15 Nisan 2014 Salı

Bir Fındıkkıran Hikayesi..

Her şey 6-7 ay önce Türkçeye Sihirli Oyuncaklar adıyla çevrilen The Nutcracker  filmini izlememiz ile başladı.

Ben filmi izletirken biraz tereddüt etmiştim. Film Mary adında bir kızın yeni yıl akşamı amcasının hediye ettiği ahşap bir fındıkkıran oyuncağının canlanması ile başlıyor. Fındıkkıran aslında bir krallığın sahibi olan bir çocuk. Ve kötü kalpli fare kral ülkesindeki tüm çocukların oyuncaklarını çalıp, krallığı ele geçirmiş. Çocuğu da ahşap bir fındıkkırana çevirmiş. Canlanan diğer oyuncaklarla beraber Mary'nin yardımı ile ülkesini geri alma hikayesini izliyoruz.

Korkabileceğini düşündüğüm bir kötü kalpli fare kral karakteri vardı. Ama bizimki korkmadı hatta o kadar çok sevdi ki bıktırana kadar tekrar tekrar izliyoruz.

Sonra bir Fındıkkıran  oyuncağı sahibi olmak istedi. Türkiye'de bulamadık. Babası yurt dışından getirdi. Defne Nil'den mutlusu yok tabi.

Bende sürpriz yapmak için bir ay önce Devlet Opera ve Balesinin Süreyya Sahnesindeki Fındıkkıran balesine zar zor yer buldum. (Biletler internetten satışa çıkar çıkmaz 5 dakika içinde tükeniyor)

Ve pazar günü gittik.

Minik bir Kadıköy turu, kaldırım taşlarında hoplamaca sonrası Süreyya sahnesine ulaştık.

Filmin konusu ile balenin konusu biraz farklıydı. Onun için fare kralın çıkmasını bekledi. Ufak bir hayal kırıklığı yaşadı. Sonra burada Mary'in gördüğü farklı bir rüyaymış. Bunda Fındıkkıranla rüyasında değişik ülkelere gidiyormuş deyince ikna oldu. ve keyifle izledi..

Her şey o mutlu olsun diye ...










5 yorum:

ayak izleri-sevgi dedi ki...

ne kadar mutlu olmuş defne kız.. çok sevindim.. istanbuluları bu tip etkinliklerin fazla olmasından dolayı çok ama çok kıskanıyorum..

Ayla dedi ki...

Fındıkkırana oğlumu götürmek o kadar istiyorum ki ama yok bilet yok. Sürekli takip ediyorum siteyi henüz yakalayamadım galiba bu sezon kaçtı

Seyhan dedi ki...

Sevgi gerçekten istanbul bu konuda daha iyi bol alternatif var.. İnşallah oralara da turne yaparlar:(

Ayla bende bilet alabilmek için bilgisayar başında bekledim. anında tüm biletler satıldı :( zar zor ayrı yerlerde iki bilet aldım. Sonra bi şekilde beraber oturduk. Sezonda bitti galiba son oyun bizimkiydi :(

annesiningülü dedi ki...

önce filmi bir izleteyim bakalım :)

Seyhan dedi ki...

e tabi olaya sıfırdan başlamak lazım Baharcım :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...