2 Haziran 2014 Pazartesi

Norveç Deniz Ürünleri ile Blogger Anne & Çocuk Workshop'u


Cumartesi günü Norveç deniz ürünleri konseyi tarafından, Norveç mutfak akademisi yöneticisi ve şef Jostein Medhus'un Kadir Has Üniversitesi Chefschool'da düzenlediği workshop'a davetliydik.

Özellikle çocuklu katılım istenen ve mutfakta vakit geçireceğimiz etkinliklere katılmayı çok seviyorum. Anne kız keyifli zamanlar geçiriyoruz. Pek çok kız çocuğu gibi, Defne Nil'de mutfakta çalışmaya bayılıyor. Listemizdeki yemekleri yaparken bana yardım etti. Arada çaktırmadan birkaç havuç ve salatalık lüplettiği doğrudur :)

Workshop'ta Şef Jostein önderliğinde 3 yemek yaptık.

  • Yumuşak Somon Ruloları
  • Poşelenmiş Somon Salatası 
  • Füme Somonlu Makarna Salatası.

Benim için en ilginci poşelenmiş somon salatası oldu. 

Somon dilimlerini çukur bir kaba koyduk. Çeşitli sebzeler ve baharatlarla çeşnilenen kaynamış sebze suyunu somon dilimlerinin üzerini kapatacak kadar döktük. Ve dilimlerin kalınlığına göre yaklaşık 10 dakika kadar bekledik. süre sonunda somonlarımız pişmişti. Ardından ekmek küpleri ve domates sosu ile servis ettik. 

Somonu hep fırında pişiren biri olarak bu yöntem çok pratik geldi. Zaten Norveç'te bu yemek misafirlerle masada oturup sohbet ederken hazırlanırmış. Fırın veya ocak gerekmediğinden, çok rahat masada konuklarınızla beraber hazırlanacak bir ana yemek. İlk fırsatta evde de deneyeceğim.





Minik Şefim benim :) 
 Bizim şaheserler :)


Şeflerimizle günün hatırası.


Yaptık o kadar yemeyelim mi ? isimli çalışmamız :) 



2 yorum:

Burcu 1Anne dedi ki...

Ahh canım benim yaaa tatil de olmasaydım orada olacaktık biz de cimcimeyle :( Nasip ,çok eğlenceli geçmiş galiba, süper

Seyhan dedi ki...

Ah tatil varken ne işin olur somonla alemsin Burcu ohh mis gibi havuz deniz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...