27 Aralık 2013 Cuma

Ön Teker, Arka Teker...

Sanırım Yahudi atasözüydü. Bir yerde okumuştum, net hatırlamıyorum ama  '' Aile birinci çocuğu yetiştirir, birinci çocukta diğerlerini '' gibi bir şeydi.

Bizdeki ''Ön tekerlek nereye, arka tekerlek oraya'' gibisinden :)

Bizim ön teker kurtlu olunca, kardeşi de kurtlu oldu. O sakin uslu Zeynep Lâl  gitti, yerine Defne Nil'in minyatür boyu geldi. Akşam koltuk minderleri yere indi, sehpa trambolin oldu. Gerisi çığlık, sarılma. zıplama, yuvarlanma..

Çoktandır iki kardeş arasında eğlenceli kısma geçiş yapıldı.  Oyun kurma ve beraber takılma durumu gayet iyi. Yaramazlıkta ablasından eksiği olmayan Zeynep Lâl  '' hop hop'' '' atla '' '' düstü'' diyerek eğlendi.. Bizde izlerken çok eğlendik :)

Bir önceki hastalık yazımı okuyup, ikinci çocuk için gözü korkanlar. Bu fotoğraflar size gelsin. Korkmayın canım hep hasta değiliz, hep babamız bizi bırakıp uzaklara gitmiyor. Kırk yılda bir olan kötü şeyler sizi korkutmasın.. #Kardessart :)








16 yorum:

Deniz dedi ki...

Ama çok tatlılar:) Şunlara bak ya

Derin Mavi büyüse de bizimkiler de azsa

Elifim uyurken dedi ki...

ahan da bizim evin değişik versiyonu..
eğlence tam gaz:-)
allah onlara sağlık versin de kurtlu olsunlar boşver.
kardeşşart :-)

mutfakmevsimi dedi ki...

Bu kadar mı benzer birbirine, aynı bizim ev:)Bizde küçük daha kurtlu, o gelince büyüğe söz geçiremez olduk.Orta sehpadan koltuğa süper! atlayışlar yapıyorlar.

Deniz dedi ki...

Ben de bir önceki hastalık yazınızı okuyunca "yandık" demiştim! Oğlum sakin diye sevinmeli miyim yoksa küçük gelince büyüğü yoldan mı çıkarır:)))

Demet dedi ki...

Ne hoşlar! İnsanın çocukluğunu yaşaması lazım değil mi? Bu arada düşünmeden edemedim. Müstakil bir evde mi kalıyorsunuz. Bizim altımızda gürültüye aşırı hassas yeni evli bir çift var. 3 yaşına yaklaşan kızımın her hareketinden rahatsızlar. Gürültü oluyormuş. Biz akşamları sadece oturarak aktivite yapıyoruz o yüzden. Bazen çok üzülüyorum çocukken yapmıyacaksa ne zaman yapacak. Tabiki dozunda olacak şekilde. Yani sizim fotoları görünce hem yüzümü bir gülümseme kapladı hem de hüzünlendim.

Seyhan dedi ki...

Az sabır Denizcim 1-1,5 yıl sonra manzara budur ;))

Seyhan dedi ki...

Özlemcim ayne öyle hastalanmasınlar yeter kudurmalarına razıyım ;)

Seyhan dedi ki...

Mutfakmevsimi birbirlerini azdırıp duruyorlar zaten, iki çocuk olan yerde eğlence bitmez ;)

Seyhan dedi ki...

Deniz özellikle sona notu ekledim. kimsenin gözü korkmasın diye :) sizde nasıl olur bilmiyorum ama iki çocuk bir arada olunca, eğlece , kudurmaca hep olacaktır:)

Seyhan dedi ki...

Demet,

Yerde minderler olduğundan aşağıya ok ses gitmemiştir. Ama benim alt kat komşum yaşlı bir çift. İlk taşındığımda daha zeynoya hamileydim. Ve alt kata Defneyle gidip '' .merhaba bz üst katınıza taşındık, bir kızım var diğeri yolda biraz başınızı şişireceğiz'' diye tanışmaya gitmiştim. Sonra kadın '' aaaa olur mu öyle şey bizde çocuk büyüttük, torunlarımız var falan dedi'' fakat ben tabiki dikkat ettim, yerde birşey sürtmelerine , atmalarına falan hep dikkat ettim. Zıplamalarına vs. Ama komşum bir kaç kez güvenliği arayıp çok gürültü var diye şikayet etti.

