir erkek sesi duydum ''Ne tatlısın sen öyle'' Arkamı dönüp baktığımda kimse yoktu. Bir kaç saniye sonra koridordan Defne Nil gülümseyerek geldi. ''Anne ben çok güzelim galiba herkes beni seviyor'' dedi. ''Ne oldu'' diye sordum. ''Adam yanağımı sıktı'' dedi. Bana göre bu taciz değildi. Ama olabilirdi. Çocukların olaylara bakış açılarının ne kadar masum olduğunu bir kez daha gördüm. 

Defne Nil' e bir şeyler söylemeye çalıştım. Herkes seni sevemez, dokunamaz buna izin verme olur mu? hemen bana seslen vs.. Ama tam olarak yeterince bir açıklama yapamadım. Zaten market bu konuyu konuşmak için uygun bir yer değildi :)

Unutmadan bu konuyu biraz araştırmalıyım. Biraz kaynak edinmeliyim. Defne Nil'e anlatmalıyım diye aklımın köşesine yazdım. 

Ve bir kaç gün sonra bu mail geldi. Bingoooo :) 

Katılımımı hemen teyit ettim tabi ki. 
Çok hassas bir konu. Çocuklarımızı koruyabilmemiz için önce kendimizi sonra onları bilinçlendirmemiz gerekiyor. 

8 Eylül saat 10:00 ajandanıza işaretleyin.. Ben oradayım...


2 yorum:

Tugba Giray Dural dedi ki...

Anne olmadan önce de bu konuda hassastım ama anne olduktan sonra bir manyaklık hali yakama yapıştı!Özellikle son dönemde, algıda seçicilik mi dersiniz bahtsızlık mı, sürekli benzeri haberler, benzeri olaylar okuyorum, seyrediyorum..İnanın öyle bir hale geldim ki, oğlumu ben yanındayken dahi sevmek, okşamak, dokunmak isteyen insanlara potansiyel pedofil gözüyle bakmaya başladım..Çok kötü farkındayım ama çok boktan bir dünyada yaşıyoruz, kimin ne olduğu belli değil ve ben galiba manyak oldum, elimde değil!

Seyhan dedi ki...

Merhaba Tuğba ..

Türk halkı maalesef sevgisini ilgisini severek öperek okşayarak gösteriyor. ben dahil bi mıncıklama hali söz konusu :) tabi başkalarının çocuklarına karşı bunun bir sınırı olmalı. samimi bir arkadaşımın çocuğuma sevgi gösterisinde bulunmasını belli sınırlar dahilinde kabul ederim tabi ki. ama yoldan geçen amcaların makas almaları bence olmamalı.. İşte bu ince ayarlarda ailelere kalıyor. sınırları belirlemek vs..Kendini korumasını öğretmek,yardım istemekten çekinmemesi gerektiğini öğretmek vs

seminer sonrası notlarımı paylaşacağım. amma anne olunca gerçekten de pek bir evhamlı oldum bende, doğamızda var bu. ve bu ülkede tecavüzcüler serbest kalınca manyak olmamak elde değil.. sende haklısın..

sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...