20 Ağustos 2013 Salı

Yeni sürüm yüklendi 'Yürüyen Zeynep Lâl' *


video

Bir aydan daha uzun süredir desteksiz ayakta duruyordu. Son bir kaç gündür, ellerini bırakıp 4-5 adım atmaya başladı. Tek elinden tuttuğumuzda gayet rahat yürüyor. Kendi başına tutunmadan yerden kalkıp, 10 adım kadar atıyor. Yani Zeynep Lâl artık yürüyor :)


Diliyle tükürük saçmaya bayılıyor. Kendince çok ıslak bir espiri anlayışı var.



Gözü yükseklerde tırmanmayı çok seviyor :)


Biberonunu kendi tutuyor ve ne yesek istiyor, vermeyince bağırıp kızıyor. Yuppi bu sefer oldu bu iş :)

Ağzına soktuğu yabancı bir cismi ver dediğimizde çıkarıp veriyor. Çok söz dinliyor aferin kızıma :)
Küçük deliklerden oyuncak sokmaya, atmaya bayılıyor. Parçalı oyuncakları çok seviyorsun. İyi bir lego canavarı olacak.
Üstte 2 diş, alttan 1 diş daha yola çıktı. Toplam 7 dişi oldu.
Evde ortalarda yoksa kesin ablanın odasını karıştırıyordur . En sevdiği oyun alanı orası.
Kelimeleri: Anne, Baba, Abla, Mama, Gel, Ver, Aldım, Arda, Attım, Ham (yemek), Cici
Boy: 74,5 cm
Kilo: 7320 kg
Baş çevresi: 45 cm


En sevdiği kişi maalesef hala babası, ama seni en çok seven kişi hala annen ;)

* Başlığı emekleyen Damla'dan çaldım. Telif hakkı vermem ona göre :)


10 yorum:

ZeyneP dedi ki...

He he...
Hayırlı olsun (:
Yürümesi bir şey değil de, o tırmanma olayı beni çok korkutuyor ne yalan söyleyeyim :S

Seyhan dedi ki...

Zeynepcim biz tırmanma olayına alışığız Defnenil çok tırmanırdı halada hep yüklerde koltuk tepelerinde oturuyor. Onun için ablasından ne görürse onu yapıyor malasef. Kararlı bir şekilde hayır dersen işe yarıyor. yani en azından önünde defne gibi kötü bir örnek yok :)

ZeyneP dedi ki...

Ben işteyken o sırada bizde olan kardeşim telefon etti bi gün;
" Abla sana hem iyi hem kötü bir haberim var" dedi.
"Önce iyi olanını söyle" dedim.
"Gülbilge koltuklara tırmanmaya başladı" dedi.
Şaşırdım, mutlu oldum tabii. "Kötü haber ne?" dedim
"Abla Gülbilge koltuklara tırmanmaya başladıııııı" diye bağırdı.
Anladım :S
En büyük korkum balkondaki sandalyelere tırmanmayı keşfetmesi.

Seyhan dedi ki...

komik kardeş :)

Bizim Defne de çok büyük sıkıntımız bu tırmanma olayıydı. Yemek masasına çıkıyordu sürekli, Hatta düşerdi kaç kez düştü kafasını patlattı falan. ama hep çıkmaya devam etti. Biz uzun uzun anlatırdık bak çıkarsan düşersin uf olur. vs. Çocuk daha küçük algısı dar uzun uzun açıklayınca dinlemiyor. Dikkatini veremiyor. Onun için Çocuğumla 1-3 yaş eğitimine katılmıştık İstanbul Parenting Classta . Sağolsun Sinem hanım uzun anlatmayın. Her defasında çıktığı yerden alıp indirip hayır diyeceksiniz. uzun anlatmayın sadece ciddi bir hayır. ve aşağı indirme olacak. Biz bunu yapıp 1 haftada masaya çıkma olayını bitirdik. Balkon için bunu kullan derim. Ama başka önlemlerde alabilirsin . Bu eve taşınınca 7. kat oluyor kendisi :) Hemen kapı pencere kilitleri takıldı. balkon kapatıldı vs. camları sadece vista dedikleri şekilde açtık dikkat lazım anlık şeyler çünkü ..

şunlara baksana bi :)

http://defnenil.blogspot.com/2010/06/artk-sana-sasrmyorum.html

http://defnenil.blogspot.com/2010/04/kaza-geliyorum-der-ama-dinleyene.html

http://defnenil.blogspot.com/2010/02/uctu-uctu-konamad.html

flzpink dedi ki...

Maşallah :)
Fazlasıyla temkinli, tedbirli bir kız annesi olarak, ikinci bebekte de aynı işletim sistemine sahip bir çocuk diliyorum :))

ZeyneP dedi ki...

Şu an harbi şoktayım! "Uçtu uçtu konamadı"... Allah'ım Yarabbim. Biz anneler gerçekten çok metanetli, soğukkanlı süper ötesi varlıklarız!

Seyhan dedi ki...

Hele ikincilerde iyice salıyorsun kendini. Bugün Zeynep'in parmağı ablasının odasında çekmeceye sıkıştı . Arkadaşım bizdeydi panik oldu koşturdu. Ben bir şey olmaz dedi. Hep sıkıştırıyor çünkü yapacak bir şey yok. Olacak böyle ufak kazalar . Allah büyük dert vermesin yeter..

Seyhan dedi ki...

fiizcim bi cesaret :)

annesiningülü dedi ki...

arkadaşım canın sağ olsun :D
bende bu sürümden istiyorum ama ;)
emekleme sarmadı bizimkini yürümeye de niyet yok, bizi yoruyor velet işte.
Cuma kesin dimi ;)

Seyhan dedi ki...

Baharcım sağol :) Damla'ya laf söyletmem yakında yürür zaten biraz daha yorulacaksınız :)

Cuma için bana geri dönmedi Pelin hanım.. ben olumlu döndüm ama bakalım bugün cevap gelir herhalde

haber veririm

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...