Hatta birinde oğlu hastaymış, oğlunun çocukları varmış, evde dinlenemez diye annesine gelmiş. Bizimkiler gürültü yapınca, güvenlikle haber yollamış. Oğlum hasta sessiz olsunlar diye . Bende güvenlikle oğlu kendi çocuklarını susturamayıp, annesine kaçmış. Benimkileri mi susturacak diye çıkıştım. Bu evde iki çocuk var. Ağızlarını bağlayıp koltuğa bantlayamam. Doğal olarak ses çıkacak. Ağlayacak, bağıracak. Ben zaten bunu minimumda tutmak için çaba sarfediyorum. kimse eski günlerini unutmasın, onlar çocuk büyütmemişmi diye haber yolladım. Ayrıca altkat komşumun eşi piyano hocası, sürekli gece gündüz evde ders veriyor, kendi çalıyor. Biz neden çok ses çıkıyor diye şikayet etmiyoruz. Tam kızların uyku saatinde yüksek sesle öğrencilerin çaldığı notasız, saçma müzikler dinlemek zorunda kalıyoruz.

Neyse sadede geliyorum. Alt kattakiler çocuk yapınca seni anlarlar ama sizin için geçen zamanın geri dönüşü olmaz.Sen çok abartmadan rahat bırak çocuğu, biraz cırla bence, bu evde çocuk var sonuçta, çocuklarda gürültü yapar bu kadar. Gayet net olmadı iki çift kulaç tıkacı hediye et onlara ..

Sen alttan aldıkça üste çıkacaklardır. Herkes zaten kimseyi rahatsız etmemeye çalışıyor. ama sürekli şikayet edilmesi beni çok rahatsız eder. Zaten çocuklar erken yatıyor. Biraz dayansınlar bi zahmet

Demet dedi ki...

Seyhancım teşekkürler. Mesajını okuyunca anladım. Anlayışsız insan çok malesef. Belki eskiden çocuklar sokakta akşama kadar bütün enerjilerini boşaltıyordu. Ama şimdi apartman çocuğu oldu çıktılar. Onları gereğinden fazla kısıtlamak gelişimlerine de engel olmak demek değil mi? Ama bizim alttakiler gerçekten çok fazla cerlenecek tipler değil. Kızımın krize girip 5 dk ağlayıp tepindiği bir akşam hemen yukarı çıktılar çok gürültü var diye. Akşama kadar işte çok yoruluyorlarmış. Akşam dinlenmek istiyorlarmış. Ne yapayım ben istermiyim çocuğumun ağlamasını. 2 yaş sendromu diye bir şey var. Bu arada eşimde evde yok. Aşağı inip polisi aramışlar. Saat 9:00 kapıda 3 polis. Polisler tabi sadece beni ve kızı görünce anlam veremediler ne gürültüsü diye. Aslında savcılığa şikayette bulunmayı bile düşündük. Kayınvalidem uğursuz birilerine benziyor bunlar haberlerde duyuyoruz başınıza bir şey gelir diye engel oldu. Biz ev sahibiyiz onlar kiracı. İnşallah en kısa sürede taşınırlar. Polis olayından sonra artık yukarı çıkmaz oldular. Sadece aşağıdan habire vuruyorlar. Dediğim gibi akşamları genelde oturarak aktivite yapmaya çalışıyoruz. Ama diyelim çocuk masadan kalktı karşı koltuğa koştu. Toplam 3 adım. Aşağıdan en az 5 vurma sesi geliyor. Aslında kendileri daha fazla rahatsızlık veriyor. Bilmiyorum belkide bu iş savcılıkta bitecek. Şimdilik ya sabır diyoruz.

annesiningülü dedi ki...

Seyhan kızları büyütürken gözlemlediklerimiz aynı gidiyor. Bende "ayna" yazısı yazmıştım sonra senin yazını gördüm. Demek kızlara baktıkça hissiyatımız aynı ♥
ayrıca bizimkiler daha kudurmaya başlamadılar hevesle bekliyorum :D

ayak izleri-sevgi dedi ki...

seyhancım bu iki cadıyı gördükçe kardeş yapma isteğim nasıl artıyor anlatamam.. allah ikisini de nazardan korusun..sevgilerini katlayarak büyüsünler inşallah..
mutlu seneler..

Seyhan dedi ki...

Ah Demet ne diyeyim bilemedim ki vallahi. Çok sinir bozucu bir durum olmuş :(

Seyhan dedi ki...

Baharcım biz seninle hep aynı kafadayız zaten. Aynı şeyleri yazmamız kadar doğal bişey yok yani :)

Seyhan dedi ki...

Çok sağol Sevgicim hayırlısı o zaman kim bilir bizim kızların gazı ile gelir ikinci :)) Allah isteyen herkese bu duyguyu yaşatsın #Kardessart :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...