9 Ocak 2014 Perşembe

Pes Ettim..

Annelikte sınıfta kaldığım tek ders: Yemek..

Diğer derslerde belki mükemmel değilim ama, fenada sayılmam doğrusu. Bu konuda fazla mütevazi olamayacağım :)

Ama hiç bir derste, yemekte olduğu gibi duvara toslamadım. Kendimi yetersiz hissetmedim. Bu konuda denemediğim şey kalmadı. Aç bırakmak, süre koymak, yemek miktarını ona belirletmek, sadece sevdiği yemekleri yapmak, Tatlı sözle kandırmak, ödül vermek, ceza vermek ... Ne ararsan var .. Okuduğum onlarca kitabı, bebek beslenme felsefelerini uygulamaya koyamadım. Kendimi ve Defne Nil'i çok yıprattım. Bebekken her yemek saatinde o kusmaktan, ben kusmuk temizlemekten bıkmadık. Kendi kendini beslemesine izin verdim. Kirlenmek güzeldir dedim. Çok küçük yaştan beri yemeğini kendisi yiyebiliyor. Çatal kaşık kullanmayı çok erken öğrendi. Öğrendi de ne oldu :)

Çocuk yemek yemeyi sevmiyorsa olmuyor.
Bunu bir işkence olarak görüyorsa olmuyor.
Daha masa kurulurken seninle pazarlık yapmaya başlıyorsa olmuyor.
Bir yemek kaşığı yemek bile koysan, her seferinde ''Ama çok koymuşsun'' diyorsa. Olmuyor.
Ödülde versen olmuyor.
Cezada versen olmuyor.
İstediğin kadar oku, istersen kütüphanede sabahla. Pedagojik yardım al olmuyor ....

Olmayınca Ol-mu-yor..




Ama olanı da var.

Daha bir yaşında bile değilken, parça eti çiğneyip yutan ve yenisini isteyip bizi şok eden.
Aç olduğunu belli eden ve yemek talep eden.
Buzdolabının önüne gidip aç aç diyen.
Erzak dolabında pirinci gösterip, pilav yaptıran.
Taneli pütürlü ne varsa yiyebilen.
''Bu çocuk asla aç kalmaz'' dedirten.
Yemek yerken bir kez bile kusmamış olan.
Tabağındaki yemeği bitince ''daha'' diyen.
Böylesi de varmış Defne Nil'de ne çekiyoruz arkadaş dedirten modeller de var.

Olunca da O-lu-yor...

Yeni sistemde %50 başarı oranı ile sınıf geçiliyor muydu ?
Ben pes ettim .. Elimdeki ek gıda ve beslenme konulu kitapları hediye edeceğim, belki sizin işinize yarar. Takipte kalın :)







26 yorum:

Bademle Buduk dedi ki...

Biz de aynı dertten muzdarip
İştah başka bir şey ben acıktım dediğini duymadım hiç
Uzun zamandır israr etmeyi de bıraktım
Bol şans, sevgiler

elifimuyurken dedi ki...

her anne de var demek ki bu problem.
yanlız değilsin.
hep beraberiz .
çocuk kendi damak tadıyla geliyor dünyaya ne yaparsan yap değişmiyor ..

güzellikler dünyası dedi ki...

aynen bende bıraktım ister yesin ister yemesin .herşeyi bırak süt de zorla içiyor artık

tubanne dedi ki...

Off çok zor,bir annenin en zayıf noktası:(Fotoğraflarda öyle bir çıkmış ki sanki iştahla yiyiyor:)

Seyhan dedi ki...

Elif bende dönem dönem bıraktım ama tam olarak çözüm olmadı. Ama artık pes ettim ne hali varsa görsün :)))

Özlemcim biliyorum pek çok annenin derdi bu maalesef :( ama haklısın bu doğuştan gelen bir şey bence. Yoksa ikikardeş arasında bu kadar fark olmazdı di mi :)

Seyhan dedi ki...

Güzellikler dünyası o kadar tek düze besleniyor ki makarna, pilav bazen köfte, yoğurt bu kadar :(

Seyhan dedi ki...

Tubaanne bu fotoğraftakiler yemek yiyen kızım zaten :) İştahla yiyiyor sorun yok. Benim derdim büyük kızım. İkisi arasındaki farkı yazmak istedim zaten ...

Deniz dedi ki...

Ben de şunu öğrendim yiyen çocuk yiyor… Senin sevdirmeye çalıştığnı kendi sevdiğini ama :)

flzpink dedi ki...

Sizin 'olunca da oluyor' fotoğraflarınız bizimkinden azcık farklı ama iştah açıcı :) Eylül'le yemek problemi yaşamadık çook şükür ama yeğenlerimden bilirim ki çocuğun yemek isteği program/kural/tecrübe tanımıyor... Aynı annenin beslenme alışkalığı kazandırmaya çalıştığı iki kardeşten birisi Safinaz diğeri Kaba Sakal gibi...
Allah tüm çocuklarımıza sağlık versin, sizdeki "herşeyi yiyen ikinci çocuk" modelinden bana da nasip etsin :))

Seyhan dedi ki...

Deniz yiyiyor makarna , pilav, yoğurt ,zaman zaman köfte o kadar tek düze yani. ama ver eline kurabiye bisküvi yer hepsini :(

Seyhan dedi ki...

Filiz umarım iki numara ablasına benzer ve yer problem yaşamazsın. Bizim başka bir korkumuz daha var onu yazmayı unuttum. Defne ben bunu yemem tadını sevmem dedikçe ilerde Zeynep'te ablasından görüp yemezse diye korkuyoruz. Üzüm üzüme baka baka hesabı :)

yeliz dedi ki...

seni okadar iyi anlıyoruki oğlum 4 yaşında ve 13 kilo ben daha itirazsız yemek yediğini bilmem abartmıyorum doğduğu günden beri yemesiyle içmesiyle uğraşıyorum ve bazen diyorumki yok ben beceremiyorum bu işi ama bakıyorum iştah yoksa önüne kuzu kes koy yemiyor ama iştahlıysa kuru ekmek ver öyle bi yiyorki iştahsız çocuk büyütmek çok zor aynen bizimde menülerimiz makarna pilav biraz et süt bununla dengeli beslenmemi olur offf çok dertliyim :(

GeCe dedi ki...

Ablam hep der iki çocuk olunca biri zor biri kolay oluyor genelde, çevremde kime baksam öyle. Benim kız da yemiyor zor bir çocuk diye ikinciyi yap kolay çocuk olacak diye gaz veriyor :))

eylül harikalar diyarında! dedi ki...

HAha tipini sevdiğim,suratını yalayasım geldi :)

mutfakmevsimi dedi ki...

Her zaman derim her çocuk nevi şahsına münhasır. Anneyle bir ilgisi yok.

Çiğdem dedi ki...


Bizim ailede büyükler çocuğu zorlama, acıkınca yer derler. Bizde de durum öyle, bazen 7 saat hiç bir şey yemiyor, bazen mamamama deyip 3 saatte bir yemek istiyor. Ama kendi yemeğini değil, mutlaka bizim tabağımızdakini:) Dert etmeyin, sağlıkla büyüsün yeter :)

annesiningülü dedi ki...

al benden de aynısı :D
Yağmur daha sofraya oturmadan 1 kaşık yesem sadece pazarlığı yapıyor :)
Damla ise önüne ne koysan hayır demişliği yok :D
ilkinde bende çok çektim allah halimize acıdı galiba :D
ben hala yemek konusunda Yağmur'da dertliyim yemek saatleri tam bir stres

annesiningülü dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Seyhan dedi ki...

Yeliz valla bizimkide 10 gün sonra beş olacak 14 kilo. İştahsız çocuk bir şekilde büyüyor, aç kalmıyor ama anne baba kafayı yiyiyor orası çok zor işte :(

Gece sen yap ikinciyi eminim iyi olacaktır :) Gerçekten öyle bir öyle bir adalet duygusu oluyor bence. Bir kötü bir iyi :)

Eylül ablası miden bulanmasın senin bu görüntülerden :)

Mutfak Mevsimi aynı fikirdeyim. Yoksa biz ablaya da kardeşe yaptıklarımızı yaptık. Yemek isteyen yiyiyor işte :)


Çiğdem dert etmeyeyim desem de, içten içe hep ettim. Ama artık pes ettim gerçekten de .. Ne yaparsa yapsın dermişim :)

Baharım biz birbirimize neden bu kadar benziyoruz ya .. Yoksa sen benim yıllar önce kaybettiğim kardeşim misin :)))
Öptüm çok

Trinity dedi ki...

Şokla okudum... Bizde de durum aynı. Kusma o kadar zor birşey ki yaşamayan anlayamaz... Emeğine mi yanasın çocuğun perişanlığına mı ortalığın battığına mı!
Küçük de hasta olmadığı zaman acıkınca bacaklarıma yapışıyor.
Sizimkiler bizimkilerin kız versiyonu resmen...

elif dedi ki...

Bizde de aynı durum. Nazlının yiyebildiği şey sayısı o kadar az ki.. Daha tadına bile bakmadığı bir çok şeyi ufaklık yalayıp yutuyor:)

Müge Ç. dedi ki...

AYYY cok tatlısın sen masallah

ayak izleri-sevgi dedi ki...

ne çektik biz bu bebelerin yeme işinden.. birgün yediklerini ertesi gün püskürtürler.. dila da herşeyi yiyor ama daha tabağını tam bitirdiğini görmedim.. o yüzden yeni felsefem şu.. ne kadar yediği değil ne yediği önemli :)

Seyhan dedi ki...

Trinity kusma gerçekten de berbat bir şey çeken bilir :(

Sevgiler

Elif ilahi adalet bu bence biri iyi biri kötü %50 başarı oranı :)

Sevgiler

Seyhan dedi ki...

Müge teşekkürler :)

Seyhan dedi ki...

Sevgi gerçekten de o tabak hiç bitmez. Ne yediği önemli tabi ama seçici bir çocuksa onda da pek yol kat edemiyorsun :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...