2 Ekim 2013 Çarşamba

İki Çocuklu Anne Notları 5

İki çocuklu hayat nasıl gidiyor? Defne kardeşini seviyor mu?  alıştı mı? sorularına cevaben biraz anlatayım istedim.. Daha önceki yazılarımda da bahsetmiştim. Büyük sorunlar yaşamadan epey yol katettik. İlk bir yıldan sonra işin eğlenceli kısmına bile geçtik. İki kardeş oyunlar kurup oynamaya başladılar.

işimizi kolaylaştıran alışma sürecini hızlandıran bir kaç şeyi not etmek istedim. İşe Defne Nil'e belli başlı roller vererek, kardeşi ile iletişimi arttırıp, onun günlük rutininde yer almasını sağlamakla başladık.

En önemli taktiklerimiz şunlar :)

Öğretmen Abla: Hayat kurtaran bir rol.. Zaten büyük çocuklar özellikle bizim gibi 4-5 yaş civarındaysa  her şeyi yapmak, başarmak çabasındalar ve bunu destekleyen tavırlarda bulunup Defne Nil'in çok iyi yaptığını düşündüğü bir şeyi kardeşine öğretmesini istiyorum.  Bu resimli bir kitaptaki şekilleri kardeşine göstermek olabilir, Legodan kule yapmak olabilir. Yada bir puzzle tamamlamak olabilir. Sen biliyorsun kardeşine öğretsene taktiği..

Doktor Abla: Defne Nil bu rolde de epey başarılı ve çok uzun süre devam ettirebiliyor. Mesela Zeynep Lâl tatil dönüşü grip olmuştu. İlaçlarını ve burun spreylerini hep Defne Nil yardımı ile verdim. ''Doktor hanım hastanın ilaç saati geldi'' sihirli cümle oldu. Hemen şurupları alınıyor, burun spreyi sıkmamıza izin vermeyen Zeynep Lâl 'i sabitleyebilmek için elleri tutuluyor. Bir kaç gündür pişik olan Zeynep için yine aynı şekilde pişik kremi bez hemen hazırlanıyor. Düşerse hemen bant yada krem getiriyor.  Kısacası rolünün hakkını veriyor :)

Empati yapmasını sağlamak :  Bir süre önce bir şeyi fark etmiştim. İki kardeş oynarlarken Zeynep Lâl düşüyor, yada bir oyuncakla canını yakacak bir şey yapıyor ve ağlamaya başlıyor. Ben sesi duyup odaya gidene kadar Defne Nil oyununa hiçbir şey olmamış gibi devam edip kardeşine en ufak bir tepki vermiyordu.
Odaya girip kardeşin neden ağlıyor dediğimde ne olduğunu anlatıyor ama kardeşini teselli etmek için bir girişimde bulunmuyordu.  Bunu fark edince Defne Nil'le konuştum. ''Eğer sen düşsen yada, kafanı dolaba, masaya çarpsan ve biz bunu görsek ama senin yanına gelip seni kaldırmasak, sana sarılmasak, acıyan yerine bakmasak, göz yaşını silmesek, ne hissederdin?  Üzüleceğini daha çok ağlayacağını anlattı. O zaman kardeşin de aynı şeyleri hissediyor. Sen onun yanındasın ama onu kurtarmıyorsun, o ağlarken ona sarılmıyorsun ablam beni hiç seviyor diye düşünüyordur eminim dedim. Hemen itiraz etti ''hayır ben kardeşimi seviyorum'' O zaman ona göstermen lazım dedim .. Bu konuşmayı bir kaç kez tekrar ettim ve o günden beri Zeynep düşüp ağladığında benden önce koşup kaldırıp ''geçti Zeynepçim bak yok bir şey'' diyerek sarılıyor :) Olayları kardeşinin gözünden görebilmek, onun ne hissettiğini anlamasını sağlamak işimizi çok kolaylaştırdı.

İş birliği yapmalarına imkan vermek : Oyuncaklar toplanacak hemen kova önümüze alınıyor ve tek tek içine atılıyor. Zeynep bu gibi durumlarda çok güzel komut alıyor. ''Ver Zeynep, kovaya at Zeynep'' dediğimizde yapmaya başlıyor. Defne Nil odayı toplarken kardeşini de yanımıza alıp. Yerdeki oyuncakları ablana ver Zeynep dediğimde hemen veriyor. Böylece hem Zeynep Lâl  ablasına yardım etmiş oluyor, hemde beraber bir şey yapabiliyor olmaları hoşlarına gidiyor. Toplama işi bitince Defne Nil '' Anne odayı topladık'' diye sesleniyor  :)  Tabi bazen Zeynep Lâl  bazı komutları almayıp, toplanmış odayı dağıtabiliyor ama olacak o kadar :)

''Kardeş'' ne demek fark etmesini sağlamak: Kardeşlerimizin yaşamımız boyunca hep hayatımızda olacağını. Her zaman bir birbirine destek olması gerektiğini. Çok sevdiğimiz bir arkadaşımızdan bile önemli olduğunu. Aynı anne babanın çocukları olduklarını, İkisinin de benim karnımda büyüdüğünü. Sürekli birbirlerini sevmeleri ve desteklemeleri gerektiğini anlatıyorum.  Zaman zaman kavga edip küsebileceklerini ama kısa sürede barışmaları gerektiğini söylüyorum. Arkadaşların, akrabaların ve hatta bazen eşlerin bile ayrılabileceğini, ama kardeşlerin hep beraber olacağını anlatıyorum. (İnşallah maşallah :) ) Geçen sene aynı sınıfta olduğu kankası bu sene başka bir okula geçti. Ondan örnek veriyorum. Bak Irmak Su başka okula gitti, artık görüşmeniz çok zorlaştı. Ama Zeynep siz büyüyene kadar hep bu evde olacak. Hep beraber olacaksınız... Kardeş ve arkadaş ayrımını yapmasını sağlamak bence çok önemli.. Sürekli beraber olacaksak iyi anlaşmamız bizim yararımıza fikri oluşmalı :)

Benim için önemli olan ve bizde işe yarayan şeyler. Umarım sizlerin de İki çocuklu hayatınızı kolaylaştırır.


Son olarak ne diyoruz.  #Kardessart:)




11 yorum:

Kerime Günaydın dedi ki...

maşallah ya çok güzel...
ablası kardeşiyle çok güzel ilgileniyo.

pelin dedi ki...

hahaaha süperler! maşallah kuzulara! benim de kardeşimle fotolarım var o ağlarken ben teselli (!) ederken :) ama bizim aramızda 21 ay var o yüzden bi sonraki foto ikimiz de ağlarken! :D

allah ayırmasın kardeşlerin hiçbirini....

Seyhan dedi ki...

Merhaba Kerime evet zaman zaman kıskansada genelde ilgili bir ablamız var :)

Sevgiler

Pelin ya güldürdün beni valla :) Bazen Zeynep ağlarken Defne'de ona bir şey oldu zannedip üzülüp ağlıyor. Geçen günufaklığın parmağı çekmeceye sıkışmış. Zeynep sustu Defne bir türlü susmadı. Neymiş parmağı kopacak sanmış :) Duygusalabla.com

defne dedi ki...

maşallah inşallah :) adım için teşekkürler bu arada :))

Seyhan dedi ki...

Defne :) Teşekkürler

Deniz dedi ki...

İki çocuklu hayata hazırlanan bir anne olarak yazılarınızdan faydalanıyorum:) Zeynep ve Defne'ye de maşallah, ikisi birarada çok güzel gözüküyorlar...

Seyhan dedi ki...

Merhaba Deniz yazdıklarımın yardımı dokunacaksa ne mutlu bana. Toprak'ın kız kardeşi ile çok iyi anlaşmasını dilerim..

Sevgiler

azra ecrin dedi ki...

ayy çok güzel olmuş bu yazı tam dün kızıma bir kardeş geleceğini öğrenmişken :)

Seyhan dedi ki...

aaaaa süper haber çok sevindim. Sağlıkla kavuş 2 numarana ;)

Etkaca dedi ki...

cok faydali bir paylasim olmus gercektn,ben suan dusunemiyorum bile ama yazdiklarinizi okuyunca tabi bir de sloganinizi ,illaki kardessart :))

Seyhan dedi ki...

Teşekkürler Etkaca.. Umut içinde kardeşşart :) Zamanı gelince tabi ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...