8 Ağustos 2014 Cuma

Gittik Geldik.. Venedik 1. Gün..

Venedik....

Muhteşem yapılar.. Köprüler, kanallar ve maskeler şehri.. Ama en önemlisi çok romantik ve buram buram aşk kokan bir şehir.. Görülmesi gerekenlerin üst sıralarında.. Benim ilk, Ömer'in ikinci gidişi oldu...

O kadar romantik olunca çocuksuz gitmek en mantıklısı oldu. Zaten çocuk dostu bir şehir değil.  Bayram tatiline bir kaç gün kala karar verilip, hızlıca biletler ve otel ayarlandı. Yaşasın sürpriz seven kocalar :) Çocukları güvenilir ellere teslim edip sabahın erken saatlerinde yola çıktık. ve 5 günlük Venedik seyahati böylece başladı..

Sabah 8:00 de THY uçağı ile Atatürk havalimanından başlayan ve 2,5 saat süren yolculuğumuz Venedik Marco Polo havalimanında son buldu. Otelimiz Guidecca'da bulunan Venedik Hilton'a transferimizi deniz taksi ile yaptık. 45 dakika kadar sürdü. Taksi kullanmayıp vaporettolarla ulaşım sağlanabiliyor fakat bir kaç yerde aktarma yapmak gerekiyor ve 1,5 saat sürüyor. Biz taksiyi tercih ettik. Taksiyle ulaşım sırasında ufak çaplı bir Venedik turu yapmış olduk gayet iyi oldu..

Otele ulaşım ve odaya yerleşme sonrası. Kendimizi dışarı attık. Otelin Zattere ve San Marco'ya her 20 dakikada bir transferi oluyordu. Biz saatleri beklememek ve daha rahat hareket edebilmek adına, 3-5-7 günlük olarak satılan vaporetto biletlerinden aldık.

İlk gün hedef San Marco meydanı.. Ve bizim için görülmesi gereken önemli bir kaç yeri gezdik..

Gördüğüm en büyük meydanlardan biri üç tarafı Procuratie Nuove, Procuratie Vecchie ve Ala Napoleonica ile çevrili ve dördüncü tarafta San Marco Bazilikası bulunuyor. Ve tabi ki San Marco Çan Kulesi ve bol bol güvercin.. Güvercinler insanlara o kadar alışık ki,  satıcıların elime tutuşturduğu bir avuç mısırı görür görmez üzerime kondular ve bu güzel kare ortaya çıktı..

San Marco Bazilikası tadilattaydı onun için dış cephesinin güzelliğini görüntüleyemedim.. Haçlı seferleri sırasında İstanbul'dan yağmalanarak Venedik'e kaçırılan 4 adet at heykeli bazilikanın içinde yer alan müzede sergileniyor. Giriş kapısında ise orijinaline sağdık kalarak hazırlanan örnekleri var. Bazilikayı gezmek ücretsiz sadece biraz fazla sıra olabiliyor ama beklemeye değiyor. Muhteşem güzellikteki mozaikleri ve tarihi eserleri ayrıca sergilenen mücevherleri görmenizi öneririm..

San Marco Çan Kulesi : Kadraja sığdırmakta zorlandığım çan kulesi.. 98,5 metre yükseklikte.. Şehrin her yerinden görünen devasa yapı..

Rialto Köprüsü: Büyük kanal üzerinde yer alan en ünlü ve en popüler köprü.. Popüler olmasının sebebi,
aşağıda gördüğünüz mükemmel manzarası olabilir.. Diğer köprülerin aksine üzerinde dükkanlarında olduğu tek köprü. bir birinden güzel hediyelik eşya dükkanlarına ev sahipliği yapıyor.

Santa Maria della Salute Bazilikası: 17 yüzyılda Meryem anaya ithafen yapılan bazilika, oldukça etkileyici mimarisi  ile görülmesi gereken yerlerden biri ..

Dükler Sarayı : San Marco Meydanına gelmeden önce geçmeniz gereken daha küçük bir meydan var. Burada yer alan gotik tarzda yapılmış Palazzo Ducale turistlerin uğrak yeri..

Son Nefes Köprüsü: Dükler Sarayı ile yeni hapishane arasında kapalı olarak inşa edilmiş bir köprü. İsmini idam edilmeye götürülen mahkumların üzerinden geçip, son kez Venedik'i  görebildikleri yer olmasından dolayı almış. Etkileyici hikayesi ile görülmesi gereken yerlerde ilk sıralarda yer alıyor